Dagboek van een #coronabaard (TijtheMan)

TijtheMan

Baard
Lief Baardboek,

Week 6 is een feit. Hieronder het resultaat:

012_Week06_2.jpg 013_Week06_2.jpg

De oplettende kijker zal een aantal lichte verwondingen zien op het gelaat. Dit is omdat mijn drager een dappere poging heeft ondernomen tot het gebruik van een straight razor. Bij het verschijnen van het apparaat in kwestie kreeg ik toch echt wel een klein beetje een zesdubbele hartverzakking. Toen bleek dat het snijtuig gebruikt werd voor de contouren werd ik weer wat kalmer. Uiteindelijk heb ik me kapot gelachen om de (zeer) lichte verwondingen. Hij gaat het ooit nog wel eens leren.

Na deze marteling werd ik dan ook nog een beetje verwend. Een lichte massage met baardolie, wat een feest. Ik ga dan nog eens wat beter mijn best doen om de wangen ook wat meer gevuld te krijgen. Kin/kaak gaan goed en de snor gaat wel ok. Op naar een prima vulling :)

Tot zover. Tot volgende week.
 

TijtheMan

Baard
Lief Baardboek,

En toen waren er 7 weken verstreken. Er wordt steeds regelmatiger aan me geplukt :)> (awesome smiley). Mijn drager heeft inmiddels ook met wat meer geduld het scheermes weten te hanteren. De schade was deze keer slechts 1 wondje :D . Niet dat er veel wordt weggeschoren, maar toch nog steeds een beter resultaat dan zijn eerste poging.

Ik bemerk wel steeds vaker dat de uitstekende haren (ja, is dubbel bedoeld...) steeds kritischer bekeken worden. Nu met het weer opengaan van de kappers heb ik mijn drager al betrapt op het bekijken van een barbier website (barbierkerels uit veenendaal). Is na 7/8 weken een bezoekje de moeite waard? Of moet ik hem blijven motiveren van me af te blijven?

Anyways, hierbij het resultaat tot dusver:

015_Week07.jpg 017_Week07.jpg 016_Week07.jpg

Tot zover, tot volgende week.
 

Texman

Koning Baard
Ik ben het eens met @Ard. Probeer het vol te houden tot dat je de drie maanden gehaald hebt. Bij je huidige lengte kan de barbier eigenlijk nog niet zoveel voor je doen dan het allen wat netter maken. Als je een langere en ook volle baard wil mag er nu niet veel vanaf anders ben je 7 weken voor niets bezig geweest.
Je mag wel de halslijn en de lijn op je wangen zelf bijwerken. Dat staat minder slordig en je houd het ook langer vol.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Helemaal eens met @Ardjan en @Texman !
Daarbij komt nog, dat bijna iedereen in het begin van de baardgroei enig psychisch manco schijnt te krijgen, dat de wens tot barbierbezoek veroorzaakt.:confused:
Ten eerste is er nog te weinig om te barbieren en ten tweede; als je gras hebt ingezaait na je toch ook niet na een week de grasmaaier hanteren?:rolleyes:
Bijwerken en laten groeien! :)>
 

TijtheMan

Baard
Helemaal eens met @Ardjan en @Texman !
Daarbij komt nog, dat bijna iedereen in het begin van de baardgroei enig psychisch manco schijnt te krijgen, dat de wens tot barbierbezoek veroorzaakt.:confused:
Ten eerste is er nog te weinig om te barbieren en ten tweede; als je gras hebt ingezaait na je toch ook niet na een week de grasmaaier hanteren?:rolleyes:
Bijwerken en laten groeien! :)>

Ik kan mededelen dat het psychische manco al aanwezig was voor de baardreis, maar wellicht is het dan erger geworden...

Ik kon mijn kunstgras prima maaien na 1 week. Vervelende daaraan was dan wel dat ik het opnieuw moest leggen. Al doende leert men...

Bijwerken... Dat is denk ik meer de oorzaak van de barbierpsychose. Als nieuweling dolende in het baardlandschap ontbreekt het mij aan zelfvertrouwen om dit zelfstandig te ondernemen. Maar als lichtend baken in de duisternis is er dan dit forum waar er geruststellende woorden en inspiratie gevonden kan worden. Dit geeft me dan ook de extra motivatie om er gewoon weer van af te blijven. Dank aan allen voor de betrokkenheid en vriendelijke woorden. Ooit zal er een dag komen waarin ikzelf hierin ook een steentje bij kan dragen,
 
Banner image
Top