Baarden en boeken

Kale666man

Baardaap
Ja ik ook theo en net als Glenn ook de Donald duck.
Ja suke en wiske was als kind altijd spannend die boeken met die lambik met ze 6 haren.
Was het al weer vergeten allemaal en als kind pinkeltje.
 
  • Like
Reactions: RCM

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Een dochter, die beschuit met hagelslag naast me gaat zitten eten zou ik direct op Marktplaats aanbieden @Kale666man , hahaha.

En bedankt voor het me in de lach laten schieten. Die van de tulp op het hoofd kende ik nog niet. Geweldig!
 

Texman

Koning Baard
Guust Flater kan ik nog steeds om lachen (juffrouw Janny en die kat prachtig en zo herkenbaar)
[DOUBLEPOST=1515149019][/DOUBLEPOST]Guust Flater kan ik nog steeds om lachen (juffrouw Janny en die kat prachtig en zo herkenbaar)
Ja ik ook theo en net als Glenn ook de Donald duck.
Ja suke en wiske was als kind altijd spannend die boeken met die lambik met ze 6 haren.
Was het al weer vergeten allemaal en als kind pinkeltje.
We blijven allemaal kind, heerlijk toch;););)
 

Freerider

Baard
Schaduw van de Wind - Carlos Ruiz Zafon
Erg mooi boek, onderdeel van een vierluik:
  1. De schaduw van de wind
  2. Het spel van de engel
  3. De gevangene van de hemel
  4. Het labyrint der geesten
Ik ben momenteel met deel 4 bezig.

Favorieten zijn bij mij:
Aynd Rand - Atlas shrugged. Boek met een sterke ethiek tijdens een wereld die in verval raakt door bepaalde ideeën
Ayn Rand - The Fountainhead. Idem sterke ethiek, waarbij het gaat om voor jezelf te kiezen en een vrij leven te verkiezen
Douglas Adams - The Hitchhikers Guide to the Galaxy (als je de ultimate hitchhikers guide neemt, dan heb je alle vijf de boeken). Typische Engelse humor in een science fiction verhaal
Markus Zusak - De boekendief. Schitterend geschreven, bijzondere verhalende stijl. Gaat over een meisje tijdens de tweede wereldoorlog
Jerzy Kosinski - De geverfde vogel. Controversioneel verhaal over een Pools jongetje tijdens de tweede wereldoorlog. Schrijver is om dit boek verbannen, een zwarte bladzijde uit de Poolse geschiedenis
De Lord of the Rings reeks
H.G. Wells - For Whom the Bell Tolls
H.G. Wells - War of the Worlds
George Orwell - 1984
Murray Rothbard - Ethics of Liberty.

Voor vakantielectuur is Dan Brown altijd erg prima.
Voor het vermaak lees ik nog wel eens de goede ouwe Joe Bar Team strips terug. Leuke korte verhalen over motorrijders (ga er vanuit dat meerderen hier deze kennen)
 

Texman

Koning Baard
Kijk zo'n lijstje vindt ik leuk misschien zit er iets voor mij bij.

Van Dan Brown heb ik alle boeken gelezen behalve het laatste boek.
En Joe Bar Team ken ik wel maar heb ik niet gelezen (komt misschien nog)
De Lord of the Rings reeks heb ik gelezen en ook de films gezien.
H.G. Wells - War of the Worlds heb ik gelezen en zowel de originele film als de remake met Tom Cruise gezien. De remake vond ik wat minder door het voortdurende gegil van het meisje. Het origineel vind ik bijzonder knap gemaakt.
Verder heb ik ook alle Harry Potter boeken gelezen.
En lang geleden was ik ook gek op de strips van "Blake en Mortimer".
 

Wimmeke

Stoppelbaard
Hieronder het lijstje van schrijvers waarvan ik zoveel mogelijk boeken probeer te lezen

Lee Child:
Ik ga binnenkort beginnen aan het 22ste en voorlopig laatste boek uit de Jack Reacher reeks
Clive Cussler:
Avonturenreeks rond een Amerikaanse organisatie die onderwateronderzoek doet. Leest makkelijk weg en omdat ik 12 jaar gedoken heb, spreekt het onderwerp mij wel aan
Jack Coughlin: Sniper-reeks
David Baldacci:
Ik heb ik nog maar enkele van zijn boeken gelezen, maar ik hou wel van zijn schrijfstijl
Brad Taylor:
Heb ik onlangs leren kennen dankzij een vriendin van mij. Realistische verhalen waarbij de held van het verhaal geen superheld is die alles kan, maar een gewoon persoon die ook zijn problemen en twijfels heeft
Dan Brown:
Alles gelezen behalve zijn laatste boek.
 

Yainderidoo

Zware baard
Guust Flater kan ik nog steeds om lachen (juffrouw Janny en die kat prachtig en zo herkenbaar)
Grote fan van Guust Flater. Ik heb de hele serie + een door De Grote Franquin zelf gesigneerde editie.
Agent 327 van Martin Lodewijk.....verukkelijke tekeningen.
Ik verzamel boeken van Jean Dulieu...de tekenaar van Paulus de Boskabouter.
Veel van deze werken hierboven heb ik vooral om het tekenwerk. En dan mag ik in dit rijtje natuurlijk Benito Jacovitti niet vergeten! De Italiaanse tekenaar van o.a. Cocco Bill en Zorry Kid.
Mijn mooiste boeken zijn echter van Jack Vance! Waarvan ik in ieder geval de serie de Cadwal chronicles wil noemen, de Duivels Prinsen serie, Tschai (in mijn ogen de beste) en nog veel meer. Verukkelijke science fiction. Natuurlijk ;)heb ik ook van hem een gesigneerde editie.
Ook kan ik dan de Alex Benedict serie niet vergeten te noemen van Jack McDevitt ook SF van hoge kwaliteit. En ja....ook van Jack heb ik een door hem persoonlijk opgestuurde en gesigneerde editie. Potdorie wat is die Yainderidoo eigenwijs :D
Verder heb ik belachelijk veel boekenseries in het genre zoals je in de films beleeft van de National Treasure serie. Of die heerlijke speurtochten In de Dan Brown boeken.
Voor de eventuele liefhebbers zal ik een paar van die schrijvers noemen:
David Gibbins (machtig mooi)
Chris Kuzneski
Steve Berry (Cotton Malone serie)
De door Texman genoemde A. G. Riddle
Scott Mariani (Benedict Hope)
En nog veel meer.
De meeste boeken heb ik in het engels.
Ik heb een stuk of 10 boeken over Lucid Dreaming (jawel...inc. Een aantal gesigneerde)
Ik heb nog ongeveer een meter boeken over Kraaien, Kauwen, en Raven.
De belachelijk mooie serie "The Great Books Of Hashish".....zeer gezocht door liefhebbers. Ik heb de schrijver Laurence Cherniak persoonlijk mogen ontmoeten en natuurlijk heeft hij twee boeken voor me gesigneerd....
Ik heb nog veel meer....maar dit is eerst wel genoeg dacht ik zo.
Volgens mij kan je wel zeggen dat ik een lezer ben.;)(Y)
 
Laatst bewerkt:

TMG1961

Baardaap
Dit is Noppie in 2015
Hoe oud hij precies is weet ik niet. Volgens dierenarts was hij toen 9-10 jaar en volgens dierenarts asiel zou hij toen een jaar of 4-5 zijn.
Maar hij is kerngezond, ook nu nog en of hij nu 12-13 of 7-8 is maakt me niks uit. Zo gek als een draaideur en momenteel 7,25 kg schoon aan de haak.

P1010019.JPG
 
Banner image
Top