Terug een baard

Texman

Koning Baard
Ik zal 1 van de dagen is een foto nemen. Voor het baard/pijp topic.
Maar ik heb ook nog een vraag, mijn baard is vol (mis wel te vol). Mijn neklijn ligt momenteel boven mijn adamsapel. Wat op zich hoog is voor een lange baard. Ik zou nog wat willen laten groeien om te zien wat mijn mogelijkheden zien. Maar moet ik dan ook niet mijn neklijn laten zaken om de baard onderaan niet een “te dunne“ baard te bekomen? Ik ben zeker dat er hier experts zijn dat mij een antwoord op deze vraag kunnen bezorgen. Alvast bedankt iedereen met de complimenten. (Y) :)>
Ha Michael,
Als je je lange baard nog voller wil krijgen is het zeker aan te bevelen om je halslijn zoveel als mogelijk te laten zakken. Juist dat deel van je baard gaat dienen als een steun voor de rest van je baard. Tevens als alle baardharen dan even lang zijn gaat de onderkant er minder vlassig uit zien en ook hij ook voller.
Dit is trouwens het advies dat ik aan een ieder wil geven die snel een mooie volle baard wil hebben.
In dit geval gaat die 2 cm boven de adamsappel dus niet op.
Succes Texman :)>
 

Michael86

Baard
Ha Michael,
Als je je lange baard nog voller wil krijgen is het zeker aan te bevelen om je halslijn zoveel als mogelijk te laten zakken. Juist dat deel van je baard gaat dienen als een steun voor de rest van je baard. Tevens als alle baardharen dan even lang zijn gaat de onderkant er minder vlassig uit zien en ook hij ook voller.
Dit is trouwens het advies dat ik aan een ieder wil geven die snel een mooie volle baard wil hebben.
In dit geval gaat die 2 cm boven de adamsappel dus niet op.
Succes Texman :)>
Momenteel is mijn neklijn juist boven mijn adamsappel. Ik heb het eventjes tot de onderkant van de adamsappel gehad. Maar toen kreeg ik teveel volume. Mijn baard ging alle kanten op. Ik had bijna een kommetje :p. Toen terug naar boven en ineens een groot stuk onderbaard verwijdert. En nog wijst mijn baard naar voor, maar momenteel ben ik tevreden met de volume/lengte verhouding. Maar als ik nog lengte bij wil, zal ik dan toch maar beter terug beginnen zakken. (Y) mercie Texman
 

Rothbeard62

Volle Baard
Prachtige baard (en snor!). Als je baard op deze lengte is moet je zeker niet meer de halslijn scheren (want dat is toch niet meer zichtbaar). Bij een dergelijke lengte is het belangrijk om de baardgroei in de hals mee te laten groeien om het effect van een volle lange baard te behouden.
 

Macx

Baardaap
Ik zal 1 van de dagen is een foto nemen. Voor het baard/pijp topic.
Maar ik heb ook nog een vraag, mijn baard is vol (mis wel te vol). Mijn neklijn ligt momenteel boven mijn adamsapel. Wat op zich hoog is voor een lange baard. Ik zou nog wat willen laten groeien om te zien wat mijn mogelijkheden zien. Maar moet ik dan ook niet mijn neklijn laten zaken om de baard onderaan niet een “te dunne“ baard te bekomen? Ik ben zeker dat er hier experts zijn dat mij een antwoord op deze vraag kunnen bezorgen. Alvast bedankt iedereen met de complimenten. (Y) :)>
Als je van nature een lage halslijn kunt laten groeien, bij sommige mannen gaat het van borsthaar over in baardhaar, dat hoeft nu ook weer niet, maar dan blijft de baard ook langer een vol aanzien houden, dit heb ik gezien en gehoord ergens op een YT-filmpje, bij mij groeit de baard to aan de adamsappel en bleef ook best lang ook onderin vol aanzien houden. De onderbaard zoals men dat noemt, is erg belangrijk, en die moet gelijk meegroeien met de bovenbaard, dikwijls zit er verschil in groeisnelheid, dan knip je onderin iets van de bovenbaard af en dan weer verder baarden.
 

