MijnBaard.nl

Baard en mondkapjes

Discussie in 'Baarden informatie' gestart door Muilbroeder, 15 okt 2020.

1. RedFlamingo9

RedFlamingo9 Baard

Ik volg @Texman we zullen met z'n allen nog even op onze tanden of baard moeten bijten zowel in Nederland als in België of elders.. sommige denken dat het een Belgisch of Nederlands probleem is maar het is een wereldgezondheidsprobleem ! Nu ik hoop vooral dat men stap voor stap kan gaan versnellen in vaccineren zodanig we toch iets van onze lente en zomer hebben komende maanden ! een normale zomer wordt het niet maar als we met die baard al eens op een terrasje kunnen gaan zitten in de zomerse maanden ben ik al content:)>:cool: En ja ik draag ook liever geen mondmasker maar het is bijna overal verplicht hier behalve in eigen huis of op straat als er weinig volk is

2. Ik ben het daar niet mee eens. Als er bijv. geen enkel bewijs is dat mondkapjes niet werken, hoe kan je dan de schuld geven aan mensen die geen mondkapjes dragen? Dit is naar mijn mening steeds wat de politiek doet: de schuld geven aan burgers, wat zorgt voor meer spanningen onderling. Op deze manier kan lekker steeds de schuld elders worden gelegd, behalve op het eigen falende beleid.

Om een actueel voorbeeld te geven: Zuid-Dakota. Geen enkele onderneming gesloten, geen mondkapjesplicht of gesloten scholen. Immunoloog Fauci voorspelde op de slechtste dag 10.000 ziekenhuisopnames, maar dat zijn er uiteindelijk slechts 600 geworden.

Bij deze een mooie speech van deze powervrouw (gouverneur Zuid-Dakota). Het zoveelste bewijs dat lockdowns en alle bizarre maatregelen waar iedereen aan kapot gaat niet de oplossing is.

Mark Rutte en co gebruiken al ruim een jaar het excuus van overvolle IC's, maar weigeren de IC's op te schalen. In de afgelopen 10 jaar is er enorm bezuinigd op zowel de zorg als de IC's.

Laatst bewerkt: 8 mrt 2021
    Wilfred, GoT2Beard en Texman vinden dit leuk.
  3. Texman

Texman Koning Baard

Ik kan niet oordelen over wat er in Zuid-Dakota gebeurt maar als het zo is is dat natuurlijk heel mooi.
    Wat de bezuinigingen aangaat ben ik het met je eens dat moet stoppen zo ook op het onderwijs

4. Ik snap dat je Amerika niet volgt. Texas volgt inmiddels ook het beleid van Dakota: ALLE corona-maatregelen per direct opgeschort https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/bui...n-coronamaatregelen-mondkapje-bedrijven-virus.

"Maar mensen en bedrijven hebben de staat niet nodig om ze te vertellen hoe ze zich moeten gedragen."

Texman vindt dit leuk.
  5. GoT2Beard

GoT2Beard Baard

(zucht)

De vraag die ik zelf heb is: Wie vertelt de staat hoe zij zich constitutioneel behoort te gedragen?

Vooral nu na ruim een jaar de wetenschap en feitelijke resultaten na ingezet beleid duidelijk in beeld kunnen worden gebracht.
    En nu steeds meer wetenschappers en medici na onderzoek moeten concluderen:
    En dan heb ik nog niet over de risico's van vaccinatie die steeds zichtbaarder worden (bijv. 1, 2, 3, 4) en het feit dat zelfs collega politici in tweede kamer vragen hierover op schoolmeesterachtige wijze tot zwijgen worden gebracht.

Maar goed, afwijkende wetenschappelijke argumenten, een open publiekelijk debat en gezonde rede, lijken niet langer in zwang, noch welkom.
    Ik kan me vergissen, maar we lijken af te glijden tot een 'vrij land' waarin 'vaccinatiebereidsondermijnende vragen' (mooi scrabblewoord!) in naam van vrijheid van de gesuggereerde meerderheid, aan banden moet worden gelegd.

Of—zoals onze minister De Jonge verwoorde vanavond: 'Ik heb geen enkel begrip voor mensen die zich niet willen laten vaccineren.')
    Tja, en dan ligt de eerder genoemde framing voor de hand en ben ik bang dat ik als academisch geschoolde en keurig-kindervaccinerende ouder toch nog weer als een domme antivaccer en covid-ontkenner zal worden weggezet.

