Vaderschap

Afgelopen week ben ik trotse vader geworden van een dochtertje :cool: Ik ben vooral blij dat het gezond geboren is en dat er verder geen complicaties zijn met moeder of dochter. Ook vind ik het erg leuk voor mijn ouders, gezien mijn opa 2 dagen voor mijn geboorte gestorven is, ben ik blij dat mijn pa nu wel zijn kleindochter kan zien opgroeien.

Maar nu komt het. Het klinkt misschien raar maar het besef dat het MIJN dochter is, is er nog niet. Ik kijk dat prulletje dan aan, vind haar onwijs knap (dat zegt iedere pappa van z'n eigen dochter :p) maar het besef dat dit een deel van mij is.. dat komt maar niet binnen. Mijn vriendin zegt dat ze sprekend op mij lijkt, maar ik zie dat dus totaal niet. Het enige wat ik zie is een kleine schattige baby Zo gek is dat hé. Alsof mijn hersenen het maar niet verwerkt krijgen dat ik nu vader ben..


Hoe hebben huidige vaders dit ervaren in de eerste week/weken? Konden jullie dit toen meteen bevatten?
 

berendgr

Volle Baard
Eerst wil ik je feliciteren met jullie dochter . En wat je omschrijft herken ik me helemaal in. Tijdens de zwagerschap van onze eerste zijn 3 naaste familie leden overleden .Dat er, na deze periode opeens weer, een nieuw leven was in onze familie kon bij mij de eerste weken niet landen . Ook niet het besef dat ik vader was. Wel bemerkte ik dat ik heel beschermend en alert was er mocht haar niets overkomen .Wees gerust ze vind haar weg wel naar hart . Zo dat was even het serieuze . Verder wens ik je dat je er minstens 2 keer per nacht uit moet want een beetje lijden moet er bij zijn . Velen van ons hebben dat moeten doorstaan .
 

Ontw3rper

Baard
Gefeliciteerd Stonehill, machtig mooi kadootje. Maar goed ze doen nu (nog) niet veel.

Onze tweeling is direct na de geboorte,34 weken, de couveuse ingegaan. Weinig fysiek contact en afstandelijk en was daar ook bang voor. Maar ik kan oprecht zeggen je geen zorgen te maken!! Kinderen hebben in het begin niet meer nodig dan warmte, eten en slaap. Ze gaan jouw stem en geur!! herkennen. Nu krijg je weinig reactie en voornamelijk hard werken en soms ook weinig slaap. Maar die kleintjes voelen zeker jouw aanwezigheid, geur en aanrakingen. Kortom veel knuffelen en voorlezen en lekker je rol pakken. Kortom elke maand en elk jaar weer meer leuker meer en weer anders contact.

Geniet ervan!
 
Gefeliciteerd Stonehill, machtig mooi kadootje. Maar goed ze doen nu (nog) niet veel.

Onze tweeling is direct na de geboorte,34 weken, de couveuse ingegaan. Weinig fysiek contact en afstandelijk en was daar ook bang voor. Maar ik kan oprecht zeggen je geen zorgen te maken!! Kinderen hebben in het begin niet meer nodig dan warmte, eten en slaap. Ze gaan jouw stem en geur!! herkennen. Nu krijg je weinig reactie en voornamelijk hard werken en soms ook weinig slaap. Maar die kleintjes voelen zeker jouw aanwezigheid, geur en aanrakingen. Kortom veel knuffelen en voorlezen en lekker je rol pakken. Kortom elke maand en elk jaar weer meer leuker meer en weer anders contact.

Geniet ervan!

Thanks @Ontw3rper ! Besef me heel goed dat dit een zegen is en (helaas) niet voor iedereen is weggelegd.

Genieten doen we in ieder geval genoeg en de korte nachtjes heb ik er graag voor over.

