Baardreis van Max 65 jaar

Macx

Baardaap
Zo daar was ik dus ook weer eens, man wat heb je toch een geweldige baard.. Er staan weer een hoop mooie foto’s tussen.. Ik vind jou ook wel een persoon voor een mooie fotoshoot..

Hoi Cnossemans, dankjewel voor je complimenten hoor. :) Ik zou het wel doen als het me wordt gevraagd, wie weet.
 

Macx

Baardaap
Laatste nacht dan weer een tijd voor andere hobby's . Hierbij een paar foto's's zojuist genomen waarbij ik in de auto zit,te wachten op een klant.

De eerste foto is genomen zonder dat ik met de kam door de baard ben gegaan.
De tweede heb ik ff de kam er doorheen gehaald. Ik ga misschien voor een dikkere snor en misschien stop ik met knippen tot boven mijn lip. Zoals je kunt zien heb ik de snor nu niet opzij geborsteld 20221113_234258.jpg ik laat gewoon nu ff de snor lekker naar beneden hangen.
20221113_234325.jpg
[DOUBLEPOST=1668381277][/DOUBLEPOST] Zonder flits is het een beetje te donker dus hier nog 1 met flits.
Je ziet hier dat ik de baard niet expres netjes in model heb gebracht want ik wil de baard laten zien zoals hij er meestal uit ziet als ik achter het stuur zit. Dan is de baard altijd breedt door de kraag van mijn colbert of overhemd.
20221114_000747.jpg
[DOUBLEPOST=1668382473][/DOUBLEPOST]Ik ga daarom regelmatig met mijn hand over de baard zodat de baard dan weer meer in een smaller model zit. Je hoeft dat niet met een kam of borstel te doen maar gewoon zachtjes met je hand over de baard strijken is voldoende.
20221114_002933.jpg
 
Laatst bewerkt:

Macx

Baardaap
Nachtdienst zit erweer op. Nog snel wat foto's gemaakt waarbij ik de baard een beetje netjes heb gemaakt.
20221114_043836.jpg 20221114_043708.jpg 20221114_043703.jpg 20221114_043555.jpg 20221114_015232.jpg 20221114_043836.jpg 20221114_043708.jpg 20221114_043703.jpg 20221114_043555.jpg 20221114_043527.jpg 20221114_015232.jpg
 

Macx

Baardaap
Die eerste acht foto's zijn totaal mislukt, erg wazig en als ik dat had gezien had ik ze niet gepost. Ik zie dat op de telefoon bijna niet, ik had m'n leesbril niet op denk ik. Nu ik thuis ben en de foto's bekijk die ik afgelopen nacht heb gepost ben ik blij dat ik nog een zes tal scherpe foto's heb gepost.
 

Texman

Koning Baard
Ha @Macx ,
Ik vond de foto's nogal mysterieus maar wel leuk Max in het nachtleven :)(Y) .
Je andere foto's zijn als van ouds, je baard begint nu echt enorm te worden en een bredere snor zal je goed staan.
Je zal binnenkort ook wel opmerkingen krijgen dat je lijkt op Sinterklaas vooral die van kleine kinderen zijn geweldig.
Texman :)>
 

Macx

Baardaap
Ha @Macx ,
Ik vond de foto's nogal mysterieus maar wel leuk Max in het nachtleven :)(Y) .
Je andere foto's zijn als van ouds, je baard begint nu echt enorm te worden en een bredere snor zal je goed staan.
Je zal binnenkort ook wel opmerkingen krijgen dat je lijkt op Sinterklaas vooral die van kleine kinderen zijn geweldig.
Texman :)>

