Voortgangs topic van Marius

Texman

Koning Baard
Mooie baard !
Hier ook 1 die een stempel gekregen heeft na twee ellendige jaren. (ADD)
Ook ik heb geen filter om de prikkels te verwerken.
Nu ik dit weet vallen de puzzelstukjes op hun plaats.

Ha Daan,
Ook bij jou ADD heb ik ook even op het internet gekeken wat dit precies voor een aandoening is.
Ik begrijp dit nu ook. Het lijkt mij erg moeilijk als je zelf niet weet wat er aan de hand is. Ook zal het voor je omgeving lastig geweest zijn.
Het is nooit leuk als je wat moeilijk in het leven staat ,maar ik ben blij dat je nu weet wat er aan scheelt.
Je kan nu gaan werken aan het vinden van manieren om je leven beter af te stemmen op jou persoonlijke behoefte zodat er meer evenwicht ontstaat.
Ik raad je aan om zoveel mogelijk kennis op te doen over je aandoening en manieren om er mee om te gaan want daar ligt de sleutel tot succes.
Wat dat aangaat is het spreekwoord "Kennis is macht" heel erg van toepassing.
Veel sterkte Texman:)>
[DOUBLEPOST=1543481779][/DOUBLEPOST]
Mag ik jullie allemaal sterkte wensen (en dat meen ik ook)! :)
Fijn dat jullie elkaar aanmoedigen; Is 't niet voor de baard, dan wel voor dit! (Y)
Ha Ardjan,
Bedankt voor de aardige reactie dat doet een mens goed.(Y)
Texman:)>
 

Yainderidoo

Zware baard
Ik kan het alleen maar met Willem (Texman) eens zijn! Goed gezegd weer! Mag ik er nog eentje bij doen? En nee...dit is geen grapje....behalve HSP en ASS heb ik ook een diagnose ADD. Wel een samenkomst van wonderbaarlijke mensen zo. Heeft wel wat. Marius je hebt, behalve je eigen verhaal, wel wat losgemaakt bij een aantal mensen....en wat Daan zei van die puzzle stukjes....klopt helemaal. Nou tot zover Yainderidoo (of the Grey Beards)

Laat het topic van Marius voortgaan.......
 

Mdbruin

Baard
Snap wat je bedoeld @DaanBaard , na 1 jaar kwam ik er ook pas achter dat het ongeluk gevolgen had. Een aantal weken daarna heb ik hiervoor ook begeleiding gekregen. In mijn bief naar hun (www.nah.nl) heb ik ook gezegd, eindelijk (h)erkenning voor wat ik ervaar.

@Ardjan bedankt. Helaas overkomt het je, er zijn verschillen tussen de aandoeningen maar ook overeenkomsten.

@Yainderidoo dat duurd ongeveer 1 maandje. Wil dan weer een nieuwe foto plaatsen. Voor nu is de baardhaarlengte tussen de 3 en 3.5 cm, gaat hard. Ongeveer 6 weken geleden voor het laatst de tondeuse gebruikt, stond toen op 1cm.
 

Mdbruin

Baard
@Terrestris op dat punt kom je vanzelf, natuurlijk blijft het af en toe lastig. Het belangrijkste is in mijn optiek, het eerst zelf een plaatsje hebben kunnen geven. En hiermee bedoel ik echt niet het volledig verwerkt hebben, maar er niet meer tegen proberen te vechten en er mee om proberen te gaan.
 

Mdbruin

Baard
Zo het is al even geleden maar hierbij de voortgang foto's van 3 weken geleden. Ik heb daarna niet heel veel meer aan mijn baard kunnen doen door een medische ingreep waarbij nogal wat herstel komt kijken (artrodese van de enkel).
 

Bijlagen

  • image-2019-03-28.jpg
    image-2019-03-28.jpg
    92,7 KB · Weergaven: 66
  • image-2019-03-28 1.jpg
    image-2019-03-28 1.jpg
    80,5 KB · Weergaven: 70
  • image-2019-03-28 2.jpg
    image-2019-03-28 2.jpg
    87,8 KB · Weergaven: 59

Peter1971

Baard
Hierbij het losse topic van de vooruitgang van mijn baard.
Gebruik nu dagelijks de baardolie, 3x in de week baardzeep en als mijn baard niet mee wil werken de balsum

@Rob1986 de beloofde foto's van de zijkant.

Dat is een mooie dikke baard, mag je met trots dragen.
[DOUBLEPOST=1553820370][/DOUBLEPOST]
Dat wordt een badass baard! (Y)
:D
[DOUBLEPOST=1553820589][/DOUBLEPOST]heb je er al eens over nagedacht om kaal te gaan?
[DOUBLEPOST=1553822119][/DOUBLEPOST]
Ha Marius,
Het is best wel een vervelend probleem dat je geen pijnprikkels ervaart. Het is een van de belangrijkste signalen die je hersens afgeven om je te waarschuwen dat er iets mis. Je zal dus altijd erg op je hoede moeten zijn en jezelf altijd goed controleren. Lijkt mij erg lastig.
Ik heb ook moeite met prikkels maar vanuit een heel ander perspectief. Ik ben hooggevoelig en dat betekend dat ik veel meer waarneem dan de gemiddelde mens.
Vroeger begreep ik nooit dat ik niet kon genieten van die dingen die andere mensen juist heel leuk vonden. B.v. gezellig uitgaan cafeetje pakken, recepties en verjaardagen enz. Vaak ging ik volledig chaotisch weg en voelde mij depressief. Gelukkig ben ik een goede psycholoog tegengekomen die mij glashelder heeft kunnen uitleggen wat er aan de hand was. Hooggevoeligheid is geen ziekte maar een prachtige eigenschap. Ik onderga alles in het leven veel intenser dan andere mensen.
Maar het zijn wel sterke schouders die de weelde kunnen dragen. Ik kan er nu gelukkig goed mee overweg.
Ook heb ik veel gehad aan het leren van ontspanningsoefeningen, meditatie en mindfullnes enz.
Texman:)>

Als we dan toch eerlijk zijn...Ik ben ook hooggevoelig.. ik hekel verjaardagjaardagen en formele aangelegenheden, voel wat mensen denken, op verjaardagen gaan ze je weer informeel vragen hoe het op je werk is?, terwijl het niemand werkelijk interesseert .rollenspel....een kenmerk van hoog gevoelige personen "het gaat om de essentie"...de meeste hooggevoeligen hoeven niet vermaakt te worden door t.v...zij hebben meestal hun eigen hobby's/ diepgang.
 

Yainderidoo

Zware baard
Als we dan toch eerlijk zijn...Ik ben ook hooggevoelig.. ik hekel verjaardagjaardagen en formele aangelegenheden, voel wat mensen denken, op verjaardagen gaan ze je weer informeel vragen hoe het op je werk is?, terwijl het niemand werkelijk interesseert .rollenspel....een kenmerk van hoog gevoelige personen "het gaat om de essentie"...de meeste hooggevoeligen hoeven niet vermaakt te worden door t.v...zij hebben meestal hun eigen hobby's/ diepgang.
Welkom in de "club" Peter. Dat "rollenspel" wat we met z'n allen spelen is echt iets vreemds...ik maak er bijna een studie van. Ik ga zo weinig mogelijk naar gelegenheden, waar niet mensen bij elkaar zijn, maar de 'rollen' die ze elk spelen. Jakkes. Het schijnt er bij te horen:eek::rolleyes:
 
Banner image
Top