Eindelijk, een baard!

Laurent1965

Zware baard
Hoi @Yainderidoo ,
Jazeker, het is de Tilley geworden, wat een fijne hoed is dat!
iu
Mooi, weer iemand "aan de hoed"! (Y) En dan nog wel een Tilley.., weet Zwollenaar er al van? :D
Ga je geen spijt van krijgen, went snel en een tweede / derde is er al gauw.... :rolleyes:
Bijkomend voordeel in deze rare coronatijd merk ik dat je gemakkelijk, snel en subtiel op straat of in een winkel af kunt wenden als iemand te dicht bij komt met een hoed met wat bredere rand. ;)
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Nauwelijks één jaar verder en de gehele wereld is veranderd, want wat is dat snel gegaan: @Joep bezig met baard 2.0, zeer veel aan zelfvertrouwen gewonnen, een modieuze garderobe aangeschaft, wandelend op stoere boots, beter in het vel zittend en ook nog eens een trouwe volgeling van @Zwollenaar geworden door een Tilley te gaan dragen!

Ik weet, dat het een enorme worsteling voor je is geweest, maar heb een enorm respect voor je volhardendheid en de weg, die je aflegt en neem dan ook met een diepe buiging mijn hoed voor je af.

:)>(Y)
 

Joep

Zware baard
Mooi verhaal @Joep en een heel sterk staaltje volharding ik zou er niet aan denken om een baard reis 2.0 te beginnen en jij doet het toch maar. Houd ons op de hoogte van het vervolg van je reis. Ik ben benieuwd waar deze je heen gaat voeren. (Y)
Bedankt voor je complimenten!
Ik kan me niet voorstellen dat jij ooit een baard reis 2.0 zou moeten maken met zo'n mooie baard :p (Y) Maar ja, het kan de beste gebeuren, ik denk dat je het toch wel weer zou doen hoor.

Vandaag ben ik trouwens precies weer 3 maanden bezig.
 

DaanBaard

Baard
Schokkend nieuws!!!

Voor:
Bekijk bijlage 16733
Na:
Bekijk bijlage 16735

Tja, het is gebeurd. Ik zal mijzelf even interviewen om één en ander te verduidelijken.

Waarom?
Ik was het helemaal zat. Ik had afgelopen tijd al meerdere malen de 24 uurs regel toegepast, maar je hoeft maar één keer jezelf niet te bedenken binnen die 24 uur om dit te laten gebeuren.
Wat was je zat dan?
Klitten! Ik kwam er bijna niet meer doorheen met een borstel, met een kam was al helemaal onmogelijk. Het lukte alleen als ik de baard nat maakte, dus in de ochtend. Na het ochtend ritueel zat de baard vaak wel redelijk, maar niet altijd. Als in de loop van de dag de baard rommelig werd, dan was het bijna onmogelijk om de boel weer netjes te krijgen, tenzij ik mijn baard weer helemaal nat ging maken.
Heb je spijt?
JA! ........ en nee.​

Verklaar.
Ja, omdat ik het geen porem vind. Mijn vrouw heeft nooit geklaagd over mijn baard, maar ze bekent nu wel dat ze dit leuker vind. Ik vind het heel kaal, bloten billen, een jochie, groentje, lulletje lampenkatoen, 13 in een dozijn, moet ik nog verder gaan?

Nee, omdat het een heerlijk bevrijdend gevoel is. Het voelt echt verlossend na al die maanden van klitten kammen. Eten is ook een waar feest zonder baard en snor. Bovendien kon ik het niet uitstaan dat ik een langere baard had dan @Laurent1965 dat voelde heel onnatuurlijk en is nu opgelost.
Hoe nu verder?
Eerlijk gezegd ben ik er nog niet helemaal over uit en de tijd zal het uit maken. Voor alsnog heb ik geen plannen om de tondeuse nogmaals te hanteren de komende weken, maar of ik het weer zo ver laat komen als deze keer betwijfel ik. Ik had bijna een yeard, op 1 week na. @Skaggy liep een klein beetje voor op mij, hij heeft het wel volgehouden tot de yeard en daarna een goede barbier bezocht. Dat had ik misschien ook beter kunnen doen, maar ik heb barbier angst.​

