Gaat het wat worden?

Sharky

Baard
Hangt er ook vanaf wat je doel is.
Als je de baard sowieso wat langer wilt loont het wel om hem nog een paar maand te laten groeien.

Als je hem wat korter wil houden (of geen haast hebt) kun je hem wat vaker bij laten knippen.

Advies hier is vaak eerst laten “uitgroeien” en dan model er in knippen.
Zelf hanteer(de) ik de 2e methode (wat korter en ook nog tussendoor bij trimmen).
Mijn voordeel is dan wel dat mijn baardgroei van begin af aan behoorlijk vol is.

Succes, je bent al mooi op weg en ziet er al prima uit.
Ik wil m wel graag wat korter hebben. Hier twee modellen waar ik tussen twijfel. Ik heb juist een afspraak gemaakt om morgen bij de barbier langs te gaan.

Het eerste model past volgens mij meer bij mijn baardgroei. Maar dan is het weer heel lang sparen als ik de wangen wil laten bij groeien. Voor het tweede model heb ik dan weer misschien te weinig groei op de wangen. Graag tips....
 

Bijlagen

  • 429eed02-69fe-11e6-94b1-00163edf843f.png
    429eed02-69fe-11e6-94b1-00163edf843f.png
    1.005,7 KB · Weergaven: 96
  • b9e0eb40fa259fe2450dd0e91fee8f40.jpg
    b9e0eb40fa259fe2450dd0e91fee8f40.jpg
    73,2 KB · Weergaven: 93
Laatst bewerkt:

Texman

Koning Baard
Ha @Sharky ,
Ik denk dat je je niet te veel moet focussen op bepaalde modellen maar meer op de mogelijkheden van je eigen baard.
Je kan ook zeggen tegen de barbier ik wil mijn baard wat korter en zo veel mogelijk dekking op mijn wangen en een zo laag mogelijke hals lijn.
Dit kan je een paar keer herhalen waarbij je tussen de trimbeurten je baard steeds voller laat worden. Als je het gevoel hebt dat je baard niet voller wordt dan kan je definitief kiezen voor een bepaald kort model en dit in de toekomst zo laten onderhouden.
Beide modellen zijn prima. Als je goed kijkt naar de man met de donkere baard dan kan je zien dat hij de mogelijkheid heeft om meer baard op zijn wangen te laten groeien. Ook heeft hij een dichte haarinplant waardoor dit model er heel mooi en scherp ingezet kon worden. Bij de andere man kan je zien dat hij een model baard heeft die meer aansluit bij zijn eigen baardgroei. Als je haarinplant nog niet zo dicht is kan je voorlopig beter beginnen met het model van deze man. Bij dit model kunnen de wat langere haren de dunnere plekken wat camoufleren.
Ben benieuwd wat het gaat worden.
Groet Texman :)>
 

Sharky

Baard
Ik zou je wangen niet zo maar kaal scheren, beter die sowieso nog de tijd geven om vol te groeien.

Er af halen kan altijd nog mocht je na een x-aantal maand nog niet tevreden zijn.
Ik zit nu op mijn 5 maanden. Ik heb niet het idee dat de wangen nog veel voller gaan groeien.
[DOUBLEPOST=1557835115][/DOUBLEPOST]
Ha @Sharky ,
Ik denk dat je je niet te veel moet focussen op bepaalde modellen maar meer op de mogelijkheden van je eigen baard.
Je kan ook zeggen tegen de barbier ik wil mijn baard wat korter en zo veel mogelijk dekking op mijn wangen en een zo laag mogelijke hals lijn.
Dit kan je een paar keer herhalen waarbij je tussen de trimbeurten je baard steeds voller laat worden. Als je het gevoel hebt dat je baard niet voller wordt dan kan je definitief kiezen voor een bepaald kort model en dit in de toekomst zo laten onderhouden.
Beide modellen zijn prima. Als je goed kijkt naar de man met de donkere baard dan kan je zien dat hij de mogelijkheid heeft om meer baard op zijn wangen te laten groeien. Ook heeft hij een dichte haarinplant waardoor dit model er heel mooi en scherp ingezet kon worden. Bij de andere man kan je zien dat hij een model baard heeft die meer aansluit bij zijn eigen baardgroei. Als je haarinplant nog niet zo dicht is kan je voorlopig beter beginnen met het model van deze man. Bij dit model kunnen de wat langere haren de dunnere plekken wat camoufleren.
Ben benieuwd wat het gaat worden.
Groet Texman :)>
Dank je wel. Ik ben ook benieuwd wat het gaat worden

Ik laat me morgen ook adviseren door de barbier.
 

Sharky

Baard
Nog een laatste foto voor het bezoek aan de barbier morgen. Er gaat sowieso een stukje af en ik denk dat ik de wanglijn nog een aantal maanden tijd geef om voller te worden.

Ik stap af van een uniforme lengte en kies ervoor om de zijkanten iets korter te houden dan de voorkant. De zijkanten steken altijd naar alle kanten en zijn minder vol dan de voorkant. Ik hou jullie op de hoogte....
 

Bijlagen

  • 20190514_101819.jpg
    20190514_101819.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 108
  • 20190514_104657.jpg
    20190514_104657.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 107

Sharky

Baard
Hier het resultaat van een bezoekje aan de barbier. Hij heeft weer goed werk geleverd
 

Bijlagen

  • 20190515_135136.jpg
    20190515_135136.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 117

Sharky

Baard
Voor vaderdag een nieuwe trimmer en een wax potlood gekregen. Baard zojuist een beetje korter gemaakt en de lijnen weer wat netter gezet. Kan die weer mooi gelijkmatig groeien.
[DOUBLEPOST=1560711582][/DOUBLEPOST]Met een toepasselijk biertje
 

Bijlagen

  • 20190616_203805.jpg
    20190616_203805.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 84
  • 20190616_205906.jpg
    20190616_205906.jpg
    3,3 MB · Weergaven: 82
Banner image
Top