Zelf baardolie maken!

Dankbaard

Stoppelbaard
Dag kenners!
Ik heb al een tijdje een baard maar ben nog maar pas op het idee gekomen om zelf een baardolie te maken.
Vorige week heb ik voor de eerste keer zelf een baardolie samengesteld.
- 15 ml jojoba
- 15 ml amandel
- 5 druppels ceder
- 3 druppels bergamot
- 1 druppel sinaasappel

Ik vind hem op zich wel goed ruiken enkel had ik liever meer een houtgeur gecreëerd. Het ruikt fris, maar ik wil meer warmte zoals in de geur van een masageolie. Wat raden jullie aan? Ik heb al wat gelezen en mij lijkt misschien "mirre" wel wat om mee te werken. Echter kan ik deze niet bij "De Tuinen" bestellen... Nog enige tips voor andere winkels? Hebben jullie nog enige tips om zulke geur te creëeren? Ik vind bv. volgende geur ook zalig:
https://www.mijnbaard.nl/baardverzorging/baardolie/famous-beard-elixer-mr-natty.html

Merci voor de feedback!

Greetz
Dankbaard
 

Fernand

Baard
weet niet of deze site al voorbijgekomen was: http://www.growabeardnow.com/essential-oils-guide/
staat uitleg over goede combinaties van eo's
[DOUBLEPOST=1449489729][/DOUBLEPOST]
Dag kenners!
Ik heb al een tijdje een baard maar ben nog maar pas op het idee gekomen om zelf een baardolie te maken.
Vorige week heb ik voor de eerste keer zelf een baardolie samengesteld.
- 15 ml jojoba
- 15 ml amandel
- 5 druppels ceder
- 3 druppels bergamot
- 1 druppel sinaasappel

Ik vind hem op zich wel goed ruiken enkel had ik liever meer een houtgeur gecreëerd. Het ruikt fris, maar ik wil meer warmte zoals in de geur van een masageolie. Wat raden jullie aan? Ik heb al wat gelezen en mij lijkt misschien "mirre" wel wat om mee te werken. Echter kan ik deze niet bij "De Tuinen" bestellen... Nog enige tips voor andere winkels? Hebben jullie nog enige tips om zulke geur te creëeren? Ik vind bv. volgende geur ook zalig:
https://www.mijnbaard.nl/baardverzorging/baardolie/famous-beard-elixer-mr-natty.html

Merci voor de feedback!

Greetz
Dankbaard
misschien hier iets aan? http://www.growabeardnow.com/essential-oils-guide/
 
Zo net mijn 2e brouwsel gebrouwd.
De hoeveelheid milliliters heb ik op gevoel gedaan maar van boven naar onder (meer naar minder hoeveelheid van het ingredient):
1. Macedamia olie
2. Jojoba olie
3. Castor olie
4. Argan olie
5. Amandel olie
6. Vitamine E olie

En de essentiele olieen:
8 x Sandelhout
3 x Bergamot
2 x Atlas ceder
2 x Rozen (5%)
1 x Patouchli
1 x Kamille (5%)

Dit alles heb ik in een 30ml pipetflesje gedaan. En ik moet zeggen dat het aangenaam ruikt en ik dit keer wel tevreden ben met de geur.
Heb de sandelhout als basis gebruikt omdat het een hele lichte subtiele houtgeur van sandelhout betreft. Bergamot voor een citrus tintje. Atlas ceder hout voor dat extra tintje pittige houtgeur. De rozen omdat ik persoonlijk van rozengeur hou en het staat erom bekend dat de geur van rozenolie rust en ontspannend gevoel geeft.
Patchouli voor dat houtige plant geur. En als laatste kamille voor dat beetje fleurige.

Net een paar druppels (4) in den baard gesmeerd. Smeert lekker uit en trekt snel in en geeft een lichte glans. Zal ter zijner tijd, na wat vaker gebruikt te hebben, een update geven.

