Mijn eigen baardreis

Hansdikkebaard

Stoppelbaard
Ben benieuwd hoe je reis nu gaat! Een dikke baard is niet zo makkelijk zeg. Ben er al jaren mee bezig.

Ik las eens wat over etherische olie gebruik bij een baard. Ik zit te twijfelen om het te kopen, want hoe langer mijn baard wordt hoe meer geirriteerd het raakt.

Ik zag hier een aantal etherische olien toevallig... Etherische olie | Essentiële olie kopen? 100% biologisch - Zenful (myzenful.nl)

wellicht dat het zal helpen. Iemand ervaring met etherische olie op zijn baard?

Etherische olie
 

Macx

Baardaap
Hoi Hans, etherische oliën worden gemengd met draagoliën om een geurtje te hebben in je baardolie. Je baard irriteert omdat je baard langer wordt, kun je ons vertellen wat er dan irriteert. Castor olie bv is een dikke olie maar maakt je baard haren wel zachter, ik gebruik Castorolie voor mijn wenkbrauwen, Jojoba olie is een belangrijke draagolie, meestal in combinatie met Argan olie, dit weer mengen met een vitamine E olie en om een geurtje ar aan toe te voegen gebruik je een etherische olie. Deze oliën zijn belangrijk niet alleen voor je baardharen maar ook voor je huid. Het voedt ook de huid en zorgt dat er geen jeuk of kribbels zijn, wat erg zou irriteren.
Ik gebruik zelf geen etherische olie dus ik kan je daarin niet verder helpen.
Ik koop mijn oliën bij natural heroes, je zou hier eens een bezoekje kunnen brengen, er is veel te lezen over oliën en meer. https://www.naturalheroes.nl/
 

Texman

Koning Baard
Ben benieuwd hoe je reis nu gaat! Een dikke baard is niet zo makkelijk zeg. Ben er al jaren mee bezig.

Ik las eens wat over etherische olie gebruik bij een baard. Ik zit te twijfelen om het te kopen, want hoe langer mijn baard wordt hoe meer geirriteerd het raakt.

Ik zag hier een aantal etherische olien toevallig... Etherische olie | Essentiële olie kopen? 100% biologisch - Zenful (myzenful.nl)

wellicht dat het zal helpen. Iemand ervaring met etherische olie op zijn baard?

Etherische olie
Ha Hans,
Etherische olie is zo sterk dat je die nooit onverdund op je huid mag gebruiken.
Deze oliën worden vaak toegevoegd aan baardolie of baardbalsem om er een lekkere geur aan te geven.
Etherische olie kan ook ingezet worden met verdampers om een bepaald ambiance te creëren.
Ook kan etherische olie ingezet worden voor sommige kwalen.
Zelf vindt ik het lekker om zo nu en dan wat te verdampen in mijn huis.
Naast Naturalheroes kan je ook bij Chi goed terecht.
https://www.chi.nl/etherische-olie
Texman :)>
 

TMG1961

Baardaap
Ben benieuwd hoe je reis nu gaat! Een dikke baard is niet zo makkelijk zeg. Ben er al jaren mee bezig.

Ik las eens wat over etherische olie gebruik bij een baard. Ik zit te twijfelen om het te kopen, want hoe langer mijn baard wordt hoe meer geirriteerd het raakt.

Ik zag hier een aantal etherische olien toevallig... Etherische olie | Essentiële olie kopen? 100% biologisch - Zenful (myzenful.nl)

wellicht dat het zal helpen. Iemand ervaring met etherische olie op zijn baard?

Etherische olie
Ik gebruik helemaal geen olie voor mijn baard. Heb in verleden gemerkt dat het gebruik van olie bij mij zorgt voor een veel drogere baard dan zonder gebruik van olie. Ik gebruik ook geen shampoo of zeep, als ik de baard was doe ik dat met conditioner en dat ook maar 2-3 keer per week.
 

Peter1960

Baard
Het is voelt voornamelijk heel koud aan zonder warmende baard. Was eigenlijk niet van plan alles eraf te halen. Maar het korter maken ging niet zoals gepland, en op een gegeven moment zag het er gewoon niet meer uit. Nog verder inkorten zag niet uit dus besloten alles eraf en gewoon weer opnieuw laten groeien.

Wordt de baard weer zolang als voorheen? Geen idee, ik zie het wel.

Enigste voordeel van geen baard, de kraag van de jas gaat weer dicht :D
Als je over een tondeuse met opzetkam beschikt, hoeft de baard er nooit helemaal af. Je stelt die dan op de maximumlengte in (bv. 8 centimeter, hangt af van je tondeuse) en dan kan je er met je ogen dicht overheen en blijft ie overal mooi 8 cm. :):)>
[DOUBLEPOST=1671964611][/DOUBLEPOST]
Het is voelt voornamelijk heel koud aan zonder warmende baard. Was eigenlijk niet van plan alles eraf te halen. Maar het korter maken ging niet zoals gepland, en op een gegeven moment zag het er gewoon niet meer uit. Nog verder inkorten zag niet uit dus besloten alles eraf en gewoon weer opnieuw laten groeien.

Wordt de baard weer zolang als voorheen? Geen idee, ik zie het wel.

