tijn

Zware baard
Jawel daar nen ik weer eens. Ik ben nu al weer een poosje de bezitter van 2 paar Red Wings. Nu wil het geval dat ik van mn meisje geld heb gekregen voor mn verjaardag en nu dacht ik mmm mischien een paar Iron Rangers????
Nu heb ik onder alletwee mn paar Red Wimg de zachte wedge zool. Nu had ik vandaag een paar Iron Rangers in mn handen en pffffff die zijn stijf ( of haed hoe je het noemen wilt). Nu is mijn vraag , worden die zolen nog wat soepeler??? Of lopen die stijve zolen gewoon fijn? Oke zal niet zo zacht zijn als de wedge zolen.
 

Macx

Baardaap
Tja, Iron Rangers, klinkt ook niet soepeltjes, maar Daaf weet hier vast wel meer van, ik ben eigenlijk ook wel benieuwd.
 

Daaf

Baard
Ik vind het altijd een lastig advies. van IR's zijn de zolen hard. Dat voel je als je loopt, en dat hoor je als je loopt. Daar moet je van houden, en ook tegen kunnen. Ze worden niet soepeler.
Als je het geen probleem vindt om op een harde ondergrond (bijvoorbeeld vloertegels in huis) op blote voeten lange tijd te lopen (even de kou buiten beschouwing gelaten) en dat ook fijn vindt, dan denk ik dat je de IR's kan waarderen. Je weet gelukkig hoe de bovenschoen voelt om je voet, dus in jouw geval Tijn is het alleen de zool waar je aan zal moeten wennen.

Als ik 's ochtends vroeg met de hond op pad ga, en ik weet dat het een tijdstip is waar er nog mensen liggen te slapen, doe ik ze bewust niet aan. Omdat door de harde zool en hak je iedere stap hoort. Dan draag ik liever mijn MT's.
Als ik naar een iets nettere gelegenheid ga, dan heb ik liever de IR's aan. Onder een lange broek staan die vind ik netjes. Het zullen nooit lak schoenen, of hele nette schoenen zijn. Dat past ook niet bij mij. Qua stijl vind ik beide modellen (IR's en MT's) mooi, maar gekoppeld aan een gelegenheid. MT's iets meer casual, IR's netter en/of stoerder. Maar dit is puur mijn smaak.

Juist omdat de prijs hoog is, vind ik het lastig om dit advies te geven. Wat ik fijn vind, of minder last van heb, kan voor jou heel lastig zijn. Als je ze past (of dat nu in de winkel is, of thuis via internet besteld met een terugstuur garantie) voel je het meteen wat ik bedoel met de verschillen met de zool die je nu al hebt.

Wel spannend Tijn, heb je al kleur en leer type in gedachte?
 

tijn

Zware baard
Ja ik denk dat ik daar wel aan kan wennen. Ik liep vroeger ook heel fijn op laarzen en dat zijn leren zolen. Ben bang dat ik wel om ben zeg maar hahahaha. En wat de kleur betreft? Tsja ik zou heel graag de oxblood kleur hebben. Maar dat willen er meer hahahahaha. Jammer dat die er niet meer zijn. Ik zit te denken aan de amber harness. Maaaaaaar kan zo maar een andere kleur worden hahahaa. Zal volgende week eens gaan kijken wat ze in de winkel in Milaan hebben. Ik hou je op de hoogte.
 

Daaf

Baard
Mooi man, ben benieuwd.
Het is wel jammer dat je of heel lang moet wachten op de kleur die je wilt, of niet je eerste keuze qua kleur doet vanwege de mindere beschikbaarheid.

(gelukkig heeft mij dat wel vaak van een impuls aankoop weerhouden ;))
 

tijn

Zware baard
Mooi man, ben benieuwd.
Het is wel jammer dat je of heel lang moet wachten op de kleur die je wilt, of niet je eerste keuze qua kleur doet vanwege de mindere beschikbaarheid.

