Mogelijkheid tot een baardreis(je)...

Jroon

Stoppelbaard
Dag heren,

Enkele jaren terug rond mijn 24/25e ooit een poging gewaagd van een maand. Alleen destijds liep ik in een sollicatie en zag het er al snel onverzorgd uit met plukjes en kale plekken.

Nu op mijn 30e wil ik graag een nieuwe poging wagen. Hieronder het resultaat van 1.5 week. Ik vind het zelf al snel onverzorgd met kale plekjes en langere haren.

Is er potentie tot een iets vollere baard of is er een bepaalde stijl/vorm aan te raden?

Groet, Jeroen
 

Bijlagen

  • ba8.jpg
    ba8.jpg
    41,2 KB · Weergaven: 110
  • ba7.jpg
    ba7.jpg
    71,6 KB · Weergaven: 108
  • ba1.jpg
    ba1.jpg
    134,4 KB · Weergaven: 100
  • ba4.jpg
    ba4.jpg
    141,5 KB · Weergaven: 97
  • ba5.jpg
    ba5.jpg
    40,3 KB · Weergaven: 103

Texman

Koning Baard
Dag heren,

Enkele jaren terug rond mijn 24/25e ooit een poging gewaagd van een maand. Alleen destijds liep ik in een sollicatie en zag het er al snel onverzorgd uit met plukjes en kale plekken.

Nu op mijn 30e wil ik graag een nieuwe poging wagen. Hieronder het resultaat van 1.5 week. Ik vind het zelf al snel onverzorgd met kale plekjes en langere haren.

Is er potentie tot een iets vollere baard of is er een bepaalde stijl/vorm aan te raden?

Groet, Jeroen
Ha Jeroen, welkom op ons leuke forum:).
Het laten staan van een baard is voor de meeste mannen een lastig proces omdat het gepaard kan gaan met ongelijke uitgroei en plekken waar de baardgroei niet op gang wil komen. Als gevolg daarvan loop je er tijdje slordig bij. Als je graag een baard wil hebben moet je daar niet door laten ontmoedigen. Wat je direct nu al kan doen is scherpe lijnen aanbrengen in je baard. Hierdoor komt je beginnende baard beter tot zijn recht en ziet er gelijk een stuk minder slordig uit. Wat de potentie aangaat zie ik die zeker wel bij jouw. Het is echter nog te vroeg om nu al over een bepaalde stijl of vorm te praten. Je hebt ongeveer drie maanden nodig om te zien hoe je baardgroei zich ontwikkeld. Daarna kan je voor een model kiezen die het beste past bij jouw baardgroei. Als je de lijnen nu al gaat bijhouden hou je het makkelijke vol.
Succes Texman :)>
 

Macx

Baardaap
Dag Jeroen, welkom op ons gezellige forum, je hebt een redelijk goede baarddekking, die paar plekjes onder je kaak die zie je niet meer als de baard langer wordt, op je kin is gewoon jouw baardpatroon, kan heel mooi worden, we zijn benieuwd. Nu lekker laten groeien en genieten van de baardreis en alles wat er bijkomt kijken.
Je gaat nu ook kennismaken met ervaren baardmannen die je zullen helpen met tips en goede raad.
Veel succes en tot de volgende update.(Y):)
 

Jroon

Stoppelbaard
Nu 2 weken bezig. Kleine update: links lijkt het al wat voller te worden, rechts lijkt achter te lopen. Daarnaast beginnen er redelijk veel lange harde haartjes op mijn wangen en kin te komen. Ook de kin blijft wat achter, terwijl dit onder mijn kin niet zo is.

Een goed moment om even bij te lijnen denk ik zelf. Heb het idee om het even wat strakker te maken zoals op bijgevoegde foto
 

Bijlagen

  • 66AD00FF-8600-4F1C-8787-77C9C39E37BD.jpeg
    66AD00FF-8600-4F1C-8787-77C9C39E37BD.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 65
  • 4BB5CC03-D88E-4AFA-B6E5-5BBC5E8B7892.jpeg
    4BB5CC03-D88E-4AFA-B6E5-5BBC5E8B7892.jpeg
    978,6 KB · Weergaven: 56
  • E5F9ABB1-E481-498A-8EFB-FA137DCA8672.jpeg
    E5F9ABB1-E481-498A-8EFB-FA137DCA8672.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 67
  • E3F9F274-A7CB-4680-B64D-F7BFC01518DB.jpeg
    E3F9F274-A7CB-4680-B64D-F7BFC01518DB.jpeg
    127,7 KB · Weergaven: 65

