Het grote frustratie topic

Laurent1965

Zware baard
Inderdaad, is totaal niet meer wat het ooit was.
Ik ben voorzichtig zat, maar ik ben een antiekliefhebber en denk dan, ach zal wel meevallen wat erop af komt.
Ging om een groter stuk.
Opsturen, prima, geen gezeik en van mij krijgt de koper waar hij voor betaald, maar je kunt niet alles opsturen ivm formaat of breekbaarheid, en dan krijg je een reactie van iemand die zegt dat ie in de buurt woont, of hij langs kan komen, laatste keer, lol is er vanaf.

Ik ben ook zo iemand die zelf altijd te duur betaald...
 
Laatst bewerkt:

Gunter

Baard
Ik heb 6 maanden geleden hetzelfde aan de hand gehad (spullen waar ik vanaf moet, geen antiek overigens), kleiner gaan wonen en een hoop spullen moesten weg. Zelfs als je het plaatst op markplaats dat ze het gratis op mogen halen klagen ze nog en willen ze hun tijd en benzine vergoed hebben... Uiteindeijk contact opgenomen met de locale kringloop winkel. Die wilde graag langs komen en het meenemen. 3 keurige heren die heel voorzichtig de spullen weg kwamen halen. Zuinig op stoten en beschadigen. Daarna een kopje koffie gedronken met ze omdat het er zo heerlijk normaal aan toe ging. Wat een lol hadden die mannen, gepensioeerde die met z'n drieën op pad gaan en als team zo goed werk doen.

Laatste beetje echte zooi met een gehuurde bakwagen naar de stort, en met een goed gevoel van onze spullen afgekomen.
 

zenn

Zware baard
Nou de kringloopwinkels hier in de randstad zijn laailichters, waar ze niet aan kunnen 'verdienen' nemen ze niet mee. :mad::mad:
Eigenhandig de meubels van m'n opa waar ie zo netjes op was moeten dumpen, ipv dat het een 2e leven kon hebben bij iemand die het hard nodig heeft.
De rest van de inboedel werd gelukkig wel opgehaald door een organisatie waarvan 'k wist dat het goed terecht komt.

En weet je wie ook hufters zijn; de voedselbank. Als winkel zijnde wilden wij altijd gauw van seizoenshandel af zijn, dus dan schreef 'k het af en belde 'k hun op. Dan was het niet meer in het winkelbeeld (meestal overgang Sint > Kerst), werd het niet verspild en kwam het terecht bij mensen die minder bedeeld waren. Maar wat blijkt; chocoladeletters, pepernoten, kerstkransjes, paaseitjes, oftewel chocoladebrokken, speculaas, koekjes en chocolaatjes zijn na de Sint Kerst en Pasen niet meer gewenst bij die gasten. Want hun kunnen zogenaamd ook geen Sinthandel na de Sint geven, dat is niet gepast. Wat een klinkklare onzin! Eten is eten. :mad::mad:
 

Hartenheer

Zware baard
Zijn op aan het ruimen ivm kleiner wonen binnenkort.
Wat spullen staan op marktplaats, iemand had contact gezocht en zou langs komen om af te halen.
Er komt me toch een creep naar binnen, compleet gestoord.
Allerhande vragen over het stukje antiek, begon het geheel af te kraken, hield me een uur... ! aan de praat.
Prijs was te hoog, ok prijs omlaag, afkraken, toen weer heel oud en waardevol...
Al na tien minuten wilde ik hem eruit zetten.
Ik gaf de prijs toe die hij voor ogen had, hij bleef echter zeuren,
Uiteindelijk wilde hij het helemaal niet, zoals hij aangaf....
Droop af, ik had de indruk van een zielig persoon die een uur om moest krijgen, heb toch maar heel snel de schuur, de garage en de achterdeur afgesloten.
Ik heb mijn advertenties verwijderd, gooi het nog liever weg...!
Wat laat je in Godsnaam in je huis ???? :mad::mad::mad:

Frustreerd mij dat dit soort mensen je zomaar een kostbaar vrij uur afneemt!

