Baard en mondkapjes

Freerider

Baard
@ProfessorMelchior Mooie parabel, zeker herkenbaar, ware het niet dat ik het grootste deel van mijn leven heb geloofd dat ik een gehandicapt schaap was. Pas sinds enkele jaren weet ik dat ik een wolf ben en ben daardoor nog steeds bezig om mijn werkelijke natuur te vinden, mijn ware aard te ontdekken.
Mijn hele leven loop ik al tegen de irrationaliteit van mensen aan, mensen die menen een autoriteit te zijn zonder dat zij mij op inhoudelijke gronden konden overtuigen. Ik heb dan ook al vroeg geleerd om niets zomaar aan te nemen, zelf kritisch te denken en op onderzoek uit te gaan. Meerdere bronnen verifiëren en vanuit verschillende perspectieven een vraagstuk benaderen helpen mij mijn waarheid te vormen, ongeacht wat zelfbenoemde of benoemde experts zeggen. Helaas word ik vaak bevestigd in mijn gelijk, maar merk ik ook dat het lastig om gelijk gelijk te krijgen (dat duurt meestal een tijd, als in de praktijk duidelijk wordt dat de de ander toch echt ongelijk had).

In maart constateerde ik al twee dingen:
1. er was geen grond voor de hysterie die aangewakkerd werd
2. de aanpak en communicatie zorgt voor een verhuftering van de maatschappij, wat nu wel heel duidelijk is geworden door de tweedeling die is ontstaan waarbij "beide kampen" als hufters met het "andere kamp" omgaan.

Over punt 2. hoeven we het denk ik niet te hebben, dat is voor iedereen wel duidelijk. In plaats van te proberen de ander te begrijpen probeert men de ander te dwingen over te stappen naar het eigen kamp. En dit gaat via emotie, en niet via ratio, en het is algemeen bekend welke de slechte raadgever is.

Met betrekking tot 1. constateer ik dat het bedroevend slecht gesteld is met de algemene ontwikkeling van de bevolking. Kritisch nadenken en zelf onderzoek plegen voor iets wat je leven zo drastisch beïnvloed lijkt mij essentieel, maar blijkbaar is het veel comfortabeler om de gekozen mediakanalen en goeroe's na te praten en te geloven (geldt voor beide kampen).
Zelf ben ik direct bij gaan houden hoe groot de impact is van covid op het sterftecijfer. Dit is iets wat al heel lang door het CBS wordt bijgehouden en gewoon openbaar is. Wat eenvoudige data-analyses maakten mij al snel twee dingen duidelijk.
a. als je de sterftecijfers per week van de afgelopen 20 jaar in een grafiek zet, dan wordt duidelijk dat het sterftecijfer elk jaar piekt rond februari/maart. Maar wat verder opvalt, is dat deze pieken een stijgende (exponentiële) trend kennen! Soms kennen we een jaar met een bijzonder mild griepseizoen, waardoor er weinig sterfte is tov andere jaren, soms iets meer dan je op basis van de trendlijn zou verwachten.
Is er een verklaring voor die stijgende trend? Zelf denk ik dat dit te maken heeft met de steevast groeiende bevolking (ik herinner mij nog heel goed het liedje "15 miljoen mensen", terwijl we nu ruim over de 17 miljoen zitten, maar ook de flink vergrijzende bevolking. Meer mensen met een vergelijkbaar risico op overlijden levert absoluut gezien meer overledenen op. Een hoger percentage ouderen levert ook een verhoudingsgewijs hogere sterfte op, want ja, het leven is niet oneindig.
Frappant blijft, de absolute sterftecijfers passen in de trend van de afgelopen 20 jaar.

