Baarden en boeken

Texman

Koning Baard
Wat voor boeken lees je graag. Of wat lees je op dit moment.
Wat is je favoriete auteur enz. Hier kan je alles delen.

Een van mijn favoriete SF auteurs is Greg Bear (heeft toevallig ook een korte baard).

Greg Bear (San Diego, Californië 20 augustus 1951) is een Amerikaanse sciencefictionschrijver.
Bear wordt gerekend tot de harde sciencefiction, aangezien zijn boeken regelmatig de mogelijke invloed behandelen van de nieuwste inzichten in wetenschap en technologie op onze maatschappij. In Darwin's Radio deed hij dat zo overtuigend dat het wetenschappelijke tijdschrift Nature hem prees om zijn rigoureuze en gedisciplineerde uitwerking van de modernste ideeën in moleculaire biologie over virussen en evolutietheorie . Zijn werk bevat daarnaast thema's als galactische oorlogen (Forge of God serie), kunstmatige universa (Eon serie) en versnelde evolutie (Blood Music, Darwin's Radio and Darwin's Children). Wikipedia
 

Kale666man

Baardaap
Alles over oorlog.
Misschien niet voor iedereen een leuk iets maar mij fascineert het.
Is toch iets wat niet vergeten mag worden.
Maar goed dat is de vraag dus een eerlijk antwoord.
 

dijkie

Zware baard
Das een eerlijk antwoord Richard Daar hou ik van (Y) en ben het met jou eens, mij boeit met name WW 2 !
En natuurlijk lees ik over motoren en alles wat daar mee te maken heeft ,en de automobiel niet te vergeten.
 

Kale666man

Baardaap
Ja die lees ik ook wel,mijn buurman gooit elke maand de big twin in de bus om te lenen.
Ja en auto,s vind ik ook wel leuk maar dan met name de yanken.
Kijk ook graag naar progamma,s daarover hoe ze die opknappen.
 

RCM

Baardaap
Mooi topic alweer! Ik houd net zoals Richard en Gerard van oorlogs boeken. Ook boeken omtrent detentie fascineren mij.

Bijvoorbeeld: Levenslang in Thailand

Dit boek vertelt het huiveringwekkende verhaal van Pedro Ruijzing, die in 1995 in Thailand ter dood veroordeeld werd voor heroïnesmokkel. Door schuld te bekennen werd zijn straf omgezet in levenslang.

Auteurs: Henk de Kleine, Pedro Ruijzing
Genre: True crime
 

Kale666man

Baardaap
Ja ik ken het verhaal wel maar heb het boek niet gelezen Roy.
Maar levenslang in thailand of de doodstraf.
Ja is moeilijk hoor.
Zeker de eerste tijd dat je vast komt te zitten.
En dan zeggen sommige klojo,s dat de EBI in vught waar ik 2 kilometer vandaan woon mensonterend is.
Nou dat is een 5 sterrenhotel vergeleken met daar.
Jij zal de omgeving wel kennen waarschijnlijk want ik heb nog in de isabella kazerne gezeten.
De plek daaromheen is allemaal toemalig defensie en concentratiekamp geweest
 

RCM

Baardaap
@Kale666man , zeker een mooi boek Richard, mocht je ooit de kans krijgen het boek te lezen, dan moet je het zeker doen. Het is en blijft een 'onderdeel' van onze maatschappij! Ik heb gewerkt als re-integratiecoach voor detentie met gedetineerden. Dus het is meer dan alleen maar een boek lezen. :)(Y)
 

Kale666man

Baardaap
Oke ik zal er eens naar vragen,kan iemand die lid is van de bieb.
Maar over je functie heb ik het nog wel eens in een conversatie.
klinkt wel interresant dus wil wel meer weten erover,maar daar vraag ik wel naar dan
 
  • Like
Reactions: RCM

TMG1961

Baardaap
@RCM ik heb 1,5 jaar gewerkt als bewaarder in de gevangenis in centrum van Roermond waar destijds de zogenaamde bolletjesslikkers hun straf uitzaten.

On topic: Laatste boek wat ik gelezen heb is In de ban van de ring, maar dat is al ongeveer 35 jaar geleden.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
@RCMOn topic: Laatste boek wat ik gelezen heb is In de ban van de ring, maar dat is al ongeveer 35 jaar geleden.
Dat is niet best!
Tijd om weer een boek te gaan lezen.

Joe Speedboot - Tommy Wieringa
Schaduw van de Wind - Carlos Ruiz Zafon
Het Parfum - Patrick Süskind
De Ellendigen - Victor Hugo
Daar is hij weer - Timur Vermes
IJs - Tristan Jones
Spandau Phoenix - Greg iles
Papillon - Henri Charrière
Reis naar de bom - David McTaggart
Held van onze tijd - Michaël Lermontov
Modern Passé - J.A. Deelder
Lolita - Vladimir Nabokov

Zelf lees ik altijd drie boeken tegelijkertijd: een fictie/roman, een non-fictie/reisverslag/biografie en een studieboek.
Zo kan ik op elk moment van een dag kiezen, waar mijn interesse op dat moment naar uitgaat.
 

