Eindelijk, een baard!

Jimmy16

Baard
Zeer moedig om je verhaal hier te vertellen!
Je worstelt er al lang mee, dus is het begrijpelijk dat het er eens van moest komen.
Ik heb ook dik en ruw haar en heb ook regelmatig 'klitten' waar mijn kam vastzit. Fijn kan je dat inderdaad niet noemen. Mijn baard is gelukkig nog kort, dus dat valt op zich nog mee.

Zeer fijn wel dat je jezelf baard 2.0 oplegd. Je weet nu wat je mogelijkheden zijn en waar je aan begint.
Ongetwijfeld kom je je ideale baard wel ergens tegen onderweg!
Veel reisplezier! :)>
 

Nib85

Volle Baard
Gek hè, een zichtbare kin hebben? o_O

Succes met je 2e baardreis.
Zoek vast maar een barbier in de omgeving uit, heb je dat obstakel vast gehad.

Voorbeeld korte baarden genoeg hier.
Kijk anders eens naar je eigen profielfoto, kapitein Haddock heeft een prima korte baard. :)>
 

Joep

Zware baard
Gek hè, een zichtbare kin hebben?
Heel raar om te zien. Ik ben er inmiddels al wat meer aan gewend, maar ik vind het toch minder mooi dan met baard. Mijn ondergebit valt binnen mijn boven gebit als ik mijn tanden op elkaar zet, waardoor mijn kin te ver naar boven komt, dat gaat ten koste van een stevige/manlijke onderkaak. Dat viel met de baard niet meer op en is (bij veel baarddragers) één van de voordelen van een baard. Nu is de hele vorm van mijn hoofd weer (veel te) rond. Overigens krijg ik veel positieve reacties dat dit toch wel beter is. :confused: Mensen durven nu (nog) meer hun menig te geven over mijn baard. Aan de ene kant winden wij baarddragers ons daarover op, maar aan de andere kant is het ook weer niet zo erg als mensen vertellen wat zij van onze baarden vinden. Ik merk dat veel mensen vooral de enorme grote baard niet heel mooi vonden en eerlijk gezegd ben ik het daar wel een beetje mee eens. Het punt is dat ik de hoop had dat vooral de bakkebaarden langer zouden worden en daardoor zouden gaan bijdragen aan de totale baard. Als ik dat voor mekaar had willen krijgen, dan had ik er minstens nog een jaar niet knippen aan vast moeten plakken en in de tussentijd genoegen moeten nemen met een onverzorgd uiterlijk. Op zich kon dat wel, maar het probleem van de klitten werd te veel voor mij. Ik heb er nu na anderhalve week wel nog meer spijt van dat ik dit gedaan heb, maar het is onomkeerbaar.

Zoek vast maar een barbier in de omgeving uit, heb je dat obstakel vast gehad.
Dit blijft een lastig punt. Er zit wel een barbier bij mij om de hoek, dat is zo'n Turkse barbier. Niets tegen Turkse barbieren, maar dit is een barbier/bakker combo, moet ik nog meer zeggen? Je zou zeggen in de hoofdstad moet er genoeg keuze zijn, maar toch weet ik ze niet te vinden. Ik ben nog steeds in twijfel of ik inderdaad op zoek moet naar een barbier, of dat ik beter zelf aan de slag kan gaan. afgelopen jaar heb ik beide opties nooit aangedurfd, maar daar sta ik nu wel anders in. Om te beginnen ga ik de snor vanaf het begin temmen, dat gaat het al meteen een stuk netter maken en de bakkebaarden wil ik ook korter houden, dat scheelt ook een boel rommel. De kin, ja dat wordt een uitdaging en of ik dat zelf kan, weet ik nog niet zeker. Al doende leert men, dus proberen kan altijd.
 

Joep

Zware baard
Dat is zeker een optie, bedankt @Boof72 !
Hoewel het best nog een eind is voor mij. Zeker nu met corona. Ik heb geen auto en dit is aan de andere kant van de stad, openbaar vervoer zie ik nu niet zitten. Voor ik aan een barbier toe ben zijn we wel een tijdje verder, misschien is de situatie dan al veranderd. Of ik probeer het toch zelf. In ieder geval heb ik nu een mogelijkheid redelijk in de buurt. :)>
 

Joep

Zware baard
Beste baardmannen,

Ik was niet van plan om nu al met foto's te komen, want het is na precies 2 weken natuurlijk nog niet veel, maar ik zit met een probleem.

