Nostalgie

Ratlook

Volle Baard
---
Ik heb hem tot voor ongeveer 7 jaar geleden echt MISBRUIKT ...

Ik rookte toen nog minstens twee pakjes sigaretten per dag :eek:

Nu helemaal niets meer, maar de helft van mijn longen zijn naar de klote :rolleyes:

---
 

Texman

Koning Baard
De winter van 1963 kan ik mij nog goed herinneren omdat deze ook lang duurde.
Bij ons waren de sloten tot op de bodem bevroren ook heb ik met mijn vader en broer over de bevroren zee gelopen.
In de winter van 1978-1979 zijn wij in de oudejaarsnacht ingesneeuwd geraakt in een vakantie huisje op de Veluwe.
Onze auto was compleet verdwenen onder de sneeuw dus die hebben we moeten uitgraven.
Ook de tocht naar huis was niet geheel zonder gevaar omdat de wegen volledig verdwenen waren onder de dikke sneeuwlagen.
Op YouTube kan je diverse filmpjes vinden over beide winters.
 

Joep

Zware baard
Ja, óf de winter van '63; dat kan natuurlijk óók!
Maar toen was je waarschijnlijk nog zó klein, dat je zaadje was! :D:eek:
Neeeee, toen was mijn vader nog aan het knikkeren :D
Ik denk dat @Giant gelijk heeft.
[DOUBLEPOST=1603985364][/DOUBLEPOST]
De winter van 1963 kan ik mij nog goed herinneren omdat deze ook lang duurde.
Bij ons waren de sloten tot op de bodem bevroren ook heb ik met mijn vader en broer over de bevroren zee gelopen.
In de winter van 1978-1979 zijn wij in de oudejaarsnacht ingesneeuwd geraakt in een vakantie huisje op de Veluwe.
Onze auto was compleet verdwenen onder de sneeuw dus die hebben we moeten uitgraven.
Ook de tocht naar huis was niet geheel zonder gevaar omdat de wegen volledig verdwenen waren onder de dikke sneeuwlagen.
Op YouTube kan je diverse filmpjes vinden over beide winters.
Leuk, die ga ik opzoeken.
 

Laurent1965

Zware baard
Die van 63 was ik er nog net niet, wel die van 78-79, wat was het koud, kon weken niet naar buiten kijken in mijn slaapkamer van de ijsbloemen...., wat was dat ook weer?? :eek::eek:
Temperaturen van -19, en gewoon met de fiets naar school, onderweg ging je een keer of 10 onderuit, niet zeuren, waar de sneeuw te hoog was gingen we maar een stuk lopen.
In de klaslokalen steenkoud, ook weer overal enkel glas vol met ijsbloemen, school zat toen in een afgedankt klooster.
Zat in die tijd op de middelbare school, van die (nep)"cowboy" laarzen waren in, dan was je helemaal van de tijd.
Ik had de hakken wat afgesleten, waardoor sneeuw in de hakken kwam.
Als je dan naar binnen ging ontdooide dit, wat een mooie zooi gaf waar je had gezeten....
In de pauze op het schoolplein met diezelfde hakken bevroren plekken "aftrappen", vandaar de afgetrapte hakken...:D:rolleyes:
Meen mij te herinneren dat het zo een beetje van oudjaar tot ver in maart duurde.
Dat waren tijden... ;)
Valt me nog in.., thuis achterom naar binnen kon niet, de tegels waren omhoogevroren, de deur ging naar buiten (niet meer) open...
 
Laatst bewerkt:

Texman

Koning Baard
Uit de winter van '78-'79 weet ik nog dat ik met de tram naar mijn werk ging.
Als het gesneeuwd had dan hingen er aan bovenleidingen grote ijspegels die eraf kwamen als er tram passeerde.
Dit ging gepaard met een enorme vonkenregen en veel geknetter. Zonder gevaar was het ook niet want de bovenleiding kon breken.
Meestal liet de HTM zo vroeg mogelijk met een speciale werkwagen de grootste pegels weghalen.
 

Laurent1965

Zware baard
Vanmiddag een uitgebreide herfstwandeling gemaakt waar ik ben opgegroeid, uithebreide bossen om de hoek.
Ik moest ineens denken aan vroeger, de lagere school, wat is dat trouwens lang geleden..., ik word oud...

Met de nonnen en de hele klas het bos in, een herfststukje maken, mos, takjes, dennenappels, eikenbladeren, en vooral, wie de mooiste paddestoelen had, het liefst die rode met witte stippen..., natuurlijk gewoon met de hand opgepakt. Dat sommige giftig waren boeide niemand in die tijd...
Je had van die bruine waar een soort poeder uit kwam als je erop trapte, daar deden we elkaar mee bekogelen.:D:D
De schoendozen werden daarna allemaal op een rij in de klas gezet, kijken wie de mooiste had.

Meteen daarna vloog alles de container in, want, zo gaf de non aan, we willen geen ongedierte mee naar huis nemen (..), stel je voor, er kon wel eens een spinnetje of torretje in zitten. :eek::eek::eek:
Ieder van ons had wellicht meerdere giftige paddestoelen in de handen gehad, werd je hard van in die tijd.
 

Texman

Koning Baard
Leuk die verhalen uit de schooltijd @Laurent1965.
Op de lagere school kon ik niet zo goed meekomen vanwege gezondheidsproblemen. Op de LTS begon ik pas te leven en kon ik heel goed meekomen.
Ik denk dat het praktische karakter van de opleiding beter bij mij paste. Ik heb er in ieder geval een hoop lol gehad. Ook bij mijn latere opleidingen is dat gebleven.
[DOUBLEPOST=1604167666][/DOUBLEPOST]Van de kermis en meisjes plagen :D:D:D.

69bc916edc8f21981ec7ec415cde9ee5.jpg
 
Banner image
Top