Progress; Let's grow a beard.

Boss

Baard
Hi Guys,

Sinds enige tijd ben ik kaal van boven en heb ik besloten dit ook om de dag te scheren net zoals mijn gezichtshaar, dit bevalt me wel maar het blijft zo toch een hele kale bedoeling:D

Nu lijkt het me wel wat om een mooie baard te gaan laten groeien zodat één en ander wat meer in balans is :).
Ik zag enkele gasten in mijn omgeving die een baard hebben laten groeien en ik moet zeggen dat ik dat er wel bruut en machtig uit vind zien. Het is mannelijk en het heeft iets magisch of zou dat komen omdat de kerstman en sinterklaas hier ook in mee doen;).

Anyway . .. ik hoop op een mooie volle baard als eind resultaat, die strak is qua contouren en netjes is bijgehouden.
Verder een mooie dichte bos die ook gestyled word.
De bedoeling is na voldoende begroeiing een barbier te gaan bezoeken.
En misschien dat ik uiteindelijk het zelf wil gaan bij houden.

Vandaag ben ik ook begonnen met het verzorgen van m'n baard, met de olie van de Kruidvat.
Dit is slechts om mee te beginnen, ik ben van plan zelf baardolie te gaan maken en zag al even dat ik hiervoor de juiste informatie op het forum kan vinden.

1zfpvt1.jpg

Ben toch wel even benieuwd; Gebruikt één van jullie ook deze olie? Hoe bevalt het? (50ml, €3,99)

Onder dit topic zal ik met enige regelmaat wat foto's van de progressie posten.

Just for the record
Start date: 1 dec 2018

Photos taken on December 23
jrqm20.jpg

2nuugj7.jpg


Verder nog een brandende vraag; De twee kale plekken onder mijn lip kan ik hier uiteindelijk dekking verwachten? Door zijdelingse begroeiing?

Voor nu wens ik jullie alvast fijne en groeizame kerstdagen!

Greets,

Boss
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Wat die "kale" plekken betreft, die groeien mettertijd heus wel dicht als je maar genoeg geduld hebt ;)

Wat die olie van het kruidvat betreft zijn er hier op het forum al een paar reviews geweest en de algemene tendens daarin is dat het................rotzooi is helaas :confused:.

Mijn adives is dus, maak hem lekker zelf op basis van natuurlijke producten maar loop niet het risico dat je je huid gaat irriteren door er die olie in te gebruiken.

Succes met de groei alvasqt (Y)
 

Texman

Koning Baard
Ha @Boss ,
Een baard zegt veel over de drager ervan. Je krijgt die echte mannelijk uitstraling waarmee je indruk kan maken (dames en concurrenten).
Maar een baard doet ook iets met je zelf. Je krijgt meer zelfvertrouwen en je staat beter in het leven dan zonder.
Mensen gaan je ook anders behandelen. Was je eerst nog een jongen, met een baard lijdt het geen twijfel je bent een man, daar kan niemand omheen.
Met sinterklaas en de kerstman heeft het niets te maken. Met een baard zullen mensen jou ook eerder zien als een leider en dat brengt dus ook verantwoordelijkheid met zich mee.
De twee kale plekken zullen langzaam steeds voller groeien maar of dat volledig is, is op dit moment moeilijk te zeggen.
Een ander aspect van een baard is hoe gezonder je leeft hoe mooier je baard zal worden. Voldoende beweging (sport) en rust zijn belangrijke aspecten.
Wat verzorgingsproducten betreft gebruik kwalitatief goede producten zonder chemische stoffen. In het begin heb je alleen baardolie nodig en naar mate je baard langer wordt kan je overstappen op baardbalsem. Met producten van het Kruidvat heb ik geen ervaring. Ik zou wel kritisch zijn als het gaat om producten die je voor je baard gebruikt. Op de webshop van "Mijn Baard" hebben ze een uitgebreid assortiment van baard producten die allemaal van een goede kwaliteit zijn.
Succes Texman:)>
 

Ardjan

Baardaap
Wordt wel wat dit! Groeien en lekker z'n gang laten gaan!
En die 'kale plekken' onder je lip vind ik absoluut niet storend.
Niet teveel op letten; succes en beard on!
 

