Eerste poging tot baard

Christian

Baard
Ha @HrFreek en @Christian,
Ik ben want handiger met fotobewerking.
Op de bijgaande foto heb ik in een paar lijnen aangegeven wat een goed uitgangspunt is.
Naar mate je baard langer en voller wordt kan je de lijnen verder aanpassen.
Succes Texman :)>
Bekijk bijlage 15077
Ik ben bang dat dat doel niet haalbaar gaat worden. Want op de plek in onderstaande foto groeit zo goed als niets.
F1FD0FDB-5E88-4836-94AF-2514D87F21A7.jpeg
 
Laatst bewerkt:

Texman

Koning Baard
Ik ben bang dat dat doel niet haalbaar gaat worden. Want op de plek in onderstaande foto groeit zo goed als niets.
Bekijk bijlage 15078
Het klopt dat is nu de situatie, maar het hoeft niet te betekenen dat het zo blijft.
Ik heb de lijnen zo gezet omdat je het geheel slordig begon te vinden. Mijn advies is binnen de lijnen moet je nu niets doen en buiten de lijnen mag je de wangen en de hals schoon houden. Het geheel ziet er dan toch netter uit en je kan het ook beter volhouden (minder commentaar).
Over een paar weken hebt je een beter beeld van waar de baard groeit en kan je de lijnen daarop aanpassen.
Je kan absoluut een baard laten staan. Misschien geen volle baard maar er zijn ook andere mooie modellen die bij je baardgroei passen.
Post af en toe een foto van de voortgang en dan kijken we steeds wat er mogelijk is.
Succes Texman :)>
 

Christian

Baard
Het klopt dat is nu de situatie, maar het hoeft niet te betekenen dat het zo blijft.
Ik heb de lijnen zo gezet omdat je het geheel slordig begon te vinden. Mijn advies is binnen de lijnen moet je nu niets doen en buiten de lijnen mag je de wangen en de hals schoon houden. Het geheel ziet er dan toch netter uit en je kan het ook beter volhouden (minder commentaar).
Over een paar weken hebt je een beter beeld van waar de baard groeit en kan je de lijnen daarop aanpassen.
Je kan absoluut een baard laten staan. Misschien geen volle baard maar er zijn ook andere mooie modellen die bij je baardgroei passen.
Post af en toe een foto van de voortgang en dan kijken we steeds wat er mogelijk is.
Succes Texman :)>

dankjewel ik ga ook zeker volhouden.
Mijn persoonlijke doel kijkend naar de huidige begroeiing is zoals onderstaand, mocht het dicht genoeg wil groeien bij de kaaklijn. Heb het gevoel dat het stevig gaat krullen wanneer het langer word, wat dus ook meer dekking geeft, dus ik denk dat dat moet gaan lukken.

Zo zijn de erg dunne gebieden op de wangen mooi verborgen en lijkt het toch ergens op.
0F180FA9-AC52-4DBD-8846-0A8044CC9BB3.jpeg
 

Texman

Koning Baard
dankjewel ik ga ook zeker volhouden.
Mijn persoonlijke doel kijkend naar de huidige begroeiing is zoals onderstaand, mocht het dicht genoeg wil groeien bij de kaaklijn. Heb het gevoel dat het stevig gaat krullen wanneer het langer word, wat dus ook meer dekking geeft, dus ik denk dat dat moet gaan lukken.

Zo zijn de erg dunne gebieden op de wangen mooi verborgen en lijkt het toch ergens op.
Bekijk bijlage 15080
Dit is een mooi voorbeeld wat denk ik bij jou ook mogelijk zal zijn.(Y)
Dus fijn door laten groeien en genieten van het proces:)>
 

Christian

Baard
Er zijn intussen een aantal snorharen die over mijn lip beginnen te groeien welke ik dus graag bij zou knippen.
Heb alleen. Nog geen kapperschaar.
Is die van de hema prima? Iemand ervaring mee of beter een iets duurdere/betere kopen?
 

Christian

Baard
Lijkt mij prima. Koop in het begin niet te veel en vooral geen hele dure dingen.
Naarmate de tijd vordert en je baard een permanent gegeven is dan is het wel zinvol om hele goeie spullen te kopen.
Dan word het die. Overigens geef ik liever €10 meer uit aan kwaliteit dan €1 minder aan rotzooi maar als deze volstaat ga ik niet moeilijk doen.
 

HrFreek

Baard
Helemaal eens met Texman.
Voor nu is een snoeischaar genoeg.
Ik deed het met het schaartje in mijn zakmes.
Heb inmiddels wel een echte kappersschaar.
Niet de allerduurste maar hij doet wat tie moet doen.
Ik ben zelf nog druk aan het :)> sparen dus de schaar heb ik nog niet veel nodig.
Hmm klinkt een beetje tegendraads wat ik nu schrijf:p:p:p
 

Christian

Baard
Van mij ook nog een welkom Christian, het begin is er. Succes met jouw baardreis. (Y):)>

Dankjewel. We gaan zien wat het resultaat wordt. Als de wangen na verloop van tijd nog steeds te dun begroeid blijven kan ik nog altijd voor de goatee gaan.

Iemand overigens enig idee waarom de goatee zo’n taboe is?
Als je op internet zoekt lees je overal dat de goatee not done is terwijl ik vind dat als je deze stijlbol draagt dat het een prima baardstijl is.
 

HrFreek

Baard
Dankjewel. We gaan zien wat het resultaat wordt. Als de wangen na verloop van tijd nog steeds te dun begroeid blijven kan ik nog altijd voor de goatee gaan.

Iemand overigens enig idee waarom de goatee zo’n taboe is?
Als je op internet zoekt lees je overal dat de goatee not done is terwijl ik vind dat als je deze stijlbol draagt dat het een prima baardstijl is.
Geen idee waarom,

Je moet doen wat jezelf wilt natuurlijk.
Ik heb poep aan wat anderen denken of zeggen.
Tis mijn baardstijl en ik moet ermee door het leven toch?
Ik vind een goatee gewoon kunnen.
Dus mijn zegen heb je in ieder geval mocht je daarvoor kiezen:)>
 

Christian

Baard
Geen idee waarom,

Je moet doen wat jezelf wilt natuurlijk.
Ik heb poep aan wat anderen denken of zeggen.
Tis mijn baardstijl en ik moet ermee door het leven toch?
Ik vind een goatee gewoon kunnen.
Dus mijn zegen heb je in ieder geval mocht je daarvoor kiezen:)>

Dat was ik ook zeer zeker van plan.
Ik vroeg me gewoon de beweegredenen af waarom men heeft besloten dat een goatee not done is/zou zijn.
 
Banner image
Top