Van stoppel aard naar.........

Skanti

Baard
Alweer bijna een maand verder, en een maand blijer.

Het begint nu echt wat te worden, maar ik moet me nog eens goed verdiepen in het styling gedeelte want dat gaat me nog niet zo goed af.

De snor is nog een twijfel geval, ik ben er nog niet uit of ik 'm kort of lang wil. Over 3 of 4 weken heb ik weer een afspraak bij de barbier dus ik laat 'm voorlopig nog even door groeien en zal dan een beslissing nemen.

Gisteren heb ik pasfoto's laten maken voor de verlenging van mijn rijbewijs en bestuurderskaart en dat voelde toch wel als een nieuw punt in mijn baard-leven. Soort van bevestiging dat de baard niet meer weggaat, goed gevoel in ieder geval.
 

Bijlagen

  • IMG_20221201_144910.jpg
    IMG_20221201_144910.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 74
  • IMG_20221201_144906.jpg
    IMG_20221201_144906.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 75
  • IMG_20221201_144917.jpg
    IMG_20221201_144917.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 76

Texman

Koning Baard
Alweer bijna een maand verder, en een maand blijer.

Het begint nu echt wat te worden, maar ik moet me nog eens goed verdiepen in het styling gedeelte want dat gaat me nog niet zo goed af.

De snor is nog een twijfel geval, ik ben er nog niet uit of ik 'm kort of lang wil. Over 3 of 4 weken heb ik weer een afspraak bij de barbier dus ik laat 'm voorlopig nog even door groeien en zal dan een beslissing nemen.

Gisteren heb ik pasfoto's laten maken voor de verlenging van mijn rijbewijs en bestuurderskaart en dat voelde toch wel als een nieuw punt in mijn baard-leven. Soort van bevestiging dat de baard niet meer weggaat, goed gevoel in ieder geval.
Ha @Skanti ,
Het begint inderdaad wat te worden want het ziet er gewoon goed uit.(Y)(Y)(Y).
Laat je baard nog even zij gang gaan dan krijg jij maar ook de barbier een beter zicht op hoe je baardgroei zich ontwikkelt.
Dit is erg belangrijk als je een bepaald model in de baard wil want dan kan de barbier daar rekening mee houden.
Mooi dat je nu al besloten hebt dat je baard blijvend is, je zal er geen spijt van krijgen :):)>.
Het stylen van je baard is een ander verhaal want dat is een routine die je je moet aanleren en passen bij je baardgroei.
Ik weet niet wat je nu al voor spullen in huis hebt voor het verzorgen van je baard maar ik zeg altijd koop in het begin niet te veel verschillende verzorging producten.
Concentreer je in de eerste plaats op het stylen met een basispakket en daar is her volgende voor nodig:
Gereedschap
1 kappersschaar
1 baardtrimmer
1 wegwerpscheermesje voor het strak maken van de baardlijn op je wangen.
Baardkam
Baardborstel
Rolborstel
1 reis föhn (prettiger in gebruik dan zo'n groot ding)
Verzorgingsproducten (kies alles zo mogelijk van een het zelfde merk en de zelfde geur)
Baard shampoo
Baardolie
Baardbalsem.
Over hoe je je baard kan stylen kan ik je een andere keer wel wat meer vertellen.
Texman :)>
 

Macx

Baardaap
Alweer bijna een maand verder, en een maand blijer.

Het begint nu echt wat te worden, maar ik moet me nog eens goed verdiepen in het styling gedeelte want dat gaat me nog niet zo goed af.

De snor is nog een twijfel geval, ik ben er nog niet uit of ik 'm kort of lang wil. Over 3 of 4 weken heb ik weer een afspraak bij de barbier dus ik laat 'm voorlopig nog even door groeien en zal dan een beslissing nemen.

Gisteren heb ik pasfoto's laten maken voor de verlenging van mijn rijbewijs en bestuurderskaart en dat voelde toch wel als een nieuw punt in mijn baard-leven. Soort van bevestiging dat de baard niet meer weggaat, goed gevoel in ieder geval.

