MijnBaard.nl

Begin van de baardverhaal

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door raymond0706, 28 feb 2021.

1. Volgens mijn gevoel is geeft een baard een isolerend effect.
    Het houd je koel als het warm is, en het houd je warm als het koud is.
    Dit is in elk geval mijn persoonlijk gevoel erbij.

Rothbeard62 en Texman vinden dit leuk.
  2. De baard brengt zeker op dit moment nog geen extra warmte met zich mee. Over 2 weekjes ga ik een aantal dagen naar Spanje dus ben erg benieuwd hoe het me gaat bevallen om een langere baard te hebben met 30 graden.

Hier volgt nog eventjes een update, Deze week ben ik 25 jaar geworden en de baard 7 maandjes. Ben benieuwd wat de volgende 5 maandjes me gaat brengen. Het zelf stylen/trimmen gaat me zelf steeds beter af. Krijg op dit moment nog amper negatief commentaar, enkel dat ze vinden dat de baard nu wel erg is gegroeid en dat ze het een lange baard vinden. Gek genoeg zie ik mezelf nog steeds niet als een lange baard drager, moet nog steeds wennen aan het feit dat hij geen 2 cm meer is. Is dit iets waar je in moet groeien of zo plots krijgt?

[​IMG][​IMG][​IMG]

Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk

tijn vindt dit leuk.
  3. tijn

tijn Volle Baard

Ziet er TOP uit je baard. En zelf helemaal bijgehouden?Ik blijf dat toch griezelig vinden. Wat betreft de warmte kan ik zeggen dat dat heus wel mee valt. Ik woon zelf al jaaaaaaaaren op Mallorca en ondervind geen extra warmte door de baard. Oke het kan warm zijn, maar zonder baard is het ook warm. Gebuet van je baard rn je vakantie straks.

Texman, Rothbeard62 en beardyboyyboyy vinden dit leuk.
  4. Fox

Fox Volle Baard

Heb ook dat gevoel,ondervindt dat ik ook een korte baard heb ,terwijl de mensen zeggen ,wat een.langebaard

Texman, beardyboyyboyy en tijn vinden dit leuk.
  5. tijn

tijn Volle Baard

Maar nu komt mijn vraag, waneer heb je een lange baard dan?

Texman vindt dit leuk.
  6. Fox

Fox Volle Baard

Als je dat zelf vindt ;)

Texman vindt dit leuk.
  7. Thanks Tijn! Ja, laatst voor het eerst echt met schaar wat getrimd, vond het inderdaad doodeng maar best tevreden met het resultaat

Texman vindt dit leuk.
  8. Texman

Texman Koning Baard

Ha @beardyboyyboyy ,
    Je baard ziet er goed uit en fijn dat het onderhoud je steeds beter afgaat (leerproces (Y)).
    Mooi ook dat je steeds minder negatief commentaar krijgt het betekend dat je omgeving er aan gewend is en jou zien nu als een man met een baard i.p.v een man die zijn baard laat groeien (ik ben nu een baardman verzet is zinloos :)>:)).
    Wat de lengte van je baard aangaat en hoe je dat zelf ervaart is heel persoonlijk.
    Je baard heeft nu een mooie lengte die ik niet als lang zie maar wel een baard die zich duidelijk laat zien (geen twijfelgeval).
    Naar mate je je baard langer laat worden ga je hem ook steeds meer voelen en je ziet hem niet alleen in de spiegel maar ook als je naar beneden kijkt komt hij in je blikveld. Dit geeft weer een heel ander gevoel dan wat je nu hebt met je huidige baardlengte.
    Je bent nu op een punt gekomen dat kan gaan ontdekken wat het beste bij je past en wat goed voelt.
    En als het goed voelt ga je dat ook uitstralen en maakt je baard ook op andere de nodige indruk.
    Dus laat het allemaal maar gebeuren en geniet er van.
    Texman :)>

Rothbeard62 vindt dit leuk.
  9. Weer een nieuwe week. Kwma er laatst achter dat de baard nog niet eens 7 maand aan het groeien is en ik me heb verteld in de maanden., 1 juni was ik pas nog maar bij 6 maandjes dus vind het een aardige resultaat na een half jaar groeien, maakt me zeker nog meer benieuwd naar de volgende 6 maanden.

