Eerste poging om baard te laten groeien

Texman

Koning Baard
Ha @Pascal1 ,
Je kan inderdaad een föhn gebruiken om de krullen eruit te halen.
Gebruik daar een rolborstel bij dan kan je je haren mooi strak trekken en naar binnen krullen.
"Reuzel grooming tonic" is hier een uitstekend hulpmiddel voor omdat dit de baard in vorm houd.
Het kan ook met een beetje styling gel (got2b van schartskopf) maar niet te veel want dit is erg sterk.
Succes Texman :)>
 

Pascal1

Stoppelbaard
Ha @Pascal1 ,
Je kan inderdaad een föhn gebruiken om de krullen eruit te halen.
Gebruik daar een rolborstel bij dan kan je je haren mooi strak trekken en naar binnen krullen.
"Reuzel grooming tonic" is hier een uitstekend hulpmiddel voor omdat dit de baard in vorm houd.
Het kan ook met een beetje styling gel (got2b van schartskopf) maar niet te veel want dit is erg sterk.
Succes Texman :)>


Ah super, thanks! Zal ergens deze week even kijken voor een föhn en rolborstel:)
[DOUBLEPOST=1638885408][/DOUBLEPOST]Grijs komt eraan! Vind het wel cool staan
 

Bijlagen

  • FaceApp_1638870488797.jpg
    FaceApp_1638870488797.jpg
    2,5 MB · Weergaven: 69

Pascal1

Stoppelbaard
Coole baard man! Is het grijs nu pas gekomen?

Thanks, nee was er al. Maar zal ongetwijfeld wel wat grijze haren bij zijn gekomen ;)
[DOUBLEPOST=1638960219][/DOUBLEPOST]
Erg mooie baard! Goed bezig.
Wat wil je gaan bereiken?

Thanks, niet echt een doel. Huidige lengte vind ik eigenlijk al prima. Denk dat ik nog wel klein beetje door laat groeien, maar hoef geen grote baard.
 

Pascal1

Stoppelbaard
Bijna 4 maanden...gaat hard.

ik merk dat het nu lastiger wordt om de haren te temmen, heb veel last van "curls" (zie 3e foto) aan de onderkant wanneer ik de baard kam. Probeer het met een blow dryer en rolborstel mooi te krijgen maar lukt niet. Denk dat mijn techniek niet goed is.

Op de andere foto's heb ik de baard niet gekamd maar gewoon mijn vingers gebruikt Ziet er wat beter uit.

Heb morgen trouwens weer afspraak bij de barbier om het weer een beetje strak te trekken. Denk dat ik om de 2weken even ga.
 

Bijlagen

  • FaceApp_1639686188456.jpg
    FaceApp_1639686188456.jpg
    3,1 MB · Weergaven: 75
  • 20211215_191009.jpg
    20211215_191009.jpg
    954,5 KB · Weergaven: 69
  • 20211214_194327.jpg
    20211214_194327.jpg
    511,4 KB · Weergaven: 70

VinK

Baard
Bijna 4 maanden...gaat hard.

ik merk dat het nu lastiger wordt om de haren te temmen, heb veel last van "curls" (zie 3e foto) aan de onderkant wanneer ik de baard kam. Probeer het met een blow dryer en rolborstel mooi te krijgen maar lukt niet. Denk dat mijn techniek niet goed is.

Op de andere foto's heb ik de baard niet gekamd maar gewoon mijn vingers gebruikt Ziet er wat beter uit.

Heb morgen trouwens weer afspraak bij de barbier om het weer een beetje strak te trekken. Denk dat ik om de 2weken even ga.
Mooie baard! Ik ben nog lang niet zo ver als jou dus met de techniek kan ik je niet helpen. Ik ben wel benieuwd wat de barbier te zeggen heeft en hoe het er na het bezoek eruit ziet :)>
 

Rothbeard62

Volle Baard
Focus je niet te veel op een keurig uitziende baard, een beetje natuurlijk is ook erg mooi. Meestal ben je zelf degene met de meeste kritiek op de baard, terwijl anderen het probleem niet, maar gewoon een heel mooie baard zien! Elke twee weken naar de barbier? Lijkt me wel wat vaak en ook een nogal kostbare aangelegenheid, terwijl je zelf prima in staat bent om je -erg mooie- baard keurig bij te houden. :)>(Y)
 

RBBP

Baard
Elke twee weken naar de barbier? Lijkt me wel wat vaak en ook een nogal kostbare aangelegenheid, terwijl je zelf prima in staat bent om je -erg mooie- baard keurig bij te houden. :)>(Y)

Met de kosten valt het wel mee toch? 10-tje per keer. Die kosten spaar je weer uit op een eigen baard trimmer :p
Weet niet hoe de ervaringen met de barbieren hier zijn, maar voor mij is het gewoon gezellig uitje met glas bier en whiskEy.
Gewoon lekker gaan als je daar zin in hebt..
 

Macx

Baardaap
Focus je niet te veel op een keurig uitziende baard, een beetje natuurlijk is ook erg mooi. Meestal ben je zelf degene met de meeste kritiek op de baard, terwijl anderen het probleem niet, maar gewoon een heel mooie baard zien! Elke twee weken naar de barbier? Lijkt me wel wat vaak en ook een nogal kostbare aangelegenheid, terwijl je zelf prima in staat bent om je -erg mooie- baard keurig bij te houden. :)>(Y)

Ik ben het hier 100% mee eens. Juist de natuurlijke lijnen kunnen heel mooi zijn ook in de nek, daar wel vloeiender laten lopen, maar ik zelf zou zoveel mogelijk laten zien, vind ik zelf wat mannelijker dan dat strakke.
[DOUBLEPOST=1642025260][/DOUBLEPOST]
Baard meegenomen naar buiten.
Dit vind al een hele mooie ruige baard, dit bedoel ik nou, ziet er fantastisch uit!
 

Knulletje

Zware baard
Een pracht-baard! Mocht je voor een wat langer model baard willen gaan, en dat zo snel mogelijk willen bereiken, dan raad ik je de 2-wekelijkse bezoekjes aan de barbier af.
Zo niet, lekker doen ;)
Die slagen en krullen in je baard dat heb ik dus ook. Na een half jaar en wat lengte heb je daar minder 'last' van. Anders even vochtig maken en niet te heet föhnen met een ronde borstel.
Mooi baardje man :)>
 
Banner image
Top