WoW! dat wordt mooi man! tjonge jonge wat is ie gegroeid hé, prachtig hoor. Die twee moedervlekkies die zie je bijna niet meer, ze vallen in ieder geval niet op.
Nou nog een halve inch erbij en dan lekker strak maken bij de barbier. De wangen lopen mooi gelijkmatig vol, de snor doet het ook goed, je zou de snor wel moeten borstelen dan gaan de snorharen meer naast elkaar liggen, niet afknippen hoor wel de goede kant op borstelen. Wat baardolie er in doen en wat balsem dan worden de haren wat zachter en kun je de baardharen naar de zijkant borstelen.Ik vind het fijn voor je Skanti. (Y)(Y)(Y)
 

Skanti

Baard
Ha @Skanti ,
Het begint inderdaad wat te worden want het ziet er gewoon goed uit.(Y)(Y)(Y).
Laat je baard nog even zij gang gaan dan krijg jij maar ook de barbier een beter zicht op hoe je baardgroei zich ontwikkelt.
Dit is erg belangrijk als je een bepaald model in de baard wil want dan kan de barbier daar rekening mee houden.
Mooi dat je nu al besloten hebt dat je baard blijvend is, je zal er geen spijt van krijgen :):)>.
Het stylen van je baard is een ander verhaal want dat is een routine die je je moet aanleren en passen bij je baardgroei.
Ik weet niet wat je nu al voor spullen in huis hebt voor het verzorgen van je baard maar ik zeg altijd koop in het begin niet te veel verschillende verzorging producten.
Concentreer je in de eerste plaats op het stylen met een basispakket en daar is her volgende voor nodig:
Gereedschap
1 kappersschaar
1 baardtrimmer
1 wegwerpscheermesje voor het strak maken van de baardlijn op je wangen.
Baardkam
Baardborstel
Rolborstel
1 reis föhn (prettiger in gebruik dan zo'n groot ding)
Verzorgingsproducten (kies alles zo mogelijk van een het zelfde merk en de zelfde geur)
Baard shampoo
Baardolie
Baardbalsem.
Over hoe je je baard kan stylen kan ik je een andere keer wel wat meer vertellen.
Texman :)>

Dan ben ik al aardig op weg denk ik.
De Ali express baardtrimmer die ik van mijn vrouw had gekregen blijft lekker in de la, ik krijg er enorme vlekken van in mijn hals, ook als ik scheerolie gebruik. Hier moet ik nog een vervanger voor halen.

Je hebt reis föhn op je lijst, ik zit nog te twijfelen tussen een reis föhn of een baardstyler.

Het gaat me vooral om het in "model" krijgen, ik heb vaak dat ik niet goed kam/borstel en de haren op mijn kin naar achter gaan ipv naar beneden. Met als resultaat dat de haren in mijn hals nog langer lijken dan mijn kin.
IMG_20221201_213824_edit_745331254943040.jpg
 

Macx

Baardaap
Dan ben ik al aardig op weg denk ik.
De Ali express baardtrimmer die ik van mijn vrouw had gekregen blijft lekker in de la, ik krijg er enorme vlekken van in mijn hals, ook als ik scheerolie gebruik. Hier moet ik nog een vervanger voor halen.

Je hebt reis föhn op je lijst, ik zit nog te twijfelen tussen een reis föhn of een baardstyler.

Het gaat me vooral om het in "model" krijgen, ik heb vaak dat ik niet goed kam/borstel en de haren op mijn kin naar achter gaan ipv naar beneden. Met als resultaat dat de haren in mijn hals nog langer lijken dan mijn kin.
Bekijk bijlage 23635

Dat is een heel mooi verzorgingssetje, Skanti.
Hiermee krijg je de baard en snor goed onder controle en is het goed voor je baard en snor. Veel plezier ermee.
 

Texman

Koning Baard
Dan ben ik al aardig op weg denk ik.
De Ali express baardtrimmer die ik van mijn vrouw had gekregen blijft lekker in de la, ik krijg er enorme vlekken van in mijn hals, ook als ik scheerolie gebruik. Hier moet ik nog een vervanger voor halen.