b. de overheid/rivm/cbs, etc gaan wel bijzonder slordig met de datavoorziening om. Blijkbaar is het een hele opgave om iets eenvoudigs als een overlijden te registreren. Soms moest ik waardes van meer dan 8 weken terug flink corrigeren op sterftecijfers. Soms moest ik het getal ophogen, maar soms ook verlagen!!!
Ditzelfde is natuurlijk nog steeds een grote klacht van Maurice de Hond, maar ook iets waar ik mij uitermate aan stoor (toeval omdat ik ook Maurice heet?). In mijn vakgebied (continuous improvement) is datavoorziening cruciaal om te bepalen wat het probleem is, hoe groot deze is, en of tegenmaatregelen effect hebben ja of nee. We hebben de grootste crisis sinds WOII en blijkbaar krijgen we het niet voor elkaar om slechts 3 kengetallen op tijd en correct te rapporteren. Binnen elk bedrijf krijg ik dit voor elkaar, waarbij de datavoorziening komt van operators en machinebediendes op de werkvloer, meestal niet de meest ervaren en kundige administrateurs. Hierdoor krijg ik rondom een probleem realtime inzicht hoe er in elke ploeg is gepresteerd, bijvoorbeeld welke probleem hoevaak is voorgekomen tijdens die ploeg. Hoe moeilijk kan het dan zijn om van elk ziekenhuis, verpleeghuis en ggd dagelijks gerapporteerd te krijgen hoeveel mensen er getest zijn, hoeveel er positief scoorden, hoeveel er opgenomen zijn in een ziekenhuis en hoeveel er overleden zijn. Een MBO ICT stagiaire kan makkelijk een webportal bouwen waar van elk meetpunt iemand dagelijks inlogt en deze velden invult.

Maar wat mij ook bijzonder bevreemdt, is dat er geen causaal verband lijkt te zijn tussen de maatregelen en de kengetallen. In mijn vakgebied duidt dat er meestal op dat er dan ook daadwerkelijk geen causaal verband is, en dat de tegenmaatregel dus niet effectief is. En als de maatregel niet effectief is, begrijpen we het mechanisme rondom het probleem blijkbaar niet goed. En ook hier lijken de experts in een tunnelvisie te zitten. Er is door een groepje "autoriteiten" gekozen voor een bepaald model van verspreiding, maar die niet verklaart waarom het virus zich zo verspreidt zoals het zich verspreidt, en dus ook niet waarom de maatregelen niet werken tegen de verspreiding. Onze machthebbers zeggen dan dat het komt dat men zich niet aan de maatregelen houdt, maar toch zie ik nagenoeg iedereen de handen kapot wassen, afstand houden en een muilkorf dragen.
Er is een alternatieve theorie, die door vele wetenschappers wordt ondersteund en dat is die van aerosolen, die indirect ook weer afhankelijk is van klimaat en het weer. Deze verklaart echter wel waarom het virus zich gedraagt zoals het zich gedraagt, maar maakt ook direct duidelijk dat de verkeerde maatregelen worden getroffen.
In de wetenschappelijke wereld is Occam's Razor een bekend begrip, maar nu blijkbaar niet meer? Ipv voor het meest eenvoudige model te kiezen die redelijk nauwkeurig het fenomeen beschrijft, kiezen we er voor een waarbij allerlei onduidelijkheden en onbekendheden zijn?
Wat mij beangstigt, is dat er steevast wordt gesuggereerd dat er consensus onder de wetenschappers is. Dat komt in de geschiedenis zelden tot nooit voor, en ook nu niet. Je moet echt alternatieve media opzoeken om tegengeluiden te horen, waarbij diverse van die wetenschappers monddood worden gemaakt door de eigen branche organisaties, door overheidsbeleid, door de media, door de eigen universiteiten, etc. Dan wordt het voor mij duidelijk dat het niet gaat om waarheidsvinding, maar om waarheidscreatie. Net zoals de kerk ooit wetenschappers vermoordden die bevindingen deden en theorieën bedachten die tegen de leer van die kerk ingingen. Terwijl het mijn beroepservaring is, dat als er tegenstrijdige visies zijn er juist voor beide partijen winst te behalen is qua kennis.

En dan die mondkapjes...
Als er ergens wel redelijke consensus over bestaat, is dat die dingen niet werken tegen virussen.
Wordt bevestigd door Jaap van Dissel, het RIVM, de WHO, chirurgen, fabrikanten van mondkapjes, wetenschappelijke studies wereldwijd. Toch maakt de politiek de keuze om die dingen verplicht te stellen, maar waarom, als iedereen met enig verstand van die dingen stellen dat ze niet helpen?
En baat het niet, schaden doet het niet gaat ook niet op. Er is wel degelijk reden om aan te nemen dat die dingen wel schaden. Bacteriële longinfecties nemen toe, mondhygienisten trekken aan de noodbel, dermatologen zien schadelijke effecten en dan hebben we het nog niet eens om het welbevinden van de drager en de kosten die het met zich meebrengt, in de eigen portemonnee en in de natuur.

