The yeard

JeroenP

Volle Baard
hallo hallo.

snel even vraagje over de yeard. Een yeard is dit nou een jaar lang je baard laten groeien zonder er iets aan te doen of een jaar laten groeien met af en toe bijwerken/model er in te laten zetten.
 

vonchipka

Baard
Voor mij is het toch het tegenovergestelde hoor. Een yeard is voor mij niet knippen,niet bijwerken,afdoen,onder handen nemen. Juist laten groeien,wassen en olie en balsem erin.... that's a yeard
 

JeroenP

Volle Baard
Voor mij is het toch het tegenovergestelde hoor. Een yeard is voor mij niet knippen,niet bijwerken,afdoen,onder handen nemen. Juist laten groeien,wassen en olie en balsem erin.... that's a yeard

Dat is mijn gevoel ook een beetje. Al moet ik wel bekennen dat ik mijn bakkebaarden en snor toch echt wel een beetje bijwerk.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Een Yeard is de aanduiding voor een baard met de lengte van een vol jaar groeien. Het is dus van geen belang of er model aangebracht wordt of dat er wel of geen aandacht aan besteedt wordt.
Voorbeeld: je laat je baard 11 maanden op lengte komen en knipt er dan een stuk aan de onderzijde af, waar je 2 maanden over gedaan hebt om te laten groeien en laat de baard daarna weer ongemoeid, dan bereik je de Yeard pas bij 14 maanden groei inplaats van 12 maanden.
 

JeroenP

Volle Baard
Als ik de lengte mag inschatten van je baard dan zit je er wel op. Persoonlijk denk ik dat ik mijn lengte heb bereikt zodra mijn baard mijn adamsappel voorbij gaat. Maar eerst daar maar eenw komen......
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Ach, alle gekheid op een stokje.

Een baard is persoonlijk en voor iedereen anders. De ene houdt het kort, de ander gaat voor giga-lengte.

De ene is gezegend met een groei van centimeters, de andere met millimeters.

Zolang je jezelf er goed bij voelt maakt het allemaal niet zoveel uit welke definities er zoal gegeven worden aan het uizicht van een baard :)>
 

Goenie

Baard
Leuk onderwerp, interessant ook. Eigenlijk zeggen ze hierboven dat de `yeard` een jaar lang je baard laten groeien. Ongeacht wat je ermee doet. Dus eigenlijk is het een soort verjaardag van je baard...:)>
Dit is wat ik lees van de reacties hierboven. Mocht dit verkeerd zijn geïnterpreteerd, leg het nogmaals uit alsjeblieft.

Nu heb ik zelf er over nagedacht over wat nou precies een `yeard` is. Ik kom tot de volgende analyse:
Het woord YEARD is een niet officieel Engels woord. Nu is mijn Engels ook niet zo geweldig dat ik dat meteen wist, maar ik twijfelde wel. Want ik was er van overtuigd dat het alleen om de lengte van de baard ging. Maar de Engelse lengtemaat `Yard` is net iets minder dan een meter... Euhhhh en dat in een jaar??? Nee, dat kan niet. Maar waarom dan dat woord?

Welnu, een jaar lang je baard laten groeien, dan heb je toch al gauw een vrij lange baard. (het lijkt wel een meter).
Bekijk ik deze zin nogmaals dan zie ik de (waarschijnlijke) oorsprong van `YEARD` in de baardenwereld.
Er zitten namelijk drie componenten in het woord `yeard`, namelijk: Yard, Year, Beard.
Voeg deze woorden samen en je komt tot het geniaal en vol humor bedachte woord `YEARD`.

Wie dit woord bedacht heeft was zich wellicht er van bewust dat dit tot een discussie als deze zou lijden en vele baardmannen over de hele wereld er aan mee zouden doen.
Echt geniaal bedacht....:)>(Y)
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Hahaha, volgens mij is Hans Langseth (zie bovenstaande foto) op natuurlijke wijze in 1927 in North Dakota in de Verenigde Staten overleden.
Zijn baard is bewaard en verblijft momenteel in het Smithsonian Museum te Washington.
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Vreemd dat je dat schrijft Professor want je weet toch dat alle teksten, tekeningen, foto's en citaten die online staan altijd allemaal helemaal waar zijn :D

Alhoewel.............

Ik verwijs het geheel graag even door naar een citaat van een bebaarde man die ik persoonlijk ken :)>

the-problem-with-quotes-on-the-internet.jpg
 

PerryS

Baard
Een Yeard is de aanduiding voor een baard met de lengte van een vol jaar groeien. Het is dus van geen belang of er model aangebracht wordt of dat er wel of geen aandacht aan besteedt wordt.
Voorbeeld: je laat je baard 11 maanden op lengte komen en knipt er dan een stuk aan de onderzijde af, waar je 2 maanden over gedaan hebt om te laten groeien en laat de baard daarna weer ongemoeid, dan bereik je de Yeard pas bij 14 maanden groei inplaats van 12 maanden.
Ben ik zeker met je eens, toch zijn er een hoop discussies te vinden waarin men zegt dat er helemaal niks aan de baard mag gebeuren om voor een Yeard te gaan. Volgens mij las ik dat pas op een Engels forum. Gevoelig puntje dus voor sommigen:eek:
 
Banner image
Top