Hairy beard in progress!

Bedankt allemaal voor de complimenten guys. Sta er zelf de laatste tijd ook wel een beetje van te kijken.
Des te meer reden ik krijg om het niet weg te halen.

Het is elke dag weer raak waar ik kom. In het hotel waar ik verblijf is het een gespreksonderwerp van de dag.

Op het trainingsfaciliteit wordt er over gerept. Door verschillende cursisten die me vragen of zo'n baard geen problemen oplevert met een zuurstofmasker.

De oudere dames van de kantine zijn er helemaal gecharmeerd van, dat hun zelfs moeten doorgeven van de vrouwen van de directie om te zeggen dat het er goed uit ziet.

Zelfs zo erg dat ik vandaag op mijn hotelbed een witte envelop aantrof zonder adressering met een via via bericht van het trainingsfaciliteit, dat er vrouw mij vraagt of ik een drankje met haar wil gaan drinken binnenkort.

Één ding blijft het zeker. Het is een love it or hate it bij iedereen. Maar het blijft de mensen hoe dan ook aanspreken en de mensen die het leuk vinden, laten het de een of ander manier wel weten.

Ik ga niet meer terug naar zonder baard! :)>


mooie volle baard wou dat ik die ook al had lol
hoelang heb je de baard op die foto ?
heb de baard nou sinds augustus vorig jaar en heb al meerdere keren bij laten trimmen.
 

Ronster

Baard
Wat voor producten gebruik je nu het liefst uit die enorme collectie? :D

Ben vooral benieuwd naar de wax en hoe (en hoeveel) je deze aanbrengt. Ik heb nu enkel de 2 waxen van mijnbaard (dus ook de woody in jouw pic), maar ik vind ze niet genoeg hold hebben.
Misschien doe ik ook wel iets fout hoor. 's morgens kam ik de snor uit naar de zijkanten en verdeel ik er met mijn vingers wax ter grootte van een erwt in. Na een paar uren begint mijn snor alweer te hangen en zit ik constant eraan te prutsen om hem in model te houden. Erg irritant met eten.
 
Wat voor producten gebruik je nu het liefst uit die enorme collectie? :D

Ben vooral benieuwd naar de wax en hoe (en hoeveel) je deze aanbrengt. Ik heb nu enkel de 2 waxen van mijnbaard (dus ook de woody in jouw pic), maar ik vind ze niet genoeg hold hebben.
Misschien doe ik ook wel iets fout hoor. 's morgens kam ik de snor uit naar de zijkanten en verdeel ik er met mijn vingers wax ter grootte van een erwt in. Na een paar uren begint mijn snor alweer te hangen en zit ik constant eraan te prutsen om hem in model te houden. Erg irritant met eten.

Persoonlijk vind ik de beard balm van Percy Nobleman nog steeds het fijnste. Smelt heerlijk zonder korreltjes in de handen, glanst als de nete en laat zich goed uitsmeren in het baard. Patchouli is het overheersende geur, maar vervliegt heel snel zodra het aangebracht is in het baardje.
En dat is juist net wat ik nodig heb omdat ik altijd parfum op doe voordat ik de deur uit ga.

De beard conditioner van Honest Amish vind ik ook een hele fijne en heeft amper hold en maakt het baardje ook goed zacht.
Het zoete weeïge geur vind ik persoonlijk wat minder. En soms wil ik er na de beard conditioner ook de buitenkant besmeren met de extra grit ter grootte van een pinda nootje. Ook deze heeft dat zoete geur. Maar het moet toch op, dus ik gebruik het op dagen dat het me wat minder boeit.

Het hoeveelheid product neem ik ter grootte van een pindanootje en tussen een amandelnootje. En hangt ook beetje af van het product want de ene is wat taaier als de ander en wil het ook niet altijd al te vettig hebben.


Mijn snor, fohn ik het liefst direct na het douchen. Dus gewoon naar de zijkanten toe. En daarna met snorrenborsteltje in gareel borstelen. En waxen hangt een beetje af van wat ik wil. Een beetje bushy of wil ik echte puntjes.
Voor de puntjes moet ik dus de wat taaiere snorrewaxen nemen (capt fawcett) en dan ter grootte van een erwt alleen in de zijkanten.
Voor de bushy type handlebar, gebruik ik het liefst de grave before shave. Eerst wat aanbrengen vanaf de buitenkant en puntjes maken. En vervolgens met het borsteltje wat uitborstelen tot het gewenste bushy resultaat heeft.

Het is echt gewoon spelen met de middelen die je heb. De ene keer na het douchen valt het weer anders dan de volgende keer.
En in het midden begint het al van redelijke lengte te worden maar om dat gedeelte naar de zijkanten te houden moet er echt veeel product in en ik heb nog geen zin om met zoveel wax boven me lip te moeten rondlopen.
 

Ronster

Baard
Thanks! Goeie tips die ik zeker eens ga opvolgen.
Mooi, dan wordt de volgende aankoop Percy Nobleman :)
 

koen

Baard
@HairyBeard
Wat mij betreft heb je een van de knapste baarden hier op het forum.
Je werkt inspirerend :)
benieuwd of ik de mogelijkheid en het geduld heb om zo lnag te sparen.
 
Nee, mijn snor heeft zeker nog lang niet zijn limiet bereikt ;)
Ben nog steeds aan het herstellen van de fout, die ik maanden geleden gemaakt had door mijn snor verkeerd te trimmen. Nu zitten er stukken in van ongelijke lengte aan de uiteinde. Dit wil ik dus gelijk hebben zodat er meer volume ontstaat bij de handlebars. Nu is het dus gewoon een kwestie van regelmatig puntjes af knippen en wachten tot het helemaal gelijk groeit met de kortere stukken! Geduld is een schone zaak ;)


Bedankt, maar zelf ben ik er niet volledig content mee (lees hierboven). Me snor heeft betere tijden gekend wanneer die wel gelijk was en nu zit ik weer eventjes in een lastige periode. Maar we komen d'r wel :)>


Even kleine update met wat enkele nieuwe spulletjes die ik recentelijk heb mogen ontvangen.

fec316d81b8a527ca5731b0f0bbd6eb7.jpg


Mocht er iemand vragen hebben over producten. Schroom niet!
Wat is de beste pomade van deze collectie?
 

DNA76

Baard
met verbazing dit topic doorgelezen. Echt knappe baard en snor. Hopelijk ben ik volgend jaar ook in dat stadium.
 

TMG1961

Baardaap
Ik heb net ook het hele topic doorgelezen. Echt een top baard (Y) :)> Daar mag je met recht heel heel heel erg trots op zijn.
 
Banner image
Top