Gerben

Stoppelbaard
Welkom! Kaal en een baard, mijn compleet objectieve mening is dat er geen betere combinatie bestaat. Dat onder de lip is vrij normaal, als je soul patch iets langer is kan je die er over heen kammen. Ik heb de olie van kruidvat zelf niet, maar ik hoor er alleen negatieve dingen over. Als je toch al van plan bent om zelf baardolie te maken kan je beter alvast een fles jojoba olie of/en een andere carrier oil aanschaffen en dat gebruiken denk ik. Of nog beter, even een goede baardolie aanschaffen. Het is even wat duurder, maar dan heb je in ieder geval een maatstaf voor wanneer je zelf gaat brouwen.
 

Weeble

Volle Baard
Welkom op het forum.
Wat mijn medeforummers hierboven al hebben gezegd: Olie van de Kruidvat kan weg en trakteer jezelf op iets lekkers.
In je (nabijgelegen) stad/dorp vindt je baardolie bij Holland & Barrett (beetje funky geur) en Johnny's Chop Shop bij Etos (vrij neutrale geur).
Verder is er genoeg online te verkrijgen en kun je je later verdiepen op het maken van eigen olie:)>(Y)
 

DNA76

Baard
Welkom, de start is er en de groei ook zoals te zien is op je foto. Nog een paar maand geduld en er staat een prachtige baard op je gezicht! Niks moeilijk aan enkel wat geduld opbrengen.
Die plekken onder de lip zullen mettertijd wel wat minder zichtbaar worden maar volledig verdwijnen zie ik nog niet direkt gebeuren. Ikzelf heb ietwat hetzelfde en het stoorde mij in het begin van mijn baardreis enorm dat dit stukje niet meewou met de rest. Aanvaarden dat je baard uniek is en na een paar complimenten leer je er wel mee leven! Succes en tot de volgende update!
 

Boss

Baard
Even een update

von043.jpg


Vrouw begint te klagen dat het slordig is en prikt bij het zoenen . .
Neklijn en wangen werk ik af en toe bij.

De baardolie van de Tuinen vind ik erg prettig.

Wat vinden jullie ervan?
Word dit wat?
 

Brumratt

Baard
@Boss
Je ziet er niet slordig uit! En prikken? Met die olie wordt je baard toch zacht?
Het enige wat ik kan zeggen is dat je halslijn best wat lager zou kunnen, maar dat is mijn smaak. Laten groeien die baard!
 

Boss

Baard
@Boss
Je ziet er niet slordig uit! En prikken? Met die olie wordt je baard toch zacht?
Het enige wat ik kan zeggen is dat je halslijn best wat lager zou kunnen, maar dat is mijn smaak. Laten groeien die baard!

Thks!

Ja gebruik olie maar vrouwlief vind het toch kriebelen.

De neklijn heb ik nu ongeveer 2 vingers boven de adamsappel. Is verder zakken beter voor een volle baard?

@Stephan gaan we doen:D
 

Texman

Koning Baard
Ha @Boss ,
Ik vind je baard helemaal niet slordig. Voor 6 weken ziet hij er prima uit zelfs(Y)(Y)(Y).
Het prikken is een bekend verschijnsel waar vrouwen over klagen maar als je baard langer wordt verdwijnt het prikken en wordt het lekker zacht.
Probeer ook eens baardbalsem wellicht voor jouw baard een betere oplossing.
Succes Texman :)>
 

Ardjan

Baardaap
Vrouw begint te klagen dat het slordig is en prikt bij het zoenen . .
Ja gebruik olie, maar vrouwlief vind het toch kriebelen.

Gewoon een tijdje niet meer zoenen; wedden dat ze gaat smeken wanneer het weer mag? :D
En van "slordig" is ook geen spake; want die baard die ziet er prima uit! ;)

Voor een korte baard; de halslijn prima!
Voor een lange baard; halslijn laten zakken!
Succes en beard on! (Y)
 

Boss

Baard
Wat adviseren jullie qua neklijn.
Op welke hoogte wordt die gehouden richting een volle baard?

Baardbalsem ga ik proberen!

Hoop dat het snel een beetje doorpakt :)
 
Banner image
Top