Het off-topic topic - Slow chat

TMG1961

Baardaap
Heeft er iemand verstand van audio interface’s, microfoons en koptelefoons? Wil mijn saxofoon spelen opnemen op mijn Mac mini m1
 

Texman

Koning Baard
Ha Theo
Dit zegt Aria Ai

Om audio op te nemen op je Mac mini M1, kun je de ingebouwde software GarageBand gebruiken. Hier is een stapsgewijze handleiding om je op weg te helpen:
  1. Open de App Store op je Mac mini M1.
  2. Zoek naar "GarageBand" en installeer de app.
  3. Zodra de installatie is voltooid, open je GarageBand.
  4. Klik op "Nieuw project maken" en selecteer het type project dat je wilt maken (bijvoorbeeld "Audiospoor" als je alleen audio wilt opnemen).
  5. Kies een sjabloon als je dat wilt, of klik op "Kies" om een leeg project te starten.
  6. Nu kun je je audio-interface aansluiten op de Mac mini M1. Sluit bijvoorbeeld een microfoon of een ander audioapparaat aan op een USB-poort.
  7. Ga naar "GarageBand" in de menubalk en selecteer "Voorkeuren".
  8. Ga naar het tabblad "Audio/MIDI" en zorg ervoor dat je audio-interface correct is geselecteerd onder "Invoerapparaat".
  9. Klik op "OK" om de voorkeuren te sluiten.
  10. Klik op de rode opnameknop bovenaan het scherm om de opname te starten.
  11. Spreek of speel de audio af die je wilt opnemen.
  12. Klik op de rode opnameknop om de opname te stoppen.
Nu heb je succesvol audio opgenomen op je Mac mini M1 met GarageBand. Je kunt de opname bewerken, effecten toevoegen en exporteren naar verschillende formaten als dat nodig is.
 

TMG1961

Baardaap
Ha Theo
Dit zegt Aria Ai

Om audio op te nemen op je Mac mini M1, kun je de ingebouwde software GarageBand gebruiken. Hier is een stapsgewijze handleiding om je op weg te helpen:
  1. Open de App Store op je Mac mini M1.
  2. Zoek naar "GarageBand" en installeer de app.
  3. Zodra de installatie is voltooid, open je GarageBand.
  4. Klik op "Nieuw project maken" en selecteer het type project dat je wilt maken (bijvoorbeeld "Audiospoor" als je alleen audio wilt opnemen).
  5. Kies een sjabloon als je dat wilt, of klik op "Kies" om een leeg project te starten.
  6. Nu kun je je audio-interface aansluiten op de Mac mini M1. Sluit bijvoorbeeld een microfoon of een ander audioapparaat aan op een USB-poort.
  7. Ga naar "GarageBand" in de menubalk en selecteer "Voorkeuren".
  8. Ga naar het tabblad "Audio/MIDI" en zorg ervoor dat je audio-interface correct is geselecteerd onder "Invoerapparaat".
  9. Klik op "OK" om de voorkeuren te sluiten.
  10. Klik op de rode opnameknop bovenaan het scherm om de opname te starten.
  11. Spreek of speel de audio af die je wilt opnemen.
  12. Klik op de rode opnameknop om de opname te stoppen.
Nu heb je succesvol audio opgenomen op je Mac mini M1 met GarageBand. Je kunt de opname bewerken, effecten toevoegen en exporteren naar verschillende formaten als dat nodig is.
De Mac Mini M1 heeft geen ingebouwde microfoon en mijn monitor ook niet. Dus ik heb een externe microfoon nodig en koptelefoon aangezien geluid wat uit de speakers van de Mac komt niet echt geweldig is. kan dan kiezen voor een microfoon met USB aansluiting of eentje met een XLR aansluiting die je dan via een audio interface aansluit. Mijn voorkeur gaat uit naar een audio interface, daar kun je dan ook gelijk de koptelefoon op aansluiten.

Maar aangezien ik absoluut geen verstand heb welke te nemen dacht ik na ook gegoogled te hebben vraag hier eens of iemand er verstand van heeft.
 

Texman

Koning Baard
Ik zie dat je Mac twee usb ingangen heeft en 1 koptelefoon aansluiting (mini jackplug)
Het simpelste is de koptelefoon aan te sluiten met de mini jackplug en de micro op de usb-poort.
Volgens Ai zijn er deze mogelijkheden.
Ja, het is mogelijk om een koptelefoonaansluiting te gebruiken voor een externe microfoon, maar het hangt af van het apparaat en de aansluiting. Hier zijn enkele mogelijke manieren om dit te doen:

1. Splitterkabel: Je kunt een splitterkabel gebruiken die één kant heeft met een 3,5 mm mannelijke connector voor de koptelefoon en de andere kant met een 3,5 mm vrouwelijke connector voor de microfoon. Sluit de splitterkabel aan op de koptelefoonaansluiting van het apparaat en sluit vervolgens de koptelefoon en de microfoon aan op de respectieve connectors van de splitterkabel.

2. Adapter: Als je apparaat een aparte koptelefoon- en microfoonaansluiting heeft, kun je een adapter gebruiken om de koptelefoonaansluiting om te zetten naar een microfoonaansluiting. Dit wordt meestal een CTIA-naar-OMTP-adapter genoemd. Sluit de adapter aan op de koptelefoonaansluiting van het apparaat en sluit vervolgens de microfoon aan op de microfoonaansluiting van de adapter.

