Nostalgie

Texman

Koning Baard
Ik vind dat moeilijk om boeken weg te doen. Het is toch meer dan alleen maar een verouderd boek, er zitten toch ook heel veel herinneringen aan. Lijkt me niet makkelijk om dat zomaar in de vuilnisemmer te gooien, bij wijze van spreken.
Maar ja, zo vergaat alles toch en blijven alleen nog de herinneringen over, spijtig genoeg.
Ik heb ook heel veel boeken in huis die ik niet weg doe zoals de romans en SF verhalen, boeken over gezondheid, mediteren en tuinieren.
Een heel arsenaal aan computerboeken, boeken over motorrijden en nog veel meer.
Het is niet alleen boekenkastvulling maar romans e.d. lees wel twee keer en andere boeken raadpleeg ik af en toe.
Wat ik wel merk is dat ik het internet steeds meer raadpleeg voor informatie i.p.v. dat ik het uit een boek haal.
Lezen van boeken doe ik voornamelijk met mijn e-reader.
 

Texman

Koning Baard
In onze tijd worden er volop auto's geparkeerd langs grachten maar vroeger hadden paarden nog alle ruimte waardoor er af en toe 1 in het water belande getuige deze foto uit lang vervlogen tijden.

eb972c234e75e387a7e4d3125446d151.jpg
 

Texman

Koning Baard
De foto is genomen in de Haagse Passage ergens in de jaren'80 voor een vestiging van Allwave.
Allwave was een zaak waar je allerlei hifi spul kon kopen tegen zeer aantrekkelijk prijzen.
Eens in de zoveel tijd hadden ze een aantal super aanbiedingen waarbij je voor een paar gulden b.v. een prachtige stereoversterker van een goed merk kon kopen.
Daar wilde je natuurlijk wel bij nacht en ontij voor de deur gaan liggen.
312241906d941fe3cfa5fae5f9c2f8ba.jpg
 

tijn

Zware baard
De foto is genomen in de Haagse Passage ergens in de jaren'80 voor een vestiging van Allwave.
Allwave was een zaak waar je allerlei hifi spul kon kopen tegen zeer aantrekkelijk prijzen.
Eens in de zoveel tijd hadden ze een aantal super aanbiedingen waarbij je voor een paar gulden b.v. een prachtige stereoversterker van een goed merk kon kopen.
Daar wilde je natuurlijk wel bij nacht en ontij voor de deur gaan liggen.
Bekijk bijlage 24330
Idd waar is de tijd gebleven dat je ergens een nacht in de rij ging liggen. Heb dat gedaan voor een concert van Pink Floyd oa.
 

Texman

Koning Baard
Idd waar is de tijd gebleven dat je ergens een nacht in de rij ging liggen. Heb dat gedaan voor een concert van Pink Floyd oa.
Ik heb dat zelf niet gedaan maar een vriend heeft zich opgeofferd.
Ik heb de Pink Floyd twee maal gezien.
1. de tour van Atom Heart Mother met orkest in Ahoy Rotterdam
2. de tour van Animals in Ahoy Rotterdam.
Bij de Animals tour was het geluid quadrafonisch en zweefde het bekende varken door de zaal en nog veel meer. Dit was een fantastische beleving.
 

tijn

Zware baard
Ik heb dat zelf niet gedaan maar een vriend heeft zich opgeofferd.
Ik heb de Pink Floyd twee maal gezien.
1. de tour van Atom Heart Mother met orkest in Ahoy Rotterdam
2. de tour van Animals in Ahoy Rotterdam.
Bij de Animals tour was het geluid quadrafonisch en zweefde het bekende varken door de zaal en nog veel meer. Dit was een fantastische beleving.
Ook ik heb ze 2 keer gezien. 1 keer in De Kuip, en een keer in het Goffertpark. Zijn wat latere concerten maar ik ben dan ook wat jonger hahaha. Maar Pink Floyd hoort wel tot mijn favorieten.
 

Texman

Koning Baard
In 1972 kocht een leraar van mij als een van de eerste een pocketcalculator van Texas Instrument.
In die tijd was zo'n ding giftig duur :eek:.
Maar naar 2 jaar hadden we er allemaal een :).

9ae59a59ce387cbb35804b50e18a15e9.jpg
 

Yainderidoo

Zware baard
Hadden jullie deze vroeger ook? Toen paste alles nog in (zie beeldscherm) 64 kb...o_O
Ik had al gauw die cassetes veruilt voor dat floppy station. Een floppy koste soms wel 12,00 gulden. Vroeg ik ze op mijn verjaardag...
dsc02573.jpg
 

Texman

Koning Baard
Dit is geloof ik een Commodore computer.
Ik ken hem wel, maar ik ben later begonnen met een Commodore computer met 286 processor en een harde schijf. Ik ben pas echt enthousiast geworden toen Windows 3.1 kwam.
Met dos computers heb ik nooit wat gehad.
 

PaulS

Baard
De Commodore 64. Die heb ik ook gehad. Inderdaad eerst met cassettebandjes.
Super irritant. Heel vaak een load error net voordat alles was geladen.
Ik heb toen ook een diskdrive aangeschaft. Sneller en probleemloos programma's laden.
Mijn kinderen hebben hier ook veel mee gespeeld.
Hierna ben ik overgestapt op een Apple Macintosh.
 

Yainderidoo

Zware baard
Nou nog eentje dan.
Hier nog even een voorbeeld van die floppy's. Ik had een speciale "knipper" waarmee je zo'n rechthoekig gaatje aan de andere kant van de floppy kon knippen. Kon je ze tweezijdig gebruiken :p
iu
 
Banner image
Top