Voorstellen en baard progressie..

Bram92

Baard
Goedenavond mannen

Ik zal mij voor stellen
Ik ben bram 27 jaar oud en ik ben al een tijdje aan het proberen of ik een baard kan laten staan....
Heb het meerdere keren kort getrimd en steeds neklijn en bij de oren zegmaar strak getrokken probleem bij me oren is dat het niet aan beiden kanten hetzelfde kan zoals te zien op de foto.s

Nu heb ik een aantal vragen
Ik heb het nu ongeveer 3 weken getrimd enige wat ik doe is neklijn en bij de oren op dit moment maar nu mijn vraag moet ik dat eigenlijk wel doen als ik het lang wil laten groeien tot een echte baard als dat uberhaubt wel mogelijk is.....
Zoals te zien weinig haargroei op mijn wangen en weinig snor daarentegen groeit het wel goed via mijn bakkebaarden

Graag jullie mening en advies gevraagd wat te doen en kan het een volle baard worden ondanks kale plekken

Heb al veel op het forum gelezen en heb een hoop mooie baarden gezien hoop dat ik er ooit ook 1 zal hebben

Zal meteen een aantal foto.s bijvoegen

Groeten bram en alvast bedankt voor jullie reacties IMG-20200803-WA0005.jpg IMG-20200803-WA0006.jpg IMG-20200803-WA0004.jpg IMG-20200803-WA0007.jpg IMG-20200803-WA0008.jpg
 

Texman

Koning Baard
Ha @Bram92 ,
Welkom op ons leuke forum:).
Eigenlijk doe je niets fout. Je kan niet veel veranderen aan de haargroei op je wangen en je snor.
Het enige wat je moet hebben is geduld want je baardgroei kan zich nog verder ontwikkelen.
Je baard ziet er netjes en goed verzorgt uit dus blijf zo doorgaan. Als je 3 maanden groei achter de rug hebt kunnen we er meer van zeggen hoe je baardgroei zich zal ontwikkelen. Dus hou ons maar op de hoogte ;).
Succes Texman:)>
 

Skaggy

Volle Baard
Welkom Bram op het baardforum. Een baard groeien is vooral een kwestie van tijd. Jouw baardgroei ziet er goed uit. De wangen en wat hoger op de kin zijn bij veel baardbroeders de plekken waar de baardgroei trager op gang komt. Je bent nog jong en zoals @Texman aangaf kan de baardgroei zich nog verder ontwikkelen. Ook ik zie een keurig verzorgde baard. Je halslijn kun je inderdaad strak houden en de rest minimaal 3 maanden laten groeien. Veel plezier hier op het forum Bram en geniet ontspannen van je baardreis. (Y):)>
 

Bram92

Baard
Mannen bedankt voor de leuke.en snelle reactie,s
Dus als ik het goed begrijp moet ik nu inprincipe niks doen behalve me neklijn en bakkenbaard lijn langs me oren zegmaar want als.ik.daar niks doe groeit het tot voorbij me oorlijn door
En verder gewoon niks trimmen...
Enige vervelende vind ik nu ik het niet trim dat ik zegmaar al die.losse haren achter me.kin krijg maar dat zal een kwestie van groeien zijn zodat het naat beneden gaat staan haha
Ik ga me nog goed inlezen op het forum en nogmaals.bedankt ik zal per maand even een foto maken
Groeten bram
 

Skaggy

Volle Baard
Dat is precies het idee Bram. Mocht het voor je gevoel uit de hand lopen met je baardgroei :confused: dan vraag je hier gewoon even raad. ;) Leuk dat je mee gaat doen. Groet en succes, Coen (Y):)>
 

Ardjan

Baardaap
Hou vol, Bram; die baard komt er!
Enkele tips:
  • Heb geduld; en geef het tijd!
  • Niet te kritisch op jezelf!
  • En laat je niet leiden door mogelijke kritiek van je omgeving! Jij bent de baas; en niet zij! ;)
  • Baardlijn bij de kaak/hals zo laag mogelijk houden
  • En de wanglijn, zo hoog als mogelijk is.
  • En verder, héél veel genieten van je eigen baard in wording!
Succes kerel; beard on! :)>(Y)
 

TijtheMan

Baard
Welkom Bram,

Ik zie al een goed begin van een mooie baard. Keep it up.

