Baard poging gedoemd tot mislukken?

Venderwel

Stoppelbaard
Ook hier een poging een baard te laten groeien. Al zal de poging waarschijnlijk een stille dood sterven, de vrouw en de kinderen vinden het niks. Maar goed voorlopig sprokkel ik week bij week, je moet toch wat in deze corona tijd.
Ben 41 en scheer me normaal gesproken om de 4 a 5 dagen, puur uit luiheid.

Dit is het resultaat van ongeveer 3 weken.

3week.jpg
IMG_20200330_174133656.jpg
IMG_20200330_174147551.jpg

Iemand tips? Uiteraard het scheermes laten liggen....maar het gaat me meer om de directrice! :rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
Ook hier een poging een baard te laten groeien. Al zal de poging waarschijnlijk een stille dood sterven, de vrouw en de kinderen vinden het niks. Maar goed voorlopig sprokkel ik week bij week, je moet toch wat in deze corona tijd.
Ben 41 en scheer me normaal gesproken om de 4 a 5 dagen, puur uit luiheid.

Dit is het resultaat van ongeveer 3 weken.

Bekijk bijlage 15222
Bekijk bijlage 15223
Bekijk bijlage 15224

Iemand tips? Uiteraard het scheermes laten liggen....maar het gaat me meer om de directrice! :rolleyes:
ik zou als ik jou was een barbier bezoeken, en laten kijken wat die er in ziet. sowieso mogelijkheden zat.
 

JanWillem

Baard
Huidige (thuis) directie op non actief zetten en lekker doorgaan.
Aan te voeren argument, het moet eerst “lelijk” voordat het mooi wordt, zie het als een verbouwing. Wellicht geeft dat de directrice geruststelling.
Succes met je baardreis, de keywords geduld en volhouden toepassen en zal er uiteindelijk een prima baard verschijnen.
 
Laatst bewerkt:
Huidige (thuis) directie op non actief zetten en lekker doorgaan.
Aan te voeren argument, het moet eerst “lelijk” voordat het mooi wordt, zie het als een verbouwing. Wellicht geeft dat de directrice geruststelling.
Succes met je baardreis, de keywords geduld en volhouden toepassen en zal er uiteindelijk een prima baard verschijnen.

zie het als ''een verbouwing'' hahaha:)
 

berendgr

Volle Baard
Huidige (thuis) directie op non actief zetten en lekker doorgaan.
Aan te voeren argument, het moet eerst “lelijk” voordat het mooi wordt, zie het als een verbouwing. Wellicht geeft dat de directrice geruststelling.
Succes met je baardreis, de keywords geduld en volhouden toepassen en zal er uiteindelijk een prima baard verschijnen.
Prima advies @JanWillem . En de topic titel veranderen in "Mijn baard gaat lukken" en erin geloven anders sneuvelt hij bij de kritiek die zeker krijgt.
Een goede baardreis gewenst.
 
Laatst bewerkt:

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Hier volgt een waarschuwing!
De rest van de forumleden kent me al en jij bent net nieuw, dus ik leg je even uit, dat mijn mening af en toe niet de meest sociaal wensbare is, maar ik wel altijd eerlijk probeer te zijn, anders neemt niemand de adviezen meer serieus.

Allereerst is er niets mis met je baard en het groeiproces en als je geduldig bent ga je een prima baard ontwikkelen, die je goed zal staan. Eega en kroost zullen wennen aan een echtgenoot en vader met een stoere uitstraling en mettertijd niet anders meer willen.
Ten tweede (sorry, pardon en welgemeende excuses): je zult wel moeten doorzetten, want je hebt een aardige aflopende hals onder de kaken en die kun je aardig maskeren met een baard en aldus een meer vierkante kaaklijn bewerkstelligen.

Oftewel: succes en ga zo door! :)>(Y)
 

Rothbeard62

Volle Baard
Als je uit luiheid niet scheert, bedenk dan wel dat het onderhouden van een baard meer moeite vergt dan scheren! ;)

Nou, dat is niet helemaal waar hoor! Als je je baard een beetje naturel laat en 'n gewoon goed schoonhoudt is het veel minder gedoe dan elke dag scheren! (Tenminste, dat is mijn ervaring) ;)
[DOUBLEPOST=1585633747][/DOUBLEPOST]Welkom! Je moet je baard gewoon de kans geven zich te ontwikkelen! Wel zou ik voor dit moment een halslijn aanbrengen, dat maakt het wat netter en minder lang. Je hebt (net als ik) geen echt geprononceerde kaaklijn, dus het is dan goed om het accent vooral op de sik te leggen. Trek je niets van anderen aan en geniet van je baardreis. Er zijn hier veel andere baarden te bekijken en commentaar is altijd welkom! :)(Y)(Y)
 

Boof72

Volle Baard
En deze reactie:
ik zou als ik jou was een barbier bezoeken, en laten kijken wat die er in ziet. sowieso mogelijkheden zat.

moet je maar vergeten, want wat moet je bij een barbier als je net begint?
Dit doe je pas nadat je het 3 maanden heb laten groeien.
 

Venderwel

Stoppelbaard
En deze reactie:
ik zou als ik jou was een barbier bezoeken, en laten kijken wat die er in ziet. sowieso mogelijkheden zat.

moet je maar vergeten, want wat moet je bij een barbier als je net begint?
Dit doe je pas nadat je het 3 maanden heb laten groeien.

Het scheelt dat mijn herenkapper tevens barbier is en ik hem via de social media kan benaderen, dus kan hem wel om advies vragen!

Welkom! Je moet je baard gewoon de kans geven zich te ontwikkelen! Wel zou ik voor dit moment een halslijn aanbrengen, dat maakt het wat netter en minder lang. Je hebt (net als ik) geen echt geprononceerde kaaklijn, dus het is dan goed om het accent vooral op de sik te leggen. Trek je niets van anderen aan en geniet van je baardreis. Er zijn hier veel andere baarden te bekijken en commentaar is altijd welkom! :)(Y)(Y)

Ik ga eens kijken wat ik van die halslijn kan maken. Zal ook eens naar olie gaan kijken, want nee, dat heb ik nog niet.
 

DaanBaard

Baard
De lijn zet je twee vingers dik onder je kaak en 1 vinger dik boven je adamsappel.

Voor de lijn op de wang zie vaak al wel een lijn in waar het dikste begroeid is en je scheert dus het minst dikke begroeide deel weg.

Ik gebruik mijn scheermesje / krabber om de afstand te meten ;)

Maar wees zuinig op wat je weg haalt.

Liever te weinig er af dan te veel ;)
 
Banner image
Top