RBBP’s Beard so far

RBBP

Baard
“Kogel door de kerk” was en topic die ik aanmaakte toen ik dacht te weten wat voor baard ik later wilde als ik groot was.
Nu ik zelf een soort van facial hair heb dacht ik, ik maakten een goede bui eens een nieuw topic aan.

Mijn baard so far.
het gaat langzaam, maar het is inmiddels geen geheim meer dat ik struggle met de rommelige fase. Niet omdat ik gevoelig ben voor opmerkingen (echt totaal immuun voor) maar gewoon omdat ik ik ben.
Uiteindelijk maken we wel progressie door tussen de knipbeurten door, dus het wordt ooit een geslaagd project.
Heel langzaam wordt het een baard. Ik weet nog niet of het de ducktail wordt, maar wel iets in dat model.
Misschien dat ik wel de zijnkanten ook meer baard laat groeien met lengte naar beneden, maar wel de front iets wat naar een punt en langer dan de zijkanten.
Zaterdag weer ff naar de barbier voor haar en baard. Maar dit keer gaat er bijzonder weinig van de kin af, snor blijft onaangetast mee groeien.

Dus zoals gezegd: Mijn baard so far.

C00A66DC-A7BB-4CC8-B91D-5A278ECE8F38.jpeg 2EB1AC83-1E74-4629-BBFD-525BED4A395A.jpeg 261A824F-B8D6-49A7-B10C-D983B97E4E7C.jpeg
 
Laatst bewerkt:

Texman

Koning Baard
“Kogel door de kerk” was en topic die ik aanmaakte toen ik dacht te weten wat voor baard ik later wilde als ik groot was.
Nu ik zelf een soort van facial hair heb dacht ik, ik maakten een goede bui eens een nieuw topic aan.

Mijn baard so far.
het gaat langzaam, maar het is inmiddels geen geheim meer dat ik struggle met de rommelige fase. Niet omdat ik gevoelig ben voor opmerkingen (echt totaal immuun voor) maar gewoon omdat ik ik ben.
Uiteindelijk maken we wel progressie door tussen de knipbeurten door, dus het wordt ooit een geslaagd project.
Heel langzaam wordt het een baard. Ik weet nog niet of het de ducktail wordt, maar wel iets in dat model.
Misschien dat ik wel de zijnkanten ook meer baard laat groeien met lengte naar beneden, maar wel de front iets wat naar een punt en langer dan de zijkanten.
Zaterdag weer ff naar de barbier voor haar en baard. Maar dit keer gaat er bijzonder weinig van de kin af, snor blijft onaangetast mee groeien.

Dus zoals gezegd: Mijn baard so far.

Bekijk bijlage 21842 Bekijk bijlage 21843 Bekijk bijlage 21844
Ha @RBBP,
Je ideeën voor hoe je verder wil gaan met je baard wil lijken mij goed:)>:)(Y)
Ik vind trouwens dat je baard er nu ook heel goed uit ziet (Y)(Y)(Y).
De rommelige fase van een baard is voor alle beginnende baardmannen vaak moeilijk omdat velen zeer kritisch zijn.
Op zich is dat niet verkeert want je wilt er niet als een zwerver bijlopen. Maar aan de andere kant moet je je er ook niet teveel op fixeren.
Op termijn wordt je zo eigen met je baard dat de scherpe kantjes eraf gaan en dat mag hij er ook wel eens wat slordiger uitzien.
Iedereen is dan gewend aan je baard en levert dan ook geen negatief commentaar meer op
Probeer er in ieder geval zoveel mogelijk van te genieten:) en laat de barbier er niet te veel vanaf halen:eek:.
Groet Texman :)>
 

RBBP

Baard
Thanks @Texman !
Het wordt langzaam aan wel wat. Te bedenken dat ik in Dec alles nog kort schoor door een soort van fout ben ik blij dat we weer terug "op niveau" zijn.
Dit is voor mij inderdaad wel een kantelpunt, ff over die drempel heen en dan wordt het weer beter.

Zaterdag worden enkel de lijnen er weer scherp in gezet en verder denk ik dat ik het lekker laat voor wat het is.
Moet toch een keer over dat moment heen.
Voor het beetje werk wordt het dan een veel te dure scheerbeurt, maar hij is mij nog een fles Whiskey schuldig, dus uiteindelijk een bezoekje waard :p
Dat, en het is weer gezellig :D(Y)
 

Rothbeard62

Volle Baard
Heel mooi @RBBP! Ik zou de boel zeker voorlopig met rust laten, wat zou je moeten laten "straktrekken" als alles er zo perfect uitziet? Ik denk dat je iets te kritisch in de spiegel kijkt. Geeft je baard voorlopig de vrijheid om zich wat verder te ontwikkelen, hij staat je perfect. En als ik je een advies mag geven: ga niet voor een té gestyled model (zoals bv de ducktail), maar kies een wat natuurlijker en ronder/voller model. Past (volgens mij) veel beter bij je gezicht.