Hoi Texman, ik krijg dat natuurlijk wel te horen maar daar kan ik heel goed tegen hoor, ik werk tussen het uitgaanspubliek dus dan kun je dat verwachten, maar ook hele leuke reacties hoor. Ik vind het allemaal prima. 8 december ga ik naar de barbier dan heb k het een jaar volgehouden, ik ga terug naar 6 of negen maanden baard en daarna laat ik het weer rustig een paar maanden groeien. Want een forse baard dat bevalt me goed. De avatar vind ik een mooie lengte hebben dus misschien iets korter dan de avatar foto en dan in een mooi model. Ik ga wel in overleg met de barbier en dan komen we er wel uit. Ik wou eerst gewoon doorgaan, maar ik denk dat het ook wel leuk is om een paar stappen terug te gaan en daarna weer aantal stappen vooruit.
Aan de snor wordt niet geknipt, de snor het lijkt wel of die langzamer groeit in vergelijking met de baardharen.
Misschien toch wel terug knipper tot de bovenlip maar de zijkanten laten door groeien, ik vind een brede snor erg mooi en zeker als de zijkanten dan in een golf over de baard liggen.
 
Laatst bewerkt:

Texman

Koning Baard
Ha @Macx
Leuk dat je de yeard bijna volbracht hebt.(Y)(Y)(Y)
Ik denk dat jouw baardreis een heel bijzondere ervaring is geweest je bent een compleet ander mens geworden :)>:)>:)>:)>:)>.
Het is prachtig om te zien en ik ben dan ook reuze benieuwd naar het vervolg zoals je hierboven hebt beschreven.
Ook jouw inbreng in het forum vindt ik heel leuk ga hier vooral mee door want we genieten ervan :).
Groet Texman :)>
 

Macx

Baardaap
Ha @Macx
Leuk dat je de yeard bijna volbracht hebt.(Y)(Y)(Y)
Ik denk dat jouw baardreis een heel bijzondere ervaring is geweest je bent een compleet ander mens geworden :)>:)>:)>:)>:)>.
Het is prachtig om te zien en ik ben dan ook reuze benieuwd naar het vervolg zoals je hierboven hebt beschreven.
Ook jouw inbreng in het forum vindt ik heel leuk ga hier vooral mee door want we genieten ervan :).
Groet Texman :)>

Het was een zeer speciaal jaar voor mij,Texman. Ik heb in mijn hele leven nog nooit zoiets meegemaakt, ik had van tevoren dit echt nooit kunnen bedenken dat er zo'n leuk forum is voor baardmannen, hierdoor sta je er niet alleen voor en ontmoet je ontzettend veel leuke en vriendelijke mensen die je aanmoedigen waardoor de baardreis een hele leuke reis is geworden. Kijk, zoiets bedenk je niet, daar kom je allemaal later pas achter, als je het eerste besluit hebt genomen om je baard te laten staan. Dan kom je erachter dat er een soort steunpunt op het internet bestaat en dat speciaal voor beginnende baardmannen. Dat heeft me zoveel steun en moed gegeven om door te gaan. Vooral in het begin heb je dat nodig. Anders had ik de baard er waarschijnlijk na de zesde of zevende week er weer vanaf gehaald. In het begin heb je zo'n periode dat de baard er rommelig uitziet en vooral morgens als je dan in de spiegel kijkt dan heb je de neiging om hem er weer vanaf te halen, maar met alle aanmoedigingen die ik kreeg van de andere broeders en van jouw heb ik door gezet en het werd steeds leuker en leuker, ik begon selfies te maken, iets wat ik nog nooit eerder had gedaan en intussen duizenden foto's gemaakt. En elke dag bezig met de baard en intussen een hele verzameling met baard spullen tot gevolg. Ik vind het nog steeds heel leuk en was eigenlijk van plan om hem nog langer te laten groeien en waarschijnlijk ga ik dat ook doen, maar het is ook fijn om ff terug te gaan naar een 6 maanden baard en dan in model gezet door een goeie barbier en dan weer vol gas vooruit. Dan kun je daar weer van genieten. Jij ziet ook wel dat ik het forum erg nuttig vind en elke dag wel ff langs kom om beetje te posten en te ouwehoeren en graag beginnende baardmannen wil ondersteunen zodat ook zij het volhouden, net zoals ik dat heb gedaan met alle tips en steun van de ervaren broeders hier op het baardforum. Een beetje advies geven aan beginnende baardmannen is gewoon leuk om te doen.
Ik ga binnenkort een selectie maken uit al die foto's en een beetje in volgorde zetten en dan een animatie video maken. Ik heb Kizoa dat is een heel mooi programma om dat mee te doen. https://www.kizoa.com/ Ik heb daar een levenslang contract afgesloten zo'n 15 jaar geleden, en kan daar op hun servers heel veel uploaden eigenlijk zit er geen limiet aan. Sinds ik dus geen platform meer run gebruik ik het de laatste jaren niet meer, ik ga het weer eens activeren en weer een beetje mee spelen en oefenen.