Het probleem is niet het feit dat ik de boel afgeschoren heb, hoewel ik daar met de dag meer spijt van heb, wat een domme actie :(
Nee, het probleem is, zoals ik al eerder vermeldde, dat ik op mijn rechter onderkaak een kale plek heb. Nu er weer een beetje haar op de kaken komt wordt dat steeds duidelijker zichtbaar en ik vind het er niet uitzien. In het verleden heb ik daar wel vaker last van gehad. Deze plekken komen en gaan, worden groter en kleiner en verplaatsen soms ook. De dokter heeft geen idee hoe het komt, maar ik zit er wel mee. Toen ik de baard nog had wist ik niet dat ik weer zo'n kale plek had. Ik zag wel dat mijn baard links voller was, maar ik ging er vanuit dat dat kwam omdat de baard links iets harder groeide dan rechts en had het idee dat ik dat probleem met een knipbeurt er wel uit zou krijgen. Nu weet ik de ware oorzaak van het volume verschil tussen links en rechts en ik baal er goed van.

Even wat foto's:

20200810_111100-week-02.jpg 20200810_111110-week-02.jpg 20200810_111127-week-02.jpg 20200810_111219-week-02.jpg 20200810_111115-week-02.jpg

Mijn vraag aan jullie, wat kan ik nou doen? Zoals gezegd, ik vind het geen porum :( Ik ben bijna in overweging om het maar op te geven voor de komende maanden en me te gaan scheren, in de hoop dat het probleem snel weer oplost, maar uit ervaring weet ik dat zo'n plek soms wel langer dan een jaar kan stand houden. Ik ben al bezig om er elke avond wat castorolie op te smeren, dat schijnt haargroei te stimuleren. Niet dat ik daar heel veel hoop op heb, maar baat het niet, dan schaad het niet en ik had het toevallig toch al in huis.

Een ander optie is een goatee, maar daar ben ik eigenlijk niet heel erg fan van. Ik vind het sommige mannen zeer goed staan, maar bij mij zelf vind ik het minder mooi. Het kan ook een kwestie van wennen zijn. Maar ook al zou ik wel voor een goatee gaan, dan nog ben ik volgens mij beperkt, want het gat in mijn baard komt vrij ver naar voren, waardoor ik denk ik alleen een smalle goatee kan laten groeien. Er is nog een rede waarom ik een goatee minder fijn vind, je hebt er een stuk meer werk aan om het netjes te houden, want je hebt wel scheer plicht op de delen waar geen baard zit. Heel veel mannen hebben sowieso scheerplicht vanwege de lijnen, maar bij mij zijn die van nature al redelijk netjes en daar hoefde ik eigenlijk niet veel aan te doen.

Ik ben benieuwd of jullie nog goed ideeën hebben waar ik ook wat in zie, want anders geef ik het op en ben ik niet meer baardforumwaardig. :(
 

Ardjan

Baardaap
Ha Joep,
Je hebt al weer een aardige baard! Super! :)>(Y) Niet afscheren! ;)
V.w.b. die kale plek:
Baard laten groeien en niet trimmen! De bovenliggende haren zullen, wanneer deze lengte krijgen, de kale plek gaan overgroeien!
Hou vol, ....want die baard hoort bij jou! ;):D(Y)
Voorlopig dus gewoon laten groeien!
In een later stadium kun je de halslijn dan wat bijwerken!

