Terug een baard

Macx

Baardaap
Heel mooi! Het gaat helemaal de goede kant op, tjonge wat een mooie dichte baard dekking, nu nog wat langer laten groeien, dan wordt de baard alleen nog maar mooier en mooier.(Y)(Y)(Y):)
 

Michael86

Baard
Bedankt mannen, ik zou ook nog wat lengte willen. Maar daar zorgt moedertje tijd wel voor. ;) En mijn front ja het probleem ermee is. Dat mijn front harder golft/krult dan mijn onderbaard. Hierdoor is mijn baard daar iets korter. Ik denk dit pas te kunnen corrigeren bij de volgende snoei. Of ben ik fout? Met extra lengte richten de haren misschien ook iets rechter. Dit is ook het geval in mijn flanken, de haren krollen enorm maar op een gegeven moment valt het grotendeel “bijna” recht. Maar op mijn front wordt dit verschil in lengte precies groter en groter. Dus ik vrees de volgende keer redelijk wat onderbaard te moeten snoeien om die punt met mijn front te creëren. Maar komt goed(Y):)>
 

Macx

Baardaap
Bedankt mannen, ik zou ook nog wat lengte willen. Maar daar zorgt moedertje tijd wel voor. ;) En mijn front ja het probleem ermee is. Dat mijn front harder golft/krult dan mijn onderbaard. Hierdoor is mijn baard daar iets korter. Ik denk dit pas te kunnen corrigeren bij de volgende snoei. Of ben ik fout? Met extra lengte richten de haren misschien ook iets rechter. Dit is ook het geval in mijn flanken, de haren krollen enorm maar op een gegeven moment valt het grotendeel “bijna” recht. Maar op mijn front wordt dit verschil in lengte precies groter en groter. Dus ik vrees de volgende keer redelijk wat onderbaard te moeten snoeien om die punt met mijn front te creëren. Maar komt goed(Y):)>
De onderbaard is erg belangrijk voor een mooie volle baard, ik zou er echt niets vanaf halen, de haren op het front gaan van lief en lee wel wat minder krullen als deze langer worden, dat heb ik zelf ook mee gemaakt, de onderbaard is dan juist erg belangrijk voor het volle aanzien van de baard. Je kunt over een paar maanden wel verder zien hoe het verloopt, maar nu zou ik lekker de baard door laten groeien, en ervan genieten.
 

Rothbeard62

Volle Baard
@Macx heeft gelijk, als je je baard wil laten groeien is de onderbaard erg belangrijk, zorgt ervoor dat de baard mooi vol toont. Dus lekker mee laten groeien! Krul moet je vooral omarmen, het zorgt voor karakter en hoort gewoon bij je (en met krul toont de baard ook voller).
 

Michael86

Baard
Nog eens een update, enkel mijn snor knip ik soms eens bij omdat er haar tussen mijn tanden begon vast te zitten :p. Nog 1maand groeien tot mijn verplichte trim.(Y):)> En een goed weekend voor iedereen.
 

Bijlagen

  • 96A95BD6-EBE4-4898-A8AB-10495865DE00.jpeg
    96A95BD6-EBE4-4898-A8AB-10495865DE00.jpeg
    275,9 KB · Weergaven: 40
  • 22204067-8377-4FEB-8C10-EB36D0E59289.jpeg
    22204067-8377-4FEB-8C10-EB36D0E59289.jpeg
    337,5 KB · Weergaven: 40
  • A74A5592-2952-43C5-B10F-B4CFE888D83E.jpeg
    A74A5592-2952-43C5-B10F-B4CFE888D83E.jpeg
    290,4 KB · Weergaven: 40
  • 7EE97F24-6C83-41DF-A210-8FE8A1C196A2.jpeg
    7EE97F24-6C83-41DF-A210-8FE8A1C196A2.jpeg
    323,7 KB · Weergaven: 40

