Hoe ga jij om met commentaar op jouw baard ?

Laurent1965

Zware baard
Vanmiddag zo"n overjarige vent met een blotekontengezicht die denkt dat ie nog 40 is, met enkele bejaarde dames erbij.
ik kom het Kruitvat uit, vraagt ie aan mij, zeg ben jij Sinterklaas?:mad::mad:
Ik zeg meteen erop, oh nee hoor, bril nodig, daar aan de overkant....., (en meteen erna), domme vraag, dom antwoord!
Ik loop weg, hoor ik een van die vrouwen tegen hem zeggen, dat kun je ook niet maken.....:D:D:D
 

Renem

Volle Baard
Tja, ik kan wel zeggen: fuck iedereen, ik laat hem gewoon staan, maar feit is dat je (of ik iig) in mijn omgeving toch echt anders bekeken en benaderd wordt met een kortere baard. Zo hoorde ik van de week dat ik afgelopen jaar serieus werk ben misgelopen omdat mensen niet door mij behandeld wilden worden. Zo jammer dat ze dat besluiten op basis van een foto terwijl ze me helemaal niet kennen...

De kortere baard komt laagdrempeliger over bij mijn patiëntencategorie waarvan er sommigen echt een beetje fobisch reageerden op mijn langere baard.
Kan ik wel zeggen: jullie probleem, maar in feite is het net zo goed mijn probleem. Ik kan kennelijk mijn werk minder goed doen met een lange baard omdat die meer mensen afschrikt. Mijn werk bestaat uit het werken met die mensen en staat of valt met een vertrouwensrelatie die ik met ze moet opbouwen. Ik kan hen niet veranderen, ik kan wel mezelf veranderen waardoor ik minder bedreigend overkom. Vind ik dat verdrietig? Ja. Vind ik het de langere baard waard dat ik langer de tijd nodig heb om een vertrouwensrelatie op te bouwen? Nee.

Practice what you preach dus: aanpassen en verder gaan.

Vrouw blij, baas blij, patiënten blij, ik ook een beetje blij. ;)

Dit weekend 20 baarden over de vloer waarvan een aantal hun kinnenbaksel serieus in de was heeft laten zetten om te shinen. Ik helemaal blij. :)>

Beard Up (Y) René
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Vanmiddag zo"n overjarige vent met een blotekontengezicht die denkt dat ie nog 40 is, met enkele bejaarde dames erbij.
ik kom het Kruitvat uit, vraagt ie aan mij, zeg ben jij Sinterklaas?:mad::mad:
Ik heb dit al zo vaak meegemaakt en ik antwoord altijd direct: 'Ja, inderdaad. Wil je even op mijn schoot ziiten?.
Direct klaar!:D

Klinkt verklaarbaar @Renem .
Met een lange baard wordt je bezien, als een totale Alpha-man en is de afstand tussen jou en de minder stabiele cliënten gevoelsmatig te groot, waardoor ze er vanuit gaan, dat er geen vertrouwensband op te bouwen is.

In vroeger dagen was de relatie tussen behandelaar en patiënt anders en moest een behandelaar overmacht uitstralen.
Freud had een fikse baard! Je bent gewoon in het verkeerde tijdperk terecht gekomen. Blame your parents! :p

Het goede nieuws is wel het weekend-feestje. Gezellig. Maak er iets leuks van.(Y)
 

Laurent1965

Zware baard
Ik heb dit al zo vaak meegemaakt en ik antwoord altijd direct: 'Ja, inderdaad. Wil je even op mijn schoot ziiten?.
Direct klaar!:D

Klinkt verklaarbaar @Renem .
Met een lange baard wordt je bezien, als een totale Alpha-man en is de afstand tussen jou en de minder stabiele cliënten gevoelsmatig te groot, waardoor ze er vanuit gaan, dat er geen vertrouwensband op te bouwen is.

In vroeger dagen was de relatie tussen behandelaar en patiënt anders en moest een behandelaar overmacht uitstralen.
Freud had een fikse baard! Je bent gewoon in het verkeerde tijdperk terecht gekomen. Blame your parents! :p

Het goede nieuws is wel het weekend-feestje. Gezellig. Maak er iets leuks van.(Y)


Een man van 70 + op mijn schoot, dacht het niet...
Ga gewoon zeggen, geloofd u nog in Sinterklaas op uw leeftijd???:D:D:D

@Renem, jammer dat het zo loopt..., ik zit ook in deze branche, nog geen last van gehad tot nu toe, mijn baard is wel net wat korter, misschien ter overweging?
Krijg voornamelijk complimenten. ;)
Ik zou er erg veel moeite mee hebben als hij af zou moeten voor mijn werk.
 

