Bossman

Gaat het wat worden?

Discussie in 'Baard laten groeien' gestart door Sharky, 17 mei 2018.

1. Sharky

Sharky Stoppelbaard

Hallo allemaal,

Ik heb inmiddels veel gelezen op dit forum over baardgroei en geduld hebben. Ik heb een vreemde baardgroei, althans dat denk ik. Als ik van mijn oor naar mijn kin ga met mijn handen, dan wrijf ik aan een kant met de baardgroei mee en aan de andere kant tegen de baardgroei in.

Nou heb ik aan 1 kant best een volle baardgroei, maar aan andere kant minder. De tip die ik het meeste lees, is laat maar groeien, komt goed. Is dat bij deze mindere kant ook? De eerste foto is de minder volle kant.

Zoals je op de foto's kunt zien heb ik mijn kaaklijn altijd vrij laag gehad en ben ik sinds kort begonnen met de kaaklijn te laten groeien. Nooit gedacht dqt ik daar voldoende baard zou hebbe', maar ik denk wel dat het met een beetje lzngte mooi dicjt groeit. Toch? Daar blijf ik voorlopig af. Ik werk m'n baard af en toe bij met een trimmer.

Elke ochtend kammen, balsem, borstelen en 's avonds wassen met baardshampoo, drogen, kammen, olie, borstelen.

IMG_20180517_095900.jpg IMG_20180517_095833.jpg

Hans, RCM en ProfessorMelchior vinden dit leuk.
  2. Cowboy

Cowboy Moderator Staff Oerbaard

Als je gewoon langer wacht komt het vast in orde met die "andere kant".
    Geduld en, zoals je al doet, goed blijven verzorgen ;)
    Succes ermee (Y)

ProfessorMelchior vindt dit leuk.
  3. Sharky

Sharky Stoppelbaard

Fijn om te horen.

4. Texman

Texman Zware baard

Ha @Sharky
    Welkom op het forum.
    Ik sluit mij aan bij het advies van @Cowboy.
    Wat mij betreft zou ik niet iedere avond je baard hoeven te wassen met shampoo maar om de dag.
    Tenzij je baard iedere dag vuil wordt door je werk of andere activiteiten.
    Op de andere dag kan je volstaan met goed uitspoelen met lauw tot warm water.
    Dit is beter voor het behoud van je eigen huidvetten.
    Succes Texman:)>

Sharky en RCM vinden dit leuk.
  5. Sharky

Sharky Stoppelbaard

@Texman Bedankt voor de tip. Ik sla het wassen wel eens een dag over. Dat kan ik best wel wat vaker doen.

6. ProfessorMelchior

ProfessorMelchior Administrator Staff Oerbaard

En kam of borstel het haar gewoon naar beneden. :)>

Sharky vindt dit leuk.
    Mijnbaard Woody Citrus Baardset
  7. RCM

RCM Baardaap

Gaat vast goed komen! Succes. :)>(Y)

Sharky vindt dit leuk.
  8. Sharky

Sharky Stoppelbaard

Dank je. Dat was een beetje de onderliggende vraag ivm de gekke richting van de baardgroei

ProfessorMelchior vindt dit leuk.
  9. dijkie

dijkie Volle Baard

Gaat wel goed komen, lekker laten groeien.

Sharky vindt dit leuk.
  10. Jeb

Jeb Baard

Lkkr laten groeien
    En als de ene kant echt anders begint uit te zien kun je 2 dingen doen
    (Ik heb ook zoon baardgroei waar het lijkt alsof de wind van 1 richting komt)

Eerste; je kunt het laten groeien en wachten totdat de zwaartekracht mee gaat dingen zodat je ziet wat je resultaat gaat worden en welke richtingen je er mee uit kunt gaan

Tweede; en dit doe ik zelf ongeacht wat anderen zeggen (moet wel zeggen dat je geduld 2 keer zo zwaar op de proef genomen word zo) elke week trim ik het een beetje recht nadat ik de baard in model heb zitten. Zo lijkt het in de tussenfases toch verzorgd en net en vooral niet te vergeten ... RECHT !!!:)>

Dan leer je het begrip traag maar gestaag kennen:D

In ieder geval suc-6 met je baard reis en hoop dat je wat aan "mijn" tip(s) hebt;)

Sharky en Texman vinden dit leuk.
Bearded Bastard beard oil and balm

Deel Deze Pagina