Wat er gaande is? Geen idee, maar het wordt mij steeds duidelijker dat het niet om gezondheid gaat.
Ben ik dan een corona ontkenner? Nee, want ik geloof oprecht dat het virus bestaat. Is het virus zo heftig als gepresenteerd wordt? Nee, mijns inziens niet, dat zie ik niet in de cijfers terug, waarbij het aantal "besmettingen" mij al helemaal niets zegt (niet gevalideerde testen die buiten de kaders van de ontwerper worden gebruikt, met een receptuur gebaseerd op een wetenschappelijk onderzoek met grote systematische fouten). Aantal doden en ziekenhuisopnames zeggen mij wel wat, en gelukkig gaan die al weer een hele tijd de goede kant op.
En is corona maar een griepje? Nee, want ik wil de griep niet bagatelliseren (vrij naar Erwin Kompanje, medisch ethicus):

Mensen die bagatelliserend spreken over ‘slechts een griepje’, kennen de ernst van griep (influenza) niet en zijn klaarblijkelijk de winter 2017-2018 vergeten. Mensen die spreken over COVID-19, dat is echt geen griepje, zijn vergeten dat er elk jaar mensen op de intensive care geraken en overlijden aan de griep. COVID-19 en influenza in bagatelliserende zin met elkaar vergelijken is niet zinnig. Het zijn beiden infectieziekten om ernstig rekening mee te houden.
https://kompanje.org/2020/12/03/ben-je-bang-om-de-griep-te-krijgen/
 

Freerider

Baard
Heeft mij corona iets goeds gebracht?
Nee, niets dan ellende!
Kan ik er iets positiefs in zien?
Nee, op geen enkele wijze.

Ik was vorig jaar oktober net gestart als zzp'er. Een top periode gedraaid t/m maart, agenda vol tot einde van het jaar. Helaas moesten mijn beide klanten in maart de opdrachten stopzetten, beiden overleven de crisis mogelijk niet. Ik zit dus zelf al 8 maanden thuis, met geen uitzicht op nieuwe opdrachten. Deze crisis heeft mij dus financieel gezien echt al een kapitaal gekost (los nog van mijn investeringen die ik net gedaan heb en dus niet renderen), en over een half jaar kan ik mijn rekeningen niet meer betalen (had gelukkig nog ww rechten, maar die houden dan ook op). Uitzicht op een vaste baan is er momenteel ook niet voor iemand met mijn profiel.
Ik word gedwongen mijn leven aan te passen op irrationele gronden en verketterd omdat ik het er niet mee eens ben.
Mijn kinderen (en ouders) worden doodsangsten aangepraat, hoe raken zij beschadigd door deze blinde paniek? Als jong kind door leerkrachten ingepeperd krijgen dat als je je niet aan de maatregelen houdt je opa en oma dood zullen gaan. Mensen die in blinde paniek hysterisch worden als je als kind per ongeluk dicht bij een ander komt (echt waar). Je vader thuis met een flinke depressie zien, omdat alles wat hij opgebouwd heeft in rook opgaat en alles waar hij in gelooft en voor staat onwettig is en veroordeeld wordt door de macht en de angstigen. Je kinderen, die ook kritisch denker zijn continu worden afgestraft omdat ze kritisch zijn en bevragen waarom bepaalde maatregelen nageleefd moeten worden. Bevragen mag niet, je moet klakkeloos volgen.
Een samenleving die opgehouden is te bestaan, enkel nog als zombies rondlopen en met bange ogen naar een ander kijken vanachter een mondkap. Niet bewust wat het daadwerkelijke risico is.
Een economie die zo'n klap nog gaat krijgen, maar waar iedereen enkel naar de horeca en de evenementenbranche kijkt. Er is een complete industrie bestaande uit allerlei branches die op omvallen staat, al met al de gehele banenmotor van NL is in gevaar. Maar gelukkig krijgen de ambtenaren die thuis mogen werken een thuiswerkpremie om de gestegen stook- en koffiekosten te compenseren. Dat ze geen reistijd meer hebben en nog altijd volle bak salaris en baangarantie hebben telt zeker niet. Dat die premie opgebracht wordt door belastingbetalers die de eindjes niet meer aan elkaar kunnen knopen hindert blijkbaar niet.

En ik, ik zit te wachten op de aftiteling van deze zeer slechte dystopische film. Deze sketch gebaseerd op Orwell's 1984, Animal Farm, Equilibrium, Matrix, Stanford Prison Experiment en weet ik nog allemaal wat meer...
 

Boof72

Volle Baard
Goed omschreven @Freerider, ik doe het je niet na. ( ik ben niet zo'n beste schrijver)
Maar dit is toch ook wel hoe ik het allemaal zie en constateer.
Helaas hebben we geen emoticon van klappende handjesop het forum, anders kreeg je die van mij.
En Ik duim voor je dat het je zakelijk gezien snel een oplossing komt.
 

