Nostalgie

Laurent1965

Zware baard
Heb ik ook nog gedaan in de jaren 70. 10 auto's op een kwartier.

Bij ons was trouwens vroeger een jeugdherberg in het dorp, moet er plots weer aan denken.
Als Duitse toeristen vroegen waar deze was stuurden velen ze de andere kant op (..) het dorp weer uit..:( :oops: iets met 40-45?!
Toeristen met name van boven de rivieren werd dan weer keurig de weg gewezen, we fietsten desnoods nog mee ook nog....
 

Texman

Koning Baard
Heb ik ook nog gedaan in de jaren 70. 10 auto's op een kwartier.

Bij ons was trouwens vroeger een jeugdherberg in het dorp, moet er plots weer aan denken.
Als Duitse toeristen vroegen waar deze was stuurden velen ze de andere kant op (..) het dorp weer uit..:( :oops: iets met 40-45?!
Toeristen met name van boven de rivieren werd dan weer keurig de weg gewezen, we fietsten desnoods nog mee ook nog....
In de jaren 60 kwamen Duitse toeristen massaal naar Scheveningen en begonnen zich van alles toe te eigenen zoals de kuil die zij de vorige dag gegraven hadden op het strand. Dat gaf natuurlijk wel eens een probleempje waar we ons geen bal van aantrokken. Het zelfde gedrag vertoonde ze ook aan het Gardameer in Italië.
Daar waren het geen kuilen maar steigers waar zij de vorige dag op hadden gezetten. Rare jongens die Duitsers:eek::eek::eek::eek:
 

Laurent1965

Zware baard
Bij mij vlakbij is een grote bekende outlet, trekt enorm veel Duitsers, is zo erg dat in veel zaken Duits personeel staat wat heel slecht Nederlands spreekt..., totaal verkeerd signaal, eigen mensen worden weggejaagd.
Ik kom er regelmatig, spreek aardig Duits, maar ik vertik het pertinent om in eigen land ook maar 1 woord Duits te gaan spreken in een winkel. :mad:
Zie je ze met handen en voeten proberen om NL te praten...:D
 

Hartenheer

Zware baard
Zelf heb ik het nooit gedaan maar deze kinderen zijn bezig met een wedstrijdje nummerborden noteren.:confused:
Zal niet erg gezond zijn geweest in de jaren 40 of 50 waarin deze foto waarschijnlijk is gemaakt.
Bekijk bijlage 12679
Moet je de kinderen nu laten doen, zo snel kunnen ze niet eens schrijven. :oops: Bedoel typen, ja papier is natuurlijk ouderwets. :D
Helemaal lachen als er bij ons weer een ferry leeg en weer vol stroomt.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
In de jaren 60 kwamen Duitse toeristen massaal naar Scheveningen en begonnen zich van alles toe te eigenen zoals de kuil die zij de vorige dag gegraven hadden op het strand. Dat gaf natuurlijk wel eens een probleempje waar we ons geen bal van aantrokken. Het zelfde gedrag vertoonde ze ook aan het Gardameer in Italië.
Daar waren het geen kuilen maar steigers waar zij de vorige dag op hadden gezetten. Rare jongens die Duitsers:eek::eek::eek::eek:
Die kuilen vielen nog wel mee…dat prikkeldraad was echt irritant! o_O

image.jpeg
 

Texman

Koning Baard
Bij mij vlakbij is een grote bekende outlet, trekt enorm veel Duitsers, is zo erg dat in veel zaken Duits personeel staat wat heel slecht Nederlands spreekt..., totaal verkeerd signaal, eigen mensen worden weggejaagd.
Ik kom er regelmatig, spreek aardig Duits, maar ik vertik het pertinent om in eigen land ook maar 1 woord Duits te gaan spreken in een winkel. :mad:
Zie je ze met handen en voeten proberen om NL te praten...:D
Het is bijna een vorm van discriminatie:confused::confused:.
[DOUBLEPOST=1565628203][/DOUBLEPOST]
Zonder moffen duitsers op het strand is het natuurlijk niet echt zomer...

Bekijk bijlage 12698
1 Duitser maak nog geen zomer:p
[DOUBLEPOST=1565629368][/DOUBLEPOST]
Moet je de kinderen nu laten doen, zo snel kunnen ze niet eens schrijven. :oops: Bedoel typen, ja papier is natuurlijk ouderwets. :D
Helemaal lachen als er bij ons weer een ferry leeg en weer vol stroomt.
Tegenwoordig zetten gelijk de foto's op Facebook:):D geen enkel probleem;)
 

zenn

Zware baard
Rocketboobs! :D:p

94687fd96bea1e0d9b66578895e7e4ad.jpg
 
Laatst bewerkt:

Laurent1965

Zware baard
De tantes in mijn familie waren -helaas- van een heel ander Kaliber... :D:eek:

In mijn kindertijd maar liefst twee nonnen in de familie, tantes van mijn moeder, stokoud in mijn ogen en altijd in vol ornaat..., met zo'n naar voren uitstekende zwarte kap, een was zelfs moeder-overste in een klooster.
Een kneep mij altijd in de wangen en van de ander kreeg ik een klef kusje op mijn wang, nadat ik plechtig had verteld dat ik ook braaf (verplicht!!!) naar de kerk was geweest...., rende altijd meteen naar de wc om mijn wangen af te wassen.
Doodeng vond ik ze...., en altijd waren ze erbij als de familie bij elkaar kwam.:mad:
 