Enigste voordeel van geen baard, de kraag van de jas gaat weer dicht :D
Als je over een tondeuse met opzetkam beschikt, hoeft de baard er nooit helemaal af. Je stelt die dan op de maximumlengte in (bv. 8 centimeter, hangt af van je tondeuse) en dan kan je er met je ogen dicht overheen en blijft ie overal mooi 8 cm. :):)>
[DOUBLEPOST=1671964653][/DOUBLEPOST]
gaat goed
[DOUBLEPOST=1671965139][/DOUBLEPOST]
Ik gebruik helemaal geen olie voor mijn baard. Heb in verleden gemerkt dat het gebruik van olie bij mij zorgt voor een veel drogere baard dan zonder gebruik van olie. Ik gebruik ook geen shampoo of zeep, als ik de baard was doe ik dat met conditioner en dat ook maar 2-3 keer per week.
Mijn ervaring met baardolie is dubbel: de baardharen worden er inderdaad zachter van, maar doordat de huid vetter werd ging hij juist harder jeuken. Dat had ik vroeger ook op mijn kop. Als de huid vetter wordt, blijft er roos hangen en dat gaat jeuken. 1 à 2 keer per week wassen met shampoo houdt dit in bedwang. Sinds ik minder baardolie gebruik (2 tot 3 keer per week) volstaat 1 keer per week wassen met shampoo. Maar ik spreek dus voor mezelf.
 

TMG1961

Baardaap
Als je over een tondeuse met opzetkam beschikt, hoeft de baard er nooit helemaal af. Je stelt die dan op de maximumlengte in (bv. 8 centimeter, hangt af van je tondeuse) en dan kan je er met je ogen dicht overheen en blijft ie overal mooi 8 cm. :):)>
[DOUBLEPOST=1671964611][/DOUBLEPOST]
Als je over een tondeuse met opzetkam beschikt, hoeft de baard er nooit helemaal af. Je stelt die dan op de maximumlengte in (bv. 8 centimeter, hangt af van je tondeuse) en dan kan je er met je ogen dicht overheen en blijft ie overal mooi 8 cm. :):)>
[DOUBLEPOST=1671964653][/DOUBLEPOST]
gaat goed

Ik heb een Wahl tondeuse, maximale lengte is 5 cm. Dat vindt ik erg kort voor de baard. Ideale lengte voor mij persoonlijk vindt ik is tussen de 12 en 15 cm gemeten vanaf onderkant onderlip.
 

Peter1960

Baard
Ik heb een Wahl tondeuse, maximale lengte is 5 cm. Dat vindt ik erg kort voor de baard. Ideale lengte voor mij persoonlijk vindt ik is tussen de 12 en 15 cm gemeten vanaf onderkant onderlip.
tondeuses voor die baardlengte zijn helaas nog niet uitgevonden. Gat in de markt? ;):)>
[DOUBLEPOST=1671966459][/DOUBLEPOST]
Ik heb een Wahl tondeuse, maximale lengte is 5 cm. Dat vindt ik erg kort voor de baard. Ideale lengte voor mij persoonlijk vindt ik is tussen de 12 en 15 cm gemeten vanaf onderkant onderlip.
tondeuses voor die baardlengte zijn helaas nog niet uitgevonden. Gat in de markt? ;):)>
 

Macx

Baardaap
Hoi Theo, zo zo, zit alweer een heel mooi stuk baard aangegroeid man, prachtig hoe dik de baard is, de kleuren zijn ook mooi en zo meteen als ie nog langer wordt zal het alleen nog maar mooier worden. Wat is ie toch lekker dik op de wangen hé! Snor vind ik ook heel mooi worden, gaat weer helemaal goed komen, hoor.(Y)(Y)(Y)
 

TMG1961

Baardaap
Hoi Theo, zo zo, zit alweer een heel mooi stuk baard aangegroeid man, prachtig hoe dik de baard is, de kleuren zijn ook mooi en zo meteen als ie nog langer wordt zal het alleen nog maar mooier worden. Wat is ie toch lekker dik op de wangen hé! Snor vind ik ook heel mooi worden, gaat weer helemaal goed komen, hoor.(Y)(Y)(Y)

Dank je. Nog een maand of 3 en dan weer eens bij barbier langs om model erin te laten zetten. Is een nieuwe geopend hier in het dorp, eens kijken hoe die is.
 

TMG1961

Baardaap
Nou nou Theo , dat is al weer een geweldig mooie baard hoor.
Succes met de volgende 3 maanden.

Kijk eens aan na zo n korte tijd al zo n baardgroei(Y). Op naar de volgemde 3 maanden. Gaat super

Gaat super! Op naar de volgende drie maanden.

Dank jullie. Ben zelf ook tevreden over de groei. Moet nu alleen nog iets aan lengte bijkomen en dan is het tijd voor de barbier, dat zal ergens in April zijn.
 

Texman

Koning Baard
Ha Theo,
Je baard ziet er al weer heel mooi uit (Y)(Y)(Y) nu nog de lengte en hij ziet er weer uit als voorheen.
Goed idee ook om over een maand of drie naar de barbier te gaan.
Succes Texman :)>
 
Banner image
Top