3. USB-adapter: Als je apparaat geen geschikte aansluiting heeft, kun je overwegen om een USB-adapter te gebruiken. Deze adapters worden vaak gebruikt om externe microfoons aan te sluiten op apparaten zonder specifieke audioaansluitingen. De USB-adapter kan worden aangesloten op de USB-poort van het apparaat en de microfoon kan vervolgens worden aangesloten op de adapter.

Het is belangrijk op te merken dat niet alle apparaten en aansluitingen compatibel zijn met het gebruik van een koptelefoonaansluiting voor een microfoon. Zorg ervoor dat je de specificaties van het apparaat controleert voordat je een van deze methoden probeert.
 

TMG1961

Baardaap
Het aansluiten is niet het probleem. Het probleem is welke microfoon en welke koptelefoon zijn goed, ik heb daar geen verstand van. Daarom vroeg of er hier iemand verstand heeft van dit soort dingen. Ik ga niet met splitter kabels werken, dat zijn nood oplossingen en werken de halve tijd niet goed. Het is of microfoon en koptelefoon rechtstreeks op de mac aansluiten of via een audio interface. Maar welk merk, welk model?
 

Texman

Koning Baard
Ik heb heel lang Sennheiser koptelefoons gebruikt.
Je heb tegenwoordig met en zonder draad dat is de eerste keuze die je moet maken.
Draadloos werken ze met bluetooth daar moet je Mac wel in voorzien.
En dan heb je ook met en zonder noise-canseling.
Als je het eenvoudig wil houden neem dan een gewone bedrade koptelefoon zonder nois-canseling.
Ik heb goede ervaringen bij CoolBlue op hun website heb je erg veel keus.
Deze vind ik wel mooi (zie ook de recenties).
Van Microfoons heb ik geen verstand maar je vindt ze ook bij Coolblue.
 

Baardsterdam

Volle Baard
Dagje Amsterdam. Het is per slot van factuur mijn achtertuin.
Sinds het failliet van vanMoof is het er stuk rustiger. Nu nog de tokkies op fatbikes, toeristen op huurfietsen en fietsflitsbezorgers dat dorp uit.
Oh, en de meeuwen. Agressieve vleugelratten. Ook opzouten.
 

TMG1961

Baardaap
Vraag: Als jullie iets op marktplaats verkopen hoe lang wachten jullie dan op een antwoord? Ik heb mijn Nikon d7100+ lenzen en accesoires te koop gezet. Kreeg bod van iemand waarop ik zei akkoord. Vervolgens stuur ik een betaalverzoek en krijg ik 7 uur later een antwoord dat hij eerst wil komen kijken. Dat was dus gisteravond, om 20.35 berichtje gestuurd van laat maar weten wanneer je wilt komen, hij heeft het gelezen en tot nu geen reactie meer.

Kan alles ook aan iemand anders verkopen, die heeft al toegezegd het te willen hebben en is ook al langs geweest en biedt 75 euro meer.

Heb de eerste gemaild dat als ik geen reactie krijg van hem voor 12 uur vandaag dat ik het aan de andere bieder verkoop, heb in totaal 6 mensen die het willen hebben maar de eerste is zo traag als maar kan met reageren.
 

Baardsterdam

Volle Baard
Vraag: Als jullie iets op marktplaats verkopen hoe lang wachten jullie dan op een antwoord? Ik heb mijn Nikon d7100+ lenzen en accesoires te koop gezet. Kreeg bod van iemand waarop ik zei akkoord. Vervolgens stuur ik een betaalverzoek en krijg ik 7 uur later een antwoord dat hij eerst wil komen kijken. Dat was dus gisteravond, om 20.35 berichtje gestuurd van laat maar weten wanneer je wilt komen, hij heeft het gelezen en tot nu geen reactie meer.

Kan alles ook aan iemand anders verkopen, die heeft al toegezegd het te willen hebben en is ook al langs geweest en biedt 75 euro meer.

Heb de eerste gemaild dat als ik geen reactie krijg van hem voor 12 uur vandaag dat ik het aan de andere bieder verkoop, heb in totaal 6 mensen die het willen hebben maar de eerste is zo traag als maar kan met reageren.
Als je meer kan krijgen, doen!
 
Vraag: Als jullie iets op marktplaats verkopen hoe lang wachten jullie dan op een antwoord? Ik heb mijn Nikon d7100+ lenzen en accesoires te koop gezet. Kreeg bod van iemand waarop ik zei akkoord. Vervolgens stuur ik een betaalverzoek en krijg ik 7 uur later een antwoord dat hij eerst wil komen kijken. Dat was dus gisteravond, om 20.35 berichtje gestuurd van laat maar weten wanneer je wilt komen, hij heeft het gelezen en tot nu geen reactie meer.

Kan alles ook aan iemand anders verkopen, die heeft al toegezegd het te willen hebben en is ook al langs geweest en biedt 75 euro meer.

Heb de eerste gemaild dat als ik geen reactie krijg van hem voor 12 uur vandaag dat ik het aan de andere bieder verkoop, heb in totaal 6 mensen die het willen hebben maar de eerste is zo traag als maar kan met reageren.
stoppen met fotograferen ?
 
Banner image
Top