Je hebt reis föhn op je lijst, ik zit nog te twijfelen tussen een reis föhn of een baardstijler.

Het gaat me vooral om het in "model" krijgen, ik heb vaak dat ik niet goed kam/borstel en de haren op mijn kin naar achter gaan ipv naar beneden. Met als resultaat dat de haren in mijn hals nog langer lijken dan mijn kin.
Bekijk bijlage 23635
Je zit al mooi in het gereedschap en verzorgingsproducten dat heb je alvast mooi voor elkaar (Y).
Ik heb zowel een een reis föhn als een baardstijler. De baardstijler gebruik ik echter heel weinig.
De baardstijler is en kam/borstel met een verwarmingselement die bedoeld is om de krullen uit je baard te krijgen.
Je baardhaar wordt er stijl van en gaat langs je gezicht en je kaken hangen. Als je van jezelf een hele dikke baard hebt is zo'n stijler prima om te gebruiken.
De föhn is in eerste instantie een apparaat om je haar te drogen maar je kan je haar er ook mee stijlen.
Met een föhn kan je tevens meer volume en vorm creëren wat met een stijler niet gaat en dus ideaal voor mannen met een wat dunnere baard.
Ik zou als eerste een reis föhn kopen want die kan je altijd gebruiken om je haar te drogen en als dat niet het resultaat oplevert wat je wil probeer dan een baardstijler.
Soms moet je ook een beetje trimmen om het juiste resultaat te krijgen (vraagje voor bij de barbier).
:)>
 

tijn

Zware baard
Alweer bijna een maand verder, en een maand blijer.

Het begint nu echt wat te worden, maar ik moet me nog eens goed verdiepen in het styling gedeelte want dat gaat me nog niet zo goed af.

De snor is nog een twijfel geval, ik ben er nog niet uit of ik 'm kort of lang wil. Over 3 of 4 weken heb ik weer een afspraak bij de barbier dus ik laat 'm voorlopig nog even door groeien en zal dan een beslissing nemen.

Gisteren heb ik pasfoto's laten maken voor de verlenging van mijn rijbewijs en bestuurderskaart en dat voelde toch wel als een nieuw punt in mijn baard-leven. Soort van bevestiging dat de baard niet meer weggaat, goed gevoel in ieder geval.
Zo die gaat even de goeie kant op zeg. Mooie baard heb je nu al en er komt zekerrrrrrrrrr een nog mooiere aan als hij langer en voller word. Fijn om te horen dat de baard een blijver is. Ik zou zoals @Texman al zij beginnen met een haardroger. Werkt bij bijna iedereen prima. Even oeffenen maar het resultaat zal er wezen. Ook ervaar ik als mn baard wat langer is dat je minder "verzorging" nodig hebt. Even met de dfoger model erin brengen en je hebt bijna de hele dag een goeie baard. Af en toe een kam er doorheen als je dat prettig vind. Maar das mijn beleving he, ieder beleeft het op zijn eigen manier.
 

Yainderidoo

Zware baard
Helemaal NIKS mis met je Baard @Skanti ! En je keuze van Baard produkten is uitstekend. :cool:
Ik kan je de geur Jotunns Brew ook aanbevelen.
BEARDBUTTER_JOTUNNSBREW.jpg
 

Skanti

Baard
Het was na bijna 2 maanden even zoeken naar mijn topic maar ik heb 'm gevonden.

De baard bevalt me nog steeds erg goed, opmerkingen en complimentjes blijven ook komen. Van de week zei een collega dat de baard me ouder maakte, toen ik vroeg hoe oud hij me maakte zei hij dat ik wel 40 leek, ik begon te lachen en zei dat hij er een jaartje naast zat. Dus dat doel is bereikt hahaha.
 