De de MOK-drieënheid (Media-OMT-Kabinet) bepaald steeds dominanter de verhaallijn en wat waar moet zijn, zo lijkt het. Wat dat betreft begint alles unheimisch veel op Orwell's 1984 te lijken.

Famous quote:

"And if all others accepted the lie which the Party imposed—if all records told the same tale—then the lie passed into history and became truth."

En dat is het laatste wat ik erover wil zeggen. We hadden 't over baarden...

6. Wilfred

Wilfred Baard

True.
    --- Dubbele posts samengevoegd, 13 mrt 2021 ---
    GoT2Beard,

Ik heb het draadje helemaal doorgelezen en ik kan me geheel vinden in je standpunten. Framing ne polarisatie zijn niet van de lucht helaas.
    En ik zie het eigenlijk alleen maar erger worden. Kritisch denken wordt niet gewaardeerd ( hier trouwens wel) De quote is spot on.
    ik het boek onlangs weer eens uit de kast gehaald en de overeenkomsten zijn bizar.
    --- Dubbele posts samengevoegd, 13 mrt 2021 ---
    zwemmen doe je tegen de stroom in, anders is er niks aan en leer je ook niks.

GoT2Beard en Texman vinden dit leuk.
  7. ProfessorMelchior

ProfessorMelchior Administrator Staff Oerbaard

8. zenn

zenn Zware baard

Sluierbevolking...

9. GoT2Beard

GoT2Beard Baard

10. Texman

Texman Koning Baard

Of het virus kwam met schrik vrij :D:D.

ProfessorMelchior vindt dit leuk.
  11. GoT2Beard

GoT2Beard Baard

Het virus kwam inderdaad met een hoop schrik vrij.
    Nu wij nog...

Texman vindt dit leuk.
  12. GoT2Beard

GoT2Beard Baard

Er zijn meer mensen die dit opvalt...

Facebook.png
    Misschien is het eigenlijk ook helemaal niet... nodig?
    Misschien is het nut van het vaccin gelinkt aan de investering die is gemaakt, risico's inbegrepen?
    Just a thought...

13. Boof72

Boof72 Volle Baard

Ik ben benieuwd naar zijn antwoord, maar ik heb een vermoeden........ die komt er niet!

14. ProfessorMelchior

Ik behoor zeer zeker niet tot de consorten, maar wil er wel even een antwoord op geven ter verduidelijking.

De cijfers van 2020 betreffen een meerderheid van personen, die met Influenza A en B op de IC's terecht waren gekomen en slechts een klein aantal met SarsCov-2. Deze aantallen grieppatiënten nam seizoensgebonden af

De huidige cijfers van 2021 betreffen voornamelijk personen, die op de IC's terecht kwamen NADAT ze een zgn. "vaccinatie" ontvangen hadden.

Gewoon doorgaan met prikken, reclame van overheidswege voor medische middelen maken (wat wettelijk verboden is!), de kinderen eveneens een spuitje geven, iedereen die niet meewerkt als anti-vaxxers bestempelen, in de zomermaanden de pauze-knop aan en … wacht even af wat er in de maanden september/oktober gaat gebeuren, want daar kun je je geen voorstelling bij maken.
    You ain't seen nothing yet!

15. Boof72

Boof72 Volle Baard

Helemaal eens, er is niets veranderd ten opzichten van de afgelopen jaren.
    Laat iedereen maar denken dat het door het vaccin komt, totdat de cijfers weer gaan stijgen.
    Hoe zou meneer de Jong en consorte dit uit gaan leggen? ............... ik vermoed dat er al een draaiboek klaar ligt.

16. WTRebel

WTRebel Baard

Spuitje er in en weer door :p

ProfessorMelchior en Texman vinden dit leuk.
  17. Boof72

Boof72 Volle Baard

De derde ronde voor de liefhebbers. :D

ProfessorMelchior en Texman vinden dit leuk.
  18. GoT2Beard

GoT2Beard Baard

19. ProfessorMelchior

Als ik de lijst zo eens bekijk heb ik het tot nu toe allemaal overleeft!
    Zou ik onsterfelijk zijn?:D

VolleBaardpuntNL, Texman en Boof72 vinden dit leuk.
Mad Viking Beard Butter

Deel Deze Pagina