Ik heb hier op mijn topic veel foto's gepost, meer dan het gemiddelde denk ik. Wat ik dan zo vreemd vind, is dat als ik Google op 'baardforum' (en het maakt niet uit van Google search of Bing) dat geen enkele foto van mijn baard te zien is, wel van vele andere baardbroeders van het baardforum. Maar misschien na deze opmerking door mij gaat daar nu verandering in komen haha.
 
Laatst bewerkt:

Texman

Koning Baard
Ha @Macx,
Ik zit weer te genieten van je reactie.(Y)(Y)(Y)
Zelf heb ik nooit bewust een baardreis gemaakt of aan een yeard gedacht want dat bestond toen ik mijn baard voor het eerst liet staan niet.
Je moest gewoon alles zelf uitvinden. Ik had al vrij snel een aardig baardje en vond het geweldig.
Het gekke is dat ik nooit de neiging heb gehad om mijn baard eraf te halen. Wat ik wel deed was een tijdje lang en dan weer korter enz. maar nooit eraf.
Ik heb ook altijd het gevoel gehad dat ik met baard was wie ik ben en dat is een heel relaxt gevoel.
Ook heb ik natuurlijk alle fasen van de baardgroei doorgemaakt van steeds voller worden met der jaren tot en met het grijs worden.
Erg leuk allemaal. Ook in mijn werk heb ik er veel aan gehad zeker toen ik projectleider was en collega's moest aansturen en vaak overleg moest voeren(gezag). En net als jij vindt ik het leuk om mijn ervaring hier te delen zeker bij de jonge mensen want ik kan mij nog goed herinneren hoe het voelde toen ik aan een baard begon.
Ik heb mijzelf nog nooit gezocht op google dat zal ik eens proberen.
Groetjes weer Texman (Y)
 

Macx

Baardaap
Ha @Macx,
Ik zit weer te genieten van je reactie.(Y)(Y)(Y)
Zelf heb ik nooit bewust een baardreis gemaakt of aan een yeard gedacht want dat bestond toen ik mijn baard voor het eerst liet staan niet.
Je moest gewoon alles zelf uitvinden. Ik had al vrij snel een aardig baardje en vond het geweldig.
Het gekke is dat ik nooit de neiging heb gehad om mijn baard eraf te halen. Wat ik wel deed was een tijdje lang en dan weer korter enz. maar nooit eraf.
Ik heb ook altijd het gevoel gehad dat ik met baard was wie ik ben en dat is een heel relaxt gevoel.
Ook heb ik natuurlijk alle fasen van de baardgroei doorgemaakt van steeds voller worden met der jaren tot en met het grijs worden.
Erg leuk allemaal. Ook in mijn werk heb ik er veel aan gehad zeker toen ik projectleider was en collega's moest aansturen en vaak overleg moest voeren(gezag). En net als jij vindt ik het leuk om mijn ervaring hier te delen zeker bij de jonge mensen want ik kan mij nog goed herinneren hoe het voelde toen ik aan een baard begon.
Ik heb mijzelf nog nooit gezocht op google dat zal ik eens proberen.
Groetjes weer Texman (Y)

Ik heb even gekeken bij die foto's waarom het zou kunnen dat deze door Google worden weergegeven, en ik denk dat dat komt omdat de foto's die ik verder heb onderzocht, zijn verzonden vanaf een iPhone met Tapatalk. Ik denk dat dat de reden is.