K9Beard

Baard
@ProfessorMelchior als je vind dat dit hier niet thuis hoort, misschien kun je het dan ergens herplaatsen (aub ook wel svp)

Samen met dat andere filmpje hier is dit toch niet om aan te zien....huiveringwekkend:

wat ik hier heb gevonden: https://stichtingvaccinvrij.nl/covid-19/

Dit filmpje is alweer van YouTube en Vimeo afgeknalt, maar de moeite waard: hoe de voormalige vice president van Pfeizer er over denkt.
Maar ja, dat mag natuurlijk niet... denken.
[DOUBLEPOST=1607376031][/DOUBLEPOST]
Daar zit geen woord Spaans bij @Freerider en ik herken de problematiek na het ontstijgen van Kohlberg's niveau 4.
Er zijn kuddes schapen, die netjes de herder volgen en zich daar prettig en veilig bij voelen. Daarnaast heb je de wolven, die hun eigen pad gaan, niet tot de kudde behoren en zelfstandig opereren.

Ik kan alle creaturen wel waarderen. Ik denk dat schapen bestaansrecht, een functie en 'zin' hebben (ik lig niet voor niets onder de wol (letterlijk). Ik trek naar wolven toe, maar alleen als ze geen loner zijn: ook wolven hebben een 'pack' nodig. Saamhorigheid is een groot goed.

Schapen zijn alleen in real life alleen net zo eigenwijs als wolven (tijd lang in het Midden Oosten gewoond en er veel over geleerd). Misschien is het volgzame het enige wat we hebben onthouden uit ons Nederlandse spreekwoord (die van over de dam), maar menig schaap is meestal niet zo mak.

Misschien identificeer ik me daarom zelf nog wel het meest met de hond die het hele zaakje in de gaten houdt, gevaren ziet en af en toe blaft, zonder per sé het schaap als het probleem te zien. Ik ben er zelf namelijk van overtuigd dat we hier te maken hebben met een herder-probleem: volksvertegenwoordigers die niet voor schapen gaan, sowieso wolven afschieten, maar er zelf wel warmpjes bijzitten...
 

Bijlagen

  • We are in this together.jpg
    We are in this together.jpg
    68,1 KB · Weergaven: 20

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Nou, je bent in ieder geval geen geestelijk gehandicapt wolfje blijkt @Freerider en je telepatisch vermogen is verbazingwekkend groot, want het lijkt of je een tekst van mij hebt zitten typen.
Ik kan er weinig tegen inbrengen of aan toe voegen.
Misschien nog een verwijzijng naar the Great Reset, the New World Order en Building Back Better.
En een filmtip, zoals "One by One" met Rick Mayall.


Je ziet de herder als bedreiging @GoT2Beard , omdat je als hond van ons afstamt. Welkom, welpje! ;):D
 

Freerider

Baard
Heftige situatie Freerider, sterkte en ik hoop dat er snel een passende oplossing voor de situatie komt.
Thanks!
Het enige passende is per direct een opheffing van alle maatregelen. Dan heb ik kans over drie maanden weer zelfstandig in een inkomen te voorzien.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
 

Freerider

Baard
Nou, je bent in ieder geval geen geestelijk gehandicapt wolfje blijkt @Freerider en je telepatisch vermogen is verbazingwekkend groot, want het lijkt of je een tekst van mij hebt zitten typen.
Ik kan er weinig tegen inbrengen of aan toe voegen.
Misschien nog een verwijzijng naar the Great Reset, the New World Order en Building Back Better.
En een filmtip, zoals "One by One" met Rick Mayall.


Je ziet de herder als bedreiging @GoT2Beard , omdat je als hond van ons afstamt. Welkom, welpje! ;):D
Ik weet dat ik niet de enige ben die zo denkt, goed om ook hier weldenkenden tegen te komen.
Ik ben altijd weggebleven bij "complotten", heb mij puur gefocust op wat ik constateer, zonder een verklaring te zoeken waarom politici en media zich gedragen zoals ze zich gedragen.
The great reset lijkt nu toch echt wel een realistisch scenario te worden, zeker als je de antecedenten van alle hoofdrolspelers bekijkt.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Yep en "complotten" maken de geschiedenis, want het verraad door Judas aan de Romeinen van Jesus, de moord van Brutus en zijn vrienden op zijn vader Julius Ceasar, de Japanse aanval op Pearl Harbour en nog vele duizenden andere gelegenheden waren van tevoren beraamde "complotten".
Iedere marketing-vergadering is trouwens een complot tegen een concurrent!