Michael86

Baard
De voornaamste reden dat ik mijn neklijn scheer is irritatie. Als ik een hemd of een fleece of iets met een kraagje draag. Irriteert dit in dat onderste stuk baard en de huid eronder, ik word er dan zelf ook vervelend van. Bijkomend duwt die onderbaard dan mijn baard naar alle kant en zie ik eruit alsof ik net ontwaak uit een winterslaap :p Nu dit is niet helemaal te voorkomen met een baard maar je wilt er ook niet uitzien als iemand die geëlektrocuteerd is;) en ik denk wel dat ik nog redelijk veel onderbaard heb, maar door de neklijn naar boven gebracht te hebben moest er ook een stuk onderbaard gesnoeid worden. Maar is jouw onderbaard dan even lang dan je front Macx? Komt goed, bedankt voor al de reacties. Ik ga proberen mijn neklijn rustig te laten zakken tot waar de irritatie terug komt. Groetjes allemaal
 

Rothbeard62

Volle Baard
Waarschijnlijk verdwijnt die irritatie vanzelf als de haren in de hals wat langer worden. Trouwens, je kunt nooit een 'te volle' baard hebben, wees er blij mee, hoe voller hoe beter! Veel heren zullen zeer jaloers zijn op je mooie baardgroei! :)>(Y)
 

Macx

Baardaap
De voornaamste reden dat ik mijn neklijn scheer is irritatie. Als ik een hemd of een fleece of iets met een kraagje draag. Irriteert dit in dat onderste stuk baard en de huid eronder, ik word er dan zelf ook vervelend van. Bijkomend duwt die onderbaard dan mijn baard naar alle kant en zie ik eruit alsof ik net ontwaak uit een winterslaap :p Nu dit is niet helemaal te voorkomen met een baard maar je wilt er ook niet uitzien als iemand die geëlektrocuteerd is;) en ik denk wel dat ik nog redelijk veel onderbaard heb, maar door de neklijn naar boven gebracht te hebben moest er ook een stuk onderbaard gesnoeid worden. Maar is jouw onderbaard dan even lang dan je front Macx? Komt goed, bedankt voor al de reacties. Ik ga proberen mijn neklijn rustig te laten zakken tot waar de irritatie terug komt. Groetjes allemaa
Slapen met zo'n lange baard kan wel eens een beetje vervelend zijn, ik heb een tijdje geleden een zak besteld die speciaal gemaakt is voor lange baarden en bedoeld is om daar de baard in te doen tijdens de slaap. En dat hielp wel, ook je kussens blijven dan langer vetvrij, ik gebruik tijdens de nacht baardboter, en dan is zo'n zak wel handig, ook ga je dan niet meer op je baardharen liggen en je baard ziet er niet zo verfomfaaid uit. Ik droeg de laatste maanden bijna geen hemden meer met een kraag, zo af en toe, maar ik vond het inderdaad erg irritant, ook de baard blijft dan niet in model zitten en je moet regelmatig de grove kam erdoorheen halen om het weer in orde te krijgen. Op dit moment is mijn onderbaard gelijk met de bovenbaard, maar de bovenbaard groeit denk ik iets sneller en als je dat goed bijhoudt en na een paar maanden er iets afknipt, is het weer even lang als de onderbaard, zo groei je een volle baard zonder dat hij transparant wordt, als de baard op een gegeven moment toch transparant wordt dan wordt de onderbaard niet langer en is de grens bereikt.
 

Michael86

Baard
Ik gebruik ook soms boter voor het slapen maar meestal olie. Voor mij persoonlijk werkt dit beter en ik vind het ook aangenamer. Dus ik heb geen probleem met een vettig kussen. En de rommelbaard in de ochtend hoort erbij zeker ;). Ik vind het vervelender dat dit tijdens de dag gebeurt telkens ik met mijn hoofd beweeg, wordt mijn baard enkele centimeters breder.
Ik zal eens proberen een tijdje mijn neklijn niet meer te scheren en zien wat dit geeft (Y) bedankt mannen
 
Banner image
Top