Groeten!
 

noicreC

Stoppelbaard
Gegroet allen!

Sinds kort een baardje, dus ook net begonnen met mijn zoektocht voor een goed betaalbare baardolie. Al snel hier terrecht gekomen. En gelukkig ook maar, heb nu voor 30 euro een setje bij elkaar geschraapt waar ik naar verwachting wel weer een jaartje mee verder kan(Tip: tuinen heeft nu een aanbieding op de essentiële oliën!). Blij met alle informatie die hier staat, ben er erg ver mee gekomen,

Als basisolie gewoon voor de Jojoba olie gegaan. Verder nog vier verschillende essentiële oliën erbij gepakt: Sandelhout, Salie, Sinaasappel en Niaoli. Ik zat eraan te denken om op 30ml Jojoba het volgende te doen:
- 4 druppels Sandelhout
- 2 druppels Salie
- 1 druppel Sinaasappel
- 1 druppel Niaoli

Nu ben ik echt een leek van hier tot Tokyo en ga ik vooral af op mijn gut feeling. Ik wil een rijke donkere houtgeur creëren, met ergens toch een zachte/frisse strook erin. Denken jullie dat ik hier een beetje goed mee zit? Of sla ik zo de plank helemaal mis?
 
Sandelhout heeft geen donkere geur. Daar zou je denk ik toch echt meer richting 'oud' hout moeten gaan. Maar probeer die maar eens aan te schaffen!

En geurbeleving blijft voor iedereen anders.

Persoonlijk denk ik dat je gewoon moet uitproberen.

Heb laatst ook eigen brouwsel gemaakt. Maar de geur was na een paar dagen anders dan toen het vers bij elkaar gemixt was. Het is niet slechter geworden oid alleen zijn sommige geurtonen wat sterker en andere wat zwakker geworden.
 

maximum

Zware baard
Gegroet allen!

Sinds kort een baardje, dus ook net begonnen met mijn zoektocht voor een goed betaalbare baardolie. Al snel hier terrecht gekomen. En gelukkig ook maar, heb nu voor 30 euro een setje bij elkaar geschraapt waar ik naar verwachting wel weer een jaartje mee verder kan(Tip: tuinen heeft nu een aanbieding op de essentiële oliën!). Blij met alle informatie die hier staat, ben er erg ver mee gekomen,

Als basisolie gewoon voor de Jojoba olie gegaan. Verder nog vier verschillende essentiële oliën erbij gepakt: Sandelhout, Salie, Sinaasappel en Niaoli. Ik zat eraan te denken om op 30ml Jojoba het volgende te doen:
- 4 druppels Sandelhout
- 2 druppels Salie
- 1 druppel Sinaasappel
- 1 druppel Niaoli

Nu ben ik echt een leek van hier tot Tokyo en ga ik vooral af op mijn gut feeling. Ik wil een rijke donkere houtgeur creëren, met ergens toch een zachte/frisse strook erin. Denken jullie dat ik hier een beetje goed mee zit? Of sla ik zo de plank helemaal mis?

De tuinen hebben altijd een aanbieding op olieen;)Geniet ervan:)Beard up:)>
 

willemtwee

Stoppelbaard
30 jojoba
15 amandel
5 drup cederhoutolie
4 drup tea treeolie
3 drup lavendelolie
2 drup citroen

30 jojoba
15 amandel
5 drup sandelhoutolie
4 drup salieolie
3 drup bergamot
2 drup den

Dit zijn de twee, die ik steeds gebruik. Ik heb de eerste altijd zitten jn een oude zonnebrandoliefles met verstuiver, ik keer drukken is perfect voor mijn gezicht. De tweede olie zit in een apothekersfles met pipet. Beide olie zijn echt een aanrader.
 

Dutchbeards

Stoppelbaard
Iemand die een tip heeft waar je essentiële olie kan krijgen met een tabak geur? Ik kom alleen maar op vage Chinese websites terecht maar volgens mij moet dat ook dichter bij huis te krijgen zijn. Iemand?
 

