Dagboek van een #coronabaard (TijtheMan)

TijtheMan

Baard
Lief Baardboek,

Wellicht loop ik al enigszins op de zaken vooruit, maar ergens moet je beginnen. Om te zeggen dat ik al onder de categorie 'baard' val gaat dan ook een beetje te ver. Desondanks ben ik wel benieuwd naar waar deze reis me gaat brengen.

De eerste anderhalve week werd ik nog regelmatig (kuch kuch) geschoren. Nou ja, geschoren.... Laten we het samoerai scheren noemen. De snelheid waarmee het mesje over het gezicht gesjeesd werd was bijna niet te volgen. Na deze anderhalve week viel het in ene op dat de tooling niet meer op bezoek kwam. Ik kon dus lekker mijn gang gaan met groeien. In mijn achterhoofd bleef de angst zitten dat de mesjes weer een bliksembezoek zouden brengen, maar dit bezoek bleef uit. Het resultaat na een week was nog niet heel noemenswaardig. Ik voelde me al wel wat vrijer.

Het resultaat na 1 week: 001_Week01.JPG

De mesjes bleven (gelukkig) afwezig. Toch kon ik het niet laten om mijn drager enige vorm van te irriteren :) . Niet wetende hoever ik kon gaan begon ik voorzichtig. Een haartje hier en daar weer een klein beetje terug de huid inprikken. Ik merkte dat mijn drager toch wel steeds serieuzer werd voor wat betreft het laten groeien van de baard. De nodige tutorials langs zien komen over hoe een baard te trimmen, verzorgen. Verschillende sites met een behoorlijke diversiteit aan baardmodellen en ga zo nog maar even door. Hiervan heb ik behoorlijk in mijn vuistje gelachen, want zover was/ben ik nog lang niet. OK, ik heb er heel hard om gelachen. Om te kijken in hoeverre mijn drager vastbesloten was besloot ik wat meer te gaan irriteren. Ik zal niet zeggen dat ik het hem heel erg moeilijk gemaakt heb. Deze reis tot op heden heeft hem in ieder geval wel geleid tot het baardforum. Blijkbaar voortkomend uit een bestelling in een webshop waar een link naar dit baardforum in stond. Ik moet zeggen, ik krijg steeds meer vertrouwen in de vastberadenheid en groei gestaag verder.

Het resultaat na 2 weken: 003_Week02_Redacted.jpg

Inmiddels zit ik in mijn derde week. Nog steeds geen mes op bezoek gehad (fingers still crossed).

PS: Ik ben (bijna helemaal) gestopt met irriteren van mijn drager.
 

Texman

Koning Baard
Beste baard je hebt een hele leuke manier van vertellen en omdat je niet meer irriteert mag je blijven van je drager maar ook van de dragers op dit forum.:)>
Je zal er geen spijt van krijgen dat je deze drager uitgekozen hebt om je reis te beginnen.:)
 

Jofa

Baard
Beste baard,
Neemt u 1 tip van mij aan, als u nog een lang leven onbeschoren wilt blijven, stop met irriteren, dit heeft vele van uw baardbroeders de baard gekost. Het is bewonderenswaardig dat uw drager u verdragen heeft. Beloon zijn geduld en verdraagzaamheid, en groei weelderig! :)>

Wees welkom op dit gezellige forum :)
 

berendgr

Volle Baard
Baard maak je geen zorgen over je drager ,en zijn behoefte om jou met een mes te lijf te gaan, wij hier op dit forum gaan hem wel zo bewerken dat van jou afblijft.
Jij kunt dus zonder zorgen doorgroeien wij waken over jou.
Groet van een blije drager
 
Laatst bewerkt:

TijtheMan

Baard
Lief Baardboek,

Week 3 zit erop. Hip Hip Hurayyyy. Toch wel even een moment van schrik gehad toen er een scheermes langs kwam zwaaien. Tot mijn geruststelling werd alleen de halslijn bijgewerkt. Blijkbaar om werktechnisch voor mijn drager tot een wat nettere uitstraling te komen. Naar mijn idee is het hem aardig gelukt. Echter, nu voor hem de volgende uitdaging. Iets met een snor en bovenlip. De schaar heeft al even in de hand gelegen, maar is nog niet in actie gekomen. Ik ga er vanuit dat dit eerdaags dan toch gaat gebeuren (heb mijn drager nog wel even naar het snorgedeelte van dit forum verwezen).

