Baardreis van Max 65 jaar

Macx

Baardaap
Ha @Macx,
Je tuin ziet er heel leuk uit. Ook goed dat je er veel tegels uitgehaald hebt dan komt er meer ruimte voor mooie planten. Wij hebben fruitbomen in de tuin staan waaronder appel, peer, pruim en ook nog een braamstruik die helemaal langs het balkon groeit. Hierdoor hebben wij ieder jaar een bescheiden oogst uit eigen tuin. Misschien is dit ook iets voor jouw. Het hoeft niet veel ruimte in te nemen want wij hebben alles langs de grenzen van onze tuin staan in de vorm van leibomen. Verder hebben wij heel veel verschillende planten in de tuin die goed zijn voor bijen, vlinders en vogels. Ook hebben wij nestkastjes waar ieder jaar mezen in nestelen. Zeker deze tijd van het jaar is het heel leuk om te zien hoe de natuur ontwaakt.
Texman :)>
Straks staan de vlinderstruiken in bloei en andere struiken komen ook in bloei, nu ziet het er nog niet op zijn mooist uit, maar ik hou van zo'n soort tuin waarbij niet alles van tevoren precies op papier is ontworpen, meestal doe ik het spontaan direct ter plaatse zonder te veel nadenken en uitrekenen of het allemaal wel past en klopt. Ik hou van zulke tuintjes waarbij het een beetje rommelig aandoet, maar toch goed wordt onderhouden. Je ziet in deze tuin kunnen vogels en andere bezoekers lekker beetje scharrelen en op zoek gaan naar wat voor hun eetbaar is.
Deze roek kwam plotseling even op bezoek terwijl ik juist op dat moment aan het fotograferen was, wel leuke foto hé!
6.jpg

Die boomschors vind ik wel fijn, nu blijven mijn schoenen schoon als ik de feeder moet bij vullen en het ziet er wat mooier afgewerkt uit, misschien haal ik er nog meer tegels uit. Maar het is al een hele verandering met wat ik in het begin had toen ik hier kwam wonen. Er staan nog foto's van hier op mijn topic.
Er staan een bramenstruik en twee appelbomen in en tegen de schutting groeit een kiwi plant en er staan ook nog enkele aardbeien planten in.
 

tijn

Zware baard
Gisteren en vanmiddag een beetje in de tuin gerommelt, weer een beetje netjes gemaakt, ik vind dat zo lekker relaxed, in de tuin rommelen.
Hier zijn wat foto's van mijn achtertuin, ik heb er veel tegels uitgehaald en gisteren heb ik Franse boomschors er in verwerkt.
Op foto 1 zie je op de achtergrond die schutting platen, die heb ik daar tegen een muur gemonteerd zodat het meer één geheel is en ook hoef je niet te boren als je wat wilt monteren, je slaat er gewoon een spijker in. Je ziet al wel dat de schutting al aardig groen begint te worden.
Hier staan wat tafels die ik gebruik voor de planten en ik vind het wel handig een paar van die tuintafels in de tuin, ik heb daar ook een regenton neergezet, zodat ik water bij de hand heb.

Het is een vogelvriendelijke tuin, dus alle vogels zijn welkom, daar is de buurman niet zo happy mee, maar dat maakt mij niet uit.
Kijk op de laatste foto zie je een zwarte vogel proberen wat korrels uit de voederbak te halen, dat valt niet mee, want het is bedoeld voor kleine vogels en niet voor dit formaat, dus het lukt heel slecht, wel heel toevallig dat ik daar stond met mijn telefoon om foto's te maken van de tuin, deze zwarte vogels, volgens mij zijn het Roeken, zijn heel erg schuw, zodra ze een mens zien of iets horen vliegen ze weg, dus deze had mij niet gezien anders was hij zeker niet gekomen, maar hij staat mooi op de foto.
Mooi stukje naruur zo. Mooi hoor.
 