Fernand

Baard
Iemand die een tip heeft waar je essentiële olie kan krijgen met een tabak geur? Ik kom alleen maar op vage Chinese websites terecht maar volgens mij moet dat ook dichter bij huis te krijgen zijn. Iemand?

http://www.aromatherapiewebwinkel.com/etherischeolieST.htm ?

prijzig maar het is er :)
en dan ook nog vanille erbij??
probeer je GBS (Grave before Shave)

En die vage Chinese sites geen ervaring mee, daarintegen Aliexpress Dealextreme etc zijn wel betrouwbaar en betaal je met creditcard, internetbankieren of Paypal.
Maar vanille en tabak geur zijn daar net zo duur/duurder dan nederlandse sites (als ik ff snel scan)
Heb zelf meerdere dingen bij Aliexpress besteld en duurt soms 2 weken maar kan oplopen tot 2 maanden (nog nooit meegemaakt)
 

Fernand

Baard
Even dit topic nagelezen, wil eigenlijk ook gelijk gaan experimenteren met het zelf maken van baardolie.
Na een kort bezoekje aan de; de Tuinen website kwam ik erachter dat de Jojoba olie ook nog eens in de aanbieding is.

Misschien leuk voor degene die er net wat van kon gebruiken?

http://www.detuinen.nl/de-tuinen-jojoba-olie.html

Edit: ook de Amandel is in de aanbieding: http://www.detuinen.nl/huidolie/de-tuinen-amandelolie.html

en 2e essentiele olie voor 1 euro (dit is het al maanden, maar om het compleet te maken hahaha)
 

Dutchbeards

Stoppelbaard
Ceder geeft een flinke shaggeur vind ik.. Misschien is dat wat? @Dutchbeards
Hmmm heb niet dezelfde associatie met Ceder maar ik heb ondertussen een tabak olie gevonden, ik krijg hem morgen als het goed is binnen, dan kan ik eindelijk aan mijn nieuwe recept gaan werken.
[DOUBLEPOST=1452551435][/DOUBLEPOST]
http://www.aromatherapiewebwinkel.com/etherischeolieST.htm ?

prijzig maar het is er :)
en dan ook nog vanille erbij??
probeer je GBS (Grave before Shave)

Ik heb hem uiteindelijk besteld bij de kruiderie, enige nadeel is dat ze erg langzaam leveren dus weet niet of ik daar een volgende keer weer ga bestellen. En nee hoor ik ga niet voor GBS, ik ben bezig met mijn eigen lijn ;) Dutchbeards.com. Ik heb al een paar receptjes die flink aan populariteit winnen, maar ik blijf altijd weer opzoek naar nieuwe experimenten, en deel die dan vaak ook zodat ik weer feedback krijg. Zo blijven we leren he :)
 

Fernand

Baard
Hmmm heb niet dezelfde associatie met Ceder maar ik heb ondertussen een tabak olie gevonden, ik krijg hem morgen als het goed is binnen, dan kan ik eindelijk aan mijn nieuwe recept gaan werken.
[DOUBLEPOST=1452551435][/DOUBLEPOST]

Ik heb hem uiteindelijk besteld bij de kruiderie, enige nadeel is dat ze erg langzaam leveren dus weet niet of ik daar een volgende keer weer ga bestellen. En nee hoor ik ga niet voor GBS, ik ben bezig met mijn eigen lijn ;) Dutchbeards.com. Ik heb al een paar receptjes die flink aan populariteit winnen, maar ik blijf altijd weer opzoek naar nieuwe experimenten, en deel die dan vaak ook zodat ik weer feedback krijg. Zo blijven we leren he :)

Ohh goed bezig hoor.
En als ik zo vrij mag zijn....er zullen hier best baarden zijn die willen testen en reviewen voor je :D:)>
 
Banner image
Top