Groei, groei, groei!

Derek

Baard
Ook ik zal maar trouw een maandboekje bijhouden.14835695089461562990114.jpg 14835695447011751523914.jpg 1483569579942-1166605642.jpg
Sinds 13 dec is er niet al te veel veranderd, er is wat lengte en breedte erbij gekomen natuurlijk, elke dag lekker kammen, borsten, en schrobben en hopen op het beste, ben nu ongeveer 2 maanden op weg, ik had al een baard maar echt sinds 2 maanden laat ik alles staan en scheer hoog uit bij mn wangen en keel.

Mocht iemand nog tips hebben voor zeep/conditioner waardoor de haren soepel blijven hoor ik het graag! Heb een stevige baardwax gemaakt maar ter compensatie wil ik wel de baard gevoed en onderhouden hebben.

Groetjes,

May the beard be with you!
 

Jeepie

Baard
maar echt sinds 2 maanden laat ik alles staan en scheer hoog uit bij mn wangen en keel.

Nu je nog redelijk vroeg op je baardreis bent, wil ik je graag deze tip mee geven.

Mocht je je baard echt lang en vol willen laten groeien, scheer je keel dan NIET (ja, ik gebruikte capslock. what u gonna do about it:p) bij. je wangen maakt niet zo heel veel uit.
Het probleem met je keel scheren is dat het op den duur lijkt alsof je een pluk schaamhaar op je kin hebt hangen omdat er in je nek geen haren zijn om het op te vullen.

Zie voorbeeld :
IMAG0034_zpsknvzqvf9.jpg


De lengte is leuk, maar je ziet dat er een waardeloos plukje op de kin hangt.
Om teleurstelling bij de barber te voorkomen( trust me, de helft van je yeard op de grond zien liggen doet pijn), zou ik nu je nek al niet meer bijwerken.

Sorry voor de lange post, hier is een Potato
domineeaardappelinaars.jpg
 

Derek

Baard
Nu je nog redelijk vroeg op je baardreis bent, wil ik je graag deze tip mee geven.

Mocht je je baard echt lang en vol willen laten groeien, scheer je keel dan NIET (ja, ik gebruikte capslock. what u gonna do about it:p) bij. je wangen maakt niet zo heel veel uit.
Het probleem met je keel scheren is dat het op den duur lijkt alsof je een pluk schaamhaar op je kin hebt hangen omdat er in je nek geen haren zijn om het op te vullen.

Zie voorbeeld :
IMAG0034_zpsknvzqvf9.jpg


De lengte is leuk, maar je ziet dat er een waardeloos plukje op de kin hangt.
Om teleurstelling bij de barber te voorkomen( trust me, de helft van je yeard op de grond zien liggen doet pijn), zou ik nu je nek al niet meer bijwerken.

Sorry voor de lange post, hier is een Potato
domineeaardappelinaars.jpg
Was goed te lezen hoor! Vandaag helaas weer geschoren, zal het nu laten groeien!
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Oh god...wat een typfout... ik had het bericht 3x gelezen voor ik het posten... gewoon overheen gelezen... het is echter wetenschappelijk onderzocht dat elke dag minimaal 10 min staren naar borsten gezond is voor een man, kleine tip :)
Ik staar me suf en het helpt! Vandaag riep namelijk een vrouw boos:’ Zit je naar mijn borsten te kijken?' Daarna trok ze heel hard aan mijn baard en volgens mij is 'ie nu iets langer. :p:D

Bij de weg: @Jeepie heeft 100% gelijk. Ik heb de kaaklijn mee laten groeien met de lengte van de voorzijde van de baard en heb nu dus genoeg massa om alles in model te houden.:)>
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
@Derek : gaat erg goed voor die tijdsspanne hoor (Y)

Zoals Jeepie en de Professor ook al aangaven zou ik de keel en kaaklijn voorlopig niet meer scheren.

Bij mij "zakte" de kaaklijn bij elke scheerbeurt enkele mm en na een jaartje was dat al.......... meer dan 2cm :(

Onderaan is dat haar van op de hals/keel zeker nodig voor de volheid (zeker na een tijdje als de "lengte" komt ;)
 

vonchipka

Baard
Ik staar me suf en het helpt! Vandaag riep namelijk een vrouw boos:’ Zit je naar mijn borsten te kijken?' Daarna trok ze heel hard aan mijn baard en volgens mij is 'ie nu iets langer. :p:D

Bij de weg: @Jeepie heeft 100% gelijk. Ik heb de kaaklijn mee laten groeien met de lengte van de voorzijde van de baard en heb nu dus genoeg massa om alles in model te houden.:)>
Bij mij helpt dit niet. Krijg alleen pijnlijke oren..... hahahahaha
 

Derek

Baard
Zo, ondanks de belofte om elke maand een update te doen heb ik het niet waar kunnen maken, mijn excuus hierbij alsnog een update, de laatste was in december geloof ik of ergens januari, er is veel gebeurd, ben verhuisd naar Zutphen, nieuwe job gevonden en half augustus ga ik trouwen :) koppie is lekker kort en de baard een keer kortgesnoeid, spijt van gehad en nu een maand of twee weer aan het sparen, wanglijn een stuk hoger en keel een stuk lager, ondanks et lange bericht.

Dank voor het lezen!!!
1494336290107553365968.jpg 1494336315255904137392.jpg 1494336343927355443258.jpg 1494336360894739375947.jpg
 

Ardjan

Baardaap
Welkom terug! :)>
Mooie ontwikkelingen als ik je bericht zo lees.
Succes in alles, en de baard staat je prima! (Y)
 

Jeepie

Baard
Zutphen!! Heeeeel wat bekenden wonen daar, goeie tijden gehad!! Kom zelf uit Deventer, voor ik naar Dushi curacao ben verhuisd.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
De lengte van het verhaal viel alleszins mee. :)
Goede nieuwtjes over de verhuizing en de aankomende verbinding in de echt.(Y)
En dan ook nog eens een heel mooie baard.:)>
 

Derek

Baard
Drie weekjes verder, begint al wat lengte te krijgen, ik ben er nog niet... eens kijken wat een jaar doet, tot januari geen mes erin, alleen wanglijn, snor en keel bij houden. Wanneer raden jullie het aan om een fone te gebruiken na het douche? Het is mij nog niet duidelijk waarvoor je een fone zou gebruiken.
14961337089512111620024.jpg 14961337265281989838019.jpg 1496133755925624884247.jpg 14961337743441018230428.jpg
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Als je zonder kan zou ik zeker de fohn achterwege laten. (Warme) lucht blazen is niet ideaal voor de haren.

De meesten gaan het gebruiken waneer het moeilijker wordt om er een bepaalde vorm in te krijgen na het douchen.

Gaat mooi zo :)>
 
Banner image
Top