Texman

Koning Baard
Straks staan de vlinderstruiken in bloei en andere struiken komen ook in bloei, nu ziet het er nog niet op zijn mooist uit, maar ik hou van zo'n soort tuin waarbij niet alles van tevoren precies op papier is ontworpen, meestal doe ik het spontaan direct ter plaatse zonder te veel nadenken en uitrekenen of het allemaal wel past en klopt. Ik hou van zulke tuintjes waarbij het een beetje rommelig aandoet, maar toch goed wordt onderhouden. Je ziet in deze tuin kunnen vogels en andere bezoekers lekker beetje scharrelen en op zoek gaan naar wat voor hun eetbaar is.
Deze roek kwam plotseling even op bezoek terwijl ik juist op dat moment aan het fotograferen was, wel leuke foto hé!
Bekijk bijlage 25238

Die boomschors vind ik wel fijn, nu blijven mijn schoenen schoon als ik de feeder moet bij vullen en het ziet er wat mooier afgewerkt uit, misschien haal ik er nog meer tegels uit. Maar het is al een hele verandering met wat ik in het begin had toen ik hier kwam wonen. Er staan nog foto's van hier op mijn topic.
Er staan een bramenstruik en twee appelbomen in en tegen de schutting groeit een kiwi plant en er staan ook nog enkele aardbeien planten in.
Je bent goed bezig @Macx, onze tuin is ook heel divers en hier en daar wat rommel want dat is belangrijk voor vogels en insecten. Als de bladen vallen ruimen we deze niet gelijk op want b.v. egels willen nog wel eens overwinteren in zo'n berg bladen. Wij hebben ook een vlinderstruik die is spontaan tegen onze schuur aan gaan groeien. In de voortuin heb ik vorige week een vlinderstruik geplant met donker paarse bloem, heel apart. Ik kijk tegenwoordig ook of planten die ik aanschaf goed tegen droge periodes kunnen.
Na de vorige zomer is wel duidelijk geworden waarom. :)>
 

Giant

Zware baard
Gisteren en vanmiddag een beetje in de tuin gerommelt, weer een beetje netjes gemaakt, ik vind dat zo lekker relaxed, in de tuin rommelen.
Hier zijn wat foto's van mijn achtertuin, ik heb er veel tegels uitgehaald en gisteren heb ik Franse boomschors er in verwerkt.
Op foto 1 zie je op de achtergrond die schutting platen, die heb ik daar tegen een muur gemonteerd zodat het meer één geheel is en ook hoef je niet te boren als je wat wilt monteren, je slaat er gewoon een spijker in. Je ziet al wel dat de schutting al aardig groen begint te worden.
Hier staan wat tafels die ik gebruik voor de planten en ik vind het wel handig een paar van die tuintafels in de tuin, ik heb daar ook een regenton neergezet, zodat ik water bij de hand heb.

Het is een vogelvriendelijke tuin, dus alle vogels zijn welkom, daar is de buurman niet zo happy mee, maar dat maakt mij niet uit.
Kijk op de laatste foto zie je een zwarte vogel proberen wat korrels uit de voederbak te halen, dat valt niet mee, want het is bedoeld voor kleine vogels en niet voor dit formaat, dus het lukt heel slecht, wel heel toevallig dat ik daar stond met mijn telefoon om foto's te maken van de tuin, deze zwarte vogels, volgens mij zijn het Roeken, zijn heel erg schuw, zodra ze een mens zien of iets horen vliegen ze weg, dus deze had mij niet gezien anders was hij zeker niet gekomen, maar hij staat mooi op de foto.

Je hebt een hele leuke tuin. Het is goed te zien dat je er de nodige tijd aan hebt besteed.
 

Macx

Baardaap
Ik kijk uit mijn keukenraam en zie dat echt alle passagiers op die klote telefoon aan het kijken zijn, in plaats naar mijn mooie baard of mooie geveltuin, nee geen interesse wat er buiten gebeurd. Ik woon pal tegenover het busstation Oosterhout. Ik zie al wel dat één van de gevelplanten al aardig de hoogte in gaat, haha. Ik ga morgen lekker aan de geveltuin werken, het blad van de uitgebloeide bollen afknippen en een beetje opknappen. Daar maak wel weer een paar foto's van om te laten zien.

2.jpg3.jpg20230508_170918.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Macx

Baardaap
Vanmiddag lekker in de geveltuin gewerkt, ik heb die hoge een paar takken afgeknipt, want O O O O het buurvrouwtje is bang van beestjes! dus ik moet hem deze hoogte houden, anders schiet ze in de stress.
Ik ga nog wel de regenpijp ommantelen met twee rekken en aan de rechtse kant van de pijp komt ook nog een klimrek. De jasmijn gaat nu ook beter, en die andere die er naast staat gaat ook heel goed, er zitten allemaal witte knoppies in, dus ik ben benieuwd wat het gaat worden.
Kijk, zo ligt ie er nou bij,
20230513_182021.jpg
20230513_182000.jpg

Ik heb hier een panoramafoto, het is zomaar even uit de losse hand gemaakt, maar dan kun je wel zien wat een kale bedoening het is, en de buurman wil helemaal niets weten van geveltuinen.