Grappig om te lezen dat ze ook de geur ervaren. Nu maar hopen dat ze mijn baardolie lekker vind :)>
 

Texman

Koning Baard
Ha @Stonehill ,
Jij en je vrouw van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter (Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y).
Ik hoop dat ze jullie veel geluk gaat brengen.
Het probleem wat je ervaart is heel normaal in tegenstelling tot het moeder-gevoel moet het vader-gevoel groeien. Wacht maar tot ze je baard vast grijp om je aandacht te vragen ;););).
Veel plezier de komende tijd.
Texman :)>
 
Gefeliciteerd. Vaders ervaren het vaderschapsgevoel pas later. Ik ervaar het nu ook. Mijn zoon is nu 15 :D
Bedankt! Hahaha, ik ben weer gerustgesteld:D

Ha @Stonehill ,
Jij en je vrouw van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter (Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y).
Ik hoop dat ze jullie veel geluk gaat brengen.
Het probleem wat je ervaart is heel normaal in tegenstelling tot het moeder-gevoel moet het vader-gevoel groeien. Wacht maar tot ze je baard vast grijp om je aandacht te vragen ;););).
Veel plezier de komende tijd.
Texman :)>

Jij ook bedankt Texman!(Y)

Gaat helemaal goed komen. Gezien we tot 28 april toch weinig kunnen ondernemen zal het veel knuffelen en kroelen worden ;)

Uit de reacties kan ik dus opmaken dat een kindje krijgen eigenlijk hetzelfde is als je baard laten groeien. Het vergt veeeel geduld, een hoop liefde, en net als het toekomstige vadergevoel, moet het gewoon groeien :)>(Y)
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Paps & Mams gefelicibaard! (Y)

Ik hoop, dat je vrouw ongelijk heeft en je dochter niet op je lijkt, want een meisje met een baard wordt nog niet algemeen aanvaard in onze samenleving.:D

Het gevoel van vaderschap komt met de tijd en zeer zeker in de levensfase, dat ze met vriendjes op stap wil en je geruststellend zegt, dat je niet op hoeft te blijven om te wachten tot ze weer thuis komt. ;)
 
Paps & Mams gefelicibaard! (Y)

Ik hoop, dat je vrouw ongelijk heeft en je dochter niet op je lijkt, want een meisje met een baard wordt nog niet algemeen aanvaard in onze samenleving.:D

Het gevoel van vaderschap komt met de tijd en zeer zeker in de levensfase, dat ze met vriendjes op stap wil en je geruststellend zegt, dat je niet op hoeft te blijven om te wachten tot ze weer thuis komt. ;)

Bedankt Prof!

Ik ben bang dat ze toch gelijk heeft...
Dat ze over een jaar of 15 gaat stappen wil ik nog niet aan denken o_O... dan komt het oer-vadergevoel naar boven denk ik :D

ok9dwxa7lzx.jpg




Proficiat man !
Vorige maand ben ik ook weer vader geworden van mijn 2e zoon en ik besef het soms ook nog altijd niet

Lekker van genieten !
Thanks, jij ook nog van harte!
Gaan we zeker doen! (Y)
 

Nib85

Volle Baard
Gefeliciteerd!

Vader zijn is prachtig, geniet er van!!
Ik heb zelf twee meiden van 8 (bijna 9) en 6. De tijd vliegt en het is een enorm cliché maar probeer van alles te genieten. Voor je het weet is het eerste jaar om.

Je gaat een hele boel adviezen krijgen komende tijd van familie, vrienden, bekenden en zelfs onbekenden.
Het consultatiebureau (bij ons thuis consternatiebureau genoemd) veranderd ieder jaargetijde van richtlijn en protocol.
Hou je eigen logica en gevoel aan en sla soms alle goedbedoelde adviezen gewoon de wind in (mag je zelfs met dit advies doen ;) ).


Oooh en dat je zelf niet ziet dat je baby op je lijkt is logisch. Baby’s lijken nou eenmaal op baby’s niet op volwassenen.
Vrouwen vinden het nou eenmaal fijn om dit soort dingen te zeggen. Zal wel een vrouwending zijn.
Met name de nieuwe oma’s (moeders van kersverse vaders) hebben hier een handje van...
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd!