Kan verder weinig toevoegen aan de al gegeven adviezen. Althans, weinig zinnigs... Hoewel.... Mocht er een periode komen dat je geduld op dreigt te raken en/of je erg kritisch in de spiegel kijkt, laat het weten op het forum. Dan kunnen we je bedreigen enzo dat je er vanaf moet blijven... ;)

Greetz.
 

Bram92

Baard
Mannen bedankt weer voor de reacties

Ik ga het gewoon laten groeien ondanks dat ik de zwerverlook moet doorgaan hahah

Enige waar ik me druk om maak en wat ik me niet zo goed kan voorstellen is hoe de haren naar benedeb gaan groeien/staan want het loopt zegmaar als een soort golf zegmaar de haren onder me kin naar me bakkenbaarden toe en op me kin golft het richting me hals
Ik ga het gewoon proberen wat mensen ook zeggen haha interesseert me niet hehe

Hahaha zal de harde kern niet boos maken hehe
[DOUBLEPOST=1596564216][/DOUBLEPOST]Sorry dat ik zulke grote lappen tekst schrijf

Maar zoals te zien is op foto 1 en 2 is te zien dat me baard ook anders groeit aan de ene kant kan ik het netjes in een soort punt scheren en aan de andere kant niet omdat het daar wat minder naar beneden of naar achter groeit lijkt het hebben meer mensen daar last van ?
 

Ardjan

Baardaap
Ik ga je nog een laatste tip geven:
Heel eenvoudig:
Doe gewoon je ogen dicht; en kijk de eerste 3 maanden niet naar je baard!
Doe daarna je ogen open; en verbaas je over het resultaat!
Doen!
 

Bram92

Baard
Mannen ik heb nog een vraagje

We zijn nu 1 week verder maar voorheen probeerde ik de onderkant zegmaar plat richting me nek te laten lopen zal een foto toevoegen is dat de bedoeling als het nog kort is zodat het een beetje netjes zit of niet ? ....
En ik zal even een paar foto.s maken van hoe het zit als ik het wat wilder naar beneden heb zegmaar beetje lastig uit te leggen en wanneer ik het naar achter laten lopen wat er netter uitziet maar is moeilijk beseffen hoe het dan zal groeien haha

1e 2 foto.s is hoe ik het nu zet

De foto.s daarna zijn als ik het naar beneden kam
 

Bijlagen

  • IMG-20200810-WA0011.jpg
    IMG-20200810-WA0011.jpg
    188,9 KB · Weergaven: 26
  • IMG-20200810-WA0012.jpg
    IMG-20200810-WA0012.jpg
    200,8 KB · Weergaven: 25
  • IMG-20200810-WA0013.jpg
    IMG-20200810-WA0013.jpg
    169,2 KB · Weergaven: 25
  • IMG-20200810-WA0010.jpg
    IMG-20200810-WA0010.jpg
    168,4 KB · Weergaven: 24

Bram92

Baard
Owh oke dus niet naar achter kammen
Hmmm vind het er wel rommelig uitzien eerlijk gezegd als ik het naar beneden kam soort pluizig zegmaar....
Zie dat niet echt terug in de andere baardverhalen maar zal vast niet de enige zijn
Maar goed ik zal luisteren naar jullie advies
 

Ardjan

Baardaap
Hmmm vind het er wel rommelig uitzien eerlijk gezegd als ik het naar beneden kam soort pluizig zegmaar....
Zie dat niet echt terug in de andere baardverhalen maar zal vast niet de enige zijn
Maar goed ik zal luisteren naar jullie advies
Je moet doen waar jij je goed bij voelt!
Het ziet er absoluut niet rommelig of pluizig uit!
Het wordt gewoon "een baard"! :D En als je h'm met rust laat, nog een goeie ook! :)>(Y)
Succes kerel!
 

Bram92

Baard
Thanks man
Heb het nu dus naar beneden wat me dan stoort haha is dat dat gedeelte en stuk langer is dan op me kin hahah
Klink zo onzeker heb ik door heb ik normaal geen last van maar als ik de baardverhalen zo doorspit ziet het er bij andere veel minder pluizig en overzorgd uit maar fock it zijn nu kleine 6 weken verder daarvoor trimde ik het steeds redelijk kort
IMG-20200810-WA0014.jpg IMG-20200810-WA0015.jpg
[DOUBLEPOST=1597090547][/DOUBLEPOST]En de oorlijn zegmaar wanneer maken jullie die.netjes recht wnnr het naar beneden gekamd zit of naar achter ga er vanuit als.naar beneden zit ?
 
Banner image
Top