Nostalgie

Texman

Koning Baard
Ik kreeg van een oom twee oude en heb er weer 1 goede van gemaakt.
Deze heb ik tijdens mijn stage in Amsterdam gebruikt om daar lekker door de stad te scheuren.:D

5a580841b6c04e7db66193c35266891e.jpg
 

Texman

Koning Baard
Echt waar Tex? Hip! Heb je daar toervallig ook foto's van, ben wel benieuwd nu.
Het was in 1971 en ik heb er helaas geen foto's van. Het was er zo eentje maar wel een beetje mooier.
80f0fe184a2530199227fc6a58e06040.jpg

Ik liep stage op een groot nieuwbouw project van de VU in Amsterdam.
Ik moest om 7.00 uur beginnen en had een kamer in Amsterdam-Noord dus van de pond door het centrum naar de bouwplaats. Het was een leuke tijd en ik bewaar er nog steeds goede herinneringen aan.
Ik heb ook nog een NSU-brommer gehad en een Solex en later een JAWA motorfiets.
Het waren allemaal knutsel projecten. Met de NSU ging ik naar school en die maakte zoveel lawaai dat je hem mijlen ver kon horen. Op de JAWA heb ik motor leren rijden. Vlak voor mij rijexamen liet deze het afweten en toen heb ik alleen theorie gedaan. Ik ben het motorrijden toen wel wat serieuzer gaan aanpakken en een Honda CB350 viercilinder gekocht waar ik tijdens een hevig noodweer op heb afgereden. Mijn examinator zij je hebt het overleefd dus je ben geslaagd.:D:D
 
Laatst bewerkt:

Texman

Koning Baard
Wekservice uit vroeger jaren: een porder / ‘wekker’ tikt met zijn porstok tegen een slaapkamerraam in Leeuwarden, 1947. (Spaarnestad Photo)
Porder.jpg
 
Banner image
Top