Tips voor mensen die hun baard willen laten groeien

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Zoals de mannen hierboven al aangeven is jeuk heel normaal. Rode bultjes kunnen wijzen op ingegroeide haartjes. Misschien helpt een lekkere facescrub hiervoor. Wil ook wel eens een verademing zijn bij jeuk van een beginnende baard.
Baardolie gebruiken raad ik zeer zeker aan! Verzacht de haartjes en verzorgt de huid.
Verder een kwestie van ff doorbijten. ;)
 

RonnieDoorzon

Volle Baard
Baardolie zal zeker helpen, alhoewel ik bijna tot geen ervaring heb gehad met jeuk.
Wel heb ik ervaring met de baard''tonic''
Het is niet zo vet als baardolie, maar wel goed te gebruiken.
Het ruikt ook heerlijk heerlijk naar munt/pepermunt en lavendel,
met een vleugje rozemarijn op de achtergrond.
Het is één van mijn favorieten.
Daarom heb ik na een keer een flesje te hebben gekocht bij de lokale barbier,
een XL fles bij MijnBaard gekocht.
 

radeba

Stoppelbaard
Hartstikke bedankt allemaal voor de snelle reacties! Ik ga gewoon maar doorbijten en een baard olie/tonic aanschaffen en zien wat er gebeurd. Het resultaat zal ik wel posten.
 

Benji

Baard
Ik heb olie gekocht bij De Tuinen. Het is olie voor huid en haar en moet zeggen dat mijn baard er ook lekker zacht van wordt :)>(Y)
 

Baardhooft

Stoppelbaard
Na een kleine 7 maanden groei en wat ge-experimenteer wil ik er nog wat aan toevoegen.

- Argan olie werkt beter dan Jojoba olie en laat geen "muffe" geur achter. Het is weliswaar duurder, maar ik gebruik het als mijn go-to baardolie (naast mijn eigen blend).
- Houten kam werkt beter dan een plastic kam of een borstel. Ik zit nu in Azie en kan ze voor een euro per stuk kopen terwijl ze thuis zo rond de 20 euro zitten voor precies dezelfde kam. Hoe dan ook, het geld dubbel en dwars waard.
- Voor een dikke, krullende baard werkt een kam met veel fijne tanden beter dan een kam met wijde tanden. Vooral om het goed in vorm te krijgen. Om de een of andere reden gaat de fijne kam makkelijker door mijn baard.
- Wees niet bang voor haaruitval. Ik zie bij het kammen iedere dag ergens tussen de 20 en 70 haren uitvallen. Het is gewoon een natuurlijk proces. Enige uitzondering is alleen als je kale plekken begint te krijgen.
- Laat je bakkebaarden gewoon vol groeien i.p.v een taper te scheren naar je haarlijn. Bij een korte baard is het nog goed te doen, maar bij een lange baard mist het een hoop volume.
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Ik taper mijn baard wel degelijk vanaf de bakkebaarden. Past zo beter bij mijn kapsel en maakt niet dat het lijkt alsof ik een ontplofte baard heb.
Verder vind ik een kam met wijdere tanden mijn baard beter in model brengen dan een kam met fijne tanden. En ik heb een dikke krullende baard.
Zo zie je maar dat niet voor iedereen dezelfde ervaringen en tips van toepassing zijn. ;)
 

GlennBG

Volle Baard
Hier ook dikke krullende baard. Gebruik houten kam van €2,- van de €urochinees, snorrenkammetje, baardolie van Damn Good Beardsoap en ook een zwart blok baardzeep van same brand (gisteren binnengekregen). Soms baardwax als ie onhandelbaar Is. Taperen durf ik niet goed zelf..
 

neander

Stoppelbaard
Na een kleine 7 maanden groei en wat ge-experimenteer wil ik er nog wat aan toevoegen.

- Argan olie werkt beter dan Jojoba olie en laat geen "muffe" geur achter. Het is weliswaar duurder, maar ik gebruik het als mijn go-to baardolie (naast mijn eigen blend).
- Houten kam werkt beter dan een plastic kam of een borstel. Ik zit nu in Azie en kan ze voor een euro per stuk kopen terwijl ze thuis zo rond de 20 euro zitten voor precies dezelfde kam. Hoe dan ook, het geld dubbel en dwars waard.
- Voor een dikke, krullende baard werkt een kam met veel fijne tanden beter dan een kam met wijde tanden. Vooral om het goed in vorm te krijgen. Om de een of andere reden gaat de fijne kam makkelijker door mijn baard.
- Wees niet bang voor haaruitval. Ik zie bij het kammen iedere dag ergens tussen de 20 en 70 haren uitvallen. Het is gewoon een natuurlijk proces. Enige uitzondering is alleen als je kale plekken begint te krijgen.
- Laat je bakkebaarden gewoon vol groeien i.p.v een taper te scheren naar je haarlijn. Bij een korte baard is het nog goed te doen, maar bij een lange baard mist het een hoop volume.
[DOUBLEPOST=1456963257][/DOUBLEPOST]
 

Ronster

Baard
Bij de tips staat 2 keer per week scrubben. Ik vraag me af of je daar niet juist gespleten punten door krijgt?
 
Banner image
Top