Tips voor mensen die hun baard willen laten groeien

Deze vond ik ergens anders, maar ze kloppen al te meer:
  • Laat je baard altijd minstens een maand groeien, vaak zal een baard er pas na een maand of drie echt goed uit gaan zien.
  • Kam je baard. Zodra deze een beetje op lengte is kun je het gaan kammen om zo uitstekende haartjes te minimaliseren en het een verzorgd uiterlijk te geven.
  • Hydrateer de huid onder je baard en mits nodig scrub het 1 à 2 keer per week. Een bodylotion zorgt ervoor dat de huid onder de baard niet uitdroogt en vermindert daardoor het jeukende gevoel een beetje. Je kunt ook alvast baardolie gebruikt (met jojoba-olie) (of zelf maken dus).
  • Mocht je de hals/kaaklijn bij willen houden, zorg dan dat je deze niet te hoog scheert. Dit is een veelgemaakte fout en zorgt ervoor dat je baard er niet goed uitziet, maar eerder belachelijk (dubbele kin effect bijv.). Hier kun je een kleine "gids" vinden voor het creëren van een goede kaaklijn.
  • Een baard hoef je in principe niet met shampoo of conditioner te wassen. Wassen met alleen water en daarna kammen zorgt ook voor een schone baard. Shampoo en conditioner kunnen de natuurlijke vetten en oliën die op je baard zitten wegspoelen, waardoor je de productie van deze vetten en oliën in overdrive zet (niet goed dus
    emo.gif
    ). Dit kun je dus wel weer "aanvullen" met een baardolie. Overigens, wanneer je baardwax gebruikt kun je beter wel je baard wassen...
  • Mocht je na een week of aantal weken ineens denken: "nee die baard staat me nu opeens echt niet meer", geef het een dag of twee en je zal weer bijdraaien.
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Ik heb al meer dan 30 jaar een snor, maar pas sinds 5 weken een baard.
Ik heb met op voorhand goed geïnformeerd en veel van bovenstaande tips ook toegepast.
Tot op heden verloopt alles prima.
Ik ben wel na de eerste maand van wildgroei gewoon naar een professionele barbershop geweest om de boel netjes de eerste keer te laten bij werken en verzorgen.
Nu kan ik weer een tijdje verder maar ik zal toch (ongeveer) maandelijks langs blijven gaan om het geheel er zo verzorgd mogelijk te laten blijven uitzien.
 

Sander

beards be like...
Zeker die eerste keer barbershop lijkt me belangrijk, zodat je weet wat er wel en niet af kan/mag.
 
P

PUNK-JAZZ

Guest
Ik scrub me te pletter hihihi:D
Maar zie wel een vooruitgang :)>
(Y)
 

Ronald

Volle Baard
Oerbaard
Ik kon het niet laten en wilde zelf de baard al wat fatsoeneren... Het resultaat was dat de wanglijn eigenlijk veel te laag was. Dat ben ik nu aan het laten bijgroeien.
Neklijn is volgens mij ook niet helemaal ideaal.
Dus inderdaad....: bezint eer ge begint. Samen met de barbier maar even kijken hoe en wat er allemaal gefixt moet worden.

Vandeweek had ik trouwens voor het eerst in bijna 5 weken dat ik dacht van "JA, dat begint ergens op te lijken!"
 

Ratlook

Volle Baard
--
Ik ben nu ongeveer 6 weken onderweg en ik moet zeggen dat ik

het een hele enerverende "reis" vind.

Vroeger al eens een baard gehad, maar die liet je gewoon

staan en stond er verder niet bij stil.

Nu vind ik het meer een belevenis en het stellen van een doel is voor

mij erg belangrijk.

---
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
--
Ik ben nu ongeveer 6 weken onderweg en ik moet zeggen dat ik

het een hele enerverende "reis" vind.

Vroeger al eens een baard gehad, maar die liet je gewoon

staan en stond er verder niet bij stil.

Nu vind ik het meer een belevenis en het stellen van een doel is voor

mij erg belangrijk.

---
Jij gaat voor de 'Yeard'? :)>
 

Ratlook

Volle Baard
---
Ik moet eens kijken of misschien iedereen ergens een

"eigen" topic kan bijhouden met foto's van de voortgang...BARRY !!!

-----
 
P

PUNK-JAZZ

Guest
ik stuur de mijne maar over een aantal maanden hahaha
( nu ik die Tracker van Jesse gezien heb, wordt het misschien wel 12 maanden hahahahah )
:)>:cool::p:D(Y)(Y)(Y):)>
 

Ratlook

Volle Baard
ik stuur de mijne maar over een aantal maanden hahaha
( nu ik die Tracker van Jesse gezien heb, wordt het misschien wel 12 maanden hahahahah )
:)>:cool::p:D(Y)(Y)(Y):)>

Gewoon elke maand één neerzetten hier
[ hebben wij ook nog wat te lachen ] GEINTJE hahaha

------
 
P

PUNK-JAZZ

Guest
Gewoon elke maand één neerzetten hier
[ hebben wij ook nog wat te lachen ] GEINTJE hahaha

------

Hahahah

Thanks Hans :p:)>

Nahhh Baardmannen tot over een aantal maanden dan maar heh
WUHAHAHAAHHAHAHAHAHA

:D:D:D:D:D(Y):cool::cool:;);):)>
 
Banner image
Top