Tips voor mensen die hun baard willen laten groeien

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Lijkt me verstandig. :D
Als je gevarieerd eet (vis, vlees, groente, noten, fruit, etc.), een beetje sport, goed slaapt en af en toe een supplement (pilletje) neemt als je dat wilt, dan komt het helemaal goed.

Tegenwoordig wordt de consument aangepraat, dat door de toepassing van allerlei preparaten en therapieën het leven verlengd zou kunnen worden en door het gebruik van een scala aan zeepjes, olieën, balsems en wondermiddelen het baardhaar sneller/beter gaat groeien.

Misschien komt het als een deceptie, maar........:(
de mannelijke soort kweekt al eeuwenlang een baard onder de meest vreselijke omstandigheden, wat altijd goed is gegaan en de menselijke soort werd in het verleden ook al snoei-oud.

Batavieren, Vikingen, Germanen en vele andere bebaarde stammen zaten niet aan een evenwichtig dieet, waarna ze gingen douchen om daarna hun baarden te föhnen en die te verrijken met cosmetische middelen.:p
En dat ging toch ook altijd goed (behalve dan dat ze geplaagd werden door vlooien en luizen) en ze werden ook oud.:D

Lekker de baard laten groeien zonder je er zorgen over te maken en een baardolie, balsem, wax gebruiken om je fris te voelen en er verzorgd uit te zien!
 

backscratcher

Stoppelbaard
Lijkt me verstandig. :D
Als je gevarieerd eet (vis, vlees, groente, noten, fruit, etc.), een beetje sport, goed slaapt en af en toe een supplement (pilletje) neemt als je dat wilt, dan komt het helemaal goed.

Tegenwoordig wordt de consument aangepraat, dat door de toepassing van allerlei preparaten en therapieën het leven verlengd zou kunnen worden en door het gebruik van een scala aan zeepjes, olieën, balsems en wondermiddelen het baardhaar sneller/beter gaat groeien.

Misschien komt het als een deceptie, maar........:(
de mannelijke soort kweekt al eeuwenlang een baard onder de meest vreselijke omstandigheden, wat altijd goed is gegaan en de menselijke soort werd in het verleden ook al snoei-oud.

Batavieren, Vikingen, Germanen en vele andere bebaarde stammen zaten niet aan een evenwichtig dieet, waarna ze gingen douchen om daarna hun baarden te föhnen en die te verrijken met cosmetische middelen.:p
En dat ging toch ook altijd goed (behalve dan dat ze geplaagd werden door vlooien en luizen) en ze werden ook oud.:D

Lekker de baard laten groeien zonder je er zorgen over te maken en een baardolie, balsem, wax gebruiken om je fris te voelen en er verzorgd uit te zien!
zal ik onthouden! Alleen het sportgedeelte miet ik weer oppakken haha :)
 

carlos038

Stoppelbaard
ik lees veel tips dat het dan wel weer goed is en/of ergens anders weer niet. ik kies dan voor de veilige weg. ik ga de shampoo-tip meepakken en bestel wel een speciale baardshampoo voor om de week ofzo. verder scrub ik dagelijks 2 a 3 keer met kruidvat scrub pure peeling waar salicylzuur in zit. na het scrubben en wassen gebruik ik een toner van de bodyshop om het ph-level weer stabiel te krijgen, wat ook een goede primer is voor creme (word dan beter opgenomen). ik had pas geleden gelezen dat baardolie de poriën kan verstoppen. nou heb ik gemerkt dat ik jeuk krijg met arganolie. de argan ga ik dan wel 1x per week gebruiken, de nacht voordat ik exfoliant ga gebruiken. exfoliant gebruik ik 1x per week. heeft iemand nog tips of ervaring met deze scrub of toners? en hoe was ik het zweet van het sporten uit mijn baardharen? (liefst zonder shampoo).
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Klopt helemaal, alleen is het artikel wel wat beknopt en staan al de genoemde wijsheden in uitgebreidere vorm hier op het Baardforum. :)>
 
Banner image
Top