Olav1975

Volle Baard
Triest dat er zo naar de lange baard wordt gekeken. Het is wel echt zo.
Ik kreeg met een lange 'sik' dagelijks opmerkingen van mijn werkgever en klanten die in de winkel kwamen. Toen de sik een korte baard werd, alleen maar complimenten. Veel representatiever, veel netter e.d. Toen de baard lang werd, weer het zelfde gezeur. Ik heb tegen iedereen gezegd dat de baard weer lang wordt. Punt.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Eigenlijk heel onfatsoenlijk, want als jij commentaar op het uiterlijk van zowel werkgever als klanten zou geven, dan zouden ze zich beledigd voelen. :(

Gisteren had ik een gezellig samenzijn, waarbij meerdere personen, die enige tijd in de V.S. hebben doorgebracht of er hebben gewoond, waaronder ikzelf en daar kwam ook het onderwerp baarden en kleding ter sprake. Of je in Amerika nu als Cowboy, Smurf of Walvisvaarder over straat loopt; er zal echt nooit iemand een opmerking over het uiterlijk maken. Men gaat er vanuit, dat iedereen een eigen en zelfstandig individue is met een geheel oorspronkelijke afstamming van voorouders en wil daar dus ook niet op aangesproken worden.
Zelfs zgn. grappige opmerkingen worden er dus niet over iemands voorkomen gemaakt, omdat dat gegarandeerd uitmondt in een handgemeen.
Heel prettig, want je kunt gewoon als jezelf "jezelf" zijn! :)>
 

Texman

Koning Baard
Triest dat er zo naar de lange baard wordt gekeken. Het is wel echt zo.
Ik kreeg met een lange 'sik' dagelijks opmerkingen van mijn werkgever en klanten die in de winkel kwamen. Toen de sik een korte baard werd, alleen maar complimenten. Veel representatiever, veel netter e.d. Toen de baard lang werd, weer het zelfde gezeur. Ik heb tegen iedereen gezegd dat de baard weer lang wordt. Punt.
Het is in Nederland zo langzamerhand een heel irritante gewoonte geworden dat mensen overal een mening over moeten hebben en zich te pas en on te pas mee bemoeien. Ik vind iedereen prima zoals hij of zij is zolang je maar gelukkig bent.
 

Laurent1965

Zware baard
Blijft toch een raar fenomeen, ik zie zo vaak slecht geklede mensen, lelijk geverfde dameskapsels, vieze doorgerookte gezichten, enz, heb echter nog nooit rechtstreeks iemand aangesproken op zijn of haar uiterlijk.
Bij baarden ligt dat schijnbaar anders.
Ik laat altijd iedereen in zijn waard, zolang ze dit bij mij ook doen, anders :mad: kunnen ze het krijgen. :D
 

Gunter

Baard
Het is in Nederland zo langzamerhand een heel irritante gewoonte geworden dat mensen overal een mening over moeten hebben en zich te pas en on te pas mee bemoeien. Ik vind iedereen prima zoals hij of zij is zolang je maar gelukkig bent.

Helemaal met je eens @Texman .
Dit lijkt echt een Nederlandse gewoonte en het is niet erg als men ergens een mening over heeft, maar men hoeft het niet constant te ventileren.
Iedereen lijkt er vanuit te gaan, dat zijn of haar "zijn" de standaard is.:rolleyes:

Er is zelfs een groep mensen die er dan nog trots is op hun manier van direct zijn ook. Want wij Nederlanders hebben de naam en die fakkel mag niet doven, ofzo...

Gelukkig heb ik er eigenlijk niet mee te maken, het is niet niks wat er allemaal gezegd zo wordt. Zeker in een fase dat je iets probeert met je uiterlijk (een baard laten staan voor het eerst, om te kijken hoe dat staat) en waar dan ook nog eens tijd overheen gaat voordat het echt mooi wordt, zou ik dat heel vervelend vinden.


Alhoewel <zondagavond gedachtengang doet zijn werk>, mijn vorige partner is anti-baard... Dus ik heb er wel mee te maken gehad. En liet daarom mijn baard niet staan na de nodige "gatsie"'s en opmerkingen over mijn "vieze baard".
Maar aan de andere kant, al zij stekeltjes haar had genomen (m.a.w. gedaan had met haar haar wat zij ook maar wilde) dan had ik daar zeker ook moeite mee gehad.
UIteindelijk kwam het helemaal goed, vond ik de vrouw van mijn dromen met lang haar die haar man extra stoer vind met zijn donkere baard met grijze haren erin.

Uiteindelijk komt het toch altijd weer op z'n pootjes terecht.
 

okt2018

Baard
Toch wel grappig vandaag. Terwijl ik tussen mijn patienten door met de deur open administratie doe (ik heb mijn fysio praktijk in een sportschool) komt er een vrouw binnenlopen. Even haar mening geven dat ze de baard “maar niets” vindt en “er altijd al een hekel aan heeft gehad”.

Toen ik reageerde met de vraag of ze zelf weleens in de spiegel had gekeken vond ze mij in eens “heel flauw” :p
 
Banner image
Top