Je baard is nu al erg mooi en dat kan alleen nog maar beter worden! :)>(Y)
 

RBBP

Baard
Dank voor de complimenten ook @Rothbeard62
Ik ga er eens over nadenken wat te doen met het model.
Ikzelf vind het wel mooi wanneer de sik iets langer is dan de zijkanten, maar dan nog kun je er veel kanten mee op.
Denk dat ik het eerst maar eens moet laten groeien zodat er überhaubt een model in geknipt kan worden voor ik fantaseer over de hoe en wat :rolleyes:
Maar gezien het lange smalle gezicht wat ik heb snap ik je opmerking over het ronde van een baard.

Wordt vervolgd dus :)>
 

tijn

Zware baard
“Kogel door de kerk” was en topic die ik aanmaakte toen ik dacht te weten wat voor baard ik later wilde als ik groot was.
Nu ik zelf een soort van facial hair heb dacht ik, ik maakten een goede bui eens een nieuw topic aan.

Mijn baard so far.
het gaat langzaam, maar het is inmiddels geen geheim meer dat ik struggle met de rommelige fase. Niet omdat ik gevoelig ben voor opmerkingen (echt totaal immuun voor) maar gewoon omdat ik ik ben.
Uiteindelijk maken we wel progressie door tussen de knipbeurten door, dus het wordt ooit een geslaagd project.
Heel langzaam wordt het een baard. Ik weet nog niet of het de ducktail wordt, maar wel iets in dat model.
Misschien dat ik wel de zijnkanten ook meer baard laat groeien met lengte naar beneden, maar wel de front iets wat naar een punt en langer dan de zijkanten.
Zaterdag weer ff naar de barbier voor haar en baard. Maar dit keer gaat er bijzonder weinig van de kin af, snor blijft onaangetast mee groeien.

Dus zoals gezegd: Mijn baard so far.

Bekijk bijlage 21842 Bekijk bijlage 21843 Bekijk bijlage 21844
Ziet er goed uit zeg. Ik zou de barbier gewoon alleen wat aan je haar laten doen en de baard de baard laten.
 

Macx

Baardaap
Heel mooi plaatje hoor, prachtige baard en mooie kleur en de snor zier er ook zeer goed uit. Als ik jou was zou ik aan de baard niets laten doen en de snor kun je zelf goed bij houden als je dat nodig vindt. Het ziet er mooi uit en zal alleen nog mooier worden. (Y)
 

RBBP

Baard
Thanks Macx :D
Ik doe niks meer zelf aan het haar, laatste keer pakte dat ook niet goed uit :eek::p

Denk dat ik de hals en wangen weer strak laat trekken en het daar bij laat inderdaad.
Ik ambieer geen lange baard, maar het mag vol.

Dat, en er wordt regelmatig gezegd dat je lengte nodig hebt om hem in model te laten knippen.
Dus ik denk dat ik er aan moet geloven ... hopelijk niet te veel afspraken deze maand ...
 

RBBP

Baard
Er is niks aan de baard gedaan .. hij was het er mee eens dat ik er helemaal vanaf moest blijven en ook volgende beurt enkel voor het hoofdhaar moest gaan.
Zelfs hals en wangen wilde hij niet aanraken.
Tijd voor de baard die gereserveerd was ook niet in rekening gebracht, das dan wel weer netjes.
Dus dit wordt nog 2 extra maanden afzien vanaf vandaag.:confused:
 

tijn

Zware baard
Er is niks aan de baard gedaan .. hij was het er mee eens dat ik er helemaal vanaf moest blijven en ook volgende beurt enkel voor het hoofdhaar moest gaan.
Zelfs hals en wangen wilde hij niet aanraken.
Tijd voor de baard die gereserveerd was ook niet in rekening gebracht, das dan wel weer netjes.
Dus dit wordt nog 2 extra maanden afzien vanaf vandaag.:confused:
Ha of wij er ook verstand van hebben hahaha. Maar goed van de barbier. Hij had ook kunnen denken geld is geld. Top
 

Macx

Baardaap
Er is niks aan de baard gedaan .. hij was het er mee eens dat ik er helemaal vanaf moest blijven en ook volgende beurt enkel voor het hoofdhaar moest gaan.
Zelfs hals en wangen wilde hij niet aanraken.
Tijd voor de baard die gereserveerd was ook niet in rekening gebracht, das dan wel weer netjes.
Dus dit wordt nog 2 extra maanden afzien vanaf vandaag.:confused:

Lekker het reisje vervolgen en genieten van de groei, en misschien over twee maanden denk je, ik laat em nog ff met rust en laat em nog lekker doorgroeien, wie weet, het is mij ook overkomen en telkens gewacht met de barbier en ook tot nu toe niks aan gedaan vanaf 2e week december.
Voor jouw ziet het er ook zeer goed uit en zul je zien dat de baard steeds mooier wordt en het eigenlijk zonde is om er iets vanaf te halen. Aan de andere kant moet je doen wat je zelf het liefst wil en een beetje experimenteren, ik ga eerst voor langer en daarna kijken wat me het beste bevalt. Lange baard vergt nogal wat onderhoud dus ook wat meer tijd, je moet het er wel echt voor over hebben.
 

