Nostalgie

Texman

Koning Baard
Wat is dit nou weer zou je zeggen en toch zag je dit apparaat vroeger heel vaak bij een pompbediende van een benzinestation.
Maar ook bij evenementen, fietsenstallingen en nog veel meer.
Het werd gedragen aan een broeksriem en er zat wisselgeld in.
4221d3932fe479aba942f5cb3818505f.jpg
 

Texman

Koning Baard
Het Rijswijkseplein in Den Haag ie ook nu nog een van de drukste punten in Den Haag.
Deze foto werd genomen halverwege de jaren 50. Het was mooi weer en we waren allemaal met de fiets naar het werk gegaan.
Dit is de avond spits. De automobilist had nog weinig te vertellen
den-haag-662.jpeg
Hieronder de huidige situatie
Ziet er rustig uit maar dat is het meestal niet.
De situatie is dan precies anders om, fietsers op de fietspaden/stroken en de rest vol met auto's.
den-haag-662a.jpeg
 

Texman

Koning Baard
Mooie stad dat The Hague...
En zelfs met de personen auto kan je overal komen. Groot pluspunt in Den Haag!
Dat is een mooi compliment. (Y)(Y)(Y) Ik heb jaren bij de Gemeente Den Haag gewerkt als projectleider bij de afdeling Verkeer.
Van de bereikbaarheid van de stad werd en wordt heel veel werk gemaakt en staat hoog op de agenda van het stadsbestuur.
Je wil niet weten hoeveel instanties hierbij betrokken zijn.
 

MaartenK

Baard
Op nummer 1 staat een nummer van Earth and Fire. Van morgen hoorde ik op radio West dat de Gerard Koerts, mede-oprichter en toetsenist van de Haagse popgroep is overleden. In die jaren was ik een groot fan van Earth and Fire en het nummer Storm and Thunder draai ik nog steeds.
Triest. Was ook een fan in die tijd. Ik herinner mij nog dat de band speelde op een schoolavond van mijn HAVO met de toen nog jonge bandleden. En :rolleyes: dat ik ook een grote fan was van Jerney Kaagman :)
 

Texman

Koning Baard
Ik heb ze ook gezien op een schoolfeest, was een fantastisch optreden. Ja en een fan van Jerney Kaagman waren we allemaal.
 

Texman

Koning Baard
Ik was in het begin van jaren 70 in Londen en daar heb ik ze gezien. In ons land zullen ze er ongetwijfeld ook geweest zijn maar ik heb ze nooit gezien.
In het oude stadhuis in Den Haag hadden we zgn. Paternoster liften die waren deels ook van hout.
Een paternoster of paternosterlift is een liftsysteem van cabines voor maximaal twee personen, zonder deuren, die zonder onderbreking aan twee kettingen in een schacht omhoog en omlaag bewegen met een snelheid van ongeveer 0,3 meter per seconde.
Zie ook https://nl.wikipedia.org/wiki/Paternosterlift
 

Yainderidoo

Zware baard
Ik was in het begin van jaren 70 in Londen en daar heb ik ze gezien. In ons land zullen ze er ongetwijfeld ook geweest zijn maar ik heb ze nooit gezien.
In het oude stadhuis in Den Haag hadden we zgn. Paternoster liften die waren deels ook van hout.
Een paternoster of paternosterlift is een liftsysteem van cabines voor maximaal twee personen, zonder deuren, die zonder onderbreking aan twee kettingen in een schacht omhoog en omlaag bewegen met een snelheid van ongeveer 0,3 meter per seconde.
Zie ook https://nl.wikipedia.org/wiki/Paternosterlift
Leuk om te weten (Y)
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
In Antwerpen hebben ze nog zo'n exemplaar in de St Anatunnel
qe3qUjw.jpg
 

Yainderidoo

Zware baard
Ik weet even niet of deze al eens langs is gekomen....maar hier heb ik alleen maar goede herinneringen aan. Daarna de enige echte Hetty Blok in DWDD....waar ze nog een keer het bekende liedje zingt...ik moet eerlijk vertellen elke keer als ik dit zie moet ik even janken.


 
Banner image
Top