Macx

Baardaap
Prachtige baard en mooie volle snor, niet te veel van de snor knippen, ik gebruik nu een baard styler voor de snor en dat bevalt prima, misschien ook wel iets voor jouw snor, het werkt heel goed op warmte.
Mooi man! er komt al aardig wat volume voor een Lumberjack model.
Ik kwam net deze mooie baarden nog tegen, bij nummer drie, let op de snor, misschien ook wel iets voor jouw mooie snor, dan zou een baard styler wel heel goed werken. De middelste foto is fantastisch en zou je echt heel goed staan, hoef je ook de snor niet zolang te laten groeien. Veel succes en ik hoop dat je heel tevreden weer naar huis gaat na het barbierbezoek. Je weet toch wel heel zeker dat die barbier doet wat je vraagt aan hem hé? En laat hem een foto zien hoe je het graag zou willen hebben.
 

Bijlagen

  • handlebar-with-circle-beard-brown-270651647.jpg
    handlebar-with-circle-beard-brown-270651647.jpg
    36,6 KB · Weergaven: 14
  • baarden-mode-2020-79_19-1908839935.jpg
    baarden-mode-2020-79_19-1908839935.jpg
    73,6 KB · Weergaven: 14
  • 48ba7cad9b79d711edc3ebea929ef29a-2036236056.jpg
    48ba7cad9b79d711edc3ebea929ef29a-2036236056.jpg
    55,6 KB · Weergaven: 14

Texman

Koning Baard
Nog eens een update, enkel mijn snor knip ik soms eens bij omdat er haar tussen mijn tanden begon vast te zitten :p. Nog 1maand groeien tot mijn verplichte trim.(Y):)> En een goed weekend voor iedereen.
Ha Michael,
Je baard is gestaag verder gegroeid en ziet er ook goed uit.
De barbier gaat er vast iets moois van maken.;)
Groet en ook een fijn weekend,
Texman:)>
 

Michael86

Baard
Dank u wel iedereen :) Ik snoei zelf dus geen barbier, ik ga een poging doen om alles wat netter te krijgen zonder er veel af te doen ;):)> De baard van foto 2 met de snor van foto 3 :)> Dat lijkt mij een goede combinatie. Mijn zijkanten zijn op zich nu redelijk lang en ik zou dit ook zo goed mogelijk willen behouden. Maar hier zitten natuurlijk ook al die verdwaalde haren;)
 

Macx

Baardaap
De baard loopt mooi breed uit, ik zou dat wel proberen er een beetje in te houden als je naar de barbier gaat, niet dat hij het weer op zijn eigen manier doet, je moet dat er goed bij zeggen Michael, want het zijn echt hele eigenwijze mensen, die denken dat ze het altijd bij het juiste eind hebben, je moet daarom heeeel duidelijk zijn naar de barbier en goed zeggen wat hij niet moet doen en wat je graag wel wilt hebben gedaan, want jij wilt toch dat de baard lekker breed blijft daar onderin? Ik vind je dat ook heel goed staan, dus daar moet de barbier wel rekening mee houden, anders gaat het weer helemaal mis, net als bij zovelen andere baardmannen die teleurgesteld weer naar huis gaan. Dus duidelijk zeggen wat je wilt en niet wilt en misschien een foto mee nemen van het beoogde model baard, er wel bij zeggen dat de baard breed moet blijven uit lopen.


Ik lees nu dat je het zelf gaat doen, maar dan zou ik er wel rekening houden dat de kin langer moet worden dan de haren achterin dus dat je niets van de kin knipt, je hebt een krul baard, voor je begint met knippen, zet dan eerst je baard helemaal in model en kijk dan wat je moet doen om het model er in te krijgen wat je in gedachten hebt, als je dat niet doet dan knip je waarschijnlijk haren af die er niet af hadden gehoeven. Dat is eigenlijk het nadeel van een krulbaard dat je wel een beetje ervaring moet hebben voor je er aan begint. Misschien is het toch beter om de eerste keer naar een zeer ervaren barbier te gaan en goed kijken hoe hij het doet en dan de volgende keer hoef je het alleen maar bij te houden.

