Baardreis van Max 65 jaar

Macx

Baardaap
Baard ziet er weer kek uit @Macx (Y)(Y)(Y)
Merci Texman, het is toch ook toevallig hé. kijk deze foto heb ik 14 april genomen en nu blijkt dat ik dezelfde kleren aanhad en de plek is precies dezelfde.
 

Bijlagen

  • 353394312_823071599329642_8401689198801707838_n.jpg
    353394312_823071599329642_8401689198801707838_n.jpg
    117,6 KB · Weergaven: 8

Texman

Koning Baard
Ha @Macx ,
Je baard is nog steeds prachtig op de tweede foto vind ik hem echt top (Y)(Y)(Y).
Leuk dat zo geniet van je tuin en terecht want ook je tuin ziet er erg leuk uit.
Wij hebben helaas geen mussen in de tuin hoewel wij wel mussenflats hebben opgehangen.
Maar er zijn genoeg andere vogels om van te genieten zoals allerlei soorten mezen, roodborstjes, duiven, kouwtjes, eksters en soms een reiger.
Bij mij in de buurt is ook een heel leger Canadese ganzen neergestreken met jongen.
Het is prachtig om te zien hoe zij zich gedragen. Vorige week kwam ik ze tegen op en voetpad in het park en ze gingen geen cm voor mij opzij. De gent begon wel heel lelijk tegen mij te blazen. maar voor de rest gebeurde er niets. We zitten dicht bij kust dus we hebben ook meeuwen die elke vuilnis zak op straat slopen. Gelukkig hebben wij van die kliko's daar kunnen ze niets mee. In Den Haag is het een groot probleem in de wijken waar nog geen ORAC's zijn.
We hadden ook bloeiende papavers in de tuin. De bijen en hommels gingen helemaal uit hun dak als ze in zo'n bloem kropen. En mijn vlinderstruik die ik dit jaar geplant heb staat voor de tweede keer in de bloei en al meer dan een meter hoog.
Texman :)>
 

Macx

Baardaap
Ha @Macx ,
Je baard is nog steeds prachtig op de tweede foto vind ik hem echt top (Y)(Y)(Y).
Leuk dat zo geniet van je tuin en terecht want ook je tuin ziet er erg leuk uit.
Wij hebben helaas geen mussen in de tuin hoewel wij wel mussenflats hebben opgehangen.
Maar er zijn genoeg andere vogels om van te genieten zoals allerlei soorten mezen, roodborstjes, duiven, kouwtjes, eksters en soms een reiger.
Bij mij in de buurt is ook een heel leger Canadese ganzen neergestreken met jongen.
Het is prachtig om te zien hoe zij zich gedragen. Vorige week kwam ik ze tegen op en voetpad in het park en ze gingen geen cm voor mij opzij. De gent begon wel heel lelijk tegen mij te blazen. maar voor de rest gebeurde er niets. We zitten dicht bij kust dus we hebben ook meeuwen die elke vuilnis zak op straat slopen. Gelukkig hebben wij van die kliko's daar kunnen ze niets mee. In Den Haag is het een groot probleem in de wijken waar nog geen ORAC's zijn.
We hadden ook bloeiende papavers in de tuin. De bijen en hommels gingen helemaal uit hun dak als ze in zo'n bloem kropen. En mijn vlinderstruik die ik dit jaar geplant heb staat voor de tweede keer in de bloei en al meer dan een meter hoog.
Texman :)>
Hartelijk dank voor je leuke reactie en het leuke verhaal over de Canadese ganzen. Hier zitten ook mezen, het merendeel van de bezoekers zijn wel de mussen, en twee duiven en twee wat kleiner als duiven en lichtgrijs van kleur, ik kan even niet op de naam komen. Ja, ik vind het ook een leuke tuin geworden. Ik kijk niet zo nauw en doe alles erg op gevoel en poot planten die me leuk lijken en kijk dan wel hoe het uitpakt.
 

Macx

Baardaap
Vandaag heerlijk in de tuin gewerkt, 60 tegels gewipt en opgevuld met Franse boomschors, en nu ga ik nog even een paar uurtjes het nachtleven van Breda in, ik heb zo'n gevoel dat het vannacht wel eens druk kan worden, het is heerlijk weer, temperatuur is heerlijk, we zullen zien.
Nu ik toch alles weer in orde heb gemaakt qua baardje, heb ik weer wat foto's gemaakt voor het logboek.
De baard hangt er nu zo bij.
1.jpg

2.jpg
Vandaag heb ik producten van Capt Fawcetts gebruikt, olie en balsem.
 