Het resultaat na 3 weken: 006_Week03.png

Vooralsnog groeien we weelderig verder ;) .

Tot zover. Tot volgende week.
 

TijtheMan

Baard
Lief Baardboek,

Ook de vierde week overleefd. Tot op heden nog geen schaar voor de snor voorbij zien komen. Blijkbaar iets met gebrek aan zelfvertrouwen. Dat komt vanzelf wel heb ik begrepen en anders is het haren happen (nee, zover is het nog lang niet). Ik merk dat ik op de wangen wat minder hard groei. Er zitten wel een paar verdwaalde haren, maar vol is het niet... Iets om de komende maand meer mijn best voor te doen.

Het resultaat na 4 weken: 008_Week04.JPG 009_Week04.JPG

Tot zover. Tot volgende week.
 

Rothbeard62

Volle Baard
Ziet er goed uit! Laat de boel vooral met rust, er is geen scheermes of schaar nodig, nog lang niet! Eerst tenminste drie maanden sparen en dan kijken wat de mogelijkheden zijn. En in de tussentijd: niet te kritisch en niet teveel in de spiegel kijken! ;)(Y)(Y)
 

TijtheMan

Baard
Thanx gents.

Toch nog extra tips/geruststelling nodig hier...

De directrice heeft zich vandaag uitgesproken over de baard. Nee, niet dat hij eraf moet . Echter, ze geeft te kennen dat de paar verdwaalde wangharen het nu onverzorgd maken. Is natuurlijk ook wel een beetje zo, maar heeft het echt zin om dit nog twee maanden te laten? Haar advies was scheren... (en ik heb liever advies van baardkenners)

Aanvullend kwam de vechtgenote met de neklijn. Die werk ik nu (een beetje) bij. Hier gaf ze aan dat deze wellicht te hoog is nu. Please advise. Zelf was/ben ik er wel content mee qua hoogte/vorm, maar ik ben (nog) geen kenner.

Verstuurd vanaf mijn H9436 met Tapatalk
 

Boof72

Volle Baard
De uitstekende haartjes kan je gerust weg knippen met een schaar, maar meer ook niet.
Wat betreft de halslijn zou ik hem voorlopig met rust laten. Maar dit is misschien persoonlijk, ik hou niet zo van een opgeschoren zijkant. Meer de natuurlijke look.
 
Op dit forum is mega veel te vinden over de halslijn, de wanglijn en het wel of niet bijwerken etc. Gebruik de zoekfunctie en doe er je voordeel mee.
b211a20ac2f75e95f4f80d7824cef004.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
 

TijtheMan

Baard
Lief Baardboek,

Ook week 5 inmiddels succesvol afgesloten. Mijn drager heeft voor het eerst de baardbalsem in de vingers gehad (letterlijk). Naar mijn idee was hij er wel content mee."Snor"technisch vooral, omdat er een plukje zit wat geen fatsoenlijke richting aanhoud :D . Ik denk dat ik hem hiermee voorlopig nog wel even mee blijf irriteren :p (gewoon omdat het kan). Met de balsem was er mijn inziens prima resultaat, dus een motivator voor hem om hier vaker gebruik van te maken.

Met de wangen blijf ik moeite houden om daar enige vorm van volume/kwantiteit in te creëren. Hoewel er vooruitgang is blijft het wel heel erg achter op de rest. De neklijn is overigens ook niet meer behandeld sinds de vorige update.

Anyways, hieronder het resultaat tot dusver:

010_Week05.JPG 011_Week05.JPG

PS: Via deze weg wil ik iedereen nog even bedanken voor de leuke en leerzame berichten.
 
Banner image
Top