Gaat het wat worden?

Texman

Koning Baard
Ha @Sharky ,
Ik vind dat het goed gaat. De wangen beginnen ook aardig bij te komen.(Y)(Y)(Y)
We hebben allemaal wel eens een dag dat we balen van onze baard omdat we hem niet goed in model krijgen.
We noemen dat een "Bad Beardday". Gewoon even lekker wassen met schampoo of uitspoelen daarna wat baardbalsem er in het zit gewoon al weer beter.
In ieder geval NIET AFSCHEREN. Een enkel uitstekende haar mag je gerust inkorten.
Sterkte Texman:)>
 

Sharky

Baard
Ha @Sharky ,
Ik vind dat het goed gaat. De wangen beginnen ook aardig bij te komen.(Y)(Y)(Y)
We hebben allemaal wel eens een dag dat we balen van onze baard omdat we hem niet goed in model krijgen.
We noemen dat een "Bad Beardday". Gewoon even lekker wassen met schampoo of uitspoelen daarna wat baardbalsem er in het zit gewoon al weer beter.
In ieder geval NIET AFSCHEREN. Een enkel uitstekende haar mag je gerust inkorten.
Sterkte Texman:)>


Ik ben sinds kort de shampoo van mijnbaard. Die voelt wel erg lekker. Ik gebruik de balsem van reuzel. Maar die vind ik niet zo fijn. Ik wil de neutrale balsem van dutchbeards proberen.

De baard is niet geschoren, en ook niet ingekort. Vandaag zat die weer lekker en ik blijf er dan ook vanaf.
 

Texman

Koning Baard
Ha @Sharky ,
Je zit nu bijna op 5 maanden en je hebt een mooie baard gekregen en het staat je goed.(Y)(Y)(Y)
Wat wil een man nog meer;) Ook jouw baard wordt een succesverhaal.
Ga zo door, Texman:)>
 

Sharky

Baard
Even een vraagje. Als ik mijn baar wat korter laat knippen. Hoe zit het dan met de volheid van de baard? Neemt die af en ziet het er dan uit als tijdens de eerste maanden groei, of is de baar dan voller?
 

Laurent1965

Zware baard
Even een vraagje. Als ik mijn baar wat korter laat knippen. Hoe zit het dan met de volheid van de baard? Neemt die af en ziet het er dan uit als tijdens de eerste maanden groei, of is de baar dan voller?
Volgens mij doet dat niets af aan de volheid van de baard, integendeel.
Deze groeit dan gelijkmatig weer aan.
Tijdens de eerste maanden groei zijn er altijd haren die anders groeien of later opkomen.
Door de baard op een later tijdstip op 1 lengte te knippen wordt de lengte egaler waardoor voller.
Hierna lekker laten groeien.;)(Y)
 

Sharky

Baard
Volgens mij doet dat niets af aan de volheid van de baard, integendeel.
Deze groeit dan gelijkmatig weer aan.
Tijdens de eerste maanden groei zijn er altijd haren die anders groeien of later opkomen.
Door de baard op een later tijdstip op 1 lengte te knippen wordt de lengte egaler waardoor voller.
Hierna lekker laten groeien.;)(Y)

Bedankt voor de reactie.

Hier kan ik wat mee. Ik ga eens goed nadenken of ik m korter laat maken. Heb een paar mooie baarden gezien die passen bij mijn baardgroei.
 

Nib85

Volle Baard
Hangt er ook vanaf wat je doel is.
Als je de baard sowieso wat langer wilt loont het wel om hem nog een paar maand te laten groeien.

Als je hem wat korter wil houden (of geen haast hebt) kun je hem wat vaker bij laten knippen.

Advies hier is vaak eerst laten “uitgroeien” en dan model er in knippen.
Zelf hanteer(de) ik de 2e methode (wat korter en ook nog tussendoor bij trimmen).
Mijn voordeel is dan wel dat mijn baardgroei van begin af aan behoorlijk vol is.

Succes, je bent al mooi op weg en ziet er al prima uit.
 
Banner image
Top