Kale666man

Baardaap
Knap van prof of gewoon hoort het zo.
Ik vind het al moeilijk soms 1 boek te lezen en dan moet het doodstil zijn in huis om er helemaal in te komen.
Met studeren van chauffeursdiploma en adr ook altijd rust om me heen.
Heb me dochter nog wel eens weggestuurd door het eten van een beschuit met hagelslag.
Zo snel afgeleid dus.
[DOUBLEPOST=1515037216][/DOUBLEPOST]
@RCM ik heb 1,5 jaar gewerkt als bewaarder in de gevangenis in centrum van Roermond waar destijds de zogenaamde bolletjesslikkers hun straf uitzaten.

On topic: Laatste boek wat ik gelezen heb is In de ban van de ring, maar dat is al ongeveer 35 jaar geleden.
Interresante job bewaarder maar daar moet je maar is wat meer over vertellen en waarom zo kort.
 

LuckyBasterd

Volle Baard
Laat ik het houden bij de Donald Duck? Mag dat ook?
Ben niet zo'n lezer...

Een tijd geleden een fotocamera kunnen kopen (spiegel) en dan moet je ook wat verdiepen
Heb nog steeds een fotoboek/schrift liggen alleen maar voor de helft uit.....
 

TMG1961

Baardaap
@Kale666man Gevangenisbewaarder was niet mijn beroep. Toen de bolletjesslikkers in Roermond gehuisvestigd werden ben ik met nog een aantal anderen hiervoor benaderd via mijn toenmalige werkgever. Heb toen een opleiding gevolgd en daarna in Roermond begonnen. Fijn werk, je bent de hele dag met mensen bezig, ook soms gevaarlijk en niet altijd even leuk maar heb er altijd met plezier gewerkt. Na 1,5 jaar werd er besloten dat het werk overgenomen zou worden door mensen die via een reintigratieproject een verkorte opleiding gehad hadden en waren op een paar na de mensen die er al 1,5 zaten overbodig.
 

Glenn

Baard
Ook een fervente boekenwurm hier.
Vooral geschiedenis wo1 en 2 en ook de vergeten oorlog (Korea).
Ook boeken met een ironische, sarcastische of humoristische inslag.
En voor de rest een beetje van alles behalve romantische zeikverhalen.
 

Texman

Koning Baard
Dat is niet best!
Tijd om weer een boek te gaan lezen.

Joe Speedboot - Tommy Wieringa
Schaduw van de Wind - Carlos Ruiz Zafon
Het Parfum - Patrick Süskind
De Ellendigen - Victor Hugo
Daar is hij weer - Timur Vermes
IJs - Tristan Jones
Spandau Phoenix - Greg iles
Papillon - Henri Charrière
Reis naar de bom - David McTaggart
Held van onze tijd - Michaël Lermontov
Modern Passé - J.A. Deelder
Lolita - Vladimir Nabokov

Zelf lees ik altijd drie boeken tegelijkertijd: een fictie/roman, een non-fictie/reisverslag/biografie en een studieboek.
Zo kan ik op elk moment van een dag kiezen, waar mijn interesse op dat moment naar uitgaat.
Kijk zo'n lijstje vindt ik leuk misschien zit er iets voor mij bij.
[DOUBLEPOST=1515070851][/DOUBLEPOST]
Laat ik het houden bij de Donald Duck? Mag dat ook?
Ben niet zo'n lezer...

Een tijd geleden een fotocamera kunnen kopen (spiegel) en dan moet je ook wat verdiepen
Heb nog steeds een fotoboek/schrift liggen alleen maar voor de helft uit.....
Ja natuurlijk mag de Donald Duck ook en stripboeken ook geen probleem.
Gebruiksaanwijzingen heb ik altijd een probleem mee . Veel te veel informatie dus ik lees alleen wat ik nodig heb.
 

Hartenheer

Zware baard
Ben jaren geleden gestopt met het lezen van boeken.
Ik kon het niet meer uit mijn kop krijgen, wat ook weer een voordeel had.

Kon leren als een dwaas :D
 

Texman

Koning Baard
Ik ben een alles lezer.
Zo lees ik de krant en ook de tijdschriften ProMotor (motoren), IoPages (prog en symfo), Majesteit (katten),en Computertotaal.
Wat boeken betreft lees ik graag Science Fiction en dan vooral de wat oudere verhalen en die koop ik tweedehands omdat deze nauwelijks nog nieuw te koop zijn.
Je vind ze nog wel in de bieb.
Ik hou ook van defectieve verhalen zoals de boeken van Lee Child over de belevenissen van Jack Reacher.
Op dit moment ben ik bezig met het laatste deel van de Atlantis trilogie van A.G. Riddle (soort SF verhaal over het ontstaan van de mensheid)
En wat ik ook een leuk boek vond was "De 100-jarige man die uit het raam klom en verdween" van Jonas Jonasson. Is trouwens ook een film van.gemaakt.
En zo kan ik nog wel even door gaan.
 
Banner image
Top