…maar praktisch op jouw situatie toegespitst @Freerider : kan ik iets voor je doen of je ergens mee helpen?
 

Freerider

Baard
…maar praktisch op jouw situatie toegespitst @Freerider : kan ik iets voor je doen of je ergens mee helpen?
Ik zou eerlijk niet weten wat.
Wat we nodig hebben is een massale opstand tegen de overheid, waardoor ze in den haag zo bang worden dat ze de maatregelen laten vallen.
Maar aangezien zo ontzettend veel mensen nog slaafs de overheid volgen, zet ik eerder mijn hoop op een verward individu die het heft in eigen handen neemt.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
 

K9Beard

Baard
Heeft mij corona iets goeds gebracht?
Nee, niets dan ellende!
Kan ik er iets positiefs in zien?
Nee, op geen enkele wijze.

Ik was vorig jaar oktober net gestart als zzp'er. Een top periode gedraaid t/m maart, agenda vol tot einde van het jaar. Helaas moesten mijn beide klanten in maart de opdrachten stopzetten, beiden overleven de crisis mogelijk niet. Ik zit dus zelf al 8 maanden thuis, met geen uitzicht op nieuwe opdrachten. Deze crisis heeft mij dus financieel gezien echt al een kapitaal gekost (los nog van mijn investeringen die ik net gedaan heb en dus niet renderen), en over een half jaar kan ik mijn rekeningen niet meer betalen (had gelukkig nog ww rechten, maar die houden dan ook op). Uitzicht op een vaste baan is er momenteel ook niet voor iemand met mijn profiel.
Ik word gedwongen mijn leven aan te passen op irrationele gronden en verketterd omdat ik het er niet mee eens ben.

Helemaal herkenbaar: Ik ben al geruime tijd zzper, maar heb door de hersenbloeding van mijn vrouw m'n handen vol gehad aan haar en m'n 4 koters. Regering had wmo lekker gedelegeerd naar de locale gemeenten en die weigeren hulp te bieden (sociaal domein heeft 35 miljoen begrotingstekort, gelukkig heeft het potje cultuur nog ruimte om stekker-standbeeldjes neer te zetten van 1 miljoen euro...). 12 uur per dag zorgen voor vrouw en kinders + 8 uur werken... dat gaat alleen volgens wmo. Niet in real life als je nog een beetje wil slapen. Maar ja, babies en kleuters hé: gevierendeelde nachten.:confused:
Door deze perfect storm (familietragedie, regeringsbeleid en corona), werd (net)werken nagenoeg onmogelijk, opdrachten vielen ook weg bij mij en vrouwtje mocht niet revalideren maar was wel halfzijdig verlamd.
Dat wij nog normaal in het hoofd zijn en niet in de schulden is een Godswonder, en ik heb gelukkig een goed gevoel voor humor, maar zo langzamerhand ben ik het spoor uit dit doolhof bijster en leef ook maar bij de dag. En vraag alsjeblieft niet op wie ik ga stemmen...:mad:Whatever doesn't kill you.jpg
[DOUBLEPOST=1607460964][/DOUBLEPOST]Normale mensen vs. complotdenkers.jpg
 

Freerider

Baard
Je verhaal raakt mij @GoT2Beard !
Helaas zien veel mensen niet het leed dat veel ondernemers nu hebben, of het leed dat veel mensen met uitgestelde zorg ervaren.
K#t dat het bij jou tegelijk speelt, want los van elkaar is het al heftig.

Hopelijk komen er snel betere tijden voor je vrouw, jou en daardoor ook voor je kinderen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
 