Ze zouden bij mij een totaal verkeerde hebben.
Afkraken en goedkoper proberen te krijgen heb ik vaak mee gemaakt toen ik nog in de aquarium garnalen handel zat.

Ze wilden er 100 stuks hebben, kosten €350.00.
Na ze gevangen te hebben gaven ze aan, wil willen hier €250.00 voor geven. Gelijk de garnalen weer terug gekiept in het aquarium en per direct het huis uitgeschopt.

Ze wilde de garnalen alsnog mee nemen, maar de vlieger ging niet op. Jullie krijgen ze niet eens meer.

Zonder handel zijn ze toen vertrokken.
[DOUBLEPOST=1574505155][/DOUBLEPOST]
Marktplaats is niet meer wat het geweest is. Als je iets wil verkopen dan krijg je dat soort figuren langs. Of het begint op de mail al en dan na tien mails alsnog afhaken. Je krijgt zelden de vraagprijs, het is altijd te duur en het is nooit goed lijkt het wel. Omgekeerd als je eens iets wilt kopen dan is alles de hoofdprijs. Ik zal niet zeggen dat ik nooit meer iets met marktplaats doe, maar tegenwoordig geef ik de spullen liever weg aan iemand waarvan ik weet dat ze het kunnen gebruiken en niet veel geld hebben. Dat gaat natuurlijk niet voor alle producten werken.

Hier komt ook nog bij, als je als particulier niet betaald voor de advertentie kom je op een onmogelijke plaats te staan.
De eerste pagina's worden bezet door {weg}winkels.

De service gratis advertentie plaatsen voor particulieren is bijzonder verslechterd
[DOUBLEPOST=1574505493][/DOUBLEPOST]Ik vind verkopen toch al moeilijk.
Onze spullen komen nog uit een tijd dat ik een zeer goede baan had. Wij zijn er altijd zeer zuinig op geweest en horen van vele dat ze het wel willen hebben.

Zet je het voor een idiote lage prijs {dan heb ik het echt over een paar tientjes} dan is er geen hond die het wil hebben.
Zodra je gratis af te halen zet, in vijf minuten tijd 75 reacties.

We hebben de gemeente gebeld en het betreffende notenhouten kastje zelf in de grofvuil wagen gegooid.
Waar bij de buren riepen, niet doen. Ik wil het wel hebben.

Niet dus, kraaaaaaaaaaaaaaak.

Kleinere spullen brengen we naar de kringloop winkel
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
In Nederland schijnt men niet te willen begrijpen, dat Marktplaats net als Ebay en Catawiki een veilingsite is, dus een persoon verkoopt een artikel, geeft een minimum vraagprijs op en daarna zouden gïnteresseerde kopers moeten gaan bieden.
Op Marktplaats bied je een artikel aan en dan bied men onder de vraagprijs rustig ééntiende.
Als men dit op een reguliere veiling zou doen wordt men hard uitgelachen en uit de zaal verwijderd.

Een jaar of drie geleden kwam een kerel een negentiende eeuwse olielamp bij me ophalen. Terwijl hij stond te kijken bood ik hem een kop koffie aan, die hij wel wilde. Ik naar de keuken om koffie te halen, man koffie gedronken, lamp gekocht en weer verdwenen.
Ik loop even later langs mijn bureau en zie, dat de plek, waar mijn vulpen pleegt te liggen ernstig verlaten is. :confused:
Nu ben ik van nature niet achterdochtig, maar het verbaasde me wel en ik ben maar eens grondig gaan zoeken. Nadat ik de vulpen echt niet vinden kon, heb ik de Marktplaats-koper even gebeld met de boodschap, dat ik het op prijs zou stellen, als hij mijn vulpen even terug wilde komen brengen, aangezien ik weinig zin had om hem op te komen halen.
Een uur later had ik de vulpen terug!

Hoe idioot moet je zijn om zoiets te flikken, als je netjes behandeld wordt, koffie krijgt en dan denkt, dat je ermee weg komt?
 

