Mogelijkheid tot een baardreis(je)...

Macx

Baardaap
Het gaat steeds beter worden zo te zien, ik zou de snor wat voller willen zien en de soul patch lekker laten groeien. Als het niet bevalt dan kun je nog terug snoeien.
 

Jroon

Stoppelbaard
De snor heb ik toevallig gisteren wat bijgetrimd omdat alle haren bijna rechtvooruit stonden, ik kreeg ze met geen mogelijkheid meer plat. Vandaar dat ik even heb gekozen om de snor wat korter te houden.
 

Macx

Baardaap
Je kunt met een haardroger je snor in model zetten, voordat je de haardroger gebruikt, eerst even lekker wat baardolie er in zetten, anders loop je risico dat de snorharen breken door de warmte.
Als je wat baardolie in de snor hebt gedaan dan kun je gewoon de haardroger gebruiken, volgens experts die ik heb gezien op YT.

Toevallig heb ik vandaag een YT-filmpje op mijn profielpost gezet, kijk maar even.
 

Michael86

Baard
je baard groeit gestaagd en wordt telkens voller en voller. (Y) Ik zou niets aan je soulpatch doen. Als je kijkt naar de foto’s van enkele weken geleden terug. Het is een toffe karaktertrek van je baard, dat je heb of niet hebt. Dus rustig laten staan. Ook zou ik je uitstekers niet meer knippen. Elke stukje dat wegknipt is enkele weken groei weg. De randen wel, dat doet alles telkens netjes ogen. Mijn heel weerbarstige haren, die krijg ik ook niet gestyld of met balsem in gareel. Wax vind ik persoonlijk niet zo fijn in mijn baard. (Ik gebruik deze wel om mijn snor niet op te eten :p) Maar ik duw/draai dat haar dan onder andere haren (een beetje zoals de snortechniek) en na enkele dagen is hun weerspannige karakter al heel wat minder ;) :)> Succes man
 

Amens

Baard
Persoonlijk zou ik de soulpatch niet laten groeien, maar strak houden idd. Je hebt best kans dat de ruimte tussen je kin en lip zich nog gaat vullen met nieuwe haren.
 

Texman

Koning Baard
Hopelijk iedereen een fijn lang weekend gehad (Y)
Hierbij gaan we naar week 8. Daarnaast heb ik het idee dat voor mij links een stukje voorloopt op het 'voller' worden. Daarnaast nog een vraagje, wat te doen met de zogenaamde soul patch. Ik heb wel wat open ruimte op mijn kin die niet dicht groeit en wat niet erg is.

Is het aan te raden de soul patch langer te laten worden zodat deze aansluit op de onderkin of juist wat strakker te maken en in te korten? Ik heb het idee als deze te kort is dat de kin zo bloot is, maar als het langer wordt het ook wat smoezelig oogt.
Ik knip er altijd een V-vorm in staat lekker strak en valt daardoor extra op.:)>
 

Jroon

Stoppelbaard
Mooi om te lezen dat iedereen toch weer andere voorkeuren en ideetjes heeft. Ik heb hem een klein stukje korter geknipt zodat het wat strakker oogt (Y)
 

Texman

Koning Baard
Mooi om te lezen dat iedereen toch weer andere voorkeuren en ideetjes heeft. Ik heb hem een klein stukje korter geknipt zodat het wat strakker oogt (Y)
Helemaal goed @Jroon.
Die V-vorm heb ik ook niet van mij zelf.
In de jaren 60 was er een filmster die hete Steve Reeves en die speelde altijd van die heldenrollen in a.o. hercules films. Die had die V-vorm er ook in zitten en dat vond ik wel wat.:)>
proxy-image
 

Jroon

Stoppelbaard
Aankomende week gaan we richting week 10. Het idee van voller worden blijft wel helaas even hangen heb ik het gevoel. Merk nu vooral dat de haren langer worden maar er weinig vollere haren bijkomen. Ook begin ik zelf meer moeite te krijgen met het onverzorgde. Heb het idee dat dit het helaas is.
 

Bijlagen

  • BR1.png
    BR1.png
    1,3 MB · Weergaven: 44
  • BR2.png
    BR2.png
    725,3 KB · Weergaven: 44
  • BR3.png
    BR3.png
    562,5 KB · Weergaven: 41
  • BR4.png
    BR4.png
    650,9 KB · Weergaven: 44

Hendrik63

Baard
Hallo Jroon, laat AUB je bakkebaarden staan als je besluit je reis te stoppen
Recht afscheren onder die mooie punt
je snor,keel en kin gladscheren
Staat volgens mij fantastisch
Net als die kapitein in piraten van de Carabian
 

Macx

Baardaap
Hoi Jeroen,

Nog even volhouden man, ik zie dat de wangen toch steeds wat voller worden, het gaat wel langzaam, maar daar staan de wangen om bekend, het zou zonde zijn om het bijltje er nu bij neer te gooien, ik moedig je toch aan om zeker drie tot vier maanden vol te houden, wat je wel kunt doen is om naar een barbier te gaan en zijn mening te horen, misschien kan hij het wat bij trimmen, zodat het voor jou wat makkelijker is om het vol te houden.
Ik denk dat de wangen echt de kans moeten krijgen om zich verder te ontwikkelen, het gaat langzaam, maar aan het eind zul je beloond worden voor je standvastigheid en doorzettingsvermogen en krijg je een baard die helemaal jouw baard is en waar je trots op mag zijn. Doorgaan nu a.u.b.
Misschien hebben andere baardmannen nog wat opbeurende en bemoedigende woorden voor je waar je wat aan hebt. Ik hoop dat je door gaat, zodat je zult zien dat over een paar maanden je baard er heel anders uit ziet dan nu het geval is. Ik heb nog steeds de hoop dat het helemaal goed komt, als ik kijk wat er nu alweer bijgekomen is met vergelijking met je vorige update dan zijn we nog lang niet aan het einde van de reis en wordt het alleen nog maar beter en mooier. :)(Y)
 