Texman

Koning Baard
Helemaal herkenbaar: Ik ben al geruime tijd zzper, maar heb door de hersenbloeding van mijn vrouw m'n handen vol gehad aan haar en m'n 4 koters. Regering had wmo lekker gedelegeerd naar de locale gemeenten en die weigeren hulp te bieden (sociaal domein heeft 35 miljoen begrotingstekort, gelukkig heeft het potje cultuur nog ruimte om stekker-standbeeldjes neer te zetten van 1 miljoen euro...). 12 uur per dag zorgen voor vrouw en kinders + 8 uur werken... dat gaat alleen volgens wmo. Niet in real life als je nog een beetje wil slapen. Maar ja, babies en kleuters hé: gevierendeelde nachten.:confused:
Door deze perfect storm (familietragedie, regeringsbeleid en corona), werd (net)werken nagenoeg onmogelijk, opdrachten vielen ook weg bij mij en vrouwtje mocht niet revalideren maar was wel halfzijdig verlamd.
Dat wij nog normaal in het hoofd zijn en niet in de schulden is een Godswonder, en ik heb gelukkig een goed gevoel voor humor, maar zo langzamerhand ben ik het spoor uit dit doolhof bijster en leef ook maar bij de dag. En vraag alsjeblieft niet op wie ik ga stemmen...:mad:Bekijk bijlage 17930
[DOUBLEPOST=1607460964][/DOUBLEPOST]Bekijk bijlage 17931
Mijn hemel wat een heftig verhaal is dit. Ik hoop dat het volgend jaar echt beter wordt.
Ik vind het een schande dat de gemeente jou en je gezin zo in de kou laat staan. Als het gaat om leuke dingen voor de mensen dat smijten ze met geld.
Ik hoop dat het voor jou toch fijne feestdagen mogen worden.
Heel veel sterkte Texman:)>
 

K9Beard

Baard
Je verhaal raakt mij @GoT2Beard !
Helaas zien veel mensen niet het leed dat veel ondernemers nu hebben, of het leed dat veel mensen met uitgestelde zorg ervaren.
K#t dat het bij jou tegelijk speelt, want los van elkaar is het al heftig.

Hopelijk komen er snel betere tijden voor je vrouw, jou en daardoor ook voor je kinderen.

Thanks @Freerider: gedeelde smart is halve vreugd, zeg ik altijd maar.
Normaal zou ik dit niet op het internet spuien, maar aangezien dit geen FB o.i.d. is en jij was er open over, voelde ik me vrij.

Cheers aan alle beard bros hier voor uitreikende hand. Ook ik zou niet weten wat, maar 't doet me goed om in elk geval begrip, frustratie, weerzin en verzet te zien op dit forum.
 

Robin83

Baard
Wat een verhaal mensen zijn tegenwoordig zo op zichzelf, gesloten. Althans zo lijkt het. Vind het zo moeilijk om te zien dat er krachten die buiten onze macht staan ons dit zo aan kunnen doen. Ze denken dat ze er mee weg komen. Maar ik geloof nog steeds in de kracht van de heldere mens. Niet in de zoals de prof al zei de schaapjes of sheeple zoals ik ze noem we zijn zo gehecht gemaakt aan ons financieel systeem. Onderdanig omdat we het nog goed geregeld krijgen (denken ze) het veel sterkte @GoT2Beard hopelijk wordt het een stuk beter aankomend jaar

Verstuurd vanaf mijn HD1903 met Tapatalk
 

Giant

Zware baard
@GoT2Beard
Ik schrik van je verhaal. Echtgenoot, vader en ondernemer. De overheid/gemeente laat het afweten. Je staat er alleen voor.
Ik hoop echt dat er een oplossing komt. Het enige wat ik kan is je sterke wensen.
 

Freerider

Baard
@GoT2Beard
De overheid/gemeente laat het afweten. Je staat er alleen voor.
Het is niet zozeer dat de overheid het laat afweten, de overheid is de directe aanstichter door het gevoerde beleid.
Als één dief jou een gedeelte van je geld teruggeeft en een ander niet, dan zeg je ook niet dat de laatste het laat afweten. Beiden hadden überhaupt al niet aan je eigendommen moeten komen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 

Freerider

Baard
Ethics of liberty van Murray Rothbard is een boek welke mijn ogen opende. Voor het eerst las ik een complete en consistente filosofie over hoe een samenleving ingericht moet zijn, gebaseerd op universele, onvervreemdbare principes. Sommige delen vond ik stuitend toen ik het las, maar daarna begreep ik de schoonheid en puurheid van deze filosofie, alsmede de praktische toepasbaarheid. Helaas moeten daarvoor vele heilige huisjes voor omver worden gehaald en zal de meerderheid schrikken dat ze ineens zelf verantwoordelijk worden voor hun handelen, gedrag en leven.

In this volume, Rothbard first familiarizes the reader with Natural Law theory. After this ethical introduction, he goes on to address numerous ethical issues, showing how liberty is in the right in every case. In the final two sections, Rothbard enumerates the state's role in society as inherently anti-liberty, and details the structure of alternate theories of liberty.

Gratis en vrij te downloaden op https://www.academia.edu/9251838/THE_ETHICS_OF_LIBERTY



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
 
Banner image
Top