Laatst bewerkt:

zenn

Zware baard
Hahaha! :D 'K had 2 oud-tantes op een behoorlijke leeftijd, Bep & Katrien, dat waren 2 zussen van elkaar. Bep een kleine strenge vrouw, secretaresse op een of ander advocate kantoor geweest. Katrien een hele grote vrouw, met haren op d'r kin. En die Katrien vond 'k altijd zo eng; zij verwachtte dat je met verjaardagen altijd een zoen gaf. Om slim te wezen stak ik dan altijd snel m'n hand uit, om te schudden... maar dan pakte zij die en trok je dan naar haar toe... *nachtmerries ervan* :eek:

Zij hadden trouwens een Yorkshireterriër en met die hond werd alles gedeeld; hapje voor tante Bep, hapje voor de hond, hapje voor tante Bep, hapje voor de hond. *ielgh* :confused: Totdat ze een keertje gingen overwinteren in Spanje en terug kwamen zonder hond... Toen er gevraagd werd waar die hond was; die had het loodje gelegd en tante Bep had hem daar gedumpt in lokale een vuilcontainer. En mee terug nemen? Waarom, hij doet het toch niet meer, aldus tante Bep. :eek::(
 
Laatst bewerkt:

Texman

Koning Baard
Mijn ouders kwamen allebei uit een groot gezin, dus ik had heel veel oom en tantes en dus ook veel nichtjes en neefjes.
En dus kwam er vaak familie over de vloer. Ook waren er de nodige kennissen en vrienden.
Ik had het niet zo op al die aandacht en de meeste waren niet echt in je interesseert. Dus ik trok mij altijd zo snel mogelijk terug.
Vaak kwamen mijn nichtjes en neefjes mee en dan gingen we gelijk buiten spelen, heerlijk was dat.
Er was echter 1 tante waar ik dol op was helaas is zij vrij jong gestorven. Ze hete tante Wil en ze had zelf zeven kinderen en ze was zo dol op kinderen dat er nog wel 7 bij konden. Als tante Wil er was of als wij bij haar waren dan was het feest. Er was ook een oom Gerard die eigenlijk geen oom was maar een vriend van mijn vader.
Hij en zijn vrouw hadden helaas geen kinderen. Ze waren vaak bij ons en ook dat was altijd feest. Ik denk nog altijd met veel plezier aan hun terug.
Zo zie je maar dat we ook op heel jonge leeftijd al onze favoriete ooms en tantes hadden. Volwassenen hebben dat vaak niet door omdat zij kinderen onderschatten of niet serieus nemen.
 

Hartenheer

Zware baard
Bij mij vlakbij is een grote bekende outlet, trekt enorm veel Duitsers, is zo erg dat in veel zaken Duits personeel staat wat heel slecht Nederlands spreekt..., totaal verkeerd signaal, eigen mensen worden weggejaagd.
Ik kom er regelmatig, spreek aardig Duits, maar ik vertik het pertinent om in eigen land ook maar 1 woord Duits te gaan spreken in een winkel. :mad:
Zie je ze met handen en voeten proberen om NL te praten...:D
Begin dan maar te oefenen met Arabisch en ander oosterse talen
Dat zal je straks hard nodig hebben.

De ambtenaren worden hier al op getraind. :mad:
 

Laurent1965

Zware baard
Begin dan maar te oefenen met Arabisch en ander oosterse talen
Dat zal je straks hard nodig hebben.

De ambtenaren worden hier al op getraind. :mad:
Lopen er ook rond, complete burka (tent)outfit, met de Arabier voorop, lopen dan bij Gucci, Prada of een exclusieve lingeriezaak naar binnen...:eek:
Evenals drommen chinezen...
Outlet Roermond is internationaal een begrip... , 363 dagen per jaar open.
Voor de directe regio een heel stuk minder helaas qua aantrekkingskracht.
Op een zondag naar de stad is niet meer te doen, of je moet met de fiets..
 
Laatst bewerkt:

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Zat enige jaren geleden met vrienden een Rivièra-ontbijtje naar binnen te werken op een terrasje in Cannes. Komt er een open Rolls Royce aanrijden met chauffeur, Arabische vrouw en Aziatisch hulpje. Wagen parkeert voor een snoeidure winkel, vrouw en hulpje marcheren naar binnen en niet veel later komen ze weer naar buiten gevolgd door het winkelpersoneel, dat honderden pakketjes in cadeau-papier naar buiten draagt en in de Rolls stort. Personeel weer naar binnen, Rolls vertrekt richting jachthaven en de dames stappen de aangrenzende dure winkel binnen. Rolls komt even later leeg terug en het toneelstuk herhaalt zich. We hebben het vijf winkels aan zitten kijken en vroegen ons af of deze aankopen nu aan boord van hun mega-jacht gestouwd zouden worden of dat een chagrijnige echtgenoot gewoon opdracht gaf om alles direct overboord te gooien.
We zijn maar opgestapt en de Arabische vrouw ging onverstoorbaar verder met haar missie om olie-geld om te zetten in prullaria.
:D
 
Banner image
Top