Als ik de frontfoto bekijk zie ik een hele mooie baard die breed uitloopt, als ik het profiel bekijk dan zie ik dat daar wel aan gewerkt kan worden om het echt heel mooi te krijgen, de zijkanten is gewoon niet aan te raden dat je dat nu voor de eerste keer zelf doet, ik zou het niet durven, het zou echt zonde zijn om het nu te verprutsen als je al zoveel geduld hebt gehad om volume te kweken. Laat het alstublieft de barbier doen, wel een ervaren barbier die goed luistert en begrijpt wat je bedoelt.
 
Laatst bewerkt:

Giant

Zware baard
Mooie baard. Snor niet te veel bijknippen. Beetje modelleren met wat wax of iets dergelijks.
Haren in mijn mond ben ik ook bekend mee. Vooral als ik ‘s ochtends wakker wordt.
 

Macx

Baardaap
Hier heb ik een YT filmpje van barbier Tino, dit is de barbier waar ik naar toe ben geweest, hij heeft de shop in het centrum van Breda.

Volle baard trimmen | Ducktail baardstijl | Blonde baard | Tino

 
Laatst bewerkt:

Michael86

Baard
Mooie baard. Snor niet te veel bijknippen. Beetje modelleren met wat wax of iets dergelijks.
Haren in mijn mond ben ik ook bekend mee. Vooral als ik ‘s ochtends wakker wordt.
Ik knip enkel het middenstukje een beetje onder mijn bovenlip, die haren krullen anders telkens in mijn mond. En natuurlijk op restaurant een haar tussen mijn tanden dat nog aan mijn gezicht zat :p toen toch besloten het middengedeelte die binnengroeiers te knippen. De rest van de snor kam ik gewoon in mijn baard. En als ik op restaurant ga, dan gebruik ik nu ook snorwax(Y) maar ik ben niet echt superfan van het wax gevoel. Dus voor alle dagen vind ik dit persoonlijk minder prettig. Maar het doet wel wat het moet doen. Ik zal deze week eens proberen met zo’n handlebar en dan post ik het wel hier. Dan hoor ik jullie meningen wel.

@Macx Ik ben zelf fan van zelftrimvideo’s van matty Conrad. En mijn eigenlijke plan is eigenlijk. Mijn baard te stylen en enkel de vliegers ga inkorten. Dat ik zo weinig mogelijk kwijt ben, maar mij wel aan de afspraak met mijn vrouw hou ;)
 

Michael86

Baard
Mijn beloofde snoei redelijk goed kunnen beperken :)>;)
Mijn vrouw gelukkig en ik kan ook nog wel leven met het beetje dat ik kwijt ben.
Het voordeel is nu wel, dat ik veel minder werk heb met alles wat in model te houden. Ik weet dat de trimbeurt ver van perfect is, maar ik kan er persoonlijk wel mee leven. Groetjes aan iedereen
 

Bijlagen

  • 3DF62EBC-F22C-45FD-BC95-27AF45BDBFCE.jpeg
    3DF62EBC-F22C-45FD-BC95-27AF45BDBFCE.jpeg
    212,4 KB · Weergaven: 32
  • D2D75EC8-36C7-4309-9083-A74515E65CCD.jpeg
    D2D75EC8-36C7-4309-9083-A74515E65CCD.jpeg
    270,6 KB · Weergaven: 31
  • 55214B2C-9319-428F-B5E2-07225B0D7DB8.jpeg
    55214B2C-9319-428F-B5E2-07225B0D7DB8.jpeg
    249,4 KB · Weergaven: 32
  • C3BCD500-0E95-4AA4-B427-4AE63177E3C9.jpeg
    C3BCD500-0E95-4AA4-B427-4AE63177E3C9.jpeg
    215,3 KB · Weergaven: 32

Macx

Baardaap
Dat heb je echt heel mooi gedaan, dat het zo mooi rondloopt, dat vind ik echt heel goed staan bij je, echt een heel mooi model heb je voor elkaar gekregen.
Misschien nog een stuursnor erin? Dat zou ook fantastisch mooi staan.
34954f173ab5bed54fcaeb31f527e8d7-jpg.25373
 
Banner image
Top