(gelukkig heeft mij dat wel vaak van een impuls aankoop weerhouden ;))
Ja klopt, zo heb ik eerst de iron rangers 8089 gekocht ipv de moc toes die ik eigenlijk wilde hebben. Die waren alleen in mijn maat niet leverbaar op dat moment. Zou me niks verbazen als ik met een hele andere kleur thuis kom hahahaha
 

tijn

Zware baard
20230216_171309.jpgJawel na de Iron Ranger 8089, de Moc toe 875, nu ook de Iron Ranger 8111 in mijn bezit.Met dank aan mn vrouw( bijna dan) die zo lief was om deze te sponseren voor mn verjaardag een paar dagen geleden. Ben zo blij als een kind hahaha. Nu kan het inlopen beginnen.
 

Macx

Baardaap
Nog van harte gefeliciteerd Tijn, mooi verjaardagscadeau gekregen van je lieve vrouw.
Ik wens je heel veel plezier met je mooie wandelschoenen.
 

Daaf

Baard
Nice!!!!! En nog in de kleur die je wilde, de RW-Goden zijn je goed gezind!!! ;)

Ik hoop dat het inlopen goed gaat.
 

tijn

Zware baard
Nice!!!!! En nog in de kleur die je wilde, de RW-Goden zijn je goed gezind!!! ;)

Ik hoop dat het inlopen goed gaat.
Jaaaaaa ben er ook weer super blij mee. En wat betrefd het inlopen, dat gaat eigenlijk super makenlijk. Tot nu toe het makenlijkst van alle drie de paar.
 

Daaf

Baard
Dat is goed nieuws, misschien zijn je voeten al meer naar de schoenen gaan staan en past het daardoor beter! ;-)
Houden zo dus!
 

tijn

Zware baard
Dat is goed nieuws, misschien zijn je voeten al meer naar de schoenen gaan staan en past het daardoor beter! ;-)
Houden zo dus!
Ja ik was/ ben er ook verbaasd over. Had wel wat problemen verwacht maar nee eigenlijk gaan ze super. Oke ze zijn nog wat stijf maar dat komt vanzelf goed.
 

Ontw3rper

Baard
Ik vind het altijd een lastig advies. van IR's zijn de zolen hard. Dat voel je als je loopt, en dat hoor je als je loopt. Daar moet je van houden, en ook tegen kunnen. Ze worden niet soepeler.
Als je het geen probleem vindt om op een harde ondergrond (bijvoorbeeld vloertegels in huis) op blote voeten lange tijd te lopen (even de kou buiten beschouwing gelaten) en dat ook fijn vindt, dan denk ik dat je de IR's kan waarderen. Je weet gelukkig hoe de bovenschoen voelt om je voet, dus in jouw geval Tijn is het alleen de zool waar je aan zal moeten wennen.

Als ik 's ochtends vroeg met de hond op pad ga, en ik weet dat het een tijdstip is waar er nog mensen liggen te slapen, doe ik ze bewust niet aan. Omdat door de harde zool en hak je iedere stap hoort. Dan draag ik liever mijn MT's.
Als ik naar een iets nettere gelegenheid ga, dan heb ik liever de IR's aan. Onder een lange broek staan die vind ik netjes. Het zullen nooit lak schoenen, of hele nette schoenen zijn. Dat past ook niet bij mij. Qua stijl vind ik beide modellen (IR's en MT's) mooi, maar gekoppeld aan een gelegenheid. MT's iets meer casual, IR's netter en/of stoerder. Maar dit is puur mijn smaak.

Juist omdat de prijs hoog is, vind ik het lastig om dit advies te geven. Wat ik fijn vind, of minder last van heb, kan voor jou heel lastig zijn. Als je ze past (of dat nu in de winkel is, of thuis via internet besteld met een terugstuur garantie) voel je het meteen wat ik bedoel met de verschillen met de zool die je nu al hebt.

Wel spannend Tijn, heb je al kleur en leer type in gedachte?
Eerste paar rw met normale sokken ingelopen, overgestapt op rw sokken mijn laatste paar met DarnTough sokken, geweldig.
 
Banner image
Top