Clipboard.jpg
 
Laatst bewerkt:

Texman

Koning Baard
Ha @Macx ,
Je geveltuin ziet er heel leuk uit en wat een verschil met de rest van de andere kale gevels.
De flat ziet er ineens veel vriendelijker uit.
Trouwens al het groen bij huizen draagt bij aan het voorkomen van hitte eilanden in de stad dus hoe meer groen hoe beter. Het is jammer dat je buren er niets van willen weten.
Helaas is het bij ons niet veel anders. Veel mensen bij ons doen niet zoveel aan de voortuin omdat het tevens de oprit is naar de garage. Bij de meeste mensen is de oprit over de het grootste deel betegeld met een kleine groenstrook ernaast. Bij ons is het net andersom.
Het is trouwens niet geheel onterecht dat je bovenbuurvrouw bang is voor beestjes.
Jaren geleden woonde ik in een portiekflat waar boven de portiekdeur en onder de vensterbank van mijn slaapkamer een fantastische rozenstruik met grote gele rozen groeide.
En dat vonden de mieren ook prachtig. Het houten kozijn van het raam wat enigszins verrot. Mieren zijn gek op verrot hout. Dus via de rozenstruik kregen wij een invasie van mieren en die kropen overal in ook in de kasten. De buurman die de eigenaar van die rozenstruik was heeft het probleem opgelost en we hebben nog jaren genoten van die prachtige rozen.
 

Macx

Baardaap
Ha @Macx ,
Je geveltuin ziet er heel leuk uit en wat een verschil met de rest van de andere kale gevels.
De flat ziet er ineens veel vriendelijker uit.
Trouwens al het groen bij huizen draagt bij aan het voorkomen van hitte eilanden in de stad dus hoe meer groen hoe beter. Het is jammer dat je buren er niets van willen weten.
Helaas is het bij ons niet veel anders. Veel mensen bij ons doen niet zoveel aan de voortuin omdat het tevens de oprit is naar de garage. Bij de meeste mensen is de oprit over de het grootste deel betegeld met een kleine groenstrook ernaast. Bij ons is het net andersom.
Het is trouwens niet geheel onterecht dat je bovenbuurvrouw bang is voor beestjes.
Jaren geleden woonde ik in een portiekflat waar boven de portiekdeur en onder de vensterbank van mijn slaapkamer een fantastische rozenstruik met grote gele rozen groeide.
En dat vonden de mieren ook prachtig. Het houten kozijn van het raam wat enigszins verrot. Mieren zijn gek op verrot hout. Dus via de rozenstruik kregen wij een invasie van mieren en die kropen overal in ook in de kasten. De buurman die de eigenaar van die rozenstruik was heeft het probleem opgelost en we hebben nog jaren genoten van die prachtige rozen.
Dankjewel Texman, het is een appartementencomplex, één laag boven mij wonen jonge mensen en gezinnen. De naaste buurman zie ik ook weinig en wil geen energie steken in iets wat hij toch niet kan zien als hij uit het raam kijkt. Hij zei in het begin toen ik hem voorstelde om ook een geveltuin aan te leggen, nee daar begin ik niet aan want hier lopen soms dronken mensen en dan trekken ze de planten er uit, en dat soort onzinnige redenen om het niet te doen. Ik heb er geen last van en er is ook nog geen plant uitgetrokken, en dronken mensen kom ik ook niet tegen. Ik woon tegenover het busstation en natuurlijk stappen daar aangeschoten jonge mensen uit de bus, lekker opstap geweest in Breda of zo, maar ik heb er totaal geen last van want ik ben dan zelf ook aan het werk.
Ik vind dat de geveltuin het goed doet, de Jasmijn gaat ook beginnen, en je ruikt de lekkere geur al als je er langs loopt. Ik ben heel blij met de geveltuin en dat andere buurtbewoners het niet doen dat heeft ook met leeftijd te maken, onder wonen wat oudere mensen en die zijn ook niet meer in staat dit allemaal bij te houden. Ik heb aan de andere kant een buurvrouw die is al in de tachtig, daar verwacht ik ook niet van dat zij op haar oude dag nog stevig gaat tuinieren. De mensen vinden het wel erg fijn dat er wat groen is gecreëerd, en dat geeft voor mij dan weer een goed gevoel, ik doe het niet alleen voor mijzelf, maar ook voor de buurt.
 