Onderstaande foto's zijn vandaag genomen, alleen wat baard olie gebruikt en de kam erdoor gehaald. Qua verzorging wordt het dus ook steeds makkelijker. Raar om te zien dat je bij foto's van de voorkant mijn nek niet meer ziet en zodra ik ook maar iets na beneden kijk, zie ik inderdaad de baard in mijn blik. Elke week brengt nog steeds leuke dingen en veranderingen met zich mee. Had dit nooit verwacht bij het groeien van een baard. Hebben jullie nog een idee wat voor lengte ik kan verwachten naar aanleiding van de groei wat ik nu heb bij een yeard? [​IMG][​IMG][​IMG]

Kris1981, Ardjan en Texman vinden dit leuk.
  10. Texman

Texman Koning Baard

Het kan zijn dat je baard doorgroeit en dan wordt hij waarschijnlijk 2x zolang.
    Voller zal hij zeker nog worden.
    Maar er is ook zo iets als een nominale haarlengte :confused:. Dat is de lengte waarbij een haar niet meer groeit en uitvalt waarna een nieuwe haar gaat groeien.
    Dus de lengte van je baard is daar ook van afhankelijk.
    Het is een kwestie van geduld en afwachten :).

Kris1981 vindt dit leuk.
  11. Hi Texman! Dubbel zo lang zal wel echt gaaf zijn, hopen dat mijn nominale lengte dan nog wel langer

Kris1981 en Texman vinden dit leuk.
  12. Ardjan

Ardjan Baardaap

Dubbel zo lang zou inderdaad badass zijn! :D:)>(Y)

13. Hallo allemaal vanuit het zonnige en warme Griekenland. De baard groeit hier lekker door in de zon en heb nu inmiddels de 7 maanden aangetikt.

Ik heb zoals is voorspeld door jullie absoluut geen last van de baard in de warmte. Alleen bij het zwemmen is het wel iets wat eerst even wennen was. Wat een raar gevoel is dat zeg.

De baard wordt hier vooral met heel veel trots gedragen en kan wel echt genieten van de blikken die mannen me dan toch wel even toewerpen. Op naar de 8 maandjes, kan niet wachten wat dat me brengt [​IMG][​IMG][​IMG]

Ardjan, Giant, Rothbeard62 en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. Nog een gave toevoeging. Blijkt dat de baard nu dus ook van achteren is te zien ! [​IMG]

BrotherBeard75, Giant, Rothbeard62 en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. tijn

tijn Volle Baard

Ziet er goed uit en wat nog fijner is lekker op vakantie. Heerlijk zonnetje daar houd menig baard van. Geniet er van man.

Giant, Rothbeard62, Texman en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Kris1981

Kris1981 Baard

Knap werk man echte doorzetter....ziet er goed uit die baard!

geniet van je vakantie (Y)

Giant, Rothbeard62 en Texman vinden dit leuk.
  17. Texman

Texman Koning Baard

Je mooie baard geniet ook duidelijk van je vakantie, goed bezig zo (Y)(Y)(Y).

Giant en Kris1981 vinden dit leuk.
  18. Rothbeard62

Rothbeard62 Volle Baard

Mooie baard! (Y)(Y) En geniet van je vakantie :cool:

19. Fox

Fox Volle Baard

Mooie baard ,en profiteert maar in Griekenland ;)

Texman, Kris1981 en Giant vinden dit leuk.
  20. Giant

Giant Volle Baard

Prachtige baard. Ook een prachtige foto.

Texman en Kris1981 vinden dit leuk.
Mad Viking Beard Butter

Deel Deze Pagina