RBBP

Baard
Het moest er een keer van komen.
Loop hier nu al vanaf Juli vorig jaar tegenaan door mijn ijdelheid.
Wie weet dat dit het moment is om hem ff weg te zetten.

Hoeft niet lang, als het maar vol is.
 

Giant

Zware baard
“Kogel door de kerk” was en topic die ik aanmaakte toen ik dacht te weten wat voor baard ik later wilde als ik groot was.
Nu ik zelf een soort van facial hair heb dacht ik, ik maakten een goede bui eens een nieuw topic aan.

Mijn baard so far.
het gaat langzaam, maar het is inmiddels geen geheim meer dat ik struggle met de rommelige fase. Niet omdat ik gevoelig ben voor opmerkingen (echt totaal immuun voor) maar gewoon omdat ik ik ben.
Uiteindelijk maken we wel progressie door tussen de knipbeurten door, dus het wordt ooit een geslaagd project.
Heel langzaam wordt het een baard. Ik weet nog niet of het de ducktail wordt, maar wel iets in dat model.
Misschien dat ik wel de zijnkanten ook meer baard laat groeien met lengte naar beneden, maar wel de front iets wat naar een punt en langer dan de zijkanten.
Zaterdag weer ff naar de barbier voor haar en baard. Maar dit keer gaat er bijzonder weinig van de kin af, snor blijft onaangetast mee groeien.

Dus zoals gezegd: Mijn baard so far.

Bekijk bijlage 21842 Bekijk bijlage 21843 Bekijk bijlage 21844
Gaat prima! Gelukkig ben je ook net als ik ongevoelig voor (meestal negatief) commentaar. Het gaat langzaam maar daar krijg je wat voor terug.
En hoe die uiteindelijk wordt, dat zien we over een paar maanden wel.
 

RBBP

Baard
Dat scheelt inderdaad een hoop. Als je al bezig bent met je eigen commentaar en je hebt ook nog te dealen met het commentaar van anderen dan kan ik mij voorstellen dat de stap naar het scheermes sneller gezet wordt.
Gelukkig heb ik alleen last van mijn eigen commentaar :rolleyes:

Nu ik gisteren bij de barbier ben geweest en niets aan de baard heb gedaan is nu ook de drang om dat alsnog te doen helemaal weg.
Ik heb er enkel last van om er vanaf te blijven op het moment dat ik in de stoel zit lijkt het. Of de aanloop naar/vooruitzicht op het bezoek.

Dus ik verwacht pas weer over een week of 3 te worstelen.
 

Texman

Koning Baard
Ik denk dat je nu op het goede spoor zit dus doorgaan zo (Y)(Y)(Y).
Als je neiging heb om steeds aan je baard te zitten dan is het handig om hem even op te frissen.
Even spoelen doet dan al wonderen :)>.
 

RBBP

Baard
Ikzelf heb inderdaad ook de neiging te denken dat het dit keer beter gaat.
Ik ben wat minder fanatiek met de olie en wax laatste tijd , gewoon omdat het niet echt jeukt en ik met dragen van blouses op werk soms een vette kraag had. Dus eigenlijk zo goed als mee gestopt.
Kam en borstel het wel met enige regelmaat gedurende de dag.

Al met al (nog) geen reden tot klagen voor mij dus
 

tijn

Zware baard
Ikzelf heb inderdaad ook de neiging te denken dat het dit keer beter gaat.
Ik ben wat minder fanatiek met de olie en wax laatste tijd , gewoon omdat het niet echt jeukt en ik met dragen van blouses op werk soms een vette kraag had. Dus eigenlijk zo goed als mee gestopt.
Kam en borstel het wel met enige regelmaat gedurende de dag.

Al met al (nog) geen reden tot klagen voor mij dus
Kijk en zo hoort het, je moet genieten van je baard.
 

Mischaa

Baard
“Kogel door de kerk” was en topic die ik aanmaakte toen ik dacht te weten wat voor baard ik later wilde als ik groot was.
Nu ik zelf een soort van facial hair heb dacht ik, ik maakten een goede bui eens een nieuw topic aan.

Mijn baard so far.
het gaat langzaam, maar het is inmiddels geen geheim meer dat ik struggle met de rommelige fase. Niet omdat ik gevoelig ben voor opmerkingen (echt totaal immuun voor) maar gewoon omdat ik ik ben.
Uiteindelijk maken we wel progressie door tussen de knipbeurten door, dus het wordt ooit een geslaagd project.
Heel langzaam wordt het een baard. Ik weet nog niet of het de ducktail wordt, maar wel iets in dat model.
Misschien dat ik wel de zijnkanten ook meer baard laat groeien met lengte naar beneden, maar wel de front iets wat naar een punt en langer dan de zijkanten.
Zaterdag weer ff naar de barbier voor haar en baard. Maar dit keer gaat er bijzonder weinig van de kin af, snor blijft onaangetast mee groeien.

Dus zoals gezegd: Mijn baard so far.

Bekijk bijlage 21842 Bekijk bijlage 21843 Bekijk bijlage 21844

Lekker bezig! Ben benieuwd naar het resultaat. Alle vertrouwen in deze ronde :)>
 
Banner image
Top