Macx

Baardaap
Het gaat goed hé, er komt zeker een baard aan.
Ik heb op mijn topic een zestal video's geplaatst en dat gaat o.a. over de baardgroei bij jonge mensen. Misschien iets voor jou om dit te bekijken.
Hier staan de video's
 
Laatst bewerkt:

Jroon

Stoppelbaard
Hieronder het resultaat na 3 weken.
De haren op de wangen beginnen wel langer te worden, nog niet echt het idee dat het ook voller wordt.
Op de kin en in de nek groeit het prima. Snor gaat ook prima.

Iedere ochtend paar druppels baardolie en even met een kleine kam naar onder kammen.
 

Bijlagen

  • 1.jpg
    1.jpg
    31,9 KB · Weergaven: 45
  • 3.jpg
    3.jpg
    30,6 KB · Weergaven: 46
  • 2.jpg
    2.jpg
    60,6 KB · Weergaven: 44
Laatst bewerkt:

Macx

Baardaap
Het gaat goed, houdt er wel rekening mee dat je over een paar weken de egel periode ingaat, dan steken de haren nogal uit, je kunt je haren trainen door elke dag na het wassen of spoelen de haren naar beneden of in ieder geval jouw richting op te borstelen of te kammen, je kunt dit ook in combinatie met een haardroger doen, daarna of ervoor wat olie erin of baard balsem met een hold zodat de haren plat blijven liggen. Goed volhouden dan zul je beloond worden.
 

Jroon

Stoppelbaard
Een goede 5 weken:
Rechts wat dunner en wat langere haren.
Het blijft voorlopig bij wat langere haren met weinig dikte. Ook een aardige kale ruimte op de hoek van mijn kin/kaak
 

Bijlagen

  • 2023.png
    2023.png
    718,9 KB · Weergaven: 49
  • 2023-03-21.png
    2023-03-21.png
    863,6 KB · Weergaven: 48
  • 2023-03-21 14_.png
    2023-03-21 14_.png
    776,7 KB · Weergaven: 46
  • 2023-0.png
    2023-0.png
    1,2 MB · Weergaven: 49

Macx

Baardaap
Op de kin heb je wat kale ruimte zoals jij dat noemt, maar dat zal met meer lengte wat opgevuld worden. Over een anderhalve maand wordt het duidelijk hoe de lijnen gaan lopen. Die patch onder je kaak op foto 2 die gaat helemaal verdwijnen, die zie je niet meer als de baard langer wordt. De baard is nu hard bezig zich te ontwikkelen,
  1. Geduld: Het laten groeien van een volle baard kost tijd. Geef het minimaal drie maanden de tijd om te groeien voordat je besluit of de baard vol genoeg is.
  2. Verzorging: Zorg ervoor dat je je baard goed verzorgt door deze dagelijks te wassen of te spoelen en te borstelen om de haartjes te stimuleren.
  3. Gezond eten: Voeding speelt een belangrijke rol bij het laten groeien van een baard. Zorg ervoor dat je gezond en uitgebalanceerd eet, met voldoende eiwitten en vitamines.
  4. Supplementen: Overweeg supplementen te nemen om de haargroei te stimuleren, zoals biotine en vitamine D
Met deze tips ben je goed op weg om een volle baard te laten groeien, ondanks de kale ruimte op je kin.
 
Laatst bewerkt:

Michael86

Baard
Ik heb ook ergens gelezen dat het trimmen van je baard de haartjes extra stimuleert om te groeien.
Ik heb hier een link naar een site waar wordt uitgelegd hoe dat te doen.
Baard trimmen stap voor stap
Hier geloof ik niet echt in en er is ook geen enkele wetenschappelijke uitleg voor. Echter wordt dit wel veel gezegd en aangenomen. Helemaal afscheren misschien dat dit dikker haar over een lange periode geeft. Met de nadruk op misschien. Maar haar dat je knipt groeit niet sneller, dit doen onze andere haren toch ook niet? Anders zou ik mijn haar op mijn hoofd elke dag knippen :) :p (Ik heb nog maar heel dun haar boven op mijn hoofd;))
Echter is het wel zo als alles netter blijft, je het ook gemakkelijker laat groeien.