Laatst bewerkt:

Mohamed

Baard
Ik kijk uit mijn keukenraam en zie dat echt alle passagiers op die klote telefoon aan het kijken zijn, in plaats naar mijn mooie baard of mooie geveltuin, nee geen interesse wat er buiten gebeurd. Ik woon pal tegenover het busstation Oosterhout. Ik zie al wel dat één van de gevelplanten al aardig de hoogte in gaat, haha. Ik ga morgen lekker aan de geveltuin werken, het blad van de uitgebloeide bollen afknippen en een beetje opknappen. Daar maak wel weer een paar foto's van om te laten zien.

Bekijk bijlage 25256Bekijk bijlage 25257Bekijk bijlage 25259
Zo wil hem ook prachtig heel mooi
 

Giant

Zware baard
Eigenlijk zou iedereen een geveltuin moeten nemen.
Jou tuin is een mooi voorbeeld wat het doet met een straat.
 

Macx

Baardaap
Eigenlijk zou iedereen een geveltuin moeten nemen.
Jou tuin is een mooi voorbeeld wat het doet met een straat.
Dankjewel Giant, dat zou wel goed zijn, maar veel mensen denken daar toch anders over, die hebben waarschijnlijk geen oog voor de natuur, ik vind het heerlijk om in de tuin bezig te zijn en dan ook te genieten van planten die in de bloei gaan, zodat elke dag de tuin mooier wordt. Heerlijk tuinieren en na het opknappen van de tuin, weer genieten van de resultaten.
 

Giant

Zware baard
Dankjewel Giant, dat zou wel goed zijn, maar veel mensen denken daar toch anders over, die hebben waarschijnlijk geen oog voor de natuur, ik vind het heerlijk om in de tuin bezig te zijn en dan ook te genieten van planten die in de bloei gaan, zodat elke dag de tuin mooier wordt. Heerlijk tuinieren en na het opknappen van de tuin, weer genieten van de resultaten.

Dat kan ik mij goed voorstellen. In de historische binnenstad van Zutphen waar ik woon zijn heel veel mooie tegeltuinen. Zelf heb ik een balkon/dakterras vol planten. Sommige planten heb ik al jaren en geniet er van dat ze elk jaar weer terugkomen.
 

Texman

Koning Baard
Ik kijk uit mijn keukenraam en zie dat echt alle passagiers op die klote telefoon aan het kijken zijn, in plaats naar mijn mooie baard of mooie geveltuin, nee geen interesse wat er buiten gebeurd. Ik woon pal tegenover het busstation Oosterhout. Ik zie al wel dat één van de gevelplanten al aardig de hoogte in gaat, haha. Ik ga morgen lekker aan de geveltuin werken, het blad van de uitgebloeide bollen afknippen en een beetje opknappen. Daar maak wel weer een paar foto's van om te laten zien.

Bekijk bijlage 25256Bekijk bijlage 25257Bekijk bijlage 25259
Ha @Macx ,
Ik woon tegenover een VMBO, basisschool en peuteropvang. Alle scholen zijn de afgelopen jaren gebouwd en de omgeving is heringericht (heel mooi).
Veel leerlingen van het VMBO lopen en fietsen met een smartphone in hun hand.
Veel ouders brengen hun peuters met een bakfiets en ook daarvan zijn er ook die tijdens het fietsen een smartphone in hun hand hebben. Wij zien hier de gekste dingen. De buurt waar in woon is een 30km/uur-zone en onze straat is recent ook nog schoolzone geworden. Staat allemaal goed aangegeven.
Maar ondanks dat zijn er mensen die hier met hoge snelheid door de straat scheuren :eek:.
Texman :)>
 

Macx

Baardaap
Afgelopen nacht nog wat foto's gemaakt, hier een buitenfoto nabij het uitgaanscentrum Breda
Ik vind het een goed gelukte foto, dus heb er dan ook maar weer mijn nieuwe avatar van gemaakt.
Ik vind dat een lange baard niet precies in vorm hoeft te blijven, dus ook bij deze afbeelding zie je dat de baard niet precies in model is gebracht voor de opname en toch vind ik het er goed uitzien.
1.jpg
 

Macx

Baardaap
Ik heb er nu alleen een beetje Jelly baardolie in zitten, dat zit er al enkele uren in dus voelt het niet vettig aan.
Ik heb hier twee foto's van breed en taps toelopend model.
Ik vind breed ook wel aardig, meestal met het strijken over de baard maak ik er een taps toelopende baard van.

1.jpg2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Banner image
Top