Bijlagen

  • IMG_20230129_145921_1.jpg
    IMG_20230129_145921_1.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 62
  • IMG_20230129_145901.jpg
    IMG_20230129_145901.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 61
  • IMG_20230129_150053.jpg
    IMG_20230129_150053.jpg
    1.005 KB · Weergaven: 61

Texman

Koning Baard
Ha @Skanti,
Het gaat goed met je baard hij ziet er prima uit (Y)(Y)(Y)
Die baard maakt u ouder, dat heeft mijn kapper ook eens tegen mij gezegd.
Ik was toen een jaar of 40 en toen ik vroeg hoe oud hij dacht dat ik was zij hij 35.
Dat was wel even lachen ja.
Ben je al wat verder gekomen met de styling van je baard?
Groet Texman :)>
 

Macx

Baardaap
Zo, dat is een mooie baard geworden man! Prachtige kleuren en ook zo mooi vol aan de zijkant onder, heel mooi model, Skanti. Ga je nog voor langer? Kan nog wel een stukkie bij hoor.(Y)
 

Skanti

Baard
@Texman dank je, ik ben vandaag voor het eerst met de föhn en een ronde borstel aan de gang gegaan, ik moet nog even op youtube kijken of ik wat handige video's kan vinden want ik stond een beetje te stuntelen.
@Macx thanks, ik denk nog 1 a 2 cm erbij en dan ben ik wel tevreden. Maar wie weet hahaha
 

tijn

Zware baard
Het was na bijna 2 maanden even zoeken naar mijn topic maar ik heb 'm gevonden.

De baard bevalt me nog steeds erg goed, opmerkingen en complimentjes blijven ook komen. Van de week zei een collega dat de baard me ouder maakte, toen ik vroeg hoe oud hij me maakte zei hij dat ik wel 40 leek, ik begon te lachen en zei dat hij er een jaartje naast zat. Dus dat doel is bereikt hahaha.
Ja dat zeggen de mensen he dat een baard ouder maakt maar idd als je vraagt hoe oud ze denken dat je bent zitten ze er vaak naast. De baard ziet er top uit vind ik. Sucses met de rolborstel.
 

Skanti

Baard
Ik ben weer terug van weggeweest. Een tijdje terug naar de barbier geweest waar het niet helemaal goed is gegaan. Ik heb niet duidelijk genoeg gezegd wat de bedoeling was en er is nogal wat afgegaan. Ik was er behoorlijk ziek van maar het groeit gelukkig vanzelf weer aan.

Vandaag deze bestelling binnen gekregen, ik moet zeggen het ruikt erg goed. Ik ben een liefhebber van Mad Viking Valhalla maar dat was weer (of nog steeds) uitverkocht, dus dan maar wat anders proberen.

IMG_20230412_131740_edit_987671027219082.jpg
 

Macx

Baardaap
Ik ben weer terug van weggeweest. Een tijdje terug naar de barbier geweest waar het niet helemaal goed is gegaan. Ik heb niet duidelijk genoeg gezegd wat de bedoeling was en er is nogal wat afgegaan. Ik was er behoorlijk ziek van maar het groeit gelukkig vanzelf weer aan.

Vandaag deze bestelling binnen gekregen, ik moet zeggen het ruikt erg goed. Ik ben een liefhebber van Mad Viking Valhalla maar dat was weer (of nog steeds) uitverkocht, dus dan maar wat anders proberen.

Bekijk bijlage 24971
Hele mooie bestelling zo te zien! zo'n verwarmde borstel heb ik eergisteren ook besteld, ben benieuwd hoe dat werkt. Zomaar eens wat andere producten bestellen die je nog niet kent is juist heel leuk om te doen. Heel veel plezier met je mooie aankoop.:)(Y)
 

tijn

Zware baard
Ik ben weer terug van weggeweest. Een tijdje terug naar de barbier geweest waar het niet helemaal goed is gegaan. Ik heb niet duidelijk genoeg gezegd wat de bedoeling was en er is nogal wat afgegaan. Ik was er behoorlijk ziek van maar het groeit gelukkig vanzelf weer aan.

Vandaag deze bestelling binnen gekregen, ik moet zeggen het ruikt erg goed. Ik ben een liefhebber van Mad Viking Valhalla maar dat was weer (of nog steeds) uitverkocht, dus dan maar wat anders proberen.

Bekijk bijlage 24971
Ha ben benieuwd wat je van de baard olie vind. Toevallig heb ik die gister ook besteld
 
Banner image
Top