Joep

Zware baard
Ze zouden bij mij een totaal verkeerde hebben.
Afkraken en goedkoper proberen te krijgen heb ik vaak mee gemaakt toen ik nog in de aquarium garnalen handel zat.

Ze wilden er 100 stuks hebben, kosten €350.00.
Na ze gevangen te hebben gaven ze aan, wil willen hier €250.00 voor geven. Gelijk de garnalen weer terug gekiept in het aquarium en per direct het huis uitgeschopt.

Ze wilde de garnalen alsnog mee nemen, maar de vlieger ging niet op. Jullie krijgen ze niet eens meer.

Zonder handel zijn ze toen vertrokken.
[DOUBLEPOST=1574505155][/DOUBLEPOST]

Hier komt ook nog bij, als je als particulier niet betaald voor de advertentie kom je op een onmogelijke plaats te staan.
De eerste pagina's worden bezet door {weg}winkels.

De service gratis advertentie plaatsen voor particulieren is bijzonder verslechterd
[DOUBLEPOST=1574505493][/DOUBLEPOST]Ik vind verkopen toch al moeilijk.
Onze spullen komen nog uit een tijd dat ik een zeer goede baan had. Wij zijn er altijd zeer zuinig op geweest en horen van vele dat ze het wel willen hebben.

Zet je het voor een idiote lage prijs {dan heb ik het echt over een paar tientjes} dan is er geen hond die het wil hebben.
Zodra je gratis af te halen zet, in vijf minuten tijd 75 reacties.

We hebben de gemeente gebeld en het betreffende notenhouten kastje zelf in de grofvuil wagen gegooid.
Waar bij de buren riepen, niet doen. Ik wil het wel hebben.

Niet dus, kraaaaaaaaaaaaaaak.

Kleinere spullen brengen we naar de kringloop winkel
Dat worden trouwens dure broodjes Willem :D

iu


Ghegege :D Ik heb zelf ook een garnalen bakje thuis, leuke dingen zijn dat.
 

Laurent1965

Zware baard
Vannacht... heeft deze idioot nog gereageerd met, eerst, niet de moeite waard wat je hebt, meteen daarna, goedkoper wil ik het wel hebben..., meteen gedelete, gooi het idd nog liever weg en trap het flink in elkaar. :mad::D:mad::D
Heeft intussen wel je adres...., wat heb je toch sneue figuren, bijzonder zielig om zo je tijd om te moeten krijgen.
 

Joep

Zware baard
En toch kan ik me een andere tijd herinneren. Ooit maakte ik wel veel gebruik van marktplaats, toen werkte het gewoon. Ik weet niet waarom het nu niet meer werkt, maar ik hoor om me heen veel dezelfde ervaringen die ik hier ook hoor. Voor marktplaats had je ook nog Viavia, dat werkte ook prima. Ik was als puber vaak aan het sleutelen aan brommers, omdat ik graag vaak een andere brommer wilde hebben. Dan kocht ik weer een oud barrel, knapte het op en reed er een tijdje op. Na verloop van tijd wilde ik weer wat anders en verkocht de opgeknapte brommer met winst. Zo kon ik mijn brommer hobby met gemak in stand houden. Dat hoef je nu niet meer te doen op deze manier. Tegenwoordig heb ik geen auto meer, maar de laatste keren dat ik een auto kocht op marktplaats kwam ik bijna altijd weer bij een handelaar uit, waar je dan te veel moest betalen voor de auto. Wilde je je eigen auto verkopen, dan kwamen diezelfde handelaren op de advertentie af, die vervolgens veel te weinig boden voor je auto. Is heel marktplaats overgenomen door handelaren, zit daar het probleem in?
 

Hartenheer

Zware baard
Dat worden trouwens dure broodjes Willem :D

iu


Ghegege :D Ik heb zelf ook een garnalen bakje thuis, leuke dingen zijn dat.

