Zelf baardolie maken!

Zwollenaar

Zware baard
Voor het zelf mengen van baardolie ben ik te ongedurig. Met een flesje baardolie van 60ml doe ik ongeveer 6 maanden dus het loont de moeite niet om deze zelf te mengen Leve de webwinkel MIJN BAARD en het merk Honest Amish (Y) (oeps reclame:oops:)
 

maximum

Zware baard
Aangezien het feit dat ik 2x badder per dag gebruik ik bijna 30ml per maand;) Dus dan is zelf maken zeker een uitkomst(Y)En naarmate mijn baard blijft groeien kan dat nog lichtelijk oplopen:confused:..Uiteraard gebruik ik ook nog enkele merkjes:)..Lekker blijven afwisselen dus..Ben denk ik zoals sommige hier het zo mooi verwoorden een baardolie junk:D..grt:)>
 

Baart

Stoppelbaard
hallo iedereen, ik ben hier nieuw op dit forum, lees hier ontzettend veel toffe dingen om zelf baardolie te maken.
ik ben afkomstig van Gent, België, heeft er iemand tips waar ik de producten kan vinden in mijn buurt om zelf te brouwen :) of online shops
ik zie dat De Tuinen al redelijk veel heeft, jojoli zag er ook super uit maar ik ga toch graag ook eens naar de winkel zelf, kan je al eens ruiken aan de geurtjes enz
 

Baart

Stoppelbaard
Bedankt iedereen voor de info, ik ga eens rondkijken op internet. Heb gezien dat er in Terneuzen een winkel van De Tuinen is, wat niet zo ver is voor mij.
 

maximum

Zware baard
Vandaag bij de tuinen de essentiele olieen salie en teatree bij gehaald..Vooral salie is een prima geurtje..Heb nu 1x salie,teatree en lavendel en 1x ceder,denne en sandelhout gemengd..Tweede mengsel heb ik al effe en is zeker een blijvertje:)Beide uiteraard met jojoba en amandel als basis(Y) grt:)>
 

Baart

Stoppelbaard
Mijn eerste probeersel is zeer goed geslaagd !!
Ik had op deze website http://www.dutchbeards.com/beard-oil-recipe-7-go-coconuts/ een tof (redelijk complex) recept gevonden met coconut olie.
Ondertussen heb ik gezien dat het er wel afgehaald is...

Hieronder toch nog even wat ik gemengd heb:

12 ml virgin coconut olie
4 ml amandel olie
4 ml castor olie

4 drup bergamot
12 drup zwarte peper olie
14 drup vanille
4 drup anijs

De vanille mocht 1 of 2 drupjes minder en er mocht een drupje meer anijs en bergamot in misschien.
Maar je kan zelf de verhoudingen aanpassen naar wens natuurlijk.
Uiteindelijk heb ik nog iets meer amandelolie toegevoegd om het iets vloeibaarder te maken omdat de castor en coconut olie vrij vast zijn.
Het mengsel een beetje opwarmen helpt met het mengen van de coconut olie. (glazen flesje even boven het vuur gehouden en geschud)

Ik ga zeker en vast nog een paar van zijn recepten proberen !
 

maximum

Zware baard
Mooi man:)..Klinkt goed(Y)Alleen ruikt het niet erg sterk?Aangezien de verhouding basis(weinig olie) en essentiele olie (veel olie)..Of valt dat mee?..grt:)>
 

Baart

Stoppelbaard
Mooi man:)..Klinkt goed(Y)Alleen ruikt het niet erg sterk?Aangezien de verhouding basis(weinig olie) en essentiele olie (veel olie)..Of valt dat mee?..grt:)>

Ik vind dit goed meevallen, maar dat is natuurlijk persoonlijke voorkeur. Je kan natuurlijk met minder drupjes beginnen of later iets meer olie bijdoen.
Moet wel zeggen dat ik 2 tal minder drupjes vanille zou indien en dat ik iets meer amandelolie gebruikt heb dan het vooropgestelde recept om de coconut olie wat te verdunnen.
Dus uiteindelijk misschien 30 tal drupjes voor 25 a 30 ml olie wat denk ik gebruikelijk is afhankelijk van welke geuren het zijn.
Sommige zijn echt opmerkelijk sterker.
 

maximum

Zware baard
Ik gebruik 15-20 druppels op 30ml basis olie..Maar de 1 of andere geur scheelt id veel qua overheersing..Lavendel is ook erg overheersend..Het klinkt id geval erg goed jou recept(Y) beard on:)>
 

Dutchbeards

Stoppelbaard
Hey allemaal grappig om mijn recept hier terug te zien. Ik heb lang getwijfeld of ik zo veel E.O. zou gebruiken in dit recept maar om er voor te zorgen dat de verhoudingen goed waren vond ik dat nodig. Wat ik zelf wel merk is dat er veel verschil zit in welke E.O. je gebruikt en dat de ene zuiverder en zachter is dan de andere. Neem je bijvoorbeeld een goedkoop huismerk, dan zal je waarschijnlijk beter uitkomen met andere verhoudingen en minder druppels omdat die goedkopere E.O meestal scherper en overheersender zijn.
 

maximum

Zware baard
Hey allemaal grappig om mijn recept hier terug te zien. Ik heb lang getwijfeld of ik zo veel E.O. zou gebruiken in dit recept maar om er voor te zorgen dat de verhoudingen goed waren vond ik dat nodig. Wat ik zelf wel merk is dat er veel verschil zit in welke E.O. je gebruikt en dat de ene zuiverder en zachter is dan de andere. Neem je bijvoorbeeld een goedkoop huismerk, dan zal je waarschijnlijk beter uitkomen met andere verhoudingen en minder druppels omdat die goedkopere E.O meestal scherper en overheersender zijn.

Met E.O bedoel je essentiele olie neem ik aan? Grt:)>
 
Banner image
Top