Baardreis van Max 65 jaar

Texman

Koning Baard
Vanmiddag weer ruim 60 tegels er uit gewipt.
Nu zie ik dat de gevel goed schoongemaakt moet worden, er zit van die witte aanslag op de stenen, dit kan wel met azijn oplossing of zo eraf geschrobd worden, of weet jij dat Texman
Bekijk bijlage 26708
De witte plekken zijn waarschijnlijk veroorzaakt door zoutuitslag. Je kan proberen eerst flink te schrobben met schoon water. Of er met de tuinslang flink hard water op te spuiten. Als dit niet werkt is het waarschijnlijk kalk. Dit kan je aanpakken met een oplossing van schoonmaakazijn en dat even laten inwerken en dan goed afspoelen. Als je beschikt over een hogedruk reiniger is dat ook een optie en het vuil gaat er gegarandeerd van af. Het zijn wel listige apparaten want de waterstraal komt er meer zeer hoge druk uit dus je kan zomaar de voegen tussen de stenen beschadigen.
Wat ook kan is dat je de muur bekleedt. Er zijn van die rollen met b.v. rietstengels te koop die kan je er zo voor zetten. Is ook heel decoratief en heb je jaren geen omkijken meer naar.
 

Macx

Baardaap
Zo Willem, ik heb zojuist de bestelling gedaan en afgerekend, dus er is geen weg meer terug.
31 m² tegels en 22 meter opsluitband, dit is ruim voldoende,
Art.nr. Product Prijs Aantal Subtotaal
s-006196 Abbeystones 20x30x6 cm € 27,94 30,72 m2 € 858,56
Kies een Kleur : Toscaans

s-003716 Opsluitbanden 5x15x100 € 2,95 22 stuks € 64,90
Kies een Kleur : Grijs

Subtotaal: € 923,46
Statiegeld: € 15,00
Eindtotaal (incl. btw): € 938,46
(Eindtotaal is inclusief 21% BTW): € 162,87



Ik heb vanmiddag nog heel wat tegels gewipt, ook van die zware 40x60xcm betontegels van het tuinpad.
 

Bijlagen

  • 2.jpg
    2.jpg
    586,4 KB · Weergaven: 8
  • 3.jpg
    3.jpg
    559,6 KB · Weergaven: 8
  • 4.jpg
    4.jpg
    476,2 KB · Weergaven: 8
Laatst bewerkt:

Texman

Koning Baard
Tegels zijn er bijna allemaal uit.
Bekijk bijlage 26712
En hier staan ze
Bekijk bijlage 26713
Ha @Macx,
Leuk dat je besloten hebt en de bestelling hebt geplaatst.
Gelijk voortvaren te werk en nog meer oude grijze tegels er uit.
Weet je al waar je de oude tegels kwijt kan. Bij ons kan je die niet aan de straat zetten om ze te laten meenemen door de mensen van grof vuil. Meestal huren mensen zo'n container en laten ze het afvoeren als puin. Toen wij onze tuin gingen aanleggen hadden wij een klein beetje zand nodig maar toch meer dan een paar zakken van de Gamma. Ik had besteld bij een aannemer en de chauffeur die het kwam brengen dacht, laad ik die hele laadbak maar op het trottior lossen dat zal wel genoeg zijn. Toen ik thuis kwam was het hele trottior en de een stuk van de rijweg geblokkeerd door de berg zand.
Gelukkig kon de chauffeur het nog de zelfde dag weghalen. De rest moesten wij zelf door het huis naar de achtertuin brengen.
Ik weet niet of je hulptroepen kan inschakelen of dat de bezorger makkelijk bij de achteringang van je tuin kan komen want sjouwen met stenen is best wel zwaar werk.
Ben benieuwd hoe het verder gaat, succes Texman:)>
 

Macx

Baardaap
Ha @Macx,
Leuk dat je besloten hebt en de bestelling hebt geplaatst.
Gelijk voortvaren te werk en nog meer oude grijze tegels er uit.
Weet je al waar je de oude tegels kwijt kan. Bij ons kan je die niet aan de straat zetten om ze te laten meenemen door de mensen van grof vuil. Meestal huren mensen zo'n container en laten ze het afvoeren als puin. Toen wij onze tuin gingen aanleggen hadden wij een klein beetje zand nodig maar toch meer dan een paar zakken van de Gamma. Ik had besteld bij een aannemer en de chauffeur die het kwam brengen dacht, laad ik die hele laadbak maar op het trottior lossen dat zal wel genoeg zijn. Toen ik thuis kwam was het hele trottior en de een stuk van de rijweg geblokkeerd door de berg zand.
Gelukkig kon de chauffeur het nog de zelfde dag weghalen. De rest moesten wij zelf door het huis naar de achtertuin brengen.
Ik weet niet of je hulptroepen kan inschakelen of dat de bezorger makkelijk bij de achteringang van je tuin kan komen want sjouwen met stenen is best wel zwaar werk.
Ben benieuwd hoe het verder gaat, succes Texman:)>
Ik had ze aangeboden en morgen komen mensen hier uit de buurt al de grote betontegels ophalen en volgende week komen weer andere mensen de 30x30 tegels ophalen en ik had een afspraak met de tegeltaxi die komen gratis tegels ophalen als er groen voor in de plaats komt. Dat moet je aantonen door foto's voor en na, en omdat ik dus ook een terras en tuinpad ga aanleggen met tegels worden die tegels niet gratis opgehaald.

