Baard poging gedoemd tot mislukken?

Peter1971

Baard
Ook hier een poging een baard te laten groeien. Al zal de poging waarschijnlijk een stille dood sterven, de vrouw en de kinderen vinden het niks. Maar goed voorlopig sprokkel ik week bij week, je moet toch wat in deze corona tijd.
Ben 41 en scheer me normaal gesproken om de 4 a 5 dagen, puur uit luiheid.

Dit is het resultaat van ongeveer 3 weken.

Bekijk bijlage 15222
Bekijk bijlage 15223
Bekijk bijlage 15224

Iemand tips? Uiteraard het scheermes laten liggen....maar het gaat me meer om de directrice! :rolleyes:

wacht maar tot het voorste gedeelte over je dubbele kin valt,zul je er fitter en jonger uitzien...de baardgenen zijn zo slecht nog niet, ik zou nog 3 maand volhouden.
 
Ik zou inderdaad de baard een tijdje laten groeien en na de Corona crisis een barbier bezoeken. En wat thuis er van vindt, daar zou ik maling aan hebben totdat je baard lang genoeg is om er echt wat over te zeggen :p.

Ik ben mijn baardreis eind januari ergens begonnen. Mijn vrouw vindt het (nog steeds overigens...) niet heel mooi haha, maar ik ben er erg blij mee. Begin twijfelde ik ook, alle begin is lastig. Je krijgt jeuk, het gaat er een periode wat onverzorgd uitzien. Maar als het wat langer wordt dan gaat het steeds toffer worden is mijn mening. Als het wat langer wordt kan je ook nog baardbalsem gebruiken tegen de springharen.

Succes :)>(Y)
 

Venderwel

Stoppelbaard
Goedemorgen, hier een update van mijn kant. Mijn eerste post is van 30 maart en toen had ik een baard van ongeveer 3 weken. Dat maakt, dat de baard nu een dikke 5 weken staat. Misschien zelfs wel 6 weken oud. Wie houdt de tijd nog bij tegenwoordig?

Ik had een poos terug een poging gedaan tot baardlijn zetten, dat is niet helemaal goed gegaan, dus ik laat het weer even bij groeien en zal binnenkort een nieuwe poging doen.
Naast voornamelijk onkunde is het ook mis gegaan omdat mijn halszak/onderkin niet aan beide kanten gelijk is, eens kijken hoe ik daar mee om ga. Iemand ervaring?

Verder eigenlijk nergens last van. Geen jeuk, geen irritatie. Gebruik ook nog geen olie of iets dergelijks.

Verder vinden ze het thuis helemaal niks nog steeds, maar het is al wel minder een onderwerp. De vrouw heeft geloof ik door dat ik serieus ben dat ik de baard voorlopig wil laten staan, heb door de corona nu de kans om het te proberen, zoals er veel zijn op dit moment. Heb er ook maar iets van midlife tegenaan gegooid....

IMG_20200418_095647973.jpg IMG_20200418_095706138.jpg IMG_20200418_095738730.jpg
 

Carlstein11

Volle Baard
Vergeet nu even de Baardwijk en dergelijke. Eerst laten groeien en na een maand of drie of vier een kijken welke style baard je zou willen.
Komt tijd komt baard. En het gaat toch goed zo (Y)
 

Texman

Koning Baard
Goedemorgen, hier een update van mijn kant. Mijn eerste post is van 30 maart en toen had ik een baard van ongeveer 3 weken. Dat maakt, dat de baard nu een dikke 5 weken staat. Misschien zelfs wel 6 weken oud. Wie houdt de tijd nog bij tegenwoordig?

Ik had een poos terug een poging gedaan tot baardlijn zetten, dat is niet helemaal goed gegaan, dus ik laat het weer even bij groeien en zal binnenkort een nieuwe poging doen.
Naast voornamelijk onkunde is het ook mis gegaan omdat mijn halszak/onderkin niet aan beide kanten gelijk is, eens kijken hoe ik daar mee om ga. Iemand ervaring?

Verder eigenlijk nergens last van. Geen jeuk, geen irritatie. Gebruik ook nog geen olie of iets dergelijks.

Verder vinden ze het thuis helemaal niks nog steeds, maar het is al wel minder een onderwerp. De vrouw heeft geloof ik door dat ik serieus ben dat ik de baard voorlopig wil laten staan, heb door de corona nu de kans om het te proberen, zoals er veel zijn op dit moment. Heb er ook maar iets van midlife tegenaan gegooid....

Bekijk bijlage 15474 Bekijk bijlage 15475 Bekijk bijlage 15476
Het gaat best goed met de groei. Als je het te slordig vind worden mag je gerust je hals en je wangen schoon houden maar zet de lijnen van de hals niet te hoog want dat is niet mooi.:)>
 

Venderwel

Stoppelbaard
Inmiddels zo'n 2 weken later. Vanaf de voorkant lijkt het zowaar al wat. Zijkant moet nog wel wat bij. Dit was gisteren mijn eerste foto van mijzelf op de sociale media kanalen sinds het begin van mijn baardreis. Vanwege de Corona zie je verder niemand natuurlijk, dus dat was voor veel mensen een hele schok!

Maar veel positieve reacties gehad en dat ik hem moest houden.
Daar denken ze thuis nog steeds anders over, maar we zien wel waar het schip strand. Overigens nog steeds geen gebruik van olie of iets dergelijks, ook nog geen jeuk gehad.
IMG_20200501_172743601.jpg
 
Banner image
Top