@Jroon gewoon nog even volhouden voor je iets beslist. Er is toch al een heel verschil met 2 weken geleden. En er zijn hier op het forum en verder op het grote internet genoeg voorbeelden van baarden met dunner begroeide plaatsen dat topbaarden zijn geworden. Elke baard is uniek. Veel succes :)>
 
Laatst bewerkt:

Macx

Baardaap
Hier geloof ik niet echt in en er is ook geen enkele wetenschappelijke uitleg voor. Echter wordt dit wel veel gezegd en aangenomen. Helemaal afscheren misschien dat dit dikker haar over een lange periode geeft. Met de nadruk op misschien. Maar haar dat je knipt groeit niet sneller, dit doen onze andere haren toch ook niet? Anders zou ik mijn haar op mijn hoofd elke dag knippen :) :p (Ik heb nog maar heel dun haar boven op mijn hoofd;))
Echter is het wel zo als alles netter blijft, je het ook gemakkelijker laat groeien.

@Jroon gewoon nog even volhouden voor je iets beslist. Er is toch al een heel verschil met 2 weken geleden. En er zijn hier op het forum en verder op het grote internet genoeg voorbeelden van baarden met dunner begroeide plaatsen dat topbaarden zijn geworden. Elke baard is uniek. Veel succes :)>

Daarom geef ik het ook niet als tip, maar als een mogelijkheid, ik heb het hier en daar gelezen, maar ik vind het ook een beetje tegenstrijdig om te gaan trimmen als je een baard wilt laten groeien.
Vandaar dat ik het ook niet als tip heb aangemerkt.
Misschien zijn er baardmannen die hier iets over kunnen vertellen.
 

Texman

Koning Baard
Wat er gebeurd als je gaat trimmen dan maak je alle haren even lang waardoor het lijkt of het voller is maar dat is helaas niet zo want er zijn niet ineens nieuwe bijgekomen. Op termijn kunnen er wel haren bijkomen en kunnen de haren op zich dikker worden waardoor er toch een voller geheel ontstaat. Geduld is hierbij het toverwoord :)>
 

Jroon

Stoppelbaard
Ondertussen aanbeland in week 6. Mijn vriendin merkt op dat het wat voller begint te raken en dat idee heb ik zelf ook. Trim af en toe de stekelige haren bij en 1x per week de randen.
 

Bijlagen

  • IMG_5658.jpeg
    IMG_5658.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 59
  • IMG_5662.jpeg
    IMG_5662.jpeg
    1,5 MB · Weergaven: 58
  • IMG_5675.jpeg
    IMG_5675.jpeg
    891,8 KB · Weergaven: 57
  • IMG_5667.jpeg
    IMG_5667.jpeg
    1,6 MB · Weergaven: 57
  • IMG_5644.jpeg
    IMG_5644.jpeg
    1,6 MB · Weergaven: 55

Jroon

Stoppelbaard
Hopelijk iedereen een fijn lang weekend gehad (Y)
Hierbij gaan we naar week 8. Daarnaast heb ik het idee dat voor mij links een stukje voorloopt op het 'voller' worden. Daarnaast nog een vraagje, wat te doen met de zogenaamde soul patch. Ik heb wel wat open ruimte op mijn kin die niet dicht groeit en wat niet erg is.

Is het aan te raden de soul patch langer te laten worden zodat deze aansluit op de onderkin of juist wat strakker te maken en in te korten? Ik heb het idee als deze te kort is dat de kin zo bloot is, maar als het langer wordt het ook wat smoezelig oogt.
 

Bijlagen

  • 1.png
    1.png
    1.004,1 KB · Weergaven: 42
  • 2.png
    2.png
    754,4 KB · Weergaven: 42
  • 3.png
    3.png
    716,9 KB · Weergaven: 45
  • 4.png
    4.png
    812,8 KB · Weergaven: 45
  • 5.png
    5.png
    770,2 KB · Weergaven: 45
Banner image
Top