Zoals je ziet, hoef ik gelukkig geen 20cm laag er af te halen want er ligt al zand in. Dus waarschijnlijk ga ik het zelf doen, ik ga nog een paar YT filmpjes bekijken en dan moet het wel lukken. Dus ik moet een trilmachine met rubberen plaat, een steenzaagmachine, een steen kruiwagen, een waterpas breed, en afrei latten en een stuk Koort of touw en een beetje opvulzand nog kopen en huren.
 
Laatst bewerkt:

Macx

Baardaap
Ha @Macx,
Leuk dat je besloten hebt en de bestelling hebt geplaatst.
Gelijk voortvaren te werk en nog meer oude grijze tegels er uit.
Weet je al waar je de oude tegels kwijt kan. Bij ons kan je die niet aan de straat zetten om ze te laten meenemen door de mensen van grof vuil. Meestal huren mensen zo'n container en laten ze het afvoeren als puin. Toen wij onze tuin gingen aanleggen hadden wij een klein beetje zand nodig maar toch meer dan een paar zakken van de Gamma. Ik had besteld bij een aannemer en de chauffeur die het kwam brengen dacht, laad ik die hele laadbak maar op het trottior lossen dat zal wel genoeg zijn. Toen ik thuis kwam was het hele trottior en de een stuk van de rijweg geblokkeerd door de berg zand.
Gelukkig kon de chauffeur het nog de zelfde dag weghalen. De rest moesten wij zelf door het huis naar de achtertuin brengen.
Ik weet niet of je hulptroepen kan inschakelen of dat de bezorger makkelijk bij de achteringang van je tuin kan komen want sjouwen met stenen is best wel zwaar werk.
Ben benieuwd hoe het verder gaat, succes Texman:)>
Bij mij aan de achterkant hebben we een parkeerterrein voor vergunninghouders, daar is ruimte genoeg en vlakbij de poort van mijn tuin, dus gelukkig zie ik geen problemen, ik moet wel aan een steenkruiwagen zien te komen om de stenen te vervoeren naar mijn tuin, misschien kun je die ergens huren.
 

Texman

Koning Baard
Ha @Macx,
Wat leuk zo'n tegeltaxi dat ken ik niet bij ons.
Gelukkig heb je al van alles geregeld dus het gaat allemaal goed komen.
Ben benieuwd hoe het allemaal verder gaat.
Texman :)>
 

Macx

Baardaap
Ha @Macx,
Wat leuk zo'n tegeltaxi dat ken ik niet bij ons.
Gelukkig heb je al van alles geregeld dus het gaat allemaal goed komen.
Ben benieuwd hoe het allemaal verder gaat.
Texman :)>
Ja, zo'n tegeltaxi is een uitkomst, en ook nog geheel gratis, tegeltaxi's rijden in gemeentes die juist het tegelwippen promoten om de omgeving groener te laten worden.
Ik krijg zojuist bericht dat het de 28ste wordt geleverd.
Ik heb het klusje aangeboden op werkspot, ik heb een trilapparaat nodig, hoe krijg ik die hier? en al het gereedschap. Laat de vakman het maar doen dat geeft voor mij meer rust.
 
Laatst bewerkt:

Texman

Koning Baard
Ja, zo'n tegeltaxi is een uitkomst, en ook nog geheel gratis, tegeltaxi's rijden in gemeentes die juist het tegelwippen promoten om de omgeving groener te laten worden.
Ik krijg zojuist bericht dat het de 28ste wordt geleverd.
Ik heb het klusje aangeboden op werkspot, ik heb een trilapparaat nodig, hoe krijg ik die hier? en al het gereedschap. Laat de vakman het maar doen dat geeft voor mij meer rust.
Heel goed @Macx, Wij hebben het allemaal zelf gedaan maar dat is wel ruim 25 jaar geleden.
Het mooi en strak straten is een hele klus als je het zelf wil doen. Een stratenmaker doet het veel sneller.
Vandaag is bij ons in huis een traplift geïnstalleerd. Deze hebben wij nu nog niet nodig maar we konden hem voor een zacht prijsje overnemen en dat wilde we niet laten schieten.
Dus ook hier weer de nodige activiteiten.:)>
 

Macx

Baardaap
Zo maandag of dinsdag gaan ze hier aan het werk, ik heb het werk geregeld met een paar stratenmakers, het is aangenomen werk dus vaste prijs van bijna 550 euro, dus dat is niet te duur, dit is inclusief zaagwerk aftrillen en zand egaliseren.
 

