Van stoppel aard naar.........

Skanti

Baard
Heren weer een nieuw lid op een missie.

Na een aantal jaren een gemakzuchtig stoppelbaardje te hebben gehad leek het mij in de vakantie een leuk idee om me weer eens glad te scheren. Toen ik halverwege was had ik al enorme spijt, en toen mijn vrouw over de grond rolde van het lachen werd de spijt alleen maar groter. Daarna was het plan om hem weer te laten staan en een aantal weken heb ik het nog wat korter(2mm) gehouden maar ben nu op het punt dat ik hem zijn gang laat gaan.

De afgelopen dagen al het één en ander gelezen en wat wijzer geworden. En vandaag heb ik mijn eerste onderhoud spullen binnen gekregen van mijnbaard.nl.

*mini borstel
*Zeus baard olie sample kit
*Proraso baard shampoo wood & spice
En een metalen vouwkam omdat die gratis was.
Voor nu laat ik hem even ze gang gaan, maar over een week of 2 zal ik een afspraak maken bij een barbier, waarschijnlijk die in Harderwijk, om sowieso mijn halslijn te laten doen.

Tips trucs complimenten en kritiek zijn altijd welkom.
 

Macx

Baardaap
Hallo Skanti, welkom op het gezellige forum, Ik zou nu nog niet naar de barbier gaan, de halslijn kun je makkelijk zelf bijhouden, Als je een foto upload dan kan Texman aangeven hoe je dan de lijnen zet, als ie zin heeft natuurlijk, je moet dan wel een foto uploaden zodat we kunnen zien hoe het er nu bij staat.
 
Welkom op het forum.. Je gaat een bijzondere tijd tegemoet.. Deel af en toe je reis en stel je vragen 8n de verschillende fases.. Een baardreis is een persoonlijk iets.. De tip voor een volle baard is blijf er af en kort niets in, alleen na een week of drie beginnen met wat de wangen in lijn te brengen en je neklijn te zetten. Verders gewoon afblijven en laten groeien..
Mijn ervaring, gebruik niet teveel baardolie in het begin..
 

Macx

Baardaap
Bekijk bijlage 22997 Bekijk bijlage 22998 Bekijk bijlage 22999
[DOUBLEPOST=1663779287][/DOUBLEPOST]Nou toch nog gelukt om foto's te plaatsen.

Bedankt alvast voor jullie reacties

Dat kan een hele mooie baard gaan worden, de dekking is goed, nu nog geduld hebben. De halslijn gewoon zelf proberen te doen is het goedkoopst en toch ook wel
iets wat je eigenlijk gewoon hoort te leren tijdens de baardreis, zodat je niet geheel afhankelijk bent van een dure barbier, die dan in veel gevallen ook nog niet eens goed luistert en het daardoor ook niet naar jou wens doet.
 

Skanti

Baard
Bedankt @Macx, met het geduld zal het vast goed komen en voor de jeuk heb ik olie hahaha

Je hebt gelijk dat ik dat zelf zou moeten leren maar ik heb nog geen flauw idee waar mijn lijn zit. Als een goede barbier het met uitleg de eerste keer doet dan kan ik het zelf bij gaan houden.
 

Daaf

Baard
Ik wil naar deze barbier https://www.barbershophetheerenhuys.nl/ wellicht heeft er iemand ervaring mee.

Ik heb, net zoals jij, geen ervaring met deze barbier. Maar als ik dan naar zijn website kijk en vooral naar de facebook pagina, zou het niet een plek zijn waar ik mij op mijn gemak voel. Heel persoonlijk dus, puur op wat ik zie en lees. En er is maar één manier om achter te komen, gaan en duidelijk aangeven wat je wel en niet wil en het zelf ervaren.
 

Texman

Koning Baard
Bekijk bijlage 22997 Bekijk bijlage 22998 Bekijk bijlage 22999
[DOUBLEPOST=1663779287][/DOUBLEPOST]Nou toch nog gelukt om foto's te plaatsen.