En als je het even niet weet; geen "gekke dingen" doen (zoals de baard afscheren:D); maar raadpleeg het forum!
 

tijn

Zware baard
Hey Joep je gaat alweer lekker. Ik ben het met Ardjan eens, niet scheren. Gewoon de natuur voorlopig zn werk laten doen. Later als de baard weer wat langer is zijn de kalr plekken weer gecamoufleerd. Geduld hebben en zekerrrrrrrrr niet scheren joh. Sucses, het zal moeilijk zijn maar je weet hier op dit forum zijn er altijd baardbroeders die je er doorheen slepen. Kop op keep growing
 

Skaggy

Volle Baard
Ha Joep, alweer mooi op weg. Het positieve is dat jouw wangen goed begroeid zijn. Alleen bij het dragen van een heel korte baard zal die plek zichtbaar zijn maar met iets meer lengte valt de plek al niet meer op. Met jouw lange baard had je de plek niet echt opgemerkt dus misschien zit ie er al een tijdje en duurt het niet zo lang meer voordat er weer haren groeien. Ik zeg ook geef jouw baard een tweede kans en maak je er niet te druk over. (Y):)>
 

Joep

Zware baard
Allereerst allemaal hartstikke bedank voor alle positieve reacties! Dat doet me goed!
Maar eerlijk is eerlijk, op een......nee, op HET baardforum verwacht ik ook niet snel de reactie "scheer maar af".

Met jouw lange baard had je de plek niet echt opgemerkt dus misschien zit ie er al een tijdje
Dat is niet helemaal waar, ik zag wel meer volume aan de linker kant, maar het veschil sprong niet heel erg in het oog, dat is wel zo.
Alleen bij het dragen van een heel korte baard zal die plek zichtbaar zijn
Dat is eigenlijk waar ik wel voor wilde gaan bij baard 2.0, een kortere baard.
Ik heb zelf ook nog last van “kale plekken” / patches in m’n baard
Weet ik en het resultaat bij jou is nu toch erg goed, dat geeft hoop. Het verschil tussen jou en mij is wel dat bij jou de kale plekken zowel links als rechts zitten, waardoor er een balans ontstaat
Geen enkele baard is perfect :)(Y)
Op een paar uitzonderingen na absoluut waar en dat geeft wel weer hoop :)>(Y)

Baard laten groeien en niet trimmen! De bovenliggende haren zullen, wanneer deze lengte krijgen, de kale plek gaan overgroeien!
Ok, maar ik denk dat gezien het formaat van de kale plek dat wel een half jaar kan duren.....nou ja, minstens 4 maanden en dus loop ik zolang min of meer voor schut. Snap je mijn probleem?
 

Texman

Koning Baard
Ha @Joep,
Je hebt inderdaad een vervelend probleem.
Wat je beschrijft zou wel eens Alopecia areata kunnen zijn.
https://www.huidarts.com/huidaandoeningen/alopecia-areata/
Alopecia areata is een goedaardige ziekte van de haarwortels met als gevolg pleksgewijze (=areata) kaalheid (=alopecia) van de schedelhaar. Ook haren op andere plaatsen (w.o.wenkbrauwen, baard-, oksel-en schaamharen) kunnen uitvallen.
Ben je hier voor al eens bij de dokter geweest?
Voor de rest sluit ik mij aan bij het gene al gezegd is.
Dus laat je baard gewoon doorgroeien en kijk of de plek overgroeid raakt.
Sterkte en succes,
Texman :)>

Kijk ook even op https://www.mannenzaak.nl/blogs/blog/ik-heb-kale-plekken-in-mijn-baard-wat-nu/
 

Ardjan

Baardaap
maar ik denk dat gezien het formaat van de kale plek dat wel een half jaar kan duren.....nou ja, minstens 4 maanden en dus loop ik zolang min of meer voor schut. Snap je mijn probleem?
Ik snap je probleem, maar ik denk dat het wel mee valt, Joep! Dat het minstens 4 maanden gaat duren dat de andere haren de kale plek overgroeien, ja dat denk ik ook wel.
Maar gelukkig zit de kale plek aan de onderzijde, wat de bovenliggende haren de mogelijkheid geeft om er overheen te groeien. Nogmaals, ik zou het gewoon eens vier maanden laten groeien; en doordat het aan de onderkant van je kaak zit, is het echt niet zo dat je voor gek loopt!
Je zou er voor kunnen kiezen om dat alleronderste plukje op foto 2 ietsjes weg te halen, zodat het misschien wat minder opvalt, maar doe voorzichtig, zodat je het niet verknalt.
Verder heb je echt een perfecte baardgroei! (Y)

Mijn tip zou zijn: Laat voorlopig groeien, 3 - 4 maanden, en ga dan langs een barbier!
 
Laatst bewerkt:
Banner image
Top