Moet je na gaan, het is ongeveer 40 jaar geleden toen ik de eerste zoetwater garnalen vanuit Hong Kong naar Europa haalde.
Ze verklaarden me allemaal voor gek, wie gaat er nu garnalen in een aquarium houden. Maar ja, buiten grafisch technisch ingenieur war ik voor in Hong Kong was. Was ik ook nog bioloog {niet als beroep} Duitsland pikte de rage wel op, Nederland kwam 3 jaar later.

Toen ik van een Japanner de eerste Cristal reds {deze koste me F125.00 per garnaal} ontving ben ik verder gaan kweken, hieruit kwam de A klasse uit. Die officieel als gradatie werd ingevoerd.
Het geld er toen wel duizenden malen terug verdiend.
Een leuke tijd, en inderdaad voor op een broodje zijn {en waren} ze wel erg kostbaar. :D:eek::D
[DOUBLEPOST=1574597451][/DOUBLEPOST]
En toch kan ik me een andere tijd herinneren. Ooit maakte ik wel veel gebruik van marktplaats, toen werkte het gewoon. Ik weet niet waarom het nu niet meer werkt, maar ik hoor om me heen veel dezelfde ervaringen die ik hier ook hoor. Voor marktplaats had je ook nog Viavia, dat werkte ook prima. Ik was als puber vaak aan het sleutelen aan brommers, omdat ik graag vaak een andere brommer wilde hebben. Dan kocht ik weer een oud barrel, knapte het op en reed er een tijdje op. Na verloop van tijd wilde ik weer wat anders en verkocht de opgeknapte brommer met winst. Zo kon ik mijn brommer hobby met gemak in stand houden. Dat hoef je nu niet meer te doen op deze manier. Tegenwoordig heb ik geen auto meer, maar de laatste keren dat ik een auto kocht op marktplaats kwam ik bijna altijd weer bij een handelaar uit, waar je dan te veel moest betalen voor de auto. Wilde je je eigen auto verkopen, dan kwamen diezelfde handelaren op de advertentie af, die vervolgens veel te weinig boden voor je auto. Is heel marktplaats overgenomen door handelaren, zit daar het probleem in?

Ik heb zelf ook nog een jaar of drie een verkoopsite gehad., maar die werd continu aangevallen vanuit India.
Ze altijd buiten weten te houden, maar was het op laatst zo zat. Ben maar {weer} gestopt.
 

Joep

Zware baard
Moet je na gaan, het is ongeveer 40 jaar geleden toen ik de eerste zoetwater garnalen vanuit Hong Kong naar Europa haalde.
Ze verklaarden me allemaal voor gek, wie gaat er nu garnalen in een aquarium houden. Maar ja, buiten grafisch technisch ingenieur war ik voor in Hong Kong was. Was ik ook nog bioloog {niet als beroep} Duitsland pikte de rage wel op, Nederland kwam 3 jaar later.

Toen ik van een Japanner de eerste Cristal reds {deze koste me F125.00 per garnaal} ontving ben ik verder gaan kweken, hieruit kwam de A klasse uit. Die officieel als gradatie werd ingevoerd.
Het geld er toen wel duizenden malen terug verdiend.
Een leuke tijd, en inderdaad voor op een broodje zijn {en waren} ze wel erg kostbaar. :D:eek:
Wat een leuk verhaal @Hartenheer (Y)
Dus eigenlijk ben jij (één van) de pionier(s) met de garnalen kweek. Bijzonder hoor. Ik heb een heel klein garnalen bakje, 25 liter geloof ik. Maar het is heel leuk om die beestjes daarin bezig te zien. Met flink wat planten erin heb je er bijna geen omkijken naar, dat is wel anders dan met een gezelschapsaquarium, die heb ik in het verleden ook wel gehad. 125 gulden per garnaal, poehee, dat is niet mis!
Ik heb zelf ook nog een jaar of drie een verkoopsite gehad., maar die werd continu aangevallen vanuit India.
Ze altijd buiten weten te houden, maar was het op laatst zo zat. Ben maar {weer} gestopt.