Vader zijn is prachtig, geniet er van!!
Ik heb zelf twee meiden van 8 (bijna 9) en 6. De tijd vliegt en het is een enorm cliché maar probeer van alles te genieten. Voor je het weet is het eerste jaar om.

Je gaat een hele boel adviezen krijgen komende tijd van familie, vrienden, bekenden en zelfs onbekenden.
Het consultatiebureau (bij ons thuis consternatiebureau genoemd) veranderd ieder jaargetijde van richtlijn en protocol.
Hou je eigen logica en gevoel aan en sla soms alle goedbedoelde adviezen gewoon de wind in (mag je zelfs met dit advies doen ;) ).


Oooh en dat je zelf niet ziet dat je baby op je lijkt is logisch. Baby’s lijken nou eenmaal op baby’s niet op volwassenen.
Vrouwen vinden het nou eenmaal fijn om dit soort dingen te zeggen. Zal wel een vrouwending zijn.
Met name de nieuwe oma’s (moeders van kersverse vaders) hebben hier een handje van...
Bedankt!

Leuke reactie en al zeer veel herkenbare dingen gelezen. Ben blij dat de kraamhulp vanaf gisteren weg is..eindelijk ons eigen huis weer terug :rolleyes:

Adviezen zijn altijd welkom maar het is voornamelijk het gevoel wat het vaak toch goed heeft. (Y)

Volgens mij willen vrouwen gewoon horen dat ze op hun lijken en hierdoor deze reactie uitlokken ;)
 

Jofa

Baard
Ontzettend gefeliciteerd!!

Een thuisbevalling lijkt me? In het ziekenhuis had je er niet bij aanwezig mogen zijn.

Eigenlijk heb ik hier verder niets aan toe te voegen. Vooral wat nib85 zegt over de adviezen, neem dat ter harte. Volg je eigen hart en luister naar je eigen gevoel. Jij en je vrouw zullen het samen moeten doen, en jullie weten wat het beste is voor jullie kleine. Hetzelfde geldt voor het consultatiebureau. Een goedbedoelde, maar verschrikkelijke instantie. Ze hebben een curve, en daar moet jou kleine op meelopen. En dat gaat niet, want mensen zijn nou eenmaal verschillend. Als je het vermoeden hebt dat er iets niet in de haak is, bel de huisarts.

Nu ga ik zelf adviezen geven.... :rolleyes: tijd om te stoppen
 
Ontzettend gefeliciteerd!!

Een thuisbevalling lijkt me? In het ziekenhuis had je er niet bij aanwezig mogen zijn.

Eigenlijk heb ik hier verder niets aan toe te voegen. Vooral wat nib85 zegt over de adviezen, neem dat ter harte. Volg je eigen hart en luister naar je eigen gevoel. Jij en je vrouw zullen het samen moeten doen, en jullie weten wat het beste is voor jullie kleine. Hetzelfde geldt voor het consultatiebureau. Een goedbedoelde, maar verschrikkelijke instantie. Ze hebben een curve, en daar moet jou kleine op meelopen. En dat gaat niet, want mensen zijn nou eenmaal verschillend. Als je het vermoeden hebt dat er iets niet in de haak is, bel de huisarts.

Nu ga ik zelf adviezen geven.... :rolleyes: tijd om te stoppen

Bedankt, oud dorpgenoot! ;)

De bevalling was verplicht in het ziekenhuis vanwege zwangerschapsuiker. Mocht wel gewoon bij de bevalling aanwezig zijn, mits ik niet verkouden was of andere klachten had.

Moet wel zeggen dat het allemaal prima geregeld is daar. Een apart gebouw (moeder en kind centrum), los van het ziekenhuis zelf. Eigen kamer, a la van der valk, en 24 uur roomservice. Het enige wat ik miste was een koud biertje in de minibar om het te vieren :cool:
 
Banner image
Top