Bedankt voor je leuke reactie op mijn belevenissen Texman.:)
 

Macx

Baardaap
Test

Macx met een baard van bijna 12 maanden
530bece2a0833ad06351c8a8dc6af087.jpg

Al bijna een jaar voorbij en dan heb je zo'n baard hahaha
Ik ben er heel erg blij mee, wel ga ik naar de barbier om de baard een beetje netjes bij te werken bij Tino barbershop Breda, en ben er ook helemaal niet bang voor want het groeit toch gewoon weer aan hoor.
Als je naar de barbier gaat is het zeer belangrijk om duidelijk kenbaar te maken wat je wilt met je baard.
Een voorbeeld foto op je telefoon zetten en aan de barbier laten zien, dat helpt zeer goed en voorkomt teleurstellingen.

Dit is een test posting, om te kijken of deze foto nu wel tevoorschijn komt in de Google search ' baardforum ' afbeeldingen ' gewoon uit pure nieuwsgierigheid.
Ik denk namelijk dat al die foto's tenminste een groot aantal dat wel gevonden wordt door Google search, zijn verzonden met Tapatalk.
Dus ik heb zojuist een foto verstuurt vanaf mijn telefoon via Tapatalk.

Verstuurd vanaf mijn SM-A202F met Tapatalk
[DOUBLEPOST=1668464584][/DOUBLEPOST]
Ha @Macx,
Ik zit weer te genieten van je reactie.(Y)(Y)(Y)
Zelf heb ik nooit bewust een baardreis gemaakt of aan een yeard gedacht want dat bestond toen ik mijn baard voor het eerst liet staan niet.
Je moest gewoon alles zelf uitvinden. Ik had al vrij snel een aardig baardje en vond het geweldig.
Het gekke is dat ik nooit de neiging heb gehad om mijn baard eraf te halen. Wat ik wel deed was een tijdje lang en dan weer korter enz. maar nooit eraf.
Ik heb ook altijd het gevoel gehad dat ik met baard was wie ik ben en dat is een heel relaxt gevoel.
Ook heb ik natuurlijk alle fasen van de baardgroei doorgemaakt van steeds voller worden met der jaren tot en met het grijs worden.
Erg leuk allemaal. Ook in mijn werk heb ik er veel aan gehad zeker toen ik projectleider was en collega's moest aansturen en vaak overleg moest voeren(gezag). En net als jij vindt ik het leuk om mijn ervaring hier te delen zeker bij de jonge mensen want ik kan mij nog goed herinneren hoe het voelde toen ik aan een baard begon.
Ik heb mijzelf nog nooit gezocht op google dat zal ik eens proberen.
Groetjes weer Texman (Y)

Is leuk verhaal Texman, ik heb ff gekeken maar jij komt ook niet tevoorschijn bij Google search, Tijn wel en nog meer bekende broeders.
Nu een paar dagen afwachten en zien of deze foto nu wel voorkomt bij Google search
 
Laatst bewerkt:

Texman

Koning Baard
Leuk als je avatar-foto vergelijkt met je laatste foto's is het verschil enorm.
In een paar maanden tijd is je baard behoorlijk gegroeid (Y):)>(Y).
 

Macx

Baardaap
Leuk als je avatar-foto vergelijkt met je laatste foto's is het verschil enorm.
In een paar maanden tijd is je baard behoorlijk gegroeid (Y):)>(Y).
Ja dat is ontzettend hé, mijn hoofd haar heb ik ook niets aan laten doen vanaf juli of zo, dus het is tamelijk harig hier boven hahaha
 

Texman

Koning Baard
Weet je wat mooi is @Macx als je naar de barbier gaat laat je gelijk je haar in in mooi strak model knippen.
Dan gaat de focus nog meer naar je baard :)>
 
Banner image
Top