Jammer dat sommige figuren het zo weten te verpesten op internet hè?! :mad:
 

Laurent1965

Zware baard
En toch kan ik me een andere tijd herinneren. Ooit maakte ik wel veel gebruik van marktplaats, toen werkte het gewoon. Ik weet niet waarom het nu niet meer werkt, maar ik hoor om me heen veel dezelfde ervaringen die ik hier ook hoor. Voor marktplaats had je ook nog Viavia, dat werkte ook prima. Ik was als puber vaak aan het sleutelen aan brommers, omdat ik graag vaak een andere brommer wilde hebben. Dan kocht ik weer een oud barrel, knapte het op en reed er een tijdje op. Na verloop van tijd wilde ik weer wat anders en verkocht de opgeknapte brommer met winst. Zo kon ik mijn brommer hobby met gemak in stand houden. Dat hoef je nu niet meer te doen op deze manier. Tegenwoordig heb ik geen auto meer, maar de laatste keren dat ik een auto kocht op marktplaats kwam ik bijna altijd weer bij een handelaar uit, waar je dan te veel moest betalen voor de auto. Wilde je je eigen auto verkopen, dan kwamen diezelfde handelaren op de advertentie af, die vervolgens veel te weinig boden voor je auto. Is heel marktplaats overgenomen door handelaren, zit daar het probleem in?
Daar zeg je wat, "handelaren" en echte handelaren.
Willen er aan verdienen, eerste categorie wat ik aan de deur had, kijken of ze het kunnen doorverkopen voor het dubbele om wat extra's op hun uitkering te hebben, willen het bijna voor niks hebben, staat het artikel binnen een week weer op Mpl.
De tweede categorie zijn webshops die adverteren, was vroeger niet of veel minder.

Overigens, de kringlopen hier puilen allen uit van de zooi en nemen niets meer aan, rest niks anders dan storten...
 
Laatst bewerkt:

Boof72

Volle Baard
Hier gisteren nog ene handelaar gehad.
Hadden een koel vries combi in de schuur staan. Alleen als het rond het vriespunt komt ontdooit de vriezer :confused: Dus weg ermee. Ene Karel deed een bod en kwam hem gisteren ophalen. Uiteraard veel later dan de afgesproken tijd en toen bleek Karel ineens een Turk te zijn :D:D:D, en in z'n bus allerlei onderdelen van wasmachines e.d. En dan bij het afrekenen nog proberen om er een tientje vanaf te praten...... daar heb ik zo'n schurft hekel aan. Voor de rest haal ik nooit mensen vanuit Marktplaats in huis . Altijd in de tuin, schuur of aan de voordeur. Verder wil ik ze niet hebben.
 

Laurent1965

Zware baard
En dat is nou wat men noemt een wegwerpmaatschappij, te triest voor woorden, maar helaas blijkbaar onontkoombaar in dit land :(
Ik verwijt je niets. Ik heb er de pest aan om dingen weg te gooien, maar ik loop af en toe nog heel lang te leuren met spullen die ik gratis weggeef. Iedereen wil nieuw lijkt het soms wel.
Ik werk als hulpverlener met mensen die vaak totaal niets hebben, ook deze waarderen het niet, vinden het niet mooi of het is in no time kapot... Als het niet nieuw is willen ze het vaak niet inderdaad, kunnen er echter niet mee omgaan vanwege stoornissen.
Daarnaast is het "volgens de protocollen" niet kies als hulpverlener om spullen aan cliënten te geven, ivm beroepsafstand en zo.
Er zijn wel eens collega's die zich nergens iets van aantrekken en wel hun eigen spullen aan cliënten weggeven, ben je er zelf jaren zuinig op geweest, is het in no time totaal naar de gallemiezen.
Deze regels zijn tenslotte toch ter eigen bescherming.
Ik heb een pest hekel aan dingen weggooien, maar wat moet je anders met je zooi als je van een ruime plattelandswoning met zolder, schuur, dubbele garage vol spullen en een joekel van een tuin naar een stadsappartement wil gaan en er zoiets van 80 % weg moet...?
 
Laatst bewerkt:
Banner image
Top