Macx

Baardaap
Heel goed @Macx, Wij hebben het allemaal zelf gedaan maar dat is wel ruim 25 jaar geleden.
Het mooi en strak straten is een hele klus als je het zelf wil doen. Een stratenmaker doet het veel sneller.
Vandaag is bij ons in huis een traplift geïnstalleerd. Deze hebben wij nu nog niet nodig maar we konden hem voor een zacht prijsje overnemen en dat wilde we niet laten schieten.
Dus ook hier weer de nodige activiteiten.:)>
Dat noemen ze, voor uit denken, dat heb je verstandig gedaan.
 

Texman

Koning Baard
Dat noemen ze, voor uit denken, dat heb je verstandig gedaan.
Wij hebben over een lange tijd behoorlijk ingrepen gedaan aan ons huis met het doel hier zo lang mogelijk te kunnen blijven wonen. Zo hebben we veel geïnvesteerd in verduurzaming.
Onze CV-ketel was 20 jaar oud en werd bij een onderhoudsbeurt volgens de nieuwe wetgeving gekeurd en vervolgens afgekeurd. Ook afvoerpijpen naar het dak moesten vernieuwd worden. We hebben alles moeten laten vernieuwen. Omdat vanaf 2026 een warmtepomp verplicht wordt in combinatie met de gasgestookte ketel en omdat we van het gas af moeten gaat er in de toekomst ook een warmte pomp komen. Gelukkig wordt hier subsidie voor gegeven want financieel is het gewoon van de gekke.
 

Macx

Baardaap
Wij hebben over een lange tijd behoorlijk ingrepen gedaan aan ons huis met het doel hier zo lang mogelijk te kunnen blijven wonen. Zo hebben we veel geïnvesteerd in verduurzaming.
Onze CV-ketel was 20 jaar oud en werd bij een onderhoudsbeurt volgens de nieuwe wetgeving gekeurd en vervolgens afgekeurd. Ook afvoerpijpen naar het dak moesten vernieuwd worden. We hebben alles moeten laten vernieuwen. Omdat vanaf 2026 een warmtepomp verplicht wordt in combinatie met de gasgestookte ketel en omdat we van het gas af moeten gaat er in de toekomst ook een warmte pomp komen. Gelukkig wordt hier subsidie voor gegeven want financieel is het gewoon van de gekke.
Zozo, erg vooruitstrevend allemaal, maar toch geen tegeltaxi om meer groen te bevorderen in de stad.
 

Macx

Baardaap
De grote betontegels zijn weg, nu nog die andere 150. Die moet ik nu weer gaan verplaatsen want dinsdag komen de stratenmakers.
 

Texman

Koning Baard
Zozo, erg vooruitstrevend allemaal, maar toch geen tegeltaxi om meer groen te bevorderen in de stad.
De gemeente Voorburg ondersteund allerlei initiatieven m.b.t. het verduurzamen van de leefomgeving en is zelf ook bezig om her en der tegels te wippen en te vangen door groen.
Echter bij de aanleg van een geveltuin stellen zij behoorlijke voorwaarden waar je aan moet voldoen.
Een van die voorwaarden is dat de uitkomende tegels eigendom blijven van de gemeente. Wat je moet doen met de tegels die je over hebt wordt niet gesproken. Maar vanuit Den Haag weet ik dat je daar een afscheiding van moet maken.
De subsidie waar ik het overhad krijg je geloof ik van het Rijk. Ik heb mij daar nog niet in verdiept maar de overheid kennende zal het wel weer een heel gedoe zijn. Je wordt er trouwens niet rijk van.
Dus ik zie wel als het zover is.
 

Macx

Baardaap
Die laatste partij van 150 stuks die ben ik nog niet kwijt, ja, iemand wil ze volgende week komen ophalen, maar ik had gehoopt deze week nog. Moet ik ze weer gaan verplaatsen naar een andere plek
 

Macx

Baardaap
De stenen zijn afgeleverd, ik heb de eerste honderd stuks al naar binnen gereden.
Moeten de tegels in de lengte richting in het tuinpad worden gelegd?
De kleur past inderdaad goed bij de gevel, je had daar een goed punt, Texman.
20230825_132052.jpg
 

Texman

Koning Baard
Ha @Macx ,
Leuk dat je de stenen binnen hebt en dat ze goed bevallen.
Stenen leg je altijd haaks op de loop of rijrichting. Kijk maar eens hoe ze in het trottoir en de rijweg liggen. Zeker bij jou want je houd een smal looppad over. En door het haaks op de looprichting te straten krijg je ook een mooi breedte effect. Als het kan doe het dan ook in halfsteens verband.
Ben benieuwd hoe het eruit komt te zien, Texman :)>
proxy-image
 
Banner image
Top