Texman

Koning Baard
Ha Jeroen,
IK ben het helemaal met @Macx eens. Daarnaast kan een baard die niet helemaal dekkend is ook zo zijn charme hebben. Er zijn tal van beroemde acteurs en popsterren die dit ook hebben en er toch goed uitzien.
Wat je nog wel kan doen is er voor te zorgen dat je de lijnen van je baard goed strak houd.
Ga nog even een tijdje door dan kan ik ook als je dat leuk vind kijken hoe je de lijnen van je baard zo kunt zetten dat ze de baardlook nog wat versterken.
Groet Texman :)>
 

Jroon

Stoppelbaard
Deze week staat als week 11 in de boeken. Sowieso lijkt het me fijn om het plukje haren in mij nek wat korter te trimmen. Hier zijn de haren erg lang en ontstaat een soort sikje.
Voor de rest heb ik er nog weinig gevoel bij over wat er ontstaat.
 

Bijlagen

  • br1.png
    br1.png
    977,4 KB · Weergaven: 32
  • br2.png
    br2.png
    1.010,6 KB · Weergaven: 34
  • br3.png
    br3.png
    776,5 KB · Weergaven: 30
  • br4.png
    br4.png
    890,1 KB · Weergaven: 29
  • br5.png
    br5.png
    595,3 KB · Weergaven: 34

Texman

Koning Baard
Deze week staat als week 11 in de boeken. Sowieso lijkt het me fijn om het plukje haren in mij nek wat korter te trimmen. Hier zijn de haren erg lang en ontstaat een soort sikje.
Voor de rest heb ik er nog weinig gevoel bij over wat er ontstaat.
Het plukje haren in je nek mag je gerust korter trimmen.
Het staat inderdaad niet zo mooi.
 

Macx

Baardaap
Je mag het rustig wegknippen maar ik zou dat niet doen.
Probeer er niet te veel naar te kijken, je hebt die haren straks nodig voor een volle blik van wel opzij als wel vanaf het voor aanzicht.
Ik heb gelezen dat haren onder de kin toch al langzamer groeien dan de haren op de kin. Als ik jou was zo ik voorzichtig zijn met het eraf knippen van lengtes. Probeer het met een borstel en een haardroger wat platter te krijgen. Verder zie ik dat de wangen steeds wat voller worden, het gaat wel de goeie kant op hé.
Tot de volgende update en blijf het volhouden baardman Jeroen(Y)
 

Jroon

Stoppelbaard
De score na 3 maanden, af en toe wat puntjes bijgeknipt en de snor een keer wat korter gemaakt.
 

Bijlagen

  • 2023-05-10 11_24_55.png
    2023-05-10 11_24_55.png
    1,4 MB · Weergaven: 35
  • 2023-05-10 11_26_4.png
    2023-05-10 11_26_4.png
    1,4 MB · Weergaven: 37
  • 2023-05-10 11_26_05-.png
    2023-05-10 11_26_05-.png
    812,3 KB · Weergaven: 35
  • 2023-05-10 11_27_16-.png
    2023-05-10 11_27_16-.png
    812,6 KB · Weergaven: 36
  • 2023-05-10 11_30_34-Foto -.png
    2023-05-10 11_30_34-Foto -.png
    1.016,4 KB · Weergaven: 37

Macx

Baardaap
Ha Jeroen, het ziet er goed uit hé, nu even uitzoeken welk model past bij je baardprofiel. wil je het laten groeien of hou je het wat kort? Ik zie dat boven de wanglijn ook baardharen groeien, misschien gaat dat zich nog uitbreiden zodat je de lijn van liefallee wat hoger kunt zetten. We zullen zien hoe het zich verder gaat ontwikkelen, voor nu gaat het de goede richting op. (Y) (Y) (Y)
 

Jroon

Stoppelbaard
Ha Jeroen, het ziet er goed uit hé, nu even uitzoeken welk model past bij je baardprofiel. wil je het laten groeien of hou je het wat kort? Ik zie dat boven de wanglijn ook baardharen groeien, misschien gaat dat zich nog uitbreiden zodat je de lijn van liefallee wat hoger kunt zetten. We zullen zien hoe het zich verder gaat ontwikkelen, voor nu gaat het de goede richting op. (Y) (Y) (Y)
Mijn ideaal is een soort ducktail idee. Wat korte op de zijkanten (deze lengte) en een langere punt in de baard. Alleen even afwachten hoe de kin dichtgroeit, nu is het voorlopig alleen onder de kin (nek) en niet de kin zelf.
 

Macx

Baardaap
Dat lijkt me een heel goed idee, er is altijd een mooi model uit je baardpatroon te halen of de kin nu voller wordt of niet. Er is zo veel mogelijk, eerst maar afwachten hoe het zich verder gaat ontwikkelen.
Wel goed de baardborstel gebruiken en baardolie, ook voor het slapen gaan mag je er wat in doen en dan weer even lekker de borstel er overheen halen, dat is goed voor de bloeddoorstroming.
Voor het slapen gaan doe ik er nog wat zelfgemaakte baardboter erin in plus een mix van castorolie en pepermunt olie en even met de baardborstel er in zetten. Misschien ook wel een goed idee dat jij dat ook doet, het zijn allemaal goede voedingsstoffen en het stimuleert de baardgroei.
 
Banner image
Top