Laatst bewerkt:

Texman

Koning Baard
Vandaag heerlijk in de tuin gewerkt, 60 tegels gewipt en opgevuld met Franse boomschors, en nu ga ik nog even een paar uurtjes het nachtleven van Breda in, ik heb zo'n gevoel dat het vannacht wel eens druk kan worden, het is heerlijk weer, temperatuur is heerlijk, we zullen zien.
Nu ik toch alles weer in orde heb gemaakt qua baardje, heb ik weer wat foto's gemaakt voor het logboek.
De baard hangt er nu zo bij.
Bekijk bijlage 26661

Bekijk bijlage 26662
Vandaag heb ik producten van Capt Fawcetts gebruikt, olie en balsem.
Goed bezig @Macx ,
Nog meer tegels eruit betekend dat je grond meer water kan opvangen bij plensbuien.
En met de boomschors erop droogt het ook minder snel uit.
Wij hebben zowel voor als achter zo veel mogelijk groen en zo min mogelijk tegels.
Helaas zijn veel van mijn buren nog niet zo enthousiast daar nog veel steen in de tuinen.
En je weet het buiten werken is goed voor je baard wat weer te zien is op je foto's. (Y) (Y) :)> :)> .
Groet Texman:)>
 

Macx

Baardaap
Goed bezig @Macx ,
Nog meer tegels eruit betekend dat je grond meer water kan opvangen bij plensbuien.
En met de boomschors erop droogt het ook minder snel uit.
Wij hebben zowel voor als achter zo veel mogelijk groen en zo min mogelijk tegels.
Helaas zijn veel van mijn buren nog niet zo enthousiast daar nog veel steen in de tuinen.
En je weet het buiten werken is goed voor je baard wat weer te zien is op je foto's. (Y) (Y) :)> :)> .
Groet Texman:)>
Ja, ik vind die boomschors een goed idee, er gaan nog meer tegels uit, kijk dit pad naar het schuurtje is ook geen gezicht, erg lelijke betontegels, deze gaan er ook uit en worden vervangen door een enkel breed en dan een mooie tegel, 60 cm is breed genoeg dacht ik.
7.jpg
En hier staan mijn werktafels, ik gebruik deze om planten te verpoten en alle voorkomende plant/tuinwerkzaamheden kan ik hier doen, maar de tegels moeten ook vervangen worden want het is ontzettend lelijk, zulke betontegels, ik moet er niks van hebben.
Ik begrijp ook helemaal niet waarom iemand zo'n groot oppervlak bijna helemaal vol legt met tegels en dan ook nog van het lelijkste soort. Ik heb intussen denk ik wel 300 tegels gewipt.

Kijk deze rij gaat er ook uit maar als laatste.
6.jpg
Kijk dit moet er dus nog uit
5.jpg


Intussen is het heerlijk genieten van de tuin, er komen heel wat mezen en mussen af op de feeders die ik heb opgehangen in de appelboom en op een andere plek ook nog, Dus volop keus voor de vogels en ik zie ook vlinders in de tuin.

Kijk, hier zit een koolmees op een tak van een vlinderstruik, ik heb de zak pinda's zo gehangen dat hij via die tak er makkelijk bij kan, en ja hoor, ik zag em al bezig na een tijdje.
Ik ga nog wel een echte camera aanschaffen want het fotograferen van al die bezoekers lijkt me wel leuk.
1.jpg

Ik heb ook een paar soorten vlinders gezien, ik heb even nagekeken welke het waren en het was de citroenvlinder en de dagpauwoogvlnder. Ik moet nu nog even uitzoeken hoe en wanneer die vlinder struiken worden gesnoeid en wanneer deze zijn uitgebloeid, misschien weet jij dat al wel.
 

Macx

Baardaap
In eerste instantie was ik van plan om er mooie tegels voor het terras en het tuinpad in te leggen, maar daar stap ik vanaf, ik vind Abbeystones een veel beter idee om die te gebruiken voor het terras en het tuinpad.
Abbeystones passen precies bij mijn gevoel en bij de tuin, ook de afmeting van zo'n steen is perfect, je heb ze in de maat 30x40x6 cm, 20x30x6 cm, 20x20x6 cm,
Kijk Texman, hieronder een foto met die stenen, je hebt ze in diverse kleuren, maar de stenen op de foto vind ik heel mooi en past veel beter bij zo'n rommelige tuin waar ik van hou, dan die mooie strakke tegels.
Ook het formaat is heel goed.
Wat vind jij ervan?
capture_001_19082023_073049.jpg
Dus het tuinpad 90 cm breed en voor de gevel een strook van 200 cm dacht ik zo.

Hier is een link naar meerdere kleuren, gesmoord bruin vind ik wel erg mooi.
Abbeystones
 
Laatst bewerkt:
Banner image
Top