Hairy beard in progress!

7e76f2167aaab94eccb75c848ebeb59c.jpg


Vanmiddag ook even langs de Tuinen geweest om vitamine E olie, macadamia olie, oerzeep en impuls aankoop twee pipet flesjes van 30ml, te halen.

Als ik internet erop nakijk kun je de flesjes met pipet voor veeeel goedkoper halen. Maar ach, weten we weer voor de volgende keer! Er zitten weliswaar 4 stickers bij waarop je iets kunt schrijven. Maar voor de handige baardbroeders zou je met gemak iets anders weten te verzinnen om het flesje te voorzien van een eigen etiketje.

De huidige zelfbrouw baardolie ben ik niet helemaal tevreden over. Voornamelijk vanwege dat scherpe en overheersende geur van tea tree olie. Voor de rest is de baardolie heerlijk en maakt de baardharen lekker zacht, maar ik zal hem voortaan voor het douchen en voor het slapen gaan gebruiken.

Uiteraard ook de machtige oerzeep met 16% laurierbesolie. Voor zover wordt dit zeep al 3000 jaar of nog langer op het oude ambachtelijke manier bereidt. Hoe bedoel je het is "Tried & True". Tevens ook de enige zeep ter wereld die in (zee)water blijft drijven!
 

maximum

Zware baard
Veel plezier met je spulletjes voor je eigen brouwseltjes(Y):)Hoe kom je aan de hoofd bestanddelen van je basis olie?Heb ik persoonlijk nog nooit van gehoord:eek:Ben benieuwd(Y)Beard up:)>
 
@maximum, de 'dragende' olie ken je onder andere kopen bij de Tuinen en uiteraard ook elders.
Ik had al argan olie, amandel olie, castor olie en jojoba olie thuis staan. De vitamine E en macadamia olie heb ik dan reeds aangeschaft omdat ik ze regelmatig ook bij andere baardolieen op het ingredientenlijst zie staan.
Daarnaast heb ik ook een tupperware bakkie vol met essentiele olieen die ik goed kan gebruiken om een eigen brouwseltje te maken.

In principe zou ik ook nog een baard balm kunnen maken, echter heb ik me nog niet echt in verdiept om de hardere boters zoals sheaboter en kokosvet te mixen met de vloeibare olieen. Voor een baard wax zou je bijvoorbeeld ook bijenwas kunnen gebruiken omdat die een enorme houdvast heeft.
 

maximum

Zware baard
@maximum, de 'dragende' olie ken je onder andere kopen bij de Tuinen en uiteraard ook elders.
Ik had al argan olie, amandel olie, castor olie en jojoba olie thuis staan. De vitamine E en macadamia olie heb ik dan reeds aangeschaft omdat ik ze regelmatig ook bij andere baardolieen op het ingredientenlijst zie staan.
Daarnaast heb ik ook een tupperware bakkie vol met essentiele olieen die ik goed kan gebruiken om een eigen brouwseltje te maken.

In principe zou ik ook nog een baard balm kunnen maken, echter heb ik me nog niet echt in verdiept om de hardere boters zoals sheaboter en kokosvet te mixen met de vloeibare olieen. Voor een baard wax zou je bijvoorbeeld ook bijenwas kunnen gebruiken omdat die een enorme houdvast heeft.

Ah oke(Y):)Dacht dat je het als basis olie gebruikte zonder bev. een castor,amandel of jojobaolie;)Beard up:)>
 
Gaat nog steeds te langzaam voor me gevoel. "The ox is slow, but the earth is patient" :rolleyes:

Maar ik weet al denk ik wat mijn fout was... Heb hele tijd de haren aan de onderkant tegen de huid aan gekamd en geborsteld. Nu dus niet meer... :)>
 
615137fb6509f942dc571f62c5238532.jpg


Na lange tijd een update. Heb de baard sinds voorlaatste foto nog twee keer laten trimmen om wat meer accent te krijgen op de snor. Helaas is de snor niet echt goed te zien op de foto maar toch.
 
Thanks.
Denk dat ik binnenkort maar eens wat betere fotos laat schieten. Begin nu weer wat lengte te krijgen waar ik me baard kan uitkammen ipv tegen de huid aan te kammen.
 
Banner image
Top