Heb je nog wat geleerd?
Jazeker, heel veel zelfs.
Ten eerste dat ik mijzelf met gezichtsbeharing mooier vind dan dit blote billen gebeuren dat ik nu heb.
Ik ben ook de foto's terug gaan kijken van afgelopen jaar. Er zijn maar weinig plaatjes bij waarvan ik zeg, kijk daar stond mijn baard en snor heel goed. Dat is jammer, maar dat wil niet zeggen dat het niets voor mij is. Ik had veel eerder de tondeuse en schaar moeten pakken, maar dan om te fatsoeneren en niet alles eraf te halen. Dat is mij dikwijls verteld op dit topic, dat weet ik.
Ik heb gezien dat mijn snor echt niet goed staat als die voller is, dus ik ga hoe dan ook de snor temmen vanaf het begin af aan. Als ik dat 10 maanden terug ook had gedaan, dan had ik destijds een heel leuk baardje met snor gehad, nu vind ik het een puinhoop als ik er naar terug kijk.
Ook de bakkebaarden zijn altijd rommelig geweest. Nooit wat aan gedaan in de hoop dat ze op den duur gaan bijdragen aan de onderkant van de baard. Ik denk dat ik er beter aan had gedaan van het begin af aan de bakkebaarden korter te houden, een beetje zoals @Boof72 dat doet, dat ziet er heel netjes uit.
Ik ga het hoe dan ook niet meer zover laten komen als deze keer. Als ik er niet meer doorheen kom met kam en borstel, dan moet er gehandeld worden, alleen iets minder rigoureus dan deze keer.

Het grappige is dat ik bij andere topics vaker heb gelezen dat mannen alles afscheren om vervolgens spijt te hebben, maar tegelijkertijd geen spijt te hebben, omdat ze nu veel zekerder zijn van wat ze willen. Dat begreep ik nooit helemaal, maar het is precies wat ik nu ook ervaar.​

Als laatste nog 2 foto's:
Bekijk bijlage 16732
Uit het losse handje, heel snel rats rats zijkanten eraf en onderkant een beetje vorm gegeven. Dit stond al een stuk netter vind ik. Ik heb ook geprobeerd om het te borstelen zo en dat ging heel goed vergeleken met de ongetemde baard. Ik had hier kunnen stoppen, maar omdat dit niet mijn doel was toen ik de tondeuse pakte had ik dit niet secuur gedaan en lijkt het op de foto wel wat, maar in het echt was het scheef, zeker van de zijkant.

Bekijk bijlage 16734
Wat Ilja Gort kan, kan ik ook :)

Tja....op naar baard 2.0
Het voordeel van het begin is dat er veel te beleven is, naarmate de baard voller wordt lijkt het allemaal steeds langzamer te ontwikkelen......mezelf even moed inpraten.

Van de ene kant zonde en van de andere kant is de 2.0 baard de beste baard haha

Menig baardman loopt zo nu tegen ongemakken aan die een baard met zich mee brengt.

Ook ik krijg de kam er alleen door bij een natte baard.
En ook ik baal wel eens wanneer mijn baard vol eten zit.
En zo nu een dan een badbeardday hoort er ook bij.

Maar zoals jezelf al zegt een baard maakt je uniek en het maakt je gezicht af.

En daarom wordt de 2.0 baard een succes!
Mocht je daarna tegen ongemakken aanlopen dan kun je de volgende keer ook voor een kortere model gaan.

Want het mooie van haar is dat het weer terug groeit :)>
Behalve soms boven op de kop :p:D

Succes Joep met je 2.0 baard :)>(Y)
 

Joep

Zware baard
Van de ene kant zonde en van de andere kant is de 2.0 baard de beste baard haha

Menig baardman loopt zo nu tegen ongemakken aan die een baard met zich mee brengt.

Ook ik krijg de kam er alleen door bij een natte baard.
En ook ik baal wel eens wanneer mijn baard vol eten zit.
En zo nu een dan een badbeardday hoort er ook bij.

Maar zoals jezelf al zegt een baard maakt je uniek en het maakt je gezicht af.

En daarom wordt de 2.0 baard een succes!
Mocht je daarna tegen ongemakken aanlopen dan kun je de volgende keer ook voor een kortere model gaan.

Want het mooie van haar is dat het weer terug groeit :)>
Behalve soms boven op de kop :p:D

Succes Joep met je 2.0 baard :)>(Y)
Dank je voor je compliment @DaanBaard !
Ik ben er in ieder geval wijzer van geworden. Jammer dat ik daarvoor de misstap gemaakt heb de baard af te scheren, maar daar is nu niets meer aan te doen. Gelukkig heb ik ervan geleerd. Ik ga nu inderdaad kijken tot welke lengte ik het prettig vind en zodra er te veel irritatie komt gewoon een stukje korter, maar niet meer de hele baard eraf.
[DOUBLEPOST=1603983096][/DOUBLEPOST]
Alleen met een kam met grove tanden kom ik er doorheen. Zelfde 'probleem' hier dia.
Maar inmiddels al zoveel soorten en type liggen dat het wel goed komt.
Alleen met kam, niet met borstel dan? Dat was voor mij de enige manier op het laatst.
 
Banner image
Top