Bedankt alvast voor jullie reacties
Je heb in middels al heel wat reacties gekregen wat ik er nog aan toe kan voegen dat je een goede en gelijkmatige baardgroei hebt en dat is een ideaal uitgangspunt om te beginnen aan de groei van een mooie volle baard. (Y)(Y)(Y) Bij de barbier moet je de volgende dingen vertellen vragen:
Ik wil een volle baard laten groeien van een behoorlijke lengte dus er mag niet te veel vanaf.
Ik wil een beslist geen hoge halslijn (dit is een veel voorkomende fout en het staat voor geen meter).
Om je te helpen heb ik op je foto aangegeven wat ik bedoel. Ik doe ook de wanglijn daar even bij.
Ook is het mooi om het front van je baard langer te laten dan de zijkanten omdat dat je baard een massievere aanblik geeft.
Mocht je zelf een baardmodel in je gedachten hebben en heb je daar dan een afbeelding van neem deze dan mee naar de barbier.
Veel succes Texman :)>

IMG_20220921_175709.jpg
 

Skanti

Baard
@Texman bedankt voor je bericht, het compliment en de bewerkte foto. Als ik naar de barbier ga zal dat in eerste instantie alleen voor de lijnen zijn de rest wil ik voorlopig nog laten groeien qua lengte is het nog niet veel (vind ik).

Dit heb ik zelf ingedachten Garibaldi of de Boxed.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220922_180356_com.android.chrome_edit_434379131958196.jpg
    Screenshot_20220922_180356_com.android.chrome_edit_434379131958196.jpg
    126,2 KB · Weergaven: 43
  • Screenshot_20220922_180342_com.android.chrome_edit_434352362952471.jpg
    Screenshot_20220922_180342_com.android.chrome_edit_434352362952471.jpg
    148,9 KB · Weergaven: 43
Er staan echt heel veel tips op YouTube, het is in mijn beleving niet nodig om gelijk naar een barbier te rennen.. Om eerlijk te zijn ik ben er nog nooit geweest zelf..

Misschien heb je hier wat aan..




Ik zou niet te moeilijk doen in het begin en onnodig geld uitgeven. De eerste maanden heb je toch heel snel meerdere fases..

Succes…
 

Skanti

Baard
Na de filmpjes te hebben bekeken heb ik besloten om niet naar een barbier te gaan maar om opzoek te gaan naar een goede baardtrimmer. Zo ver ik hier op het forum kan zien zijn de trimmers van Wahl goed dus daar ga ik vanavond even naar kijken.

Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden, naast de zo groot mogelijk opzetstukken?
 

Daaf

Baard
draadloos met accu is fijn, als je geen stopcontact in de buurt hebt van waar je je baard trimt. Draad kan ook soms in de weg zitten.
Waterdicht is fijn. Niet voor het onder de douche gebruiken, maar voor de mogelijkheid om af te kunnen spoelen onder de kraan.
 

Macx

Baardaap
Hoi Skanti, je bent op zoek naar een trimmer en/of tondeuse. Ik heb een paar maanden geleden bij bol.com twee apparaten gekocht, een tondeuse en trimmer voor weinig, van het merk Wahl.
Was voor mij ook de eerste keer, dus ik dacht eerst maar eens wat goedkopers kopen en kijken wat dat is.
Hier is de link
https://www.bol.com/nl/nl/p/wahl-ho...h=nHgbU1xAy1y2Y66V80tAJQ.2_17.22.ProductImage

Ik heb em nog niet gebruikt dus alles zit nog in de verpakking.
 
Laatst bewerkt:

Texman

Koning Baard
Kijk ook of de baardtrimmer het doet op het lichtnet als de batterij leeg is.
Ik heb er een gehad die je alleen maar kon opladen en als aan het trimmen bent is dat reuze onhandig.
Ik heb er nu een van Panasonic die kan je gewoon onder de kraan schoon spoelen en dat is erg makkelijk.
Hij is echter minder geschikt als je een strakke vormen in baard wil aanbrengen.
 

Skanti

Baard
Een weekje "groei", info, aankopen en lijnen trimmen verder.

Ik had vorige week een sampleboxje van Zeus gekocht en de nr2 met vanille beviel ons wel, na een kleine zoektocht kwam ik Mad Viking Valhalla tegen en men wat is die lekker. De boter en conditioner bevallen goed en de olie is onderweg.

Vandaag ook maar de gok gewaagd om mijn lijnen te laten doen, ik ben er zelf wel tevreden mee.
 

Bijlagen

  • IMG_20220928_163300.jpg
    IMG_20220928_163300.jpg
    2,5 MB · Weergaven: 53
  • IMG_20220928_163347_edit_683553626642570.jpg
    IMG_20220928_163347_edit_683553626642570.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 54
  • IMG_20220928_163456.jpg
    IMG_20220928_